ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Helikopter w akrobacji
Autor Wiadomość
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Pią 30 Gru, 2016   Helikopter w akrobacji

Jak by tak w prawdziwym śmigłowcu pilot tak potrafił to nie wiem czy by tak ładnie wylądował :shock: :grin:
Helikopter
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 30 Gru, 2016   

:shock: drony wymiękają :lol: Wygląda jak duuża ważka
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Pią 30 Gru, 2016   

Naprawdę niesamowite...
Wszystko OK, ale nie rozumiem jednego: kiedy model lata poziomo "do góry nogami" a szczególnie kiedy zawisa tuż nad ziemią - główny wirnik musi przecież wytwarzać odwrotny ciąg.
Czy więc łopaty głównego wirnika mają możliwość zmiany nachylenia nie tylko od "zera" do +45° (umownie), ale i od "zera" do -45°? Może nawet oba wirniki mają taką możliwość?
Dalej idąc - w czasie rzeczywistym człowiek by chyba nad tym WSZYSTKIM nie zapanował, musi tam być procesor, który ogarnie wszystkie zależności prędkości obrotowej obu wirników, skok (ujemny/dodatni) łopat, itd. dla zaprogramowanych kilku(nastu) typowych akrobacji.
Podejrzewam, że to nawet może jest cały program lotu, długa sekwencja realizowana przez procesor... choć ten zawis centymetr nad lądowiskiem? To już chyba musiał zrobić człowiek, chyba że model ma wbudowany czujnik (ultradźwiękowy?) bliskości ziemi, "pod brzuchem" i "na dachu" :wink:

A poza tym...
http://www.dziennik.com/w...del-helikoptera
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 30 Gru, 2016   

Talent, 10 lat treningu i nieograniczony budżet na sprzęt i też tak będziesz latał ;-)
Zaprogramowane są "tylko" zależności kątów natarcia (ciągu wirników) od położenia przepustnicy aby uzyskać wsteczny ciąg.
Kontrolę nad śmigłowcem ma cały czas człowiek.
Warto zobaczyć jak ruszają się palce pilota podczas takiego lotu :-)
A wygląda to faktycznie nieprawdopodobnie i nie jest to możliwe technicznie w większej skali ze względu na współczynnik mocy do masy.
 
 
krystian91 
kierownik


Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 301
Skąd: pkl
Wysłany: Pią 06 Sty, 2017   

Miałem Aligna 450 teoretycznie podobna kategoria śmigłowca jednak elektryk i mniejszy. Latałem tylko na żyroskopie bo ciężko go utrzymać. Dużo doświadczenia potrzeba by latać w taki sposób. Zasilany z pakietu 3s.

Jednak wole coś co śmiga na 4 kołach:
zapraszam do obejrzenia moich filmików:
film 1
film 2

Mam jeszcze spalinowca savage x4.6
Pozdr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group