ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Łączenie 2 typów akumulatorów w jednym pakiecie?
Autor Wiadomość
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017   

Osobiście łącze dwa aku właśnie w celu zwiększenia dystansu. Obydwa ładuje osobno do tego samego napięcia a potem łącze tylko główne wyprowadzenia. Mam zrobioną przelotke do watomierza więc jak znajde chwile to sprawdze przy pełnym prądzie - jakie prądy idą z poszczególnych pakietów. Oczywiście po podłączeniu drugiego aku pomimo dodatkowej masy - mniej przysiada aku = lepiej się zbiera, wyższy Vmax.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017   

no wiadomo, dla tego właśnie chciałem dodać część wysokoprądowych, żeby nie przysiadało napięcie - głównie na tym mi zależy. Kiedyś wypadałoby zbudiwać sobie na testy taki akumulator 4S2P, pół na pół wysokoprądowe i nisko prądowe i sprawdzić jak to sie zachowuje z zastosowaniem 2 amperomierzy ;) po prostu mnie to ciekawi :D
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017   

glebor napisał/a:
,, sprawdzić jak to sie zachowuje z zastosowaniem 2 amperomierzy ;) po prostu mnie to ciekawi :D
'.
Te dwa amperomierze winny być z 0 po środku skali aby było widać wzajemne przepływy prądu.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017   

cyfrowe pokazują + lub - w amperach. DOmyślam się, że może być również przejściepomiedzy pakietami :)
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017   

To byłby bardzo wartościowy i pouczający test;)
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017   

Dodam, że amperomierze mają również Rw (co trochę wpłynie na wyniki pomiarów). Oczywiście będą się zdarzały takie sytuacje, że ogniwa o większym Rw będą ładować te o mniejszym (i teoretycznie liczba cykli rośnie) , ale stosunkowo małym prądem. Polecam ostatnie charakterystyki (wpływ prądu na liczbę cykli http://www.houseofbatteri...SheetV1.0LC.pdf
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017   

Zapewne, aczkolwiek ciekawe, czy moja teza z poborem prądu (gdy więcej ciągniemy, większy prąd idzie z ogniw wysokoprądowych) czy w tych wysokoprądowych różnica jest w składzie chemicznym i oddają taki sam prąd, mają taką samą rw w tej samej temperaturze, a jedyną różnicą jest możliwość pracy ciągłej w temperaturach nie 45 stopni jak panasonic, ale w 65 stopniach jak podaje sony :D bardzo mnie to ciekawi. Jak znajdę chwilę to testy zrobię. Mam trochę ogniw z odrzutu. sanyo ncr18650bl, akurat takie co mają odchyłek 50mAh od innych, do pakietu nie wsadzę, a na testy idealne i jeszcze posegreguję względem pojemności. zepnę 4s1p i dam drugi taki pakiet 4s1p z sony tych które mają slądy po zwarciach na plusie :) jeżeli będą trzymać pojemność to testy będą zacne :D , ale to ruszy jakoś w marcu.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017   

gienek333 napisał/a:
Załóżmy teoretycznie, że te ogniwa "wysokoprądowe" to jedno ogniwo o Rw 1 om, te niskoprądowe mają 3 omy . Jeżeli z aku pociągniemy 4A, to w wysokoprądowych wydzieli się I²xR=9W, w niskoprądowych 3W. Jeżeli użyjemy tylko tych pierwszych, to będziemy mieli 16W, a to prawie 2 razy więcej :sad: .
Wracając do powyższej teorii.
Jeżeli użyjemy tylko tych drugich to będziemy mieli 16x3=48W
I teraz proszę wskaż błąd w rozumowaniu ;-)
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017   

Te "drugie" służą do odciążania tych "pierwszych". W skrócie; aku są połączone równolegle, naładowane, startujemy i jedziemy ostro, większy prąd idzie z wysokoprądowych, bardziej się rozładowują, spada napięcie, zwalniamy, prąd spada, idzie większy prąd z aku niskoprądowych (są bardziej naładowane i mają wyższe napięcie, chodzi o ogniwa idealne, bo rzeczywiste będą miały takie same napięcia). Jak damy ostro w palnik, a potem się zatrzymamy, to niskoprądowe będą ładować wysokoprądowe (ale stosunkowo małym prądem (U2-U1)/(Rw1+Rw2)).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 23 Sty, 2017   

do czegoś takiego właśnie chciałbym dążyć :) jak opisał powyżej gienek
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   

gienek333 napisał/a:
Jak damy ostro w palnik, a potem się zatrzymamy, to niskoprądowe będą ładować wysokoprądowe (ale stosunkowo małym prądem (U2-U1)/(Rw1+Rw2)).
I dlatego nie należy łączyć równolegle ogniw o różnych charakterystykach. Bo zawsze płynie prąd wyrównawczy zgodny z powyższym wzorem. Nawet jak pakiet nie pracuje to i tak pracuje ...
Eksperymentować oczywiście trzeba ale efektu i tak nie będzie zadowalającego.
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   

kiedys o takich laczeniach rozmawialem z inzynierem elektronikiem.powiedziala ze ze wzgledu ina rozne rezystancje moga sie tworzyc prady o ogromnym amperazu miedzy ogniwami co moze spowodowac zniszczenie ogniw i pozar.rowniez gdy rozladuja sie te slabsze ogniwa a wieksze beda jeszcze mialy prad, moga sie niszczyc ladujac wzajemnie.dlatego korzystam z takich samych pakietow i nie ryzykuje.w jednym z pojazdow robie aku-dojazdowke z mozliwoscia sporadycznego podlaczenia do aku glownego celem zwiekszenia predkosci podroznej na kilkanascie km(gdy bede wiedzial ze dojazdowka nie bedzie potrzebna) ale jest to ta sama chemia, i z powodu 3xmniejszej pojemnosci bedzie wskaznik naladowania by wiedziec kiedy odlaczyc go od zestawu odpowiednio wczesniej by nie dopuscic do ryzyka.nie wyobrazam sobie jednak by je laczyc na stale.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   

Wiesz jak to z tymi "inżynierami" jest, jeden powie, że aby zmienić kierunek obrotów silnika trzeba odwrócić macierz, drugi że trzeba zamienić dwa przewody.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   

Na mojej drodze też niedługo tytuł inżyniera (z elektroniki), a mimo o akumulatorach jakby nikt nic nie wie.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   

Byłem na kilku uczelnianych wystawach w formie wystawcy nowinek technicznych ebajkowych i uczelniane projekty elektryfikacyjne za nierzadko miliony złotych w porównaniu z naszymi prywatnymi projektami wychodzą tak masakrycznie blado, że aż byś nie uwierzył :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group