ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
rama custon z carbonu
Autor Wiadomość
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Sty, 2017   

wibi napisał/a:
Wracając jeszcze do samochodu F1 to dodam warunki drogowe w jakich takie zawody (i kolarstwo torowe) się odbywają. A więc są to nawierzchnie idealnie gładkie a nie normalne Polskie drogi i ścieżki rowerowe. Kewlar,karbon i różne kompozyty mają jedną zasadniczą wadę w stosunku do metalu mianowicie po przekroczeniu granicy sprężystości pękają gdy metal tylko się odkształci..


spojrz na to: http://fcdn.mtbr.com/atta...tain-bike02.jpg
nie ma nic wspolnego z kolarstwem torowym ani produktem reklamowym na targi

przy wadze zblizonej do std ramy alu masz marne szanse to zniszczyc, a tak wogole co mi po pogietej metalowej ramie? tez na szrot pojdzie. metal owszem pekniety pospawasz ale przy 5x wiekszej wytrzymalosci tego nie doprowadzisz do takiego stanu by peklo od dynamicznych przeciazen.to jakbys jechal na kilku ramach metalowych na raz przytych samych silach...to czolg!
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Nie 01 Sty, 2017   

Koledzy , ja was wszystkich nie przekonam,... każdy ma inne doświadczenia i oczekiwania.
Napiszę tak: spedziłłem na gównianą skrzynką na baterie do ghosta ok 35 roboczogodzin pod okiem fachowca (kolegi) od laminowania- foto w poprzednich wpisach.
Chcąc ją lepiej dopracować musiałbym jeszcze dołożyć 20h. Każdy niech policzy sam ile jest dla niego warte 50h pracy. Większość chłopaków na tym forum robi skrzynki kanciaste ze sklejki lub blachy, etc. Czemu ? Bo nikt nie chce ponosić takich kosztów, nakładów pracy na głupią skrzynke. Wadą takiej skrzynki jest to, że pasuje tylko do mojego roweru. Robiąc kopyto (formę ), do takiej skrzynki, ponoszę duże nakłady na wyrób jednostkowy. Kolega , fachowiec od laminowania się smiał dlaczego nie zrobię od razu całej ramy? Wiecej czasu trzeba poświęcić na kopyto, ale potem można zalaminować dowolną ilość ram. Swiat dązy do automatyzacji, robotyzacji, wyeliminowania człowieka z produkcji, by obniżyć koszty. Ale my , majsterkując i tak wykonujemy swoje konstrukcje recznię.
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 01 Sty, 2017   

Sądząc z braku pedałów nie ma też nic wspólnego z jazdą a brak silnika z ebikiem, mnie to wygląda jak "rowerek biegowy" dla dorosłych na reklamowym tle.Co do wytrzymałości to sam pisałeś o tytanie z którego Rosjanie budują łodzie podwodne wytrzymujące zanurzenie 1000m (rekord świata dla seryjnej produkcji) a Ty nie polecasz tego materiału do budowy roweru.Wytrzymałość to słowo "wytrych" bo są różne rodzaje wytrzymałości i tworzywa nie wszystkie je spełniają.
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Pon 02 Sty, 2017   

Z kilkunastoletniego doświadczenia z zabawą w carbonie i budowie kilkudziesięciu ram w tym kilku prototypów - 1konkretna szt. - materiał i czas/roboczogodziny który trzeba byłoby poświęcić na budowę jednostkowej ramy to koszt 15k do 20k - zaokrąglając.
Bez żadnego myślenia i dania GWARANCJI na ramę przynajmniej 2 - 3 lata o której tu mowa nie wiem czy poniżej 15k bym poważnie rozmawiał.

W tym biznesie i pracy ''na jednostkową'' ''umowę o dzieło'' standardy to 70% sumy płatne z GÓRY - reszta przy odbiorze zamówionego dzieła.

Kto ma lużną dychę na poczet zamówienia ???
Kto chętny wywalić 16k. - zapraszam na rozmowy. :lol:

Przypominam rozmawiamy i ROWERZE - nie o PÓŁKROSIE z możliwością pedałowania i
mocami rzędu 10KW.

Jarosław-LT :wink:
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Pon 02 Sty, 2017   

WIBI masz tyle wiedzy teoretycznej a praktycznie guzik wiesz.ja oprocz tego ze od 25 lat sledze nowosci jak ty, jestem dodatkowo praktykiem od tyluz lat -jezdze na bardzo konkretnych gorskich rowerach.dla twojej info zdjecia katalogowe drozszych rowerow drogi wibi-jesli lepiej poszukasz czesto sa bez pedalow a to nie dlatego ze nie beda one zakladane a dlatego ze ze wzgledu na rozne preferencje kazdy kupuje jakie chce-nie musi ich odsprzedawac z narzuconego zestawu! rama gt fury nie jest ebikiem ale nie oznacza ze sie nie da z niej ebika zrobic, jako kontre myslowa pokazalem ci ta rame by udowodnic jakie chrzanisz glupoty "o karbonie tylko do gladkich powierzchni".
kol. WIBI IDZ DOSZKOL SIE A POTEM PISZ. przerasta mnie twoja ignorancja, dalej juz cie nie bede komentowal ani edukowal.WIESZ WSZYSTKO NAJLEPIEJ I ZAPEWNE LODZ PODWODNA MA DLA CIEBIE WIECEJ WSPOLNEGO NIZ ROWER WYCZYNOWY DO DH/FR do EV BIKE.o tytanie widze sie naczytales, a miales kiedykolwiek rame, czesci tytanowe w rowerze? ja mialem i jezdzilem a potem oddalem na reklamacje nie tylko rame, nie oznacza to ze na rame rowerowa jest zla ale napewno nie do roweru dh/fr czy ebika tytan jest zbyt kruchy...tak kolego kruchy bo po przekroczeniu swoich cudownych sprezystych wlasnosci peka paskudniej niz carbon .dlatego juz od lat z tytanu do roweru sie odchodzi na rzecz kompozytow mieszanych lub sprawdzonych stopow alu np 6061, 7020, 7075, najczesciej ze stopniem hartowania do t6
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Pon 02 Sty, 2017   

kolego Jarku, masz duzo racji, jednak i mi na poczatku sie wydawalo ze 1.5 kw to sporo, kilowatownica zlosliwa to ciezka choroba i jak sie ma 5,5kw continuous na pokladzie i v max rzedu 90km/h (poza drogami publicznymi oczywiscie) to momentami przychodza mysli co dalej...

co do zabaw z kompozytami ponawiam swoja opinie chcecie carbon, nyx jest do sprowadzenia za $1500 i mimo komplikacji i dodatkowych kosztow wyjdzie wzglednie tanio jak na ten material bez niepotrzebnych nerwow przy produkcji jednostkowej prototypow
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 02 Sty, 2017   

Odpowiadając po kolei.
- faktycznie po mazurach pływają chyba jeszcze dwie łodzie szkolne z siatkobetonu.
Są ciezkię , więc stabilne i służa harcerzom do nauki żeglowania. Nie trzeba ich też konserwować.
Technologie siatkobetonu i strunobetonu przeżywają renesans w budownictwie i są trochę podobne do technologii kompozytów. Konstrukcje ze strunobetonu nie ulegają tak szybko erozji jak stal korozji, więc odpadają koszta przyszłej konserwacji, np. mostu. Co do technologii kompozytów ? Wiem tylko, że przy konstrukcjach wytrzymałościowych nie stosuje się po prostu kopyta i smarowanie pędzlem żywicy.
Najczęsciej stosuje się "pre -pregi" czyli maty już nasączane zywica , które układa warstwami na formie, dociska antyformą , przy odpowiedniej temperaturze żywica się rozpływa, następnie w wyższej temperaturze jest utwardzana, potem wygrzewana , odpuszczana itd. Koszt 15-20k o której pisze Jarek dla prototypu to raczej kwota niewielka, pod warunkiem , że potem forma i antyforma będzie moja. Producent materiałów, np. GE, zapewnia też szkolenie technologiczne i wytrzymałość zrobionej wg ich technologii konstrukcji (mają na to programy komputerowe). Jeżeli któreś fazy nie potrafisz spełnić, np. rygoru wygrzewania, każa stosować współczynnik np. 0,8, czyli dołożyć jedną warstwę więcej.
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 02 Sty, 2017   

Co do Nyxa, sama cena 1500S wydaję się w górnej granicy, ale monopolista może sobie na to pozwolić (dla Kanadyjczyka 1500S jest mniej niż dla polaka 3000zł)
Ja już ją zamawiałem prze internet, ale jak doszedłem do momentu "schiping EU", dodało mi jeszcze 1200S, Polscy celnicy doliczą jeszcze cło i VAT, więc ta rama może kosztować właśnie 15-20k zł. Jeżeli ktoś ma rodzinę w Kanadzie i mogliby to kupić i wysłać normalna paczką, to chyba warto mieć pierwszą taką ramę.
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 02 Sty, 2017   

Może po prostu trzeba siąść i to zrobić, zamiast wciąż rozmawiać nad tym? :)
To najlepsza droga do udowodnienia, że się da.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Pon 02 Sty, 2017   

najprosciej i najtaniej wysyla sie np polamerem alektos znajomy musi ci wyslac nie firma, wtedy przesylka smieszna.pozostaje "tylko" clo i podatek i cena nie jest straszna jak za tn material.nasuwa sie tylko male pytanie, jak bardzo zalezy ci na tych kilku kg mniej.rama typu vector jest naprawde swietny
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 02 Sty, 2017   

tas napisał/a:
Może po prostu trzeba siąść i to zrobić, zamiast wciąż rozmawiać nad tym? :)
To najlepsza droga do udowodnienia, że się da.

Tas masz rację, to przestaje być forum , tylko "loża szyderców" Parę ludzi rzeczywiście coś potrafi, ale chroni swoja wiedzę, ..nie będę komentował dlaczego.
Moje pytanie przecież brzmiało; nie jak zrobić ramę z carbonu, albo czy rama z carbonu wytrzyma?
Zasugerowalem ,że mam dostep do technologii laminowania i biorę to na siebie.
Moje pytanie brzmiało : jaka ramę byscie wybrali z już istniejących na forum, w Europie , na swiecie jako wzrór do ramy carbonowej, najlepiej z krótkim uzasadnieniem, dlaczego ? - to wszystko.
Ale nawet Ty uchyliłeś się od rzeczowej odpowiedzi....
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 02 Sty, 2017   

dynamik napisał/a:
Moje pytanie brzmiało : jaka ramę byscie wybrali z już istniejących na forum, w Europie , na swiecie jako wzrór do ramy carbonowej, najlepiej z krótkim uzasadnieniem, dlaczego

Czy jest sens odpowiadać na pytanie na które się nie zna odpowiedzi?
Ja nie znam więc Ci nie odpowiem bo w życiu na żadnym karbonowym e-bike nie jeździłem ;-)
Mogę jedynie poradzić żebyś poprawił tytuł tematu bo jest tam błąd :razz:
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Pon 02 Sty, 2017   

tak czy inaczej zacny wysilek pionierow (bez ktorych wszystcy bysmy mieli nadal "wigry 3") jest tym chetniej wysmiewany im wieksza popelnia porazke. dla prawdziwego charakteru porazka jest tylko krokiem blizej do sukcesu, dla wiejskiego glupka pozostanie powodem do drwin...tylko kogo kto osmiesza realnie?

mysle ze kol. Tas z przekora sie wypowiedzial, wie co mowi zwazywszy co osiagnal.a ze bywa moze i zlosliwy, coz to chyba nie spotkanie biznesowe rady nadzorczej a pogadalnia dla pasjonatow, pionierow i swoistych "freakow , "teoretykow ciasnych gwintow" i hejterow" ktorych w koncu pelno na forach.

Dynamic, trzymam kciuki, chetnie poobserwuje etapy powstawania Twojego niemalego "wyzwania"
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 02 Sty, 2017   

medykmtb napisał/a:
tak czy inaczej zacny wysilek pionierow (bez ktorych wszystcy bysmy mieli nadal "wigry 3") jest tym chetniej wysmiewany im wieksza popelnia porazke. dla prawdziwego charakteru porazka jest tylko krokiem blizej do sukcesu, dla wiejskiego glupka pozostanie powodem do drwin...tylko kogo kto osmiesza realnie?

mysle ze kol. Tas z przekora sie wypowiedzial, wie co mowi zwazywszy co osiagnal.a ze bywa moze i zlosliwy, coz to chyba nie spotkanie biznesowe rady nadzorczej a pogadalnia dla pasjonatow, pionierow i swoistych "freakow , "teoretykow ciasnych gwintow" i hejterow" ktorych w koncu pelno na forach.

Dynamic, trzymam kciuki, chetnie poobserwuje etapy powstawania Twojego
niemalego "wyzwania"


Medykmtb, dzięki za wsparcie ,jak bede przy wachaczu, może się do Ciebie odezwe.
Tu nie chodzi by się obrażać, kogoś obrazać, choć czasem stosuje prowokacje, by zachęcić ludzi do pisania to, co rzeczywiście mysla. Czasem najprostsze odpowiedzi przychodzą najciężej..
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 02 Sty, 2017   

dynamik, Odpowiedziałem Ci i to konkretnie, dałem nawet zdjęcia :)
Powiedziałeś, że lpodoba Ci się tamten koncept to go zrób. Zdjecie boczne masz, średnicę kół znasz, wymiary masz, CADa masz, no wybacz, ale nawet dla takiego laika jak ja zdjąć kompletne wymiary ze zdjęcia to jest kilka h pracy zaledwie, mniej niż spędziłeś w tym temacie na ubijaniu masła. Robimy, nie gadamy :)

Ja jestem typem ludka, który uważa, że jak już robić coś to z przytupem :)

Robienie czegoś po troszku, dla testu, "na razie wystarczy", "a po co aż tyle" to jest marnowanie czasu i pieniędzy. Lepiej coś odłożyć na później ale zrobić lepiej. Pierwszego customa robiłem prawie 2 lata.
Ty wiesz, choć tego nie mówisz, a ja doskonale wiem, zapewniam Ci to, że na prototypie carbonowej ramy nie skończysz.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group