ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
ENDURO projekt 2.0
Autor Wiadomość
adam4x 
młodzik


Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 88
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017   

Ciekaw jestem jaki masz BMS (chodzi mi o prąd balansowania). Jak długo - w praktyce - trwa balansowanie baterii ?
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017   

Bujakoto, jak patrzę na tą konstrukcję i zestawiam sobie wspomnienia sprzed nieco ponad roku, kiedy pierwszy raz spotkaliśmy się na piwo, bo dopiero "wchodziłeś" w tą branżę, to jestem pod ogromnym wrażeniem postępu jaki wykonałeś:)
Najlepsze jest to, że pomimo tysiąca jeden usterek, które Cię spotkały wyciągasz wnioski i nie boisz się eksperymentować. To nieszablonowe myślenie produkuje takie cuda jak grafika na skrzynce czy chłodzenie silnika :)
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017   

Hello

Co dziś był za kosmiczny dzień!

Wybrałem się dziś na 160km wycieczkę....... w jednej miejscowości wystarczyło zatrzymać się na minutę na przystanku a zaczepił mnie Nasz forumowicz! Nie pamiętam nicku, ale ten który kręcił dronem na plaży we Władysławowie ekipie z Bielska (TAS itd).....
Wymieniliśmy się telefonami i się rozstaliśmy...... znaczy ja zostałem na przystanku.

Po dwóch minutach zatrzymuje się auto, wysiada gość i pyta "jedziesz na zlot?".
Zatkało mnie, po chwili dogadaliśmy się, że jest z forum, świeży nabytek, dopiero co się zarejestrował. Wspomniał, że przymierza się do budowy ebajka, jego partnerka wspomniała, że siedzi nad tematem od miesiąca :)
Gdy zorientowałem się, że jest z dziewczyną, obowiązkowo zaproponowałem przejażdżkę :)
Jego dziewczyna wspomniała, że jechali w stronę miasta po czym gdy zobaczył mnie stojącego na przystanku gość zawrócił :)

Pogadaliśmy i się rozstaliśmy.

Wracając z wycieczki, 25km przed domem (żeby było śmieszniej w tej samej miejscowości obok tego samego przystanku) gdy stałem na przystanku zatrzymało się auto. Opuszcza się szyba i gość mówi: "Co? Zabrakło prądu?" :)
Odpowiadam: "Nie, jeszcze jest" i pytam: "A skąd wiesz, że to jeździ na prąd?"
gość mówi: "Wiem, jestem prekursorem ebajków"

Pykacz!
Spotkałem Pykacza ;)

Fajnie się gadało. Spoko gość :)
Miło, że zaproponował podładowanie się u niego! Choć brak ładowarki.

Nie będę już nawet wspominał, że w połowie wycieczki w szczerym lesie (jakiś park) 80km od domu spotkałem starego kumpla!

Ebajki zaginają rzeczywistość ;)

Tuż pod domem (500metrów) padł aku, rozładował się do zera.
160km ostrego zapie...... ania! Nie schodziłem poniżej 60km/h
Miałem sprawdzić zasięg przy jeździe 50km/h, ale nie mogę się powstrzymać.....

ap0f1s napisał/a:
Bardzo fajnie wyszedł bajk. Niech służy na długie km. Mam nadzieję, że będzie na zlocie.
Ostatnio pomogłem przy budowie bajka na kenda 3.0 . Jak to bywa musiałem przetestować swoja robotę czy sprawdzi się w terenie i takie kedna po jednej wycieczce nadawały sie na złom, wiem, że to nie opony na teren, ale właściciel chciał akurat takie. Niestety stwierdzam, że oponki rowerowe nie są zbyt dobre na teren. Znikają w oczach testowałem Vuelty usa 24x3, halo contra, leopord, choa yang i wszystkie szybko znikają. Chodzi mi tutaj o tylne, gdzie jest silnik na przodzie nie ma takiego problemu.


Dzięki ap0f1s :)
Jeśli chodzi o oponki to po przejechaniu około 700km przednia opona nie ma żadnych absolutnie żadnych oznak zużycia (jak to często bywa z przednimi), natomiast tylna widać bieżnik chwyta, jednak nie widzę jakiegoś szczególnego zużycia.
Hamuje głównie tyłem, po prostu wole delikatnie do hamować tyłem niż ostro przodem.

maran_hand napisał/a:
No i pięknie ! Gratuluję wykonania i progresu jaki nastąpił między tą a poprzednią konstrukcją - a budżet był chyba taki sam ;)
Co do kolorystyki, zwraca uwagę i to jest fajne. Mam tylko nadzieję że zielony nie będzie zbyt mocno raził niebieskich jak będziesz zapier.. ;)
Ale żeby nie było tak słodko.. Sądzisz że opony dadzą radę? Mialem Kendy Flame w dużo słabszej konstrukcji, po niedługim czasie użytkowania zauważyłem że opona rozrywa się przy rancie, wymieniłem, z drugą było tak samo. Być może to wina felgi była, nie wiem. Ale strzał koła przy większej prędkości może być dużym problemem. Powinieneś pomyśleć o moto i przy okazji dać szprychy grubsze, będzie nie na 6+ a na 7. Druga sprawa: sabvo bez osłony, nie będzie problemu?

P.S. co to na silniku? System chłodzenia?


Jak powyżej pisałem, na razie jestem zadowolony z oponek jeśli chodzi o asfalt, natomiast tak dość słabo radzą sobie na szutrze, czuć mocne poślizgi, bardzo mocne, brak pewności i przyczepności.

Jak się zużyją wymienię dla odmiany na off roadowe, muszę sam się przekonać jakie są dobrze. Tyle ile ludzi, tyle doświadczeń i jeszcze więcej opinii, ale dzięki za rady.

Sabvo bez osłony. Do czego mu osłona? Jest wodoodporny, przewody posilikonowane :)

To na silniku to system chłodzenia :)

adam4x napisał/a:
Ciekaw jestem jaki masz BMS (chodzi mi o prąd balansowania). Jak długo - w praktyce - trwa balansowanie baterii ?


Siema Adam! :)
Z BMS'em szału nie ma. 80A, prąd balansowania nie mam pojęcia :)


maniekrox napisał/a:
Bujakoto, jak patrzę na tą konstrukcję i zestawiam sobie wspomnienia sprzed nieco ponad roku, kiedy pierwszy raz spotkaliśmy się na piwo, bo dopiero "wchodziłeś" w tą branżę, to jestem pod ogromnym wrażeniem postępu jaki wykonałeś:)
Najlepsze jest to, że pomimo tysiąca jeden usterek, które Cię spotkały wyciągasz wnioski i nie boisz się eksperymentować. To nieszablonowe myślenie produkuje takie cuda jak grafika na skrzynce czy chłodzenie silnika :)


Bardzo miło mi słyszeć takie słowa szczególnie od Ciebie :)
Zgadza się, usterek dopadły mnie tysiąc + jedna, nawet w tej konstrukcji zaliczyłem dwie wpadki na szczęście typowo konstrukcyjne, szybka korekta i do przodu.

Ach, to może wspomnę o chłodzeniu silnika:

W Kwietniu przy pierwszych testach po krótkiej jeździe silnik V2 się aż gotował, parowało z niego przy wylocie z osi, nie można było dotknąć obudowy silnika, parzyła!

Dzięki 60 radiatorom wykonanym nie z popularnego aluminium! Inny materiał! silnik zachowuje się jak by to był inny silnik.

Czujnik temperatury zamontowany jest bezpośrednio na uzwojeniach, które jak zauważyłem nagrzały się max do 133 stopni.

Ogólnie dziś temperatura uzwojenia wahała się między 45 a 85 stopni i za cholerę nie chciała wzrosnąć, przy czym obudowa silnika ZIMNA jak rama bajka.

Z baterii leci 70A, w fazy leci 150A
Jutro ustawie z baterii 80A, w fazy więcej się standardowo z sabka 72150 nie da. Zostanie 150A.

Zobaczymy jak z grzaniem po wzroście mocy z baterii.

Ogólnie nie spodziewałem się aż takiego efektu!
Gdy zobaczyłem, że uzwojenie ma 133 stopni wystarczyło odpuścić manetkę na 30 sekund, a temperatura spadała w tempie 1 stopnia co 2 sekundy.

Pierwszego dnia myślałem, że źle zamontowałem czujnik temperatury...... ale organoleptyczne sprawdzenie obudowy silnik (zimna) utwierdziło mnie, że skoro obudowa jest zimna (a wcześniej była by już bardzo gorąca) to czujnik jednak pokazuje dobrą temperaturę :)

Radiatory dosłownie wysysają energie cieplną z obudowy silnika.
Ale co ja tam się znam......
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017   

To nic tylko zrobić radiatory z łopatkami na długość szprych :lol: 70A i już MXUS 3T zagotowany? Co to za cuda skoro mieszkasz na płaskim terenie? :razz:

 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017   

Mobil napisał/a:
To nic tylko zrobić radiatory z łopatkami na długość szprych :lol: 70A i już MXUS 3T zagotowany? Co to za cuda skoro mieszkasz na płaskim terenie? :razz:


Hehe widziałem to na endlesie :) Dobre.

Wcześniej silnik się gotował, Teraz jest zimny. Teren tutaj pozostał ten sam. Przewodów przez ośkę nie pogrubiałem.

Co się zmieniło?
Doszły radiatory:

Efekt?
Obudowa silnika zimna.
Radiatory działają rewelacyjnie.
Ja dalej nie mogę uwierzyć, że tak odciągają ciepło.

Powierzchnia cieplna radiatorów to aż 1.62m2 !!!!
Innymi słowy:
180cm szerokości
90 cm długości


Zmierzcie sobie to na podłodze, przecież to jest kilka razy powierzchnia silnika!
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017   

Bujakoto napisał/a:

Tuż pod domem (500metrów) padł aku, rozładował się do zera.
160km ostrego zapie...... ania! Nie schodziłem poniżej 60km/h
.

A jak sobie poradziłeś z ładowaniem w piwnicy i wylatywaniem korków ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Bartosh 
stażysta


Dołączył: 02 Maj 2017
Posty: 109
Skąd: Cintra
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017   

Ahoj!

Pierwszy post, witam wszystkich forumowiczów. Od jakiegoś czasu obserwuję Wasze poczytania inkoguto i jestem pod wrażeniem.

Potwierdzam, dzisiaj "napadłem" Bujakoto na przystanku autobusowym gdzieś w okolicach Żukowa pod Gdańskiem. Mignęło mi coś zielonego, hamulce, szybki nawrót. Narzeczona myślała, że coś się stało :wink: Super przypadek. Nie wiem, jak to się stało, ale udało mi się pierwszy raz w życiu pilotować ebajka! W trakcie rozmowy Bujakoto zaproponował, że... mogę się przejechać. Początkowo myślałem, że się przesłyszałem (-; W każdym razie wrażenia rewelacyjne i chciałbym w tym miejscu BARDZO podziękować za tę możliwość. Odkręciłem manetkę "tylko" do 70 km/h i uczucie niesamowite. Zacząłem się zastanawiać, czy rzeczywiście jadę na rowerze. Rewelacja.

Bujakoto, odnośnie nicka, to naprawdę nie pamiętałem, czy się zarejestrowałem (-; Ja raczej aspołeczny typ, podglądam tylko przez dziurkę, ale już jestem. Chciałbym zbudować taką konstrukcję w teren, ale o Twoim budżecie mogę niestety pomarzyć (doczytałem dopiero przed chwilą). Do tej pory hałasuję endurakiem (Yamaha WR250F) i marzy mi się legalne zwiedzanie i obcowanie z naturą w ciszy (np. na naszych trójmiejskich szlakach).

P.S. Przy okazji, wybieram się na zlot w sobotę i mogę zabrać 2 osoby (3 w mniej komfortowych warunkach). Wracam niestety tego samego dnia. Jeśli jesteście chętni, to serdecznie zapraszam.

Raz jeszcze wielkie dzięki. To był bardzo udany dzień! :mrgreen:
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017   

WojtekErnest napisał/a:
Bujakoto napisał/a:

Tuż pod domem (500metrów) padł aku, rozładował się do zera.
160km ostrego zapie...... ania! Nie schodziłem poniżej 60km/h
.

A jak sobie poradziłeś z ładowaniem w piwnicy i wylatywaniem korków ?


Tak, to było jakiś czas temu :)
Teraz sąsiad dał mi taką specjalną przejściówkę pod żarówkę dzięki czemu korki wywala tylko co mniej więcej trzecie podłączenie ładowarki :)
Sąsiad pokazał mi również gdzie są korki gdyby wywalało i uspokoił, że mam się nie przejmować ;)

Tak, więc stałe źródło zasilania jest dostępne.


Bartosh napisał/a:

Ahoj!

Pierwszy post, witam wszystkich forumowiczów. Od jakiegoś czasu obserwuję Wasze poczytania inkoguto i jestem pod wrażeniem.

Potwierdzam, dzisiaj "napadłem" Bujakoto na przystanku autobusowym gdzieś w okolicach Żukowa pod Gdańskiem. Mignęło mi coś zielonego, hamulce, szybki nawrót. Narzeczona myślała, że coś się stało :wink: Super przypadek. Nie wiem, jak to się stało, ale udało mi się pierwszy raz w życiu pilotować ebajka! W trakcie rozmowy Bujakoto zaproponował, że... mogę się przejechać. Początkowo myślałem, że się przesłyszałem (-; W każdym razie wrażenia rewelacyjne i chciałbym w tym miejscu BARDZO podziękować za tę możliwość. Odkręciłem manetkę "tylko" do 70 km/h i uczucie niesamowite. Zacząłem się zastanawiać, czy rzeczywiście jadę na rowerze. Rewelacja.

Bujakoto, odnośnie nicka, to naprawdę nie pamiętałem, czy się zarejestrowałem (-; Ja raczej aspołeczny typ, podglądam tylko przez dziurkę, ale już jestem. Chciałbym zbudować taką konstrukcję w teren, ale o Twoim budżecie mogę niestety pomarzyć (doczytałem dopiero przed chwilą). Do tej pory hałasuję endurakiem (Yamaha WR250F) i marzy mi się legalne zwiedzanie i obcowanie z naturą w ciszy (np. na naszych trójmiejskich szlakach).

P.S. Przy okazji, wybieram się na zlot w sobotę i mogę zabrać 2 osoby (3 w mniej komfortowych warunkach). Wracam niestety tego samego dnia. Jeśli jesteście chętni, to serdecznie zapraszam.

Raz jeszcze wielkie dzięki. To był bardzo udany dzień! :mrgreen:


Cześć Bartek!
To Ty :)

Dobrze, że zdecydowałeś się ujawnić niż anonimowo przeglądać forum. Zrobiłem dokładnie jak Ty, przeglądałem forum anonimowo i coś w końcu pękło i się zarejestrowałem i poszło. Teraz już wpadłeś jak śliwka w kompot :)

Koszt w moim przypadku to prawie połowa bateria, pojemnością baterii (tym samym kosztem całej konstrukcji) można efektywnie manipulować.

Sprzedaj Enduro dziewczyny plus swoje i masz na ebajka :)
Jeśli będziesz potrzebował pomocy, pytaj, forumowicze pomogą online a ja mogę pomóc na miejscu ;)

Jest Nas w 3city więcej :)

Coś mi się wydaje że letnia kilku osobowa wyprawa ebajkowa w tym roku będzie przekozacka!

Ebajk daje niesamowitą wolność w terenie.

Mnie dziś nawigacja w szczerym lesie chciała przeprowadzić przez taką oto ścieżkę:
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017   

Mocnego ebaika z dużym aku nie da się pomylić z niczym innym. A jak stoi na przystanku to albo bada pozostały zasięg albo czeka aż silnik ostygnie :lol:
W moich stronach kilka lat temu rzeczywiście tylko ja miałem mocnego ebaika (był okres że pchałem w silnik około 14kW mocy) teraz to praktycznie na każdym przystanku można spotkać . :lol:
Jechałem sobie z Żukowa do Borkowa rozruszać stary zastany samochód bo popadł w niełaskę po zakupie nowego patrzę a tu stoi ebaik na przystanku to musiałem zawrócić i pogadać . :lol:
Trzeba było widzieć Twoją minę jak się przedstawiłem. :lol:
Miło było poznać . :grin:
Fotka na szybko z samochodu .
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017   

Kręcił chociaż podczas jazdy? :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017   

tas napisał/a:
Kręcił chociaż podczas jazdy? :D


Miał oszczędzać :twisted: więc coś tam "ściemniał" z górki :lol:
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017   

Bujakoto napisał/a:
korki wywala tylko co mniej więcej trzecie podłączenie

A myslałes wpiąc w układ soft start ?
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017   

Bujakoto, jesteś niesamowity! Z takim zaangażowaniem w ebajkowanie jak Ty naprawdę można daleko zajść jak nie zajechać ;)
PS. Chłopaki, oto wzór do naśladowania ;)
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 04 Maj, 2017   

No to powiem Ci, żę zaszalałeś tym razem na plus Bujkato. Fajny, mocny, ładny estetyczny pojazd wyszedł. Od pierwszego Bujawiatora to przepaść ;-) Szerokiej drogi i radości z użytkowania. Budżet samochodu osobowego poniekąd zobowiązuje, by maszyna była zacna ;-)
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 04 Maj, 2017   

Bujakoto napisał/a:
Dzięki 60 radiatorom wykonanym nie z popularnego aluminium

napisz coś więcej o tych radiatorach z czego je zrobiłeś i jak je masz zamontowane
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group