ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
ENDURO projekt 2.0
Autor Wiadomość
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 29 Mar, 2017   

Przewody dosyć cienkie, ale jak jest równolegle 5 sztuk np po 1.75 czy 2 mm to wystarczająco :)
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 29 Mar, 2017   

Normy sa dosc restrykcyjne odnosnie pradu na kablu, ale praktyka pokazuje ze 10A na 1.5mm2 przez czas jakis moze płynąc. Czyli 12mm dla 80A to takie niby minimum rozsądkowe.
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 29 Mar, 2017   

Pokaż mi bajka na forum, w którym CAŁY CZAS płynie 80A.. Bo na moje to leci przez kilka sekund.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 29 Mar, 2017   

maniekrox napisał/a:
Pokaż mi bajka na forum, w którym CAŁY CZAS płynie 80A.. Bo na moje to leci przez kilka sekund.

Pokaż mi gdzie napisałem cokolwiek słowami "cały czas" :)
Przeciez mowie, że normy normami, ale jak trzeba to mozna przewodami puszczac prądy nieco większe niz piszą w ksiązkach. Mozna to robic nawet dłuższy czas.
Zeby nie byc gołosłownym złapałem 3 metry przewodu 1.5mm na zasilaczu i rozkreciłem do 10A. Po kilku minutach dopiero czuc było ze jest cieplejszy od otoczenia.
Pewnie TAS zaraz zrobi to samo tylko z kamerą termo ;)
 
 
Tomek 
brygadzista



Pomógł: 9 razy
Wiek: 27
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 268
Skąd: Bralin
Wysłany: Śro 29 Mar, 2017   

Cytat:
Normy sa dosc restrykcyjne odnosnie pradu na kablu

Normy zazwyczaj przystosowane są do ekstremum. Tak samo jak budujesz dom i dajesz ogrzewanie, które będzie chodziło na małym procęcie swoich możliwości ale jak przyjdzie zima stulecia i -40st to ma wytrzymać i już :!: Ja mam u siebie w sumie 16mm2 na bieguny i 10mm2 do silnika pod oś, na 65A :smile: Zawsze mniejszy spadek napięcia i jako elektryk z doświadczenia wiem, że lepiej dać z dużym zapasem niż "trochę" za mało :wink:
_________________
Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 29 Mar, 2017   

Tak czy inaczej kabelek wchodzący i wychodzący z bmsa wygląda bardzo biednie :p

Ja się zastanawiam czy pod tym kątownikiem jest cokolwiek oprócz super mocnej taśmy na której Amerykę zbudowano :D bo jeżeli nie to obrazek tas'a może być prawdziwy :smile:
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 29 Mar, 2017   

Pardon Passat, przeczytałem że zawsze :D

Tak czy siak jest prawdą, że dawanie więcej w tym przypadku jest na plus:)

Trafna uwaga Atomek, koszulki ogniw łatwo przetrzeć, lepiej żeby wtedy nie miały kontaktu z metalem..
 
 
ravkill 
brygadzista
sir :)


Pomógł: 7 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 291
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Śro 29 Mar, 2017   

Bujakoto, trzeba przyznać, że masz jaja i z raz obranego kursu, nie zawracasz, niczym ciocia Merkel...
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 30 Mar, 2017   

Panowie, panowie...... dzięki za konstruktywne uwagi, przydadzą się
A teraz spieszę z kilkoma sprostowaniami co do zdjęć i kabli, bo zaszła tutaj spora pomyłka!

Od początku:

qaz33 napisał/a:
Czesc. Wyglada kosmicznie.
Jaki tam silnik i sterownik wkoncu wlozysz i czemu BMS tylko na 80A? Przy takiej pojemnosci to juz moglby byc fajny motocykl o duzej mocy

EDIT:
Chyba nie ma sie co bac skoro to li-ion, ktos ostatnio pisal ze zmiazdzyl kilka ogniw mlotem i nawet dymu nie bylo. Co innego jakby to byly lipole (i to jeszcze bez hardcasow :D ). Co do wzajemnego grzania sie ogniw tez bedzie ciezko bo przy tej pojemnosci prady beda male. No i w razie (odpukac) jakiejs awarii ogniwa to nie chcialbym go tu za bardzo wymieniac..


Sterownik znany mi i lubiany Sabvoton 72150.

Użyłem BMS 80A, ponieważ taki w zupełności wystarczy (dla mnie), ponadto miałem go już w Bujaviatorze (podmieniłem je) do Buja dałem mniejszy (16s) a tego wpakowałem tutaj (20s).

Z uwagi na fakt, że kupiłem taniej kilka sztuk MXUS V2 21x3 takiego właśnie silnika użyłem.
Przypominam, że priorytet to zasięg 300km normalnej jazdy a nie przyspieszenie czy jazda extreme offroad.

Oczywiście odbyły się już jazdy testowe, zrobiłem 80km zapierd.....ąc max, manetka max, 80A z baterii, 150A w fazy, pogoda dopisała 22 stopnie i gdy wróciłem do garażu silnik był gorący natomiast przewody silnika na wylocie z osi aż parowały więc wiem że te 150A w fazy i tak intensywnej jeździe dla silnika V2 21x3 troszkę słabo.

Inaczej sprawa ma się z MXUS V3 21x3.
Kuzyn zbudował identyczną konstrukcje (jedyna różnica to mniejsza bateria 20s12p), jechaliśmy tak samo, ustawienia 80A 150A czyli identyczne, jego silnik nawet się nie spocił, był ciepły, przewody letnie.

Jednak grube przewody w V3 robią robotę :)

Dzięki za info dot. testów wgniotów ogniw. W niedziele będę rozgniatał kilka ogniw młotem i imadłem. Dam znać jak to znoszą :)

Wracaj do Nas do 3city Qaz33, na lato szykuje się fajna ekipa!!!! :)


leszcz napisał/a:
Jak na 80A to ciniuuutkie te przewody...

maniekrox napisał/a:
Przewody dosyć cienkie, ale jak jest równolegle 5 sztuk np po 1.75 czy 2 mm to wystarczająco :)

atomek1000 napisał/a:
Tak czy inaczej kabelek wchodzący i wychodzący z bmsa wygląda bardzo biednie :p


Zdjęcie BMS'a jest jeszcze z kablami użytymi gdy był On w poprzedniej konstrukcji.
Aktualnie jako Minus z Baterii do BMS i z BMS do Sterownika użyłem grubasa 10mm2, więc jest OK.

Co do przewodów balansujących: Użyłem grubszych niż wychodzą z BMS, uznałem, że jeśli producent BMS przewidział na 80A takie przewody to jeśli tam delikatnie grubsze będzie OK i jest OK.

Jeździłem ostro, mega intensywnie, miałem dostęp wszystkich kabli, sprawdzałem czy się grzeją. NIC SIĘ NIE GRZEJE. Grzeją się tylko fazy z MXUS'a i sam silnik.

Mam nadzieje tą kwestię już sobie wyjaśniliśmy?

atomek1000 napisał/a:
Ja się zastanawiam czy pod tym kątownikiem jest cokolwiek oprócz super mocnej taśmy na której Amerykę zbudowano :D bo jeżeli nie to obrazek tas'a może być prawdziwy :smile:


Tak Atomek, pod kątownikiem jest gumowa solidna podkładka przyklejona na stałe. Nic nie ociera i się nie przemieszcza :)

Tych taśm jest kilka warstw, 4 czy 5 warstw szarej taśmy, plus jedna warstwa taśmy malarskiej, plus folia kaptonowa.

Dodatkowo między dwoma kolumnami baterii (Lewa, Prawa) użyłem kilku warstw szarej taśmy więcej plus zapiankowałem to solidnie aby był jakiś bufor przestrzeni.


pastek5 napisał/a:
Pamiętaj aby przewody w termokurczliwej koszulce dodatkowo owinąć taśmą kaptonową , ponieważ bardzo łatwo się przecierają. (Nie używaj zupełnie zwykłej taśmy izolacyjnej, to zło w czystej postaci)
Najlepiej każdy przewód w całości poowijać kaptonem. Warta kilkadziesiąt złotych a może być naprawdę bezcenna w niektórych przypadkach .

Bms w razie popuszczenia aku grozi nie małym spięciem na wystających śrubach. Powinieneś je przyciąć ile tylko się da.

Do ładowania aku prądem 6A 84v używam przewodu 4mm2

Do zasilania sterownika 80A 84v używam przewodu 10 mm2

Ciekawy projekt. Szacunek dla konstruktora :)


No i takie rady są konstruktywne!

Zastosuje się do rady i dodatkowo poizoluje termokurczliwą koszulkę.

Co do BMS to te śruby pójdą jeszcze do góry o jakieś 3-4mm gdy u góry założe obudowę. Na razie lakier schnie........ po między nimi będzie 3mm gruba. Będzie dobrze.

No to ja użyłem dokładnie takiego samego przekroju 80A 84V przewód 10mm2 a do ładowania 6A cieńszy chyba 3mm2 (sprawdze).

Mam klienta który chce przerobić 3 rowery na ebajk. (swój, żony, syna). Chcesz go Pastek? Ty przerabiasz czy budujesz tylko customy? Klient jest z Katowic.


ravkill napisał/a:

Bujakoto, trzeba przyznać, że masz jaja i z raz obranego kursu, nie zawracasz, niczym ciocia Merkel...



Ravkill
co do jaj zgoda, nie mniej jednak co do cioci merkel (nawet na dużą literę imienia nie zasługuje) to tej szm......ty pie........onej, jak bym ją spotkał w bierdonce to bym ....... Nie porównuj mnie do niej. Nie rozumiem dlaczego szare niemieckie społeczeństwo nie wywiozło jej jeszcze na taczce, spakowało do klatki i wysłało do Uzbekistanu. Jak ja widzę jej mordę, boczne policzki które opadają jej w dół od tego jej smutnego brzydkiego ryjka! Fuuuuj.

W sobotę wieczorem wrzucę oficjalne fotki, konstrukcja jest już praktycznie gotowa, kwestia założenia obudowy, wolnobiegu, łańcucha, napinacza, korby czyli mechanizmu napędu analogowego :)

Ten bajk nie jeździ TEN BAJK PŁYWA !!!!!
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Czw 30 Mar, 2017   

Mam nadzieję, że konstrukcja będzie jeździć fajnie. Ale wygląda to niebezpiecznie jak sie na to patrzy.
Sam mam stracha jak swój pakiet 20s14p mam na 4 szpilkach i mocno skręcone, a cały czas myślę, że coś się przesunie, ale tak to już jest na początku. Kable od balansera nie musiałeś pogrubiać, prąd balansowania takiego bms nie jest duży, także o to się nie martw.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 30 Mar, 2017   

Ja juz w tym roku wracam do PL na stale ale pewnie dopiero pod koniec tego roku wiec dopiero na sezon sniegowy bede mogl z wami pofruwac. Ale to chyba nie duzy problem :D szykuj opony z kolcami. Wszystkie czesci do mojego customa czekaja juz na mnie w gdyni

W przyszlosci faktycznie pomysl moze nad zmiana silnika albo chociaz wymiana kabli i kontrola temperatury bo jak ci kable paruja to dobrze nie wrozy
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 01 Maj, 2017   

Przedstawiam Wam zrealizowany i przetestowany (500km) najnowszy projekt.










Zdążyłem przed zlotem na który teraz trzeba się jeszcze jakość z bajkiem dostać. To może być wyzwanie.

Czuje, że kilometry będą sypać się w grubych tysiącach, bo tym aż chce się "zapie.....lać"!
Kupiłem kask motocyklowy, bo pęd zimnego wiatru w klasycznym kasku rowerowym odmraża mózg :)

Bajk wygląda kozacko. Podczas sesji zdjęciowej na plaży, podeszła do mnie starsza Pani i mówi "Za wygląd ma Pan 6+". To miłe, że Nasze pojazdy podobają się różnym pokoleniom! :) Inny przechodzeń stanął i mówi, że takiego chce i gdzie można to kupić. Nawet nie zapytał co to :)

Jeździ się nieprawdopodobnie Gładko! Szybko! Komfortowo!
Dostępny zapas mocy.
Dostępny zapas pojemności.

Przestałem zerkać na Voltomierz, zrobienie 130km z prędkością przelotową 50-80km/h i zostaje jeszcze połowa aku.
Cel czyli zasięg 300km teoretycznie został osiągnięty.
Sprawdzę to w praktyce w ciągu najbliższych dni, często praktyka jest nieco inna......

Parametry w skrócie:
* Rama Enduro
* Bateria 20s 28p = 84V 95Ah (560 ogniw li-ion Sanyo 3400mAh)
* Silnik MXUS V2 21x3
* Amor DNM USD-8s
* Damper DNM Burner RCP2 650lbs
* Sterownik Sabvoton 72150
* Hamulce Tektro Auriga E-Comp
* Opony szosowe 3.0 Kenda Flame 26'
* Ledy soczewkowe 6000lm przód
* Najszersze błotniki stosowane w Fat Bikach.
* Szerokie Felgi 60mm
* Obowiązkowe lusterko
* Inne zabawki ........

Koszt zabawki i wszystkim co z nią związane (w tym poprawkami, materiałami itd....) przekroczył 20.000zł.

Do pełni projektu zabrakło jedynie kozackich podwójnych hamulców E-Twin do przodu, niestety 60mm felga uniemożliwia ich założenie, aktualny zacisk i tak jest już 1mm od szerokości szprych.

W temacie tylnego chłodzenia silnika, zrobimy kilka testów na zlocie, jak bym tutaj temat opisał to byście i tak mi nie uwierzyli!

Przez 36 godzin (z zegarkiem w ręku) grzebałem przy temacie samej baterii w garażu kuzyna nie mówiąc już o kolejnych godzinach w temacie mechaniki ciągle słuchając radia Rock (bez własnej woli, tylko jedna stacja) w którym co kilkanaście minut leciał tekst: "Auto reklama nie hańbi....", tak więc korzystając z okazji!

Specjalne podziękowania dla Twórcy serca projektu (baterii), której realizacji podjął się Maniekrox i zrobił to na 6+!

Projekt nie został by zrealizowany gdyby nie spore dofinansowanie ze strony kuzyna Wojtka i FasterBike.pl za co bardzo dziękuje!!!
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Pon 01 Maj, 2017   

Bardzo fajnie wyszedł bajk. Niech służy na długie km. Mam nadzieję, że będzie na zlocie.
Ostatnio pomogłem przy budowie bajka na kenda 3.0 . Jak to bywa musiałem przetestować swoja robotę czy sprawdzi się w terenie i takie kedna po jednej wycieczce nadawały sie na złom, wiem, że to nie opony na teren, ale właściciel chciał akurat takie. Niestety stwierdzam, że oponki rowerowe nie są zbyt dobre na teren. Znikają w oczach testowałem Vuelty usa 24x3, halo contra, leopord, choa yang i wszystkie szybko znikają. Chodzi mi tutaj o tylne, gdzie jest silnik na przodzie nie ma takiego problemu.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Pon 01 Maj, 2017   

No i pięknie ! Gratuluję wykonania i progresu jaki nastąpił między tą a poprzednią konstrukcją - a budżet był chyba taki sam ;)
Co do kolorystyki, zwraca uwagę i to jest fajne. Mam tylko nadzieję że zielony nie będzie zbyt mocno raził niebieskich jak będziesz zapier.. ;)
Ale żeby nie było tak słodko.. Sądzisz że opony dadzą radę? Mialem Kendy Flame w dużo słabszej konstrukcji, po niedługim czasie użytkowania zauważyłem że opona rozrywa się przy rancie, wymieniłem, z drugą było tak samo. Być może to wina felgi była, nie wiem. Ale strzał koła przy większej prędkości może być dużym problemem. Powinieneś pomyśleć o moto i przy okazji dać szprychy grubsze, będzie nie na 6+ a na 7. Druga sprawa: sabvo bez osłony, nie będzie problemu?

P.S. co to na silniku? System chłodzenia?
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
Cezar38 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 193
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 01 Maj, 2017   

Zamiast jednych byle jakich hamulców na 2 tarcze lepiej zainwestuj w pojedyncze lepsze.
Maszyna wysała niezła, sabvoton wygląda jak jakiś malutki sterowniczek :D
_________________
Bike MK2 6500W
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group