ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Łączenie 2 typów akumulatorów w jednym pakiecie?
Autor Wiadomość
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   

gienek333 napisał/a:
... chodzi o ogniwa idealne, bo rzeczywiste będą miały takie same napięcia) ...
... prądem (U2-U1)/(Rw1+Rw2)).
Nie wiem co miałeś na myśli pisząc "ogniwa idealne"
Każde ogniwa połączone równolegle mają to samo napięcie bo są połączone równolegle i to jest to samo miejsce pomiaru. W Twoim wzorze jest oczywiście błąd bo nie powinny być napięcia U1 i U2 a siły elektromotoryczne ogniw E1 i E2. Napięcia na ogniwie wynikają z siły elektromotorycznej, rezystancji wewnętrznej i prądu płynącego przez ogniwo.
Schemat zastępczy źródła napięciowego:

Przy aku jest tym gorzej że siła elektromotoryczna nie jest stała a zależna od stopnia naładowania.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   

Do tematu wystaw miałem okazję uczestniczyć w projekcie solar team politechniki łódzkiej:


aczkolwiek nei wytrwałem do końca. Szpachlowaliśmy budę (szczerze mówiąc bez rewelacji to wyszło :D ) i byłem na etapie projekcji komunikacji wyświetlania parametrów w czasie rzeczywistym na ekranie tabletu poprzez arduino. Program na tableta pisał już ktoś inny z grupy. Bardzo ciekawe doświadczenie. Szkoda tylko, że nie dotrwałem do końca, bo zjadły mnie zaliczenia ;) i pod koniec oduściłem projekt.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   

A co to ma wspólnego z łączeniem ogniw?
 
 
Sniffles 
początkujący


Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 26
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   

Z tego co widzę, to każdy ma własną teorię. Najlepiej będzie zrobić eksperyment taki jak proponował glebor czyli z amperomierzem pomiędzy równolegle połączonymi ogniwami nisko i wysokoprądowymi w celu sprawdzenia przepływających między nimi prądów. Pewne jest, że przy dużym obciążeniu więcej będzie szło z ogniw wysokoprądowych, ale różnie to może być biorąc pod uwagę różne chemie stosowane w obu typach ogniw i jeśli nie będzie bardzo dużej dysproporcji w parametrach ogniw to prąd wyrównywawczy nie będzie duży i specjalnie destrukcyjny dla ogniw.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   

Nawet nie o to chodzi że destrukcyjny będzie ten prąd. Chodzi o to że będzie płynął prąd wyrównawczy nawet jak sprzęt będzie stał w garażu pozostawiony na kilka dni i nawet nie podłączony do ładowania. Na ES pisali o akumulatorach które samoistnie zapaliły się w garażu do niczego niepodłączone. Wypaliło wszystko, nawet aluminiowe ramy stojące metr dalej się stopiły ... A glebor pisał o 400 ogniwach 18650 połączonych na stałe i to ogniwach z założenia o różnych charakterystykach.
Osobiście nie używam nawet bmsa bo i tak bym tego podłączonego do bajka w garażu nie zostawił bez nadzoru. Za duże ewentualne straty.
 
 
Szymon645 
stażysta


Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 157
Skąd: Pabianice
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   

Jak ma płynąć jakis prąd wyrównawczy podczas stania w garazu skoro cala sekcja ma to samo napięcie.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   

Szymon645, masz na samej górze strony wyjaśnione dlaczego popłynie prąd mimo, że cele będą połączone równolegle. Może nie bezie to efekt przez cała noc, ale dajesz gazu = płynie prąd z ogniw, puszczasz gazu = płynie prąd miedzy ogniwami i dzieje się tak non stop przez całą jazdę, im większe róznice w rw tym efekt większy. A zdaje się autor chce połączyć ogniwa 15mR z ogniwami 40mR
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Szymon645 
stażysta


Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 157
Skąd: Pabianice
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   

Tak wiem ale te prądy chyba nie będą az takie duze, akumulatora nie rozładowywuje sie w kilka minut zeby mogly powstac az takie różnice napięcia.
Chociaż sam osobiście nie budowal bym takiego pakietu.

Z ciekawości zaraz połącze jakieś VTC4(43mR) z starym ogniwem z lapka(115mR) oba na bocznikach i potyram ładowarką
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   

Już produkują coś takiego jak samochody hybrydowe :idea: . Są nawet takie gdzie aku jest ładowane z ogniw paliwowych.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Szymon645 
stażysta


Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 157
Skąd: Pabianice
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   

Po teście bym to zdecydowanie odradzal :grin: . Nie płyną zabójcze prądy ale po kilku minutach rozladowywania 10-12A, słabsze ogniwo zaczyna ładować tego vtc4 prądem około 1A :smile:
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   

Zostaw je na noc spięte multimetrem (miliamperomierzem) jeżeli możesz i zobacz jaki prąd będzie rano płynął.
Ciekawe czy będzie 0 mA
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   

Spoko, tylko pytanie jaki rower będzie Ci siorbał 10A/ ogniwo przez kilka minut? To brzmi jak spalony silnik 3 razy;p

Jak dla mnie nie da się jednoznacznie okreścić, czy będzie dobrze, czy będzie źle, bo działać to może. Jedyne co odpowie na tę zagwozdkę to przeprowadzenie badań i symulacji.

Trzeba byłoby wsadzić celę 1s2p złożoną z ogniwa wysokiej pojemności i wysokoprądowego w styropian (symulowałoby to częściowe odizolowanie termiczne ogniw w pakiecie), przykleić do nich czujnik temperatury i pobierać z tego 10A przez 30s, następnie minuta przerwy. I tak przez 15-20 minut.

Taki sam test wykonać dla 1s2p z dwóch ogniw wysokiej pojemności.

Na końcu porównać wykres temperatur tych pakietów podczas testu. Wyniki tego eksperymentu dałyby przybliżone prawdzie wnioski czy taka praktyka jest sensowna, czy prowadzi do nadmiernego zużycia ogniw.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   

Wielu z Was już zna wyniki tych testów, większość rozbierała baterie laptopowe. Takie same ogniwa, prądy, a jednak różne parametry. To temperatura, największy wróg. Nawet zamarznięta woda paruje, tylko wolno. W aku jest elektrolit, który również paruje (li-po się nadymają), jak wyparuje z przestrzeni międzyelektrodowej, to ciężko mu tam wrócić.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 25 Sty, 2017   

Gdyby to było dobre rozwiązanie, to wszyscy by tak robili od lat. Wnioski wyciągnijcie sami.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 25 Sty, 2017   

Dodatkowa próba : 1S2P czyli ogniwo wysokopradowe i laptopowe. Obciążenie np 10 A przez przynajmniej kilkanaście min. Rozlaczyć i sprawdzić jakie są różne napiecia na obu.
To dodatkowy argument za tym by na stale nie robić takich pakietów.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group