ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
rama custon z carbonu
Autor Wiadomość
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 02 Sty, 2017   

tas napisał/a:
dynamik, Odpowiedziałem Ci i to konkretnie, dałem nawet zdjęcia :)
Powiedziałeś, że lpodoba Ci się tamten koncept to go zrób. Zdjecie boczne masz, średnicę kół znasz, wymiary masz, CADa masz, no wybacz, ale nawet dla takiego laika jak ja zdjąć kompletne wymiary ze zdjęcia to jest kilka h pracy zaledwie, mniej niż spędziłeś w tym temacie na ubijaniu masła. Robimy, nie gadamy :)

Ja jestem typem ludka, który uważa, że jak już robić coś to z przytupem :)

Robienie czegoś po troszku, dla testu, "na razie wystarczy", "a po co aż tyle" to jest marnowanie czasu i pieniędzy. Lepiej coś odłożyć na później ale zrobić lepiej. Pierwszego customa robiłem prawie 2 lata.
Ty wiesz, choć tego nie mówisz, a ja doskonale wiem, zapewniam Ci to, że na prototypie carbonowej ramy nie skończysz.


To się wiele Tas nie różnimy :mrgreen: Szkoda, że mieszkasz po drugiej stronie górki, znaczy Polski. Projekt audi jest na dzień dzisiejszy nie realny, skoro nawet audi nie wprowadziło tego do produkcji- tak powiedzieli mi nawet fachowcy od laminatów. Ok, do roboty.
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 02 Sty, 2017   

dynamik napisz do nyx'a osobiście i zapytaj sie o faktyczny koszt wysyłki. Bardzo możliwe że wyślą taniej ale na stronie jest jakiś automatyczny cennik od kurierskiej firmy. Rama nie jest jakoś przesadnie duża i ciężka wiec nie powinno być tak drogo.
 
 
Ledo 
młodzik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 03 Sty, 2017   

Rama custom połączenia włókno na poliestrze

Skoro nie chiny, nie europa, to może bambo ?:)
Na filmiku widać że robią węzły z żywicy i włókien, i podejżewam że cenowo może być taniej
;)
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 03 Sty, 2017   

Na pewno mają niskie koszta , bo oszczędzają na ogrzewaniu,... szkoda,że kól i łańcucha nie robią z bambusa , na pewno byłoby taniej.
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Wto 03 Sty, 2017   

Ledo, jaja sobie robisz? :roll: Ramy bambusowe potrafią być bardzo drogie, tylko nie wiadomo dlaczego.

Kolega chce zrobić coś fajnego zamiast dopingować, to żartujecie. Być może się mu uda? A nawet jeśli nie to będzie miał duże doświadczenie.

Przyjeżdża do nas czasem facet z Rzeszowa, on robił ramy węglowe (tyle że do dronów) od zera. Swego czasu robiłem mu w robocie kilka form z MDF'u. Jak znajdę jakieś zdjęcia to Ci podrzucę. :smile:
 
 
Ledo 
młodzik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 03 Sty, 2017   

Po raz pierwszy zobaczyłem że robi się customy z babusu co wydało mi się dość egzotyczne i odrazu skojażyłem z tym postem, nie sądziłem że zostanie mi przypisany hejt.
pepelito napisał/a:
Ledo, jaja sobie robisz? Ramy bambusowe potrafią być bardzo drogie, tylko nie wiadomo dlaczego.


Rozmowa jest o ramie z włókna na żywicy (a czy to carbon czy to mata szklana, czy włókno bambusowe na kleju) i o poszukiwaniu rzemieślnika który by mógł czegoś takiego się podjąć a nie o "drogim bambus"owym łancuchu i oszczędzaniu na ogrzewaniu. Dajcie spokuj z hejtami

To że oni kleją materiał nośny (w tym wypadku bambus) żywicą znaczy to że mogą mieć doświadczenie z sklejaniem i mogliby by w customa z carbonu zrobić. Przynajmniej takie było moje pierwsze skojażenie. Tymbardziej że padły koszta że w Europie to się robi na sztuki, to może w Afryce idzie zrobić to taniej skoro też żywicą się tam klei, nie chce mi się wieżyć że tam roboczo godzina kosztuje porównywalnie co w Europie. No chyba że produkty z tamtąd docierają do EU przez 6 pośredników, to może i jest drogo.
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 07 Sty, 2017   

Mialem przyjemnosc budowac ramy rowerowe z aluminium i polaczenia laminatem szklanym. Mozna wykonac niskim kosztem bez drogiego sprzetu:) w przypadku mocnego ebika mozna pomysles o rdzeniu alu i wylaminowac calosc. Plus taki ze nie potrzebujesz formy- z alu nadajesz ksztalt
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Sty, 2017   

wlokno weglowe ma zupelnie inny modul sprezystosci niz stopy aluminium, dlatego jako rdzen czasami stosowalo sie tytan.tego typu rady wydaje mi sie sa nieco bez sensu bo jest to porownywanie podobnych technologii acz innych jest jak porownywanie wody do oleju.c
i co mieli cokolwiek do czynienia z tym kompozytem znaja starsze i nowsze metody produkcji, jak skorupowe(monocoque) oplatanie pianki konstrukcyjnej z ktorej rzezbilo sie ksztalt, oplatanie na tzw plastrze miodu dla zwiekszenia sztywnosci wewn.,oplatane konstrukcje z rdzeniem tytanowym(zbizony modul sprezystosci) i byla tez technologia oplatania mat kompozytow na ramie z niskotopliwego stopu ktory po skonczonej robocie wytapialo sie i dzieki temu mozna bylo uzyskac wyjatkowo mocne i lekkie kola rowerowe.technologiawlokna szklanego przy tym jest niemal przedpotopowa, mimo ze pewne etapy sa zblizone
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

Panowie , wszyscy się rozpisują jak zrobić, jakie technologie zastosować , ...tymczasem pytanie brzmiało jaka ramę wybrać jako tą najbliżśżą ideałowi i zrobić ja w carbonie. Nie wiem czemu tak boicie się odpowiadać wprost lub pośrednio. Np. jaka szerokość ramy polecacie , na jedną szerokość baterii 18650 czyli ok 100mm czy szerszą ? Mnie osobiście nie podbają się wielkie monstrum na 400 baterii, ale może się mylę i rynek takich potrzebuje. Zakładam ,że baterie będą w końcu wydajniejsze i celuje w max 20s12p. co Panowie na to ?
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

raczej bym nieco poczekal z konkretnym rozmiarem skrzyni jako ze prawdopodobnie wejda do sprzedazy ogniwa 2170 panasonic/tesla skoro zaczela sie ich masowa produkcja.chyba kierowalbym sie w ta strona z projektem skrzyni na aku. zrobilbym zapas kilku mm wiecej by przyszlosciowo zamiast wielokrotnosci ogniwa 18x65 zrobic 21x70 ktore majamiec pojemnosc ok 5,7ah/szt
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 11 Sty, 2017   

https://www.youtube.com/watch?v=5HOOFxtlAss
https://www.kickstarter.c...ber-e-bike-fram
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Czw 12 Sty, 2017   

A teraz UWAGA !!!!!!!!!!!!!

CHYBA WEZMĘ SIĘ ZA PROJEKT I ZROBIENIE TAKIEJ RAMY Z CARBONU !!!!!!!!! SERIA kilku szt.

Kto byłby chętny do pierwszych zakupów ???.
Po obejrzeniu filmiku - mylę, że rama w 10k zmieściłaby się.

Na filmiku już dostrzegłem słabe punkty konstrukcyjne (xxx)

Ramy oczywiście z GWARANCJĄ - powiedzmy na 24miesiące.

Jarosław-LT
LUXTECH :roll:
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 12 Sty, 2017   

Słabym punktem konstrukcyjnym tej ramy jest jedna podstawowa sprawa - dostep do wnętrza skrzynki tylko przez mały otwór od góry zamiast klasycznie z boku. Ale podejrzewam że ze względu na właściwości materiału ten punkt jest nie do przeskoczenia bo inaczej stracimy sztywność konstrukcji.

Czy najdzie się chętny ? Wątpię :wink: I w ten sposób dojdziemy do punktu wyjścia / wejścia :mrgreen:
Ale kibicuje bo to było by coś :smile:
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Nie 15 Sty, 2017   

Sama skorupa z carbonu, myślę, że nie będzie kosztować więcej jak 1tyś euro.
Nie wiem jeszcze ile będzie kosztować dropout z alu, ale domyślam się, że jeżeli nie zejdzie się z ceną do rozsądnych poziomów, to projekt będzie tylko "sztuką dla sztuki". 10tys zł rynek nie zaakceptuje skoro orginalny Nyx jest tańszy, na bogatszym rynku.
Mały otwór ,.. nie jest taki mały jak się podzieli batkę na bloki, wyciągnie dłuższe przewody, to można sobie poradzić . Gorzej z chłodzeniem w zamkniętej puszcze , moim zdaniem powinny być przewidziane jakieś otwory cyrkulacyjne, z góry i z dołu.
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Czw 19 Sty, 2017   

co wy na to ?

audi (1).pdf
Pobierz Plik ściągnięto 329 raz(y) 76,32 KB

_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group