ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
rama custon z carbonu
Autor Wiadomość
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob 31 Gru, 2016   

to moja skrzynka z karbonu - prawda ,że ładna jak na pierwszy raz

IMG_1822.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 363 raz(y) 1,51 MB

_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Sob 31 Gru, 2016   

jesli chodzi o bliskosc srodka suportu w rowerze- przy zalozeniu oczywiscie ze kiedykolwiek bedziemy pedalowac umieszczenie osi wahacza w suporcie ma zerowy wplyw na pedalowanie uginanie sie wahacza, tzn jadac po wybojach nie ruszaja ci sie korby przod-tyl, jesli daleko jes os to potrafi niezle to zdesynchonizowac twoje pedalowanie.jesli chodzi o systemy wielozawiasowe sa one niezle ale duzo bardziej podatne na uszkodzenia czy luzy.system jednozawiasowy mimo swoich wad jest najbardziej trwaly i optymalny dla normalnych nawet zaaawansowanych uzytkownikow.
co do pierwszej skrzynki-oslony coz zajebista!!!
jesli bys szukal dobrego spawacza mam co prawda w mazowieckim ale spawa wszystko, nawet w tytanie, znam go od wielu lat.tytanu jednak do roweru nie polecam.przerabialem i nie pisze sie wiecej
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob 31 Gru, 2016   

dzięki, to pięknych rowerów i szybkich koni,... najlepszego w nowym roku
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Sob 31 Gru, 2016   

no tak bedzie!, najlepszego, chetnie pomoge chocby merytorycznie bez problemu
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Sob 31 Gru, 2016   

ogolnie bardzo misie podoba rama nyx, choc na moje potrzeby musialbym miec sporo wieksza skrzynie by pomiescila 3x16s headway 40152s i byloby spoko.kupilbym taka rame wtedy lub pomogl w konstruowaniu bo ogolnie to moglbym miec takie dwie, narazie $1500 za szt dla mnie nieco zaporowo
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Nie 01 Sty, 2017   

To już nawet nie chodzi o to czy Cię stać na tą ramę,... chodzi o to by zrobić coś fajnego. Silnik , kontroler kupisz lepszy, gorszy w Polsce albo w Chinach na Alliexpresie
Ramę customową z carbonu nie kupisz w całej Europie, dlatego tak mnie kręci temat ramy carbonowej, ..i ja ja zrobie na pohybel pesymistom.
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 01 Sty, 2017   

Zrobić "coś fajnego" to na pewno daje satysfakcję ale w tym konkretnym przypadku to po prostu "syzyfowa praca" bo cóż niby chciałbyś dowieść i osiągnąć? To że się uda to niewątpliwe jak i to, że na tym nie da się jeździć a dlaczego się nie da? z tej prostej przyczyny, że jak by się dało, no i miało tyle zalet jakie karbon posiada, to w całym świecie gdzie KASA jest najważniejsza, wszyscy by robili tylko z karbonu, dlaczego więc nie robią? nie umieją? chyba żarty, za drogo? też chyba nie, więc pewnie chodzi o coś innego a o co to zapytaj kogoś kto ukończył jakieś studia w specjalności mechanika to może ci wytłumaczy.Wprawdzie różne tworzywa używa się w lotnictwie np.Dreamliner,F35, w czołgach jako pancerz (kompozyty) ale nikt nie robi np.samochodów czy czołgów i innych pracujących w warunkach narażonych na różne i wielokierunkowe siły, prócz jakichś pokryw a nie elementów nośnych. Ale jak nie masz co robić to rób,na pewno zdobędziesz bezcenne doświadczenie.Przy czym jedno można powiedzieć, taki pojazd na pewno nie będzie lżejszy od konstrukcji metalowej no i zdatny do w miarę "wysilonej" jazdy.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 01 Sty, 2017   

Chyba się trochę mijasz z prawdą wibi. Materiał jest super tylko jest drogi. Ma bardzo szerokie zastosowanie.

75% samochodu formuły 1 jest zrobione właśnie z włókna węglowego.
http://www.model-space.co...-1-car-made-of/
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 01 Sty, 2017   

A te 75% samochodu F1 to właśnie opływowe elementy nadwozia a całe zawieszenie,silnik i szereg innych jak np.śruby są z metalu a konkretnie tytan,aluminium i szlachetne odmiany stali.
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Sty, 2017   

co do elementow nosnych to wlasnie karbon plus kevlar sa swietne, czasem usztywnia sie je rurami z tytanu celem zmniejszenia ilosci kompozytow-chodzi o miejscowe stricte kierunkowe usztywnienia baz wogole baza pod wlasciwy oplot jesli konstrukcja nie jest skorupowa ani typu plastra miodu.
jest piekna niemal niezniszczalna downhillowa rama np gt fury w ktorej nie oszczedzano kompozytow i przy zblizonej wadze do ramy z alu jest 5x wytrzymalsza.cena jest wykladnikiem a nie wlasnosci materialu.nie zgodze sie wiec z niektorymi slowami kolegi wibi. rama o tej samej masie z kopozytow ma wytrzymalosc ok 4x wieksza niz stal, kevlar jest konieczny by rame karbonowa uodpornic na bezposrednie uderzenia-sam karbon jest kruchy, laminat kilkuwarstwowy karbon kevlar mozesz nap... mlotkiem sam bylem swiadkiem testow takiej ramy i dopoki na wlasne oczy nie zobaczylem niewierzylem w kompozyty.cala sztuka i problem jest w umiejetnym rozlozeniu i krzyzowaniu mat kolejnych warstw co bez duzego doswiadczenia w produkcji okreslonych przeznaczen materialu jest ryzykiem fiaska lub niepotrzebnego zuzycia nawet 2 i wiecej razy za duzo nie taniego materialu.projekt to nie sam ksztalt a przede wszystkim jego praca w okreslonych kierunkach naprezen co wymagac powinno stosowania zaawansowanych technik komputerowego projektowania.tu jest najwiekszy problem.moi znajomi dzieki znajomosciom na uczelni w latach 90tych juz robili takie ramy, bylo kilka sztuk wykonanych na probe.projekt upadl ze wzgledu na problemy techniczne laczenia kompozytow z metalami, cene i zdecydowanie rozne potrzeby kazdego potencjalnego klienta wydajacego niemale pieniadze, nie ma roduktow uniwesalnych ktore zadowola kazdego.wszystko mozna ale pieniadze wlozone w taki projekt zmuszaja do produkcji napewno nie kilku sztuk ram, chyba ze ma bardzo lekka reke na wielkie naklady finansowe bez gwarancji zwrotu. zakup wiec ramy np nyx za 1500-2000 dolarow wg mnie jest optymalny przy korzystaniu z ogniw nie innych niz litowe z wylaczeniem lifepo4, ktorych do tej ramy wejdzie niewiele(jak na moje potrzeby)
Ostatnio zmieniony przez Nie 01 Sty, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Nie 01 Sty, 2017   

wibi napisał/a:
Zrobić "coś fajnego" to na pewno daje satysfakcję ale w tym konkretnym przypadku to po prostu "syzyfowa praca" bo cóż niby chciałbyś dowieść i osiągnąć? To że się uda to niewątpliwe jak i to, że na tym nie da się jeździć a dlaczego się nie da? z tej prostej przyczyny, że jak by się dało, no i miało tyle zalet jakie karbon posiada, to w całym świecie gdzie KASA jest najważniejsza, wszyscy by robili tylko z karbonu, dlaczego więc nie robią? nie umieją? chyba żarty, za drogo? też chyba nie, więc pewnie chodzi o coś innego a o co to zapytaj kogoś kto ukończył jakieś studia w specjalności mechanika to może ci wytłumaczy.Wprawdzie różne tworzywa używa się w lotnictwie np.Dreamliner,F35, w czołgach jako pancerz (kompozyty) ale nikt nie robi np.samochodów czy czołgów i innych pracujących w warunkach narażonych na różne i wielokierunkowe siły, prócz jakichś pokryw a nie elementów nośnych. Ale jak nie masz co robić to rób,na pewno zdobędziesz bezcenne doświadczenie.Przy czym jedno można powiedzieć, taki pojazd na pewno nie będzie lżejszy od konstrukcji metalowej no i zdatny do w miarę "wysilonej" jazdy.

Wibi,... punkt widzenia , zależy od punku siedzenia,...,
Akurat z wykształcenia jestem technikiem elektronikiem , oraz inż. mechanikiem.
Wprawdzie nie pracuje w swoim wyuczonym zawodzie od lat 25 i w wielu sprawach nie jestem na bieżąco, szczególnie w elektronice. Pracuje w budownictwie, zatrudniam kilkadziesiąt osób, ..i wydaje mi się, ze potrafie wyczuwać jakie są bieżące trendy. Z kompozytów zaczyna się budować największe konstrukcje, choćby turbiny wiatrowe Vestas 8MW, Airbus A380 , jachty ponad 150m długości. Ograniczeniem szerokiego zastosowania komozytów jest to, że wiele prac ciągle wykonuje się ręcznie i jest to technologia ciągle droga, więc nie dla wszystkich, ale na dzień dzisiejszy nie ma nic lepszego.
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Sty, 2017   

ogolnie pomysl mi sie bardzo podoba. dalbym silnik qs 273 8kw/16 peak i aku 150v minimum 15ah.wahacz zrobilbym wtedy ze stali cr-mo z konkretnymi blokadami osi juz na stale w wahaczu, kable puscil w wahaczu i ramie.skok 30cm przod i tyl.siodlo bardziej w stylu motocyklowym niz tradycyjne rowerowe.pedaly zainstalowal "tak na miasto" wraz z piasta rohloffa by realnie moc popedalowac po rozladowaniu aku lub jako tzw awaryjny naped
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Nie 01 Sty, 2017   

medykmtb napisał/a:
ogolnie pomysl mi sie bardzo podoba. dalbym silnik qs 273 8kw/16 peak i aku 150v minimum 15ah.wahacz zrobilbym wtedy ze stali cr-mo z konkretnymi blokadami osi juz na stale w wahaczu, kable puscil w wahaczu i ramie.skok 30cm przod i tyl.siodlo bardziej w stylu motocyklowym niz tradycyjne rowerowe.pedaly zainstalowal "tak na miasto" wraz z piasta rohloffa by realnie moc popedalowac po rozladowaniu aku lub jako tzw awaryjny naped

Kolego, Ty widzę myślisz w stronę mocnego ebajka , graniczącego z motoenduro.
Przy dużych mocach faktycznie waga ramy przestaje mieć znaczenie.
Ja myslę ciagle o rowerku do turystyki, dojeżdżania do pracy, ale przy okazji, żeby był fun i,praktyczność i radość z użytkowania takiego pojazdu. W każdym razie założenia są na poziomie Qulbixa 76
gdzie z bateria max 20s12p , 3kw mocy znamionowej ,5kW pik, ale przy wadze całego pojazdu na poziomie 28kg, może 30kg z jakims kuferkiem, bagażnikiem.
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 01 Sty, 2017   

Odpowiadajęc kol. medykmth i dynamik powiem tylko, że co nieco znam się na mechanice a przykład jachtów to żaden przykład zważywszy, że jachty da się zbudować nawet z betonu czego o rowerze powiedzieć się nie da. Wspominając mój post wyżej gdy mówiłem o kasie to to też dobitny przykład,gdyby rower z karbonu (kompozytu) był realny to właśnie ten argument czyli zysk wykorzystywali by chyba wszyscy, bo patentu na materiał do budowy nie dało by się uzyskać? Jako przykład niech posłuży np.zegarek m-ka."Patek" który ani nie pokazuje lepszego czasu od takiego za 5 czy 10 zł a mimo to jest jakimś wyznacznikiem bogactwa.Tak samo było by z rowerami a nie jest ( z wyjątkiem jakichś modeli reklamowych lub tp). Wracając jeszcze do samochodu F1 to dodam warunki drogowe w jakich takie zawody (i kolarstwo torowe) się odbywają. A więc są to nawierzchnie idealnie gładkie a nie normalne Polskie drogi i ścieżki rowerowe. Kewlar,karbon i różne kompozyty mają jedną zasadniczą wadę w stosunku do metalu mianowicie po przekroczeniu granicy sprężystości pękają gdy metal tylko się odkształci.Nie mam zamiaru nikogo zniechęcać, ale radzę zastanowić się czy warto gdy w tym samym czasie można by zbudować coś naprawdę funkcjonalnego.
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Sty, 2017   

gdybys jednak mial ruszyc z tematem ja mysle mocno o 2 szt czegos ze skrzynia pojemna na 48 do 56szt headway 40152s lifepo4.moze przy modyfikacji szerokosci i wysokosci skrzynka by to wchlonela....a przy okazji alu 7020 to mniej wiecej pa47 nie jest idealny do rozwiazan gietych ale jest dobrze spawalny i bardzo trwaly i wytrzymaly.ja mam 2 ramy z tego stopu od lat.sa swietne pogladowo wygladaja mniej wiecej tak: http://black-knives.com/cykloservis/02.jpg
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group