ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Opłacalność napędu elektrycznego vs spalinowego
Autor Wiadomość
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 15 Lis, 2012   

Zawsze kiedyś jest pierwszy raz, teraz wiesz i możesz zastosować odpowiednią np. z kuchni. Podobna sprawa:
Już nie sprzedają żarówek 100W (wielu mniejszych żarowych też), ale można ją kupić jako element ogrzewający o mocy 100W i u mnie takowa działa zimą jako źródło światła np. do czytania i jednocześnie jako ogrzewanie mieszkania (oczywiście razem z dużym wentylatorem w amerykańskim stylu w żyrandolu).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 16 Lis, 2012   

Można kupić jako oświetlenie warsztatowe i do sygnalizacji świetlnej.
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 670
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 19 Lis, 2012   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Wyraźnie z Twoich opisów i i z artykułu w gazecie widać, że w pomieszczeniach było dużo dymu, strażacy opryskali wszystko, bo nie mogli znaleźć źródła ognia (ogniwa litowe wydzielają w takim przypadku dużo dymu, a ognia brak), ale potem po myciach i sprzątaniu pomieszczenia nadają się do dalszego użytku.
Wbrew pozorom i przytoczonym tu Twoim wnioskom to był poważny pożar, od tych ogniw zajęło się wiele innych łatwopalnych przedmiotów np.drewniane pólki, a to że skończył się tlen to tylko szczęśliwy zbieg okoliczności, temperatura wewnątrz warsztatu wytopiła mi m.in. wszyskie plastikowe części z silników od moich 'zabawek', więc było gorąco....

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 19 Lis, 2012   

Przecież akumulatorków nie trzyma się na drewnianych półkach w pomieszczeniu.
Też przykładowo wiadomo, że paliwa ani spalinowych motorowerów nie wolno trzymać w blokowisku ani w mieszkaniu, ani na klatce schodowej, ani w piwnicy.
Jednak samochód to trochę inna sprawa i tę sprawę opisałem, że EV nadal nadaje się do dalszej jazdy.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012   

Miałem okazję rozmawiać bardzo niedawno z inżynierem zajmującym się konstruowaniem BMW 3 ActiveE oraz analizującym dane z kiluest oryginalnych BMW 3 EV jeżdżacych po drogach. Przyznał, że mają oni kilka problemów, z których dwa to minimalizacja cieżaru całej konstrukcji akumulatorów oraz zapewnienie efektywnego chłodzenia ogniw. Akumulatory w BMW i3 concept będą tak zabezpieczone, że w przypadku wystrzelenia poduszek powietrznych natychmiast odłącza się fizycznie zasilanie. Dodatkowo, accu są tak ułożone i obudowane, że do fizycznego ich uszkodzenia dojdzie dopiero po takim zdarzeniu drogowym (mam na myśli deformacjach pojazdu), którego na pewno nie przeżyje kierujący i pasażer. Myślę że facet miał na myśli też, że skutki uboczne, typu pożar, wystąpią tylko w takich okolicznościach. Chłodzenie i obudowa (zabezpieczenie) akumulatrów bardzo znacząco zzwiększa masę pojazdu, ale bez tego nie przeszedł by on crash-testów, a chłodzenie wydatnie wydłuża żwyotność ogniw i pozwala czerpać z nich więcej energii.
Ogniwa są pod podłogą i stanowią dodatkowe usztywnienie pojazdu.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 30 Lis, 2012   

Dam przykład (chyba) niedokończonej koncepcji zasilania auta fotoogniwami.
Za to oni też mają podobne do moich pobory energii, chociaż ja już jeździłem w 1996r. autami EV:
Fotoogniwa już w prawie zamierzchłych czasach na aucie.
CONNECTOR 2001 - SAMOCHÓD O NAPĘDZIE HYBRYDOWYM - SŁONECZNO - OLEJOWYM - CZYLI POJAZD PRZYJAZNY DLA ŚRODOWISKA

na stronie:

www.sciaga.pl/tekst/zalacznik/422
na stronie od Nr 12 po pobraniu i zapisaniu.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Pią 30 Lis, 2012   

Idea szlachetna, nie powiem, ale dla przeciętnego użytkownika trochę mała moc silnika te 20kW, a i pewnie zasięg podany dla prędkości przy których opory powietrza mają marginalny wpływ na zużycie energii. Ale jakby te dwie siły połączyć - byłoby super, choć chyba jedno działa zamiast driugiego, z tego co przeczytałem (albo EV albo spaliny).
Wygląd - oczywiście, kwestia gustu, ale mi akurat nie pasuje.
Niemniej jednak koncepcja pokrycia auta ogniwami tak, by auto ładnie wyglądało - bardzo mi się podoba, super. A energia zawsze się przyda, jak nie do silnika, to do innych odbiorników.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Pir-serwis 
kierownik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 333
Skąd: Ostrowiec Warszawa
Wysłany: Pią 30 Lis, 2012   

Dla przeciętnego użytkownika te 20KW to o 10za dużo-mowa o ciągłej mocy.
Nie ma potrzeby pchać tyle kw do auta po to by darmo zużywać cenną energię na szybkie przyspieszenia.
EV jest nie dla każdego.
Trzeba umieć tym jeździć.
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Sob 01 Gru, 2012   

No tak. To że trzeba umieć tym jeździć to wiadoma sprawa. Z tymi 20kW chodziło mi o to, że starczy do jakiejś tam prędkości, może do 80, może do 90kmh, a moze do 100kmh, a szybciej już nie pociągnie...
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Pir-serwis 
kierownik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 333
Skąd: Ostrowiec Warszawa
Wysłany: Sob 01 Gru, 2012   

To oczywista racja.
Tylko najoptymalniej 60km/h
A w trasie by zbytnio nie spowalniać 80km/h i wystarczy.
To tylko moje wrażenia.
Ja nie przekraczam 100km/h.
W trasie jade 80km/h-mowa oczywiście o spalinowym.
Płacić darmo za zaoszczędzone kilkanaście minut (opór powietrza vs prędkość) bez sensu.
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 04 Gru, 2012   

I znowu polski rząd dopłaca do spalinowych samochodów:
http://moto.trojmiasto.pl...75888#op7675888
A w całej Unii dopłacają do elektrycznych samochodów EV, więc oni będą mieli czystsze powietrze i będą dłużej żyć w lepszym zdrowiu.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 04 Gru, 2012   

Zbyszek na razie to pomysł sprzedawców samochodów i wątpię żeby rząd w tej postaci to poparł bo nie ma pieniędzy,choć nie jest on wcale taki zły,zauważ że dotyczy wszystkich samochodów bez wyjątku również elektrycznych.
Opłaciło by się wówczas korzystnie sprzedać na złom stare wraki które teraz jeżdżą po ulicach i te stojące wiecznie na parkingach, zabierające miejsce tym jeżdżącym.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 04 Gru, 2012   

Wszystkich moich pomysłów nikt nie ogłasza, a te są już uzgodnione, najwyżej potem media przemilczą prawdę.
Powinni dopłacać tylko do EV (jak w Unii), bo Polacy będą zdrowsi i ewentualnie parkujące złomy oddadzą szybciej i zamienią na dobre EV, albo powinni jeszcze więcej dopłacać do przerabianych na EV, bo polskie usługi więcej zarobią na przerabianiu, a te stare najczęściej są jare.
Mam dość nowe termowentylatory, leżały ok. 2 lata i słońce czasem na nie świeciło, teraz musiałem je wyrzucić, bo obudowy są zbudowane z plastyku, który ma krótko służyć i te obudowy same się kruszą - wstępne postarzanie towaru przy produkcji; podobnie jest z nowymi autami; potem zmuszają do dopłat do nowych aut spalinowych, a każdy wie, że zazwyczaj te stare są o wiele lepsze i najlepiej pochwalić się tymi najstarszymi zabytkami, chociaż te są najdroższe.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 28 Gru, 2012   

Jednak spalinowce nie są takie złe, bo każdy kierowca spalinowego powinien dbać o Rząd, czyli wykonać plan do budżetu, powinien uruchomić silnik spalinowy na ponad 1 minutę i powiadomić o tym policję, żeby przyjechali i skasowali za to mandat, bo kwota tych zaplanowanych wpływów mandatowych musi wpłynąć do kasy państwa.
Kodeks drogowy przewiduje ruch silnika spalinowego na postoju przez maksymalnie 1 minutę, dłuższe ogrzewanie miejsca parkingowego jest zabronione i nie wolno truć ludzi tylko w jednym miejscu (punktowo).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Sob 29 Gru, 2012   

r2d2 napisał/a:
Moje (przykre) doświadczenie z ogniwami Li-Ion.

Tak z ciekawości, bo ostatnio małolatom w rodzinie tablety nieduże kupiliśmy i są z Li-Ion oczywiście.
Nie sprawdzałem jakiej są pojemności, ale chyba nieduże jakieś...

Ta ładowarka którą ładowałeś te 5 niedużych 2Ah miała jakieś czujniki temperatury? Czy to te baterie mają wbudowane zabezpieczenia przed przegrzaniem? Akurat min. z powodu tej palności litu nie przepadam za tymi acu i nie mam zamiaru ich używać w EV, stąd nie rozpoznawałem tematu ich ładowania, dlatego zastanawia mnie, czy są ładowarki Li-Ion, które by miały czujnik temperatury, czy może sama bateria ma taki czujnik a ładowarka po podłączeniu korzysta z niego.... jaka była przyczyna przegrzania tych Li-Ion u Ciebie i pożaru?
Kiepska ładowarka, czy wadliwe ogniwo Li-Ion?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group