GORDON |
Autor |
Wiadomość |
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Pią 07 Kwi, 2017
|
|
|
Passat_EQ napisał/a: | A mam takie pytanie. Czy ktos sprawdzał adapto i sabka na innym silniku niż QS?
Tj czy na wszystkich slnikach adapto grzeje bardziej? |
Moje pierwsze wrażenie po zmianie GT1500 na Adaptto, to właśnie to że silnik się grzeje.
Rzecz jednak w tym, że na GT1500 nie miałem czujnika temperatury w silniku, sprawczałem tylko organoleptycznie. A kiedy teraz czujnik pokazuje 130 stopni, to z zewnątrz silnik jest ciepły, ale nie parzy. Wcześniej uznałbym że temperatura jest w normie, teraz dopiero wiem ile ma on naprawdę stopni.
Mieszanie fazami i istawieniami robi różnicę. Teraz zdaje mi się że wszystko jest w normie.
No i co najważniejsze. Silnik 10x6 9C, a maksymalnie dawałem mu 55/150 A, więc dziwne byłoby gdyby sie nie grzał. |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 07 Kwi, 2017
|
|
|
Wydaje mi sie ze duzo dałby pomiar oscyloskopem nawet 2 kanałowym.
Obstawiam 2 warianty.
Czestotliwosc taktowania adapto, albo harmoniczne, które byc moze generuje powodują powstawanie pola wirowego w statorze (bądz pól wirowych)
Drugi wariant, to za krótki czas zwłoki miedzy kolejnymi przełączeniami faz i zwyczajnie tranzystory przez ułamek okresu sa na zwarciu, pośrednio, przez pola magnetyczne (jedna faza nie skonczyła przyciągac gdy druga juz zaczyna odpychac)
Powód powodem, ale jesli nie da sie tego przestawic to ustalenie powodu usterki nic nie zmieni.
Ewentualnie mozna poinformowac producentów zeby to poprawili. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017
|
|
|
Ale adapto obsluguje sterowanie wektorowe i to z odswierzaniem 20kHz. O zadnych harmonicznych nie ma nowy. Albo ustawienia hali albo pidow jest bledna. Nic wiecej. Producent tu duzo nie pomoze bo do kazdego silnika trzeba osobno regulacje robic |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017
|
|
|
qaz33 napisał/a: | Ale adapto obsluguje sterowanie wektorowe i to z odswierzaniem 20kHz. O zadnych harmonicznych nie ma nowy. Albo ustawienia hali albo pidow jest bledna. Nic wiecej. Producent tu duzo nie pomoze bo do kazdego silnika trzeba osobno regulacje robic |
Z tego co zgłębiałem temat na ruskim forum to jest właśnie tak jak mówisz.
Nic tylko się brać do ustawiania |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017
|
|
|
Myślałem, że w pl nikt adaptto nie będzie zainteresowany, a tutaj ponad 10 wiadomości. Kurde mam nadzieje, że coś wykombinuję fajnie to wszystko chodzi i wszystko działa, tylko grzanie. Może dzisiaj zrobi testa z nowymi ustawieniami. Problemów nie ma dopóki nie wjedzie się na Góry. Płaskie teren i las to spoko. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017
|
|
|
Z tego jak ja to widze to adapto jest fajne pod wzgledem mozliwosci ustawien na max fizycznych mozliwosci dla swojego silnika ale niestety trzeba poswiecic na to troche czasu a po drugie troche sie znac na algorytmach sterowania. Dla osob ktore chca plug and play to sabvoton bylby duzo lepszym rozwiazaniem. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017
|
|
|
Adaptto też ma samo naukę, tylko że coś nie bardzo działa z QSem i część energii idzie w grzanie. Najlepiej gdyby sam producent to sprawdził i do tego ustosunkował się. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017
|
|
|
Mam nadzieję że wasze dywagacje są prawdziwe. Nie mam problemu z zabawa w ustawienie tylko czy to wszystko przyniesie zamierzony skutek. Gdyż na razie sabek vs adaptto przy tej samej górze żar to przepaść. Jak wyjade tak dynamiczne jak na sabku to nic zmieniał w nowej konstrukcji nie będę.
Dzisiaj test przy terenie płaskim asfalt. Tutaj nie ma problemu przy prędkości ponad 40km/h zużycie koło 1,2 kw taka utrzymywałem przez 4,5km temp nie przekraczała 60 stopni
Przy prawie 2kw przez 3km ciągle temp 70stopni.
Następny test przy 3kw czyli znamionowa tyle ile ma silnik.
Dzisiaj było trochę pod wiatr, ale to nawet dobrze.
Dzisiaj po wycieczce po lesie wyszedł pewny niuans z czujnikami ciśnieniowymi. Jadąc sobie przez rzeczkę, która jest w dolinie chciałem wjechać do niej delikatnie wiec hamowałem, jednak zanim czujnik puści jest pewna zwłoka a w adaptto mam ustawione, że manetka nie działa w momencie wykryciu hamowania. Jako, że był to środek tej że rzeczki wciskam manetkę a tu nic:d i buty mokre. |
Ostatnio zmieniony przez ap0f1s Sob 08 Kwi, 2017, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017
|
|
|
ap0f1s napisał/a: |
Dzisiaj po wycieczce po lesie wyszedł pewny niuans z czujnikami ciśnieniowymi. Jadąc sobie przez rzeczkę, która jest w dolinie chciałem wjechać do niej delikatnie wiec hamowałem, jednak zanim czujnik puści jest pewna zwłoka a w adaptto mam ustawione, że manetkę nie działa w momencie wykryciu hamowania. Jako, że był to środek tej że rzeczki wciskam manetkę a tu nic:d i budy mokre. |
Ja od razu to wyłączyłem, bardzo nieygodnie mi się jeździło z tą opcją. Zdarzało sie że spod świateł od razu nie mogłem ruszyć, bo odruchowo po zatrzymaniu trzymam hamulec aż do czsu ruszania, a wtedy trzeba było czekać sekundę lub dwie zanim rower ruszy. Ta funkcja jest dla mnie nie bezużyteczna, ale wręcz przeszkadza w normalnej jeździe, nie wiem po co to wymyślili. |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017
|
|
|
Wczoraj wycieczka na Leskowiec i widocznie poszedłem z wartościami w nie w tą strone, gdyż bajk grzał się bardziej niż drugie adaptto tylko po autokalibracji. Także na razie zrobiłem gorzej:D zobaczymy czy uda się lepiej. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Czw 13 Kwi, 2017
|
|
|
Po wizycie u tasa. Dał mi dobrą radę abym uszczelnił w ramie falcon miejsce gdzie są otwory przysłonięte przez aku.
Zrobiłem już dwie jazdy po błocie i zrobiłem zdjęcie od dołu ramy gdzie wchodzą kable. Widać błoto. Jeżeli tego nie uszczelnię za jakiś czas mógł być problem.
|
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017
|
|
|
Tak na przyszlosc z ang.
engine - silnik spalinowy
motor - silnik elektryczny
sorry ze sie czepiam ale az kluje w oczy, jaki engine? |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2017
|
|
|
Google translator pomaga. Staram się ale wszystkiego nie potrafię |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
|
|
|
|
|