ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
ENDURO projekt 2.0
Autor Wiadomość
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Czw 09 Lut, 2017   

Fajny projekt akus potęga. Jednak w mojej okolicy(góry) bał bym się jeździć z takim akusem(przy ułożeniu bez koszyków). Druga sprawa mobilność, waga robi swoje i taki falcon czy inny custom to jest KLOC. Przy jeździe w terenie przy dużej ilości skrętów po mimo zapasu mocy, nie jestem w stanie nadążyć za lekkim bajkiem i zdałem sobie sprawę. że nie mam co pakować ogromnego akusa. W dodatku i tak bardzo ciężko będzie wyjeździć w dzień taki akus ponad 3kw/h. Chociaż zobaczę jak kiedyś wybiorę się z ekipą z Żywca ile oni zużywają przy długich trasach.

Tylko każdy ma inny profil do czego będzie służył bajk. Także dużo zależy, gdzie kto mieszka, gdyż jak patrze za okno i widzę góry to myślę jak tam można wyjechać.

Wiesz jaki silnik wyląduję w twojej konstrukcji?
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 09 Lut, 2017   

Hehe to ja muszę zgubić jakieś 15 kilo....za dużo "żrę" ostatnio :twisted: Odrazu bajk będzie lepiej szedł :cool: Na pewno z baterii nie ściągnę ogniw :mrgreen:
 
 
ravkill 
brygadzista
sir :)


Pomógł: 7 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 291
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pią 10 Lut, 2017   

To właśnie trzeba wywalić ogniwa i silnik i przeprosić się z pedałami (bez skojarzeń..)
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 16 Lut, 2017   

Poprzedni wątek z bujawiatorem 1 bardziej trzymał w napięciu, coś się działo, a tu cisza spokój. Postaraj sie Bujakoto ;-)
 
 
ravkill 
brygadzista
sir :)


Pomógł: 7 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 291
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw 16 Lut, 2017   

Bez przesady. Nie życz źle rowerkowi Kolegi. Niemniej jednak na pierwszy ogień pójdzie albo aku, albo BMS
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 16 Lut, 2017   

Elektrotonus napisał/a:
Poprzedni wątek z bujawiatorem 1 bardziej trzymał w napięciu, coś się działo, a tu cisza spokój. Postaraj sie Bujakoto ;-)



Nie, no nie możliwe!
Zostawiłem porozrzucane ogniwa po pokoju, setki ogniw walające się po podłodze.
Wnosili dziś pralkę i kurier poślizgnął się na kilku ogniwach i buch pralka na ziemie! Kilka ogniw strzeliło, zapaliła się firana! Później kolejne! AAAaaaaaaa!!!

To by było co nie?

A na poważnie to fakt, pierwszy projekt był jak podróż w nieznane.

Tym razem "nie planuje" niespodzianek.
Rok 2016 był dla mnie nieprawdopodobnie pechowy. Pisząc "nieprawdopodobnie" naprawdę mam na myśli rzeczy nieprawdopodobne, pokusiłbym się nawet o stwierdzenie "Nie Możliwe!".
Wyczerpałem limit pechowości na najbliższe 10-15 lat :)

Rok 2017 rozpoczął się fenomenalnie! Tym samym budowa będzie szybka i przyjemna :)
Najtrudniejszy element to bateria. Na szczęście mamy połowę lutego - do Kwietnia jest jeszcze sporo czasu :)

W weekend kończę wizualno-estetyczną część ramy, zrobię kilka fotek i wrzucę :)

Tymczasem dzięki za zainteresowanie :)
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 17 Lut, 2017   

Życzę Ci spokojnej budowy bez niespodzianek zaś potencjalne trudności niech wyjdą na plus dojrzałej i bezawaryjnej konstrukcji E-Bike :-) Fajnie się czyta twoje posty i nie muszą być to relacje z niepowodzeń :-)
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 17 Lut, 2017   

Cytat:
Nie, no nie możliwe!
Zostawiłem porozrzucane ogniwa po pokoju, setki ogniw walające się po podłodze.
Wnosili dziś pralkę i kurier poślizgnął się na kilku ogniwach i buch pralka na ziemie! Kilka ogniw strzeliło, zapaliła się firana! Później kolejne! AAAaaaaaaa!!!


Ahahaha zarabiste. Ale się usmiałem :lol:
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 17 Lut, 2017   

Elektrotonus napisał/a:
Życzę Ci spokojnej budowy bez niespodzianek zaś potencjalne trudności niech wyjdą na plus dojrzałej i bezawaryjnej konstrukcji E-Bike :-) Fajnie się czyta twoje posty i nie muszą być to relacje z niepowodzeń :-)


Miło usłyszeć takie słowa :)

Tomas napisał/a:
Cytat:
Nie, no nie możliwe!
Zostawiłem porozrzucane ogniwa po pokoju, setki ogniw walające się po podłodze.
Wnosili dziś pralkę i kurier poślizgnął się na kilku ogniwach i buch pralka na ziemie! Kilka ogniw strzeliło, zapaliła się firana! Później kolejne! AAAaaaaaaa!!!


Ahahaha zarabiste. Ale się usmiałem :lol:


Hehehe :)
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 29 Mar, 2017   

Dzieje się, dzieje.....

Jest bateria, Jest impreza!

Intensywne pracę trwają.....





Tutaj jest wszystko na styk...... musiałem wyciąć otwory w radiatorze BMS'a, bo śruby mocowania siodełka są nieco za długie.....


Dziś, wszystko jest już zaizolowane kilkoma warstwami taśmy. Jest bardzo blisko.
Widzicie tą czarną śrubę wbijającą się w BMSa?


Zmieniłem tytuł projektu, nie ma co kontynuować i wracać to nazwy Bujaviator, ponieważ skala i jakość obu projektów nie ma ze sobą nic wspólnego.

.................
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 29 Mar, 2017   

Śruba blisko BMSa, Aku 25kg na 2mm płycie z tworzywa, kłębka z przewodami.



:D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 29 Mar, 2017   

Bateria przymocowana jest stalowymi kątownikami do ramy. Rower można wywrócić do góry nogami, nic się nie przemieszcza, nawet nie drgnie.

Nie było innej opcji, ani miejsca w skrzynce.

Kabli jest sporo, bateria ma 4 sekcje, które trzeba było połączyć dopiero po włożeniu jej do ramy a można to było zrobić tylko na jej zewnętrznych krawędziach.

Miejsca po bokach było tak mało, że zamiast prowadzić jeden gruby przewód musiałem użyć 6-ciu o mniejszym przekroju, stąd ilość kabli oscyluje między 20 a 25 metrów.

Rama delikatnie się "nie domyka", mówię o plastikowych bokach :)

Oczywiście uwagi mile widziane.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 29 Mar, 2017   

Czesc. Wyglada kosmicznie.
Jaki tam silnik i sterownik wkoncu wlozysz i czemu BMS tylko na 80A? Przy takiej pojemnosci to juz moglby byc fajny motocykl o duzej mocy

EDIT:
Chyba nie ma sie co bac skoro to li-ion, ktos ostatnio pisal ze zmiazdzyl kilka ogniw mlotem i nawet dymu nie bylo. Co innego jakby to byly lipole (i to jeszcze bez hardcasow :D ). Co do wzajemnego grzania sie ogniw tez bedzie ciezko bo przy tej pojemnosci prady beda male. No i w razie (odpukac) jakiejs awarii ogniwa to nie chcialbym go tu za bardzo wymieniac..
Ostatnio zmieniony przez qaz33 Śro 29 Mar, 2017, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Śro 29 Mar, 2017   

Jak na 80A to ciniuuutkie te przewody...

Wogle to skojarzył mi się Twój projekt z 50kW ebike.
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Śro 29 Mar, 2017   

Pamiętaj aby przewody w termokurczliwej koszulce dodatkowo owinąć taśmą kaptonową , ponieważ bardzo łatwo się przecierają. (Nie używaj zupełnie zwykłej taśmy izolacyjnej, to zło w czystej postaci)
Najlepiej każdy przewód w całości poowijać kaptonem. Warta kilkadziesiąt złotych a może być naprawdę bezcenna w niektórych przypadkach .

Bms w razie popuszczenia aku grozi nie małym spięciem na wystających śrubach. Powinieneś je przyciąć ile tylko się da.

Do ładowania aku prądem 6A 84v używam przewodu 4mm2

Do zasilania sterownika 80A 84v używam przewodu 10 mm2

Ciekawy projekt. Szacunek dla konstruktora :)
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group