ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
ENDURO projekt 2.0
Autor Wiadomość
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Śro 08 Lut, 2017   

Do zakupionej od kolegi ramy wejdzie bardzo stykowo 22S 26P VTC4 w 4-rech paczkach; na obrazku najmniejszej nie ma. Holdery to konieczność.


000_1379.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 240 raz(y) 569,42 KB

_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 08 Lut, 2017   

radasss napisał/a:
Do zakupionej od kolegi ramy wejdzie bardzo stykowo 22S 26P VTC4 w 4-rech paczkach; na obrazku najmniejszej nie ma. Holdery to konieczność.


Radasss to ta rama ode mnie?
Nie mam wiadomości w odbiorczej (wszystkie skasowane), ale po ramie i Twojej informacji wnioskuje, że to rama ode mnie?

Jak oceniasz tą ramę?
Dla mnie była za duża, bardzo masywna. Nie widziałem nigdy Falcona, nie mam odniesienia.
Napisz kilka słów co o niej sądzisz, jeśli możesz.

Rama na której aktualnie buduje jest nieco inna niż Twoja, to nie są takie same ramy.

Mam 800 ogniw, z nich muszę wyklepać dwie baterię, więc jedna będzie 560szt do tej konstrukcji, a reszta czyli 240szt do innej :)

Postanowione :)
 
 
ravkill 
brygadzista
sir :)


Pomógł: 7 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 291
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Śro 08 Lut, 2017   


Osobiście, przy tej ilości ogniw, wolał bym co najmniej 4 niezależne sekcje, z niezależnymi manualnymi bezpiecznikami, oddzielone ognioodporną przegrądą.
Ale jeszcze prędzej sugerował bym zmniejszenie ilości ogniw. Sorry, ale 300km zasięgu, przy prędkości 50 km/h, to 6 godzin męczarni. 6 godzin, to ja mam dość w dobrej/ klimatyzowanej i wygodnej limuzynie, a nie na rowerze w kasku i z 30 muchami i 3 trzmielami w ustach... Po prostu z całym szacunkiem dla kolegi, założenia są bezsensowne. Z całym szacunkiem, Orlej Perci, na tym i tak nie zaliczysz.... a i przyjemność jazdy na tym będzie żadna...

Tas to dobrze ujął...
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Śro 08 Lut, 2017   

A co Ty mówisz. :mrgreen: To jest dla przyjemności.
Jeżdżącymi rowerami po 200km dziennie też tak powiesz? Im to sprawia przyjemność i nam też. :wink:
 
 
IMPULS 
początkujący


Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 47
Skąd: LUBELSKIE
Wysłany: Śro 08 Lut, 2017   

ravkill napisał/a:
Sorry, ale 300km zasięgu, przy prędkości 50 km/h, to 6 godzin męczarni. 6 godzin, to ja mam dość w dobrej/ klimatyzowanej i wygodnej limuzynie,


A ja jako stary motocyklista powiem że jak przejechalem 400 motocyklem to lepiej się czulem niż po 300 samochodem. :P Jest coś innego w rozrywce niż w przymusowym przemieszczaniu.
Akurat popieram jak największy zasięg roweru bo ileż można jeżdzić wokól swego miejsca zamieszkania, a dwa ze zawsze lepiej wrócić z zapasem prądu niż jęzorem na brodzie. :P
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 08 Lut, 2017   

ravkill napisał/a:
[b]
Po prostu z całym szacunkiem dla kolegi, założenia są bezsensowne. Z całym szacunkiem, Orlej Perci, na tym i tak nie zaliczysz.... a i przyjemność jazdy na tym będzie żadna...


Ogromną przyjemność sprawiały mi odcinki po 80km w pomorzu, bardzo chciałem zajechać dalej i zrobię to w tym sezonie. Nie mogę się doczekać pierwszych wycieczek.

Nie zdarzyło mi się ani razu abym po wyprawie był zmęczony, smutny, jedynie sflustrowany, że muszę zawracać, a często droga powrotna to jazda ekstremalnie oszczędzna a to już przyjemności nie sprawia.

Nikt mnie nie zmusza na takie wyprawy. Nie muszę dojeżdżać do pracy, aktualnie nie mam nawet auta. Zabronisz mi roweru? :)

"Jeśli widzisz problem to nie widzisz rozwiązania"
"Jeśli widzisz rozwiązanie to nie widzisz problemu"


Na czym się skupiasz?

Cytat:
A ja jako stary motocyklista powiem że jak przejechalem 400 motocyklem to lepiej się czulem niż po 300 samochodem. :P Jest coś innego w rozrywce niż w przymusowym przemieszczaniu.
Akurat popieram jak największy zasięg roweru bo ileż można jeżdzić wokól swego miejsca zamieszkania, a dwa ze zawsze lepiej wrócić z zapasem prądu niż jęzorem na brodzie. :P


A dziękuje za poparcie.
Zgadzam się, jest coś innego w rozrywce niż w przymusowym przemieszczaniu.
Ostatnio zmieniony przez Bujakoto Śro 08 Lut, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ravkill 
brygadzista
sir :)


Pomógł: 7 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 291
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Śro 08 Lut, 2017   

[quote="Bujakoto"]
ravkill napisał/a:
[b]
Po prostu z całym szacunkiem dla kolegi, założenia są bezsensowne. Z całym szacunkiem, Orlej Perci, na tym i tak nie zaliczysz.... a i przyjemność jazdy na tym będzie żadna...

Z całym szacunkiem, nie siedziałeś nigdy w moim ebajku - powód prozaiczny - na pierwszą jazdę wyjechał dopiero 3 dni temu... Na pewno nie jest szybki (jak na Wasze standardy -Nine Continent RH2809 D (7x9) na 14s5p doopy nie urywa), ale jest komfortowy. Co do zasięgu - tak się akurat składa, że docelowo będzie modułowy. Miejsca mam na 6 ogniw 14s5p, obecnie mam jedno takie ogniwo i z czasem pewnie będzie się ilość zwiększała (ale nie sądzę że wstawię 6 ogniw. Może jeszcze ze 2 max lub innej konfiguracji). Zapodam z czasem zdjęcia, bo mocowanie baterii nietypowe - przedni bagażnik. Co do reszty i komfortu, może rzeczywiście popatrzyłem "krzywo" z mojego poczucia przyjemności i komfortu, z założenia te sprawy nie są obiektywne. Skoro Twoje założenia projektowe są przemyślane, proszę przemyśl ten podział na te niezależne /ogniotrwałe 4 sekcje baterii. Oszczędzisz sobie w przyszłości troszkę wydatków i do domu też łatwiej wrócić z dalekiej wyprawy, przynajmniej na jednej, sprawnej sekcji... Ale Twój wybór, wątek masz bogaty, doświadczenie na pewno znacznie większe od mojego. Ja niestety zawsze "ryję" teoretycznie zanim się za coś zabiorę i czasem idę na skróty - Ogniwa np zlecam Koledze z Cyklonebike, mimo że drogo, warto czasem przepłacać :) . (akurat znam swoje słabości.. ). Pozdrawiam i przestaję się czepiać. Naprawdę moja krytyka miała być z założenia konstruktywna, a nie czepialska. Po prostu zwykła sugestia. Mam nadzieję, że jednak nie miałem racji.
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 08 Lut, 2017   

A to musiałem Cię pomylić z innym Zielono Górskim projektem na którym jeździłem. Sorry.

Jeśli ktoś ma jakiś cel w tym co robi to nie oznacza, że każdy o "tym" musi wiedzieć, a nie znając celowości takiego działania użytkownik z zewnątrz nie dostrzega w tym sensu. To normalne.

Mam cel w tym co robię i podążam w ściśle określony sposób.

Jutro z Maniekroxem podejmiemy decyzje jak to wszystko upchać :)
Jutro ostateczna decyzja.........AAAAAaaaa :)
 
 
ravkill 
brygadzista
sir :)


Pomógł: 7 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 291
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Śro 08 Lut, 2017   

No to powodzenia :)
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Czw 09 Lut, 2017   

W tym temacie popieram ravkilla bo z doświadczenia wiem że pogoń za kilometrami co raz to większymi zasięgami nigdy się nie kończy a w zasadzie się kończy kiedy dokładanie aku już nie ma sensu lub nie ma gdzie i jak dokładać. W końcu mając 300km zasięgu i tak już wszystko objeździcie i zaczniecie kombinować nad lekkim mocnym sprzętem który można spakować do auta by go zawieźć w nowe miejsce aby poszaleć w nowym terenie. Chyba że po prostu nie macie czym tego zawieźć dalej no to wtedy to już jesteście skazani na wielkie aku co dają 300 km zasięgu i narzekanie że nie możecie więcej . Tas chyba coś gdzieś napomknął o tym problemie przy okazji wypadu na Słowację czy do Czech .
 
 
ravkill 
brygadzista
sir :)


Pomógł: 7 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 291
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw 09 Lut, 2017   

Ja nie dokładnie mam takie zdanie. Pogoń za kilometrami jest słuszna (o jej górnej granicy można owszem dyskutować), ale sensowne osiągniecie celu to tylko dokładanie i odejmowanie klocków- modułów. Na co dzień wożenie 30 kg aku, nawet do wypadku "po bułki" do sklepu na rogu jest mało sensowne. 30kg - toż to cały mój rower z aku najlżejszym włącznie ma ciut mniej...
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 09 Lut, 2017   

Kupiliśmy z chłopakami przyczepy, zmontowaliśmy uchwyty na rowery i tak z nimi jeździmy. Niestety custom + osobówka nie wchodzi w grę.



No tyle, że jeśli nie ma się z kim jeździć to raczej nikt nie wozi nigdzie customa sam, więc mobilność samochodowa jest bez znaczenia :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ravkill 
brygadzista
sir :)


Pomógł: 7 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 291
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw 09 Lut, 2017   

W sumie, skoro i tak mobilność samochodowa customa jest "defaultowo" zerowa, to może te 300Km zasięgu ma jednak sens. Cena będzie podobna do przyczepki + Oc :) . A najlepiej "bandą jeździć" i na przyczepkę się zrzucać. W Żywcu pewnie też bym sobie customa złożył :) . W moich okolicach, z paroma górkami, customy po prostu nie mają zbytniego sensu, no chyba że ktoś naprawdę musi "zopierdalać".... Dobra, czekamy dalej na Bujaviatora 2.0. Jedno co obstawiam, to fakt, że bujaviator 3.0 będzie raczej leciutki :) .

P.S. Tas, dzieki za porady z bloga. Przynajmniej przeczytawszy za dużych głupot nie zrobiłem, i rowerek działa. Teraz się "żonoebike" składa. Może kiedyś custom :) .
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 09 Lut, 2017   

Pany kochane, jak ja Was lubię :)

Byłem dziś u Maniekroxa.
Obliczaliśmy, umieszczaliśmy i dzięki lekkiej otwartości w tym temacie Marcina udało się!
Montujemy 560 ogniw, postanowione, koniec kropka :)

Bateria zatwierdzona i przekazana do wykonania o parametrach:
20s28p
72V - 93Ah


Pierwsza strona tego wątku - proszę tam wrócić i przeczytać pierwszy krótki post dotyczący założenia. Założenie było tylko jedno, jedyne, maciupkie, tyci, tyci........
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 09 Lut, 2017   

Jak sobie jeszcze załatwisz ładowarkę 3.5 kW to możesz jechać na Gibraltar :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group