ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
GORDON
Autor Wiadomość
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Tu trzeba przyznac ze sabek odwalil naprawde niezla robote z szukaniem odpowiednich nastaw automatycznie. Jednak adapto ma swoje zalety jak chociazby mniejsze wymiary. Najlepiej byloby podlaczony silnik podpiac pod jakis drugi inny silnik sluzacy za pradnice i odzyskiwana moc odkladac na jakiejs grzalce. Potem zmieniac parametry w adapto odczytujac stosunek mocny dostarczonej do otrzymanej patrzac aby byl on jak najwiekszy (napewno powyzej 80%)
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Pan Artur Ragulsky(Vektor) ma robić filmik o ustawieniach adaptto i o grzaniu. Napisał "soon" także może na dniach będzie. Zobaczymy
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Niech się pospieszy. Rok temu pisałem mu że grzeje się za bardzo ten biedny QS :P pozatym silnik dosyć dobrze sobie radzi z prądem max do 40A, powyżej temperata rośnie w zatrważającym tempie. Klucz do problemu grzania musi leżeć gdzieś głębiej.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Napiszcie mu ponaglenie ze polski odpowiednik forum endless czeka z niecierpliwością na instrukcje bo nowi potencjalni klienci nie wiedza czy kupować czy nie te adaptto :mrgreen: :mrgreen:
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Wczoraj z erykiem1000 ustawiliśmy dokładnie takie same paramenty w obu bajkach. Tryb normal. To mój bajk przy 40a nie chciał jechać:D Rozpędzał sie strasznie powoli, a eryka jechał normalnie. Też dziwna sprawa. SPD smoot mam wysoki kolo 30k PWM rise limit 80. Pewnie coś pominęłam dlatego tak dziwnie jechało.
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Może to głupi pomysł, ale przeczytałem teraz wpis w innym wątku:
wookie napisał/a:
W adaptto jakos sobie z tym poradzili.
Tzn. tempomat utrzymuje stałą prędkość, a dodatkowo jest parametr którym reguluje się "miękkość" utrzymywanej prędkości. Jeśli jest stawione to zbyt "twardo" to może być czuć lekkie bardzo krótkie przyspieszenia. Za to wtedy masz zawsze idealnie utrzymaną ustawioną na tempomacie prędkość niezależnie od terenu, podjazdu, itd., co do pół km/h. Tylko po co... :)

...tempomat w FOC może powodować większe grzanie?
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Nie nie tempomat to nie to
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

A mam takie pytanie. Czy ktos sprawdzał adapto i sabka na innym silniku niż QS?
Tj czy na wszystkich slnikach adapto grzeje bardziej?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Czy na wszystkich nie wiem, ale na Mxusie był taki sam problem, ale po miesiącu zabawy w tajmingi sterownik został wymieniony.
Wszędzie ludkowie piszą, żeby mieszać w tajmingach ale nigdzie nie ma jak to optymalnie ustawić, a raczej jest, ile ludków tyle złotych ustawień.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Dokłądnie pisałem do Doctorbassa odpisał, że trzeba ustawić i będzie dobrze dał swoje filimki, artur z vektora napisał, że umieści filmik soon o kalibracji, oleg jeden z twórców adaptto nic nie odpisał, Alex następny dystrybutor mówi tak trzeba się bawić, nikt nic nie wie konkretnego.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Cytat:
rise limit 80.

Zmień to panie na 45. To też wpływa na robienie grzanki na silniku :P
No i reszte dobrze skalibruj. Na ruskim forum adaptto czytalem rok temu o robieniu nastaw z bajkiem poziomo aby było bez wpływu grawitacji czy cuś. Nie chce mi sie szukać ale chyba podpięty tam ten temat jest. Mi się nie chciało kombinować.
Ja na codzień jeżdżę 72v 60A i 140A w fazy i w tym sezonie jeszcze 100stopni na mxusie nie widziałem (bez ferro) a ciągle ponad 6dych na liczniku i przyspieszenia.
Acc w menu profili na '---'

Jakie masz zużycie wh/km?
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

Przejechałem 160km i wyjechałem aku do zera. Góra Żar, kocierz, płaskie drogi leśne, rzeka soła kamienie. Zużycie 21wh/km. Na płaskim to temp nie przekracza 90 stopni, ale gdy jedziesz pod góre która ma przez 4km stromy podjazd. W dodatku wtedy najbardziej chcesz poszaleć, wiec daje w palnik. Nie mówię, że silnik ma się nie grzać, ale nie tak szybko. Na razie przy sabku przejadę dwa razy szybciej w dodatku bez postoju pod taką górę. Jak będzie pogoda znowu pojadę na Żar i znowu protestuję, gdyż na prostej nie jestem w stanie tak zagrzać silnika. Zmienię także parametr rise limit 45.
Obecnie mam ustawione na normal 70 a z Alu i 170a z fazy.
Też jest to, że co kalibracja to inne wartości. Obecnie z ucha ustawiłem na razie tak:
Angle corr: -0,09
IND Tminig: 0558
PWR TIMING: +0,53
Ostatnio zmieniony przez ap0f1s Czw 06 Kwi, 2017, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

Jeszcze taka sprawa co mozecie sprawdzic bo to typowy problem z silnikami BLDC z ktorymi pracuje to poprawne ustawienie hali. Przy silnikach one prawie nigdy nie sa rozstawione idealnie co 120 stopni elektrycznych dlatego dla kazdego silnika trzeba robic kalibracje i zaawansowane sterowniki tak wlasnie robia. Mozliwe ze roznice wynikaja wlasnie z tego ze sabek robi taka kalibracje a adapto nie. Przy sterowaniu trapezowym takie male roznice o pare stopni nie maja znaczenia ale dla FOC juz tak. To tez by moglo tlumaczyc dlaczego dla tych samych silnikow i adapto sa rozne rezultaty przy tych samych ustawieniach
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

Jeszcze to PWR TIMING: zmień na 1.4-1.5 w ramach testów.
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

Fajnie dzięki zmienię i zdam relacje. Obecnie mam tak:
Angle corr: -0,09stopinia
Angle corr2: +0,00
Ind Timing : 0558
PWR timing:+1,42
W kontroli trakcji mam:
rise limit 45
spd smooth 30k
Jak wygląda sprawa z z kv silnika adaptto pokazuje 9.9kv a silnik według producenta ma 9.03kv. Poprawiać to czy zostawić jak zrobiła to auto kalibracja?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group