ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
ENDURO projekt 2.0
Autor Wiadomość
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 01 Sty, 2017   ENDURO projekt 2.0

Projekt ukończony.
Testy na dystansie 2500km zaliczone :)

Czas więc podsumować projekt fotkami:











Parametry w skrócie:
* Rama Enduro
* Bateria 20s 28p = 84V 95Ah (560 ogniw li-ion Sanyo 3400mAh)
* Silnik MXUS V3 3K Turbo 21x3
* Amor DNM USD-8s
* Damper DNM Burner RCP2 650lbs
* Sterownik Sabvoton 72150
* Hamulce Tektro Auriga E-Comp
* Opony szosowe 3.0 Kenda Flame 26'
* Ledy soczewkowe 6000lm przód
* Najszersze błotniki stosowane w Fat Bikach.
* Szerokie Felgi 60mm
* Obowiązkowe lusterko
* Cycle Analyst 3.1



Poniżej oryginalna treść z początku projektu:
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --


Nowy rok, nowe możliwości!

Czas odpalić projekt: Bujaviator 2.0 ....

Główne założenie projektu:
ZASIĘG: 300 km


Taaaaaa, trzeba tylko oszacować ilość ogniw........
Ostatnio zmieniony przez Bujakoto Wto 06 Cze, 2017, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 01 Sty, 2017   

No to działamy :mrgreen:

W założeniu trzeba ustalić jeszcze przy jakiej średniej prędkości te 300km.

Jakie ogniwa bierzesz pod uwagę ?
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pon 02 Sty, 2017   

Bujakoto napisał/a:
Główne założenie projektu:
ZASIĘG: 300 km

Jak tak dalej pójdzie to dojedziesz na jednym ładowaniu do Zakopanego albo przynajmniej do Żywca podładować akuski u Tasika i dalej w drogę! ;)
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 04 Sty, 2017   

Jedziemy, jedziemy Tomas :)
Dziś byłem u Maniekroxa wstępnie oszacować jak to ugryźć........

Wstępna konfiguracja baterii to 20s20p (400 sztuk)
Na dniach rozeznam się w kwestii upchania tego do ramy, jest kilka koncepcji.

Hehehe, Dlugas do Żywca to za dwa lata, ale już za rok może dojadę do Ciebie do Częstochowy :)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 04 Sty, 2017   

Ja na 20s14p robię 300km@33km/h, a Ciebie potrzeba 20s20p? Srogo :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 04 Sty, 2017   

tas napisał/a:
Ja na 20s14p robię 300km@33km/h, a Ciebie potrzeba 20s20p? Srogo :P


Ooooo dzięki za cenną, praktyczną (nie teoretyczną) informację TAS
Chciałbym pomykać nieco szybciej, coś między 40km/h a 50km/h, to by byłoby do zniesienia ;)

50km/h to już przy takiej konfiguracji baterii (ilości ogniw) nie ma opcji na taki dystan to jasne.
40km/h to troszkę za wolno, ale dystans osiągalny.

45km/h to chyba względnie realne, uwzględniając ruszanie z pomocą mięśni nóg i rozsądną stałą jazdą.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 04 Sty, 2017   

Na 20s16p@51Ah wychodzi około 120km@55km/h - tyle mi ludkowie wykręcili na zlocie po torze na mojej electrze do odcięcia :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 04 Sty, 2017   

tas napisał/a:
Na 20s16p@51Ah wychodzi około 120km@55km/h - tyle mi ludkowie wykręcili na zlocie po torze na mojej electrze :)


W takim razie prędkość przelotowa raczej będzie bliższa 40km/h + wspomaganie przy ruszaniu jak i względnie delikatna jazda aby uzyskać dystans 300km :)
Do zrobienia.

Na dniach obadam ramę, zobaczymy co da się tutaj wykombinować :)

Dzięki TAS za cenne info
Ostatnio zmieniony przez tas Śro 04 Sty, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 06 Sty, 2017   

Kibicuję projektowi ;-) Pewnie z racji doświadczeń i zdobytej wiedzy przy bujawiatorze jeden , wersja druga będzie dopracowana, przemyślana i modelowa.
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

Dzięki Elektrotonus ;)

Jest rama, jest impreza.



Rama jest wysoka, mam na myśli gruba (otyła).
Wysokość użytkowa skrzynki to aż 28cm!

Ogniwa w pionie:
Czyli na upartego 4 rzędy ogniw w pionie?
64mm to wysokość gołego ogniwa, czyli zostaje 6mm na obie strony na blaszki, luty i zabezpieczenia.
4 rzędy x 7cm każdy = 28cm

To może się udać.


Ogniwa w poziomie
Szerokość skrzynki 110mm całości oraz miejsca użytkowego (czyli tej całej dziury) to aż 140mm a to za sprawą poszerzanej pokrywy :)

Czyli dwa rzędy ogniw obok siebie, o tak jak moja poprzednia bateria poniżej.



Do wciśnięcia 400 ogniw, to musi tutaj jakoś wejść! :)

Jakieś pomysły?
Dysponuje dokładnymi wymiarami boxa, nie wiem tylko jak się zabrać za liczenie, oszacowanie.

Help....
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

Podaj mi wszystkie wymiary na pw, rozrysuje to w programie i zobaczymy co da się zrobić
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

Gdzie ty chcesz jeździć z taką ilością ogniw?Przy ponad 3kwh energii ciężko wyjeździć w jeden dzień wszystko. Plus taki, że będziesz mógł dawać dużo mocy w silnik przy 20p, a znając twój poprzedni temat na pewno tak będzie:D.
Teraz jaki silnik dać do takiej bestii, żeby dawał rade to wszystko przyjmować.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

ap0f1s napisał/a:
Gdzie ty chcesz jeździć z taką ilością ogniw?Przy ponad 3kwh energii ciężko wyjeździć w jeden dzień wszystko. Plus taki, że będziesz mógł dawać dużo mocy w silnik przy 20p, a znając twój poprzedni temat na pewno tak będzie:D.
Teraz jaki silnik dać do takiej bestii, żeby dawał rade to wszystko przyjmować.


Ogniwa 3400mAh
20s20p tutaj będzie nieco ponad 5000Wh :)

Będzie MXUS v3 21x3 czyli innymi słowy 3T
Z poprzedniej wersji v2 21x3 byłem bardzo zadowolony.
Super przyspieszenie początkowe oraz ciągle fajne przyspieszenie aż do max prędkości.
Na baterii 14s (max napięcie 58V) silnik rozpędzał ebajka do 68km/h czyli dokładnie jak podaje TAS w przeliczniku 1,2km/h na każdy 1V :)

W tym sezonie zamierzam zrobić grubo ponad 10.000km.
Strasznie denerwował mnie fakt, że najczęstszą czynnością jaką robiłem jadąc ebajkiem (poza obsługą manetki i hamulca) było spoglądanie na watomierz! Każdy wyjazd to było szacowanie dystansu, lekki stres i ciągłe oszczędności baterii. Nie chce już tego robić. Chce się czuć naprawdę wolny. Chce jechać przed siebie ciesząc się jazdą nie myśląc kompletnie o baterii!
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

Nie myślałeś przy takiej wadzę kupić QS v3 205?
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

ap0f1s napisał/a:
Nie myślałeś przy takiej wadzę kupić QS v3 205?


No pewnie że bym chciał :)
Podejrzewam za rok poleci już QS :)

Na chwilę obecną jednak wydatek na baterie przekroczy 6kzł i gdybym miał doliczyć jeszcze silnik QS za minimum 3500 zł (z wysyłką) to koszt budowy przekroczył by maksymalną górną granicę projektu na co w tym roku mnie nie stać.

Małymi kroczkami, do przodu.

No chyba, że można QS dostać gdzieś taniej?
Znalazłem tylko na alieexpress, chyba nie ma dystrybutora w EU.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group