ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Łączenie 2 typów akumulatorów w jednym pakiecie?
Autor Wiadomość
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 27 Sty, 2017   

To jest dobre rozwiązanie, ale dla Ni-Cd, albo Ni-Mh. Li-ion-y mają taką ciekawą (z mojego punktu widzenia bardzo fajną) cechę, że ładuje się je do określonego napięcia i podobnie rozładowuje :grin: .
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 27 Sty, 2017   

gienek333 napisał/a:
To jest dobre rozwiązanie, ale dla Ni-Cd, albo Ni-Mh. Li-ion-y mają taką ciekawą (z mojego punktu widzenia bardzo fajną) cechę, że ładuje się je do określonego napięcia i podobnie rozładowuje :grin: .


Że tak zapuszcze staropolszczyzną: "A co ma piernik do wiatraka" ? :)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 27 Sty, 2017   

Passat_EQ napisał/a:

To teraz napisze najprosciej jak potrafie.
Robimy aku z wysokopradowych i drugi z niskoprądowych.
Ten niskoprądowy łączymy poprzez diode z wysokoprądowym. Jesli aku jest 12s to spadek pod obciązeniem mniejszy niż 1V na diodzie schottky'ego nie bedzie stanowił problemu.

Brniesz...
Pakiet 1 silniejszy -> dioda -> Pakiet 2 słabszy.
Przypominam : Dioda działa jednokierunkowo czyli proste pytanie : z której strony obu pakietów będzie sterownik czyli WYJSCIE zasilania a gdzie ładowarka czyli WEJŚCIE zasilania ??
No bo oba pakiety mają być ładowane i rozładowywane.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 27 Sty, 2017   

WojtekErnest napisał/a:
Passat_EQ napisał/a:

To teraz napisze najprosciej jak potrafie.
Robimy aku z wysokopradowych i drugi z niskoprądowych.
Ten niskoprądowy łączymy poprzez diode z wysokoprądowym. Jesli aku jest 12s to spadek pod obciązeniem mniejszy niż 1V na diodzie schottky'ego nie bedzie stanowił problemu.

Brniesz...
Pakiet 1 silniejszy -> dioda -> Pakiet 2 słabszy.
Przypominam : Dioda działa jednokierunkowo czyli proste pytanie : z której strony obu pakietów będzie sterownik czyli WYJSCIE zasilania a gdzie ładowarka czyli WEJŚCIE zasilania ??
No bo oba pakiety mają być ładowane i rozładowywane.


Moze ktos to koledze wytłumaczyc, bo ja opadam ?

Spróbuje ostatni raz.

Cytat:
Pakiet 1 silniejszy -> dioda -> Pakiet 2 słabszy.

Jesli juz to napisałem ze dioda w kierunku przewodzenia dla pakietu słabszego zeby nie wracały do niego prady od wysokoprądowego. Ale na upartego mozna dac diody na obu pakietach, tylko dojdą kolejne straty.

Cytat:
Przypominam : Dioda działa jednokierunkowo

Dioda nie działa jednokierunkowo, tylko moze zostac spolaryzowana w kierunku zaporowym,albo w strone przewodzenia.

Cytat:
czyli proste pytanie : z której strony obu pakietów będzie sterownik czyli WYJSCIE zasilania a gdzie ładowarka czyli WEJŚCIE zasilania ??


"wyjście" bedzie tam gdzie BMS jednego i drugiego pakietu ma "wyjscie". Z tym że na jednym wyjsciu (tego "słabszego") bedzie diodal.

Cytat:
a gdzie ładowarka czyli WEJŚCIE zasilania ??


"WEJŚCIE" tam gdzie BMSy mają "wejscie"

Oba pakiety równolegle połączone do sterownika z tym, że jeden za pośrednictwem diody schottky'ego np. 60A 100V za 12zł, na ktorej odłozy sie przy 50A 47W.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 27 Sty, 2017   

Nie mam warunków, stad masz wykonaną w paincie :) wersje obrazkową to wyjaśni wiecej.

baterie2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 242 raz(y) 22 KB

 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 27 Sty, 2017   

Passat_EQ napisał/a:

"wyjście" bedzie tam gdzie BMS jednego i drugiego pakietu ma "wyjscie". Z tym że na jednym wyjsciu (tego "słabszego") bedzie diodal.

'Gratuluję' pomysłu, proponuję byś to jeszcze raz przemyślał. Narysuj sobie PEŁNY schemat i wtedy zauważysz problem...
Powtarzam, dioda działa jednokierunkowo co dla każdego elektronika jest jasne..
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017   

WojtekErnest napisał/a:
Passat_EQ napisał/a:

"wyjście" bedzie tam gdzie BMS jednego i drugiego pakietu ma "wyjscie". Z tym że na jednym wyjsciu (tego "słabszego") bedzie diodal.

'Gratuluję' pomysłu, proponuję byś to jeszcze raz przemyślał. Narysuj sobie PEŁNY schemat i wtedy zauważysz problem...
Powtarzam, dioda działa jednokierunkowo co dla każdego elektronika jest jasne..


Skoro widzisz problem to go wytłumacz. Moim zdaniem to bedzie działac.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017   

47W ciepła w skrzynce :lol: System grzania lepszy jak w Tesli, tylko chłodzenia brak.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017   

tas napisał/a:
Połączyłem sobie na warsztacie 2 ogniwa, VTC5 + Sanyo BL, czyli dokładnie te, które autor chce połączyć. Oba naładowane do 3.6V.

Obciążenie ich w sumie prądem 10A powoduje, że z ogniwa niskoprądowego idzie:
Po 5 sek: 5.7A, a wysokoprądowego 4A.
Po 60 sek: 6A vs 3.72A
Po 120sek: 6.5A vs 3.2A



Włąsnie powrociłęm do tego posta i mam pytaniew. Z Twojego testu wyszło ze prąd dla słabszego ogniwa rósł z czasem, natomiast wysokoprądowe (mocne) z czasem obciązane była słabiej. To błąd w poscie czy tak faktycznie wyszło ?
Z rezystancji wewnętrznej oceniłbym ze to wysokoprądowe z czasem obciązane było bardziej.
Jak było ?
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017   

Mechano napisał/a:
47W ciepła w skrzynce :lol: System grzania lepszy jak w Tesli, tylko chłodzenia brak.

Jesli ze "słąbszej" baterii uda Ci sie za pomocą jakiegos "cywilnego" sterownika w "cywilnej" konstrukcji wyciągnąc 50A (plus dodatkowe 60 z drugiego pakietu ) to tak bedzie.
Realnie przy sterowniku 25A bedzie to około 12A dla słabego pakietu czyli 6-10w.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017   

Passat_EQ, dokładnie tak mi wyszło, niezależnie jak amperomierz wepnę, nawet kamerka termo potwierdzała mi wysoką temp słabszego ogniwa
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017   

Po dłuższym czasie ogniwo wysokopradowe zużyje swoje mAh, więc mu spada napięcie w porównaniu do wysokopojemnosciowego ogniwa, dlatego z tego drugiego leci wyższy prąd. Natomiast pierwsza faza mnie dziwi.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017   

tutaj chyba istotniejszy jest wykres napiecia w funkcji rozladowania. Ogniwo ktore ma chocby troche wieksze napiecie bierze wszystko na klate. Sadze ze mniejsze znaczenie ma tu liczbowa wartosc pojemnosci czy Rw.
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017   

Szczytem szczęścia byłoby znalezienie (opracowanie?) narzędzia matematycznego, które wyliczałoby charakterystyki połączonych ogniw na podstawie danych wejściowych w postaci takich samych charakterystyk elementów składowych.
W XXI wieku nie wydaje mi się to nieprawdopodobne.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017   

Passat_EQ, A w teście Szymon645 wyszło odwrotnie i to wysoko prądowe ogniwo było przeciążone i brało cały amperaż na siebie.
Trochę to zaskakujące i wymagające dodatkowych eksperymentów.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group