ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowarka 16S
Autor Wiadomość
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   Ładowarka 16S

Witam, mam pytanie-jak w temacie. Moja ładowarka nie kończy ładowania gdy osiąga próg ładowania,wentylator nie wyłącza się. Napięcie zmierzone pod sztucznym obciążeniem - żarówka 110V 60W - 67,3V.
Ładowarkę kupiłem w Nexunie jak jeszcze były w sprzedaży na 16s (teraz można sobie kupić od 15-22s) http://nexun.pl/sklep/lad...-lipoliion.html
Może mi ktoś powiedzieć jak poprawnie wyregulować tą ładowarkę? Są tam trzy potki-pewnie jeden odpowiada za napięcie końcowe, drugi za prąd a trzeci przy jakim prądzie końcowym ma się wyłączać-tylko nic tam nie jest napisane który jest który.

Dodam jeszcze że zauważyłem tę kwestię gdy na bms-ie zapalały się kolejno diody od balansera i po zapaleniu ostatniej diody ładowarka dalej chciała ładować, wentylator dalej pracował a końca ładowania nie było widać (przytrzymałem tak z 10-15 minut)
Ładowałem więc przy kolejnym ładowaniu obserwując diody-kiedy zapaliły się wszystkie-przerywałem ładowanie.
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Szymon645 
stażysta


Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 157
Skąd: Pabianice
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   

Po tym co dodałes wychodzi ze jeszcze nie zakończyła ładować, to ze zapalą sie wszystkie diody nie oznacza ze jest juz naladowany.

Moze jeszcze 5minut i by sie wyłączyła.
 
 
KrzysiekEV 
stażysta
KrzysiekEV


Pomógł: 14 razy
Wiek: 48
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 148
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   

Ładowarka 20S 6A wyłącza się po spadku prądu do 0.4A , mierzyłem wczoraj przy facie .
Jakie napięcie luzem daje ? może lekko przeładowuje i tryb CV bardzo się wydłuża .
Dobry miernik potrzebny i trzeba dobrze max V ustawić potencjometrem.
Mam Brymena , ma 0.05% na zakresie do 500V .
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 25 Sty, 2017   

15 minut to za mało, jak po 2 godzinach nie skończy to będzie problem :)
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Śro 25 Sty, 2017   

Szymon645 napisał/a:
Moze jeszcze 5minut i by sie wyłączyła.

Bardzo możliwe.Tylko pytanie: Ile bezpiecznie można czekać do wyłączenia? Wydaje mi się że na początku jak ładowarka była świeższa to inaczej zachowywała się.

KrzysiekEV napisał/a:
Ładowarka 20S 6A wyłącza się po spadku prądu do 0.4A , mierzyłem wczoraj przy facie .
Jakie napięcie luzem daje ? może lekko przeładowuje i tryb CV bardzo się wydłuża .
Dobry miernik potrzebny i trzeba dobrze max V ustawić potencjometrem.
Mam Brymena , ma 0.05% na zakresie do 500V .

Mam wrażenie że ładowarka działa trochę inaczej od tego jak była nowa.
Jak zmierzyć napięcie luzem? Bo podczas pomiarów na luzie jest jakieś niskie napięcie i pewno trza ją obciążyć-stąd mój pomysł z żarówką.
Mój miernik to Fluke 118 - pewnie dość dokładny z tym że podczas pomiaru napięcia rzędu ...dziesiąt volt wyświetla dziesiętne miejsce po przecinku. Nie pomaga ręczna zmiana wyświetlania.
Jak nie ogarnę to odezwę się do Ciebie Krzychu ;)

atomek1000 napisał/a:
15 minut to za mało, jak po 2 godzinach nie skończy to będzie problem :)
Atomek a to tak można? :lol: Trochę bałem się by nie zaszkodzić akuskom.
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Śro 25 Sty, 2017   

Mówisz że jak była świeższa to ładowała inaczej, a może po prostu pakiet się trochę rozjechał?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 25 Sty, 2017   

Długas, ale jak chcemy diagnozowac usterkę to ona musi być znana, póki co po opisie nie ma żadnej usterki :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Śro 25 Sty, 2017   

Cytat:

Mówisz że jak była świeższa to ładowała inaczej, a może po prostu pakiet się trochę rozjechał?
Nie rozjechał się właśnie. Różnice są dwa miejsca po przecinku
Cytat:

Długas, ale jak chcemy diagnozowac usterkę to ona musi być znana, póki co po opisie nie ma żadnej usterki :D
Tas, uważasz że jest ok ?
Ładowarka nie powinna kończyć ładowania po osiągnięciu 67,2V ? A swoją drogą co sądzisz o napięciu na wtyczce ładowarki i czy to 67,3V nie będzie szkodliwie działać dla aku. Moim zdaniem powinno być 67,2V
Edit: poza tym po co ładować dalej jak cały pakiet ma już zbijane napięcie przez balancer?
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Szymon645 
stażysta


Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 157
Skąd: Pabianice
Wysłany: Śro 25 Sty, 2017   

Jak osiąga to napięcie to zaczyna sie faza CV i będzie ladowac az prąd spadnie do jakis 200-300mA
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Śro 25 Sty, 2017   

Ale w fazie CV powinno być 67,2V prawda? dopiero w tym momencie jak napisałeś
Szymon645 napisał/a:
będzie ladowac az prąd spadnie do jakis 200-300mA
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Szymon645 
stażysta


Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 157
Skąd: Pabianice
Wysłany: Śro 25 Sty, 2017   

To jest tylko 0,1V więcej, pewnie zanim trafi do akumulatora to wiekszy spadek bedziesz mial na przewodach. A nawet jesli to i tak by przekroczyło tylko o 0,00625V na ogniwo.
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Czw 26 Sty, 2017   

Szymon645 napisał/a:
To jest tylko 0,1V więcej, pewnie zanim trafi do akumulatora to wiekszy spadek bedziesz mial na przewodach. A nawet jesli to i tak by przekroczyło tylko o 0,00625V na ogniwo.

Tak, to prawda że niewiele ale jednak o tyle za dużo. Biorąc pod uwagę fakt że lipole nie lubią być ładowane do "pełna" - samo przekroczenie 4,2V na cele nie wpływa na nie korzystnie. Wiadomo, można te tysięczne V na ogniwo podciągnąć pod tolerancję.
Zauważyłem że diody na moim bms-ie zapalają się gdzieś w okolicy 4,19V czyli można by powiedzieć że przy 67,04V można kończyć ładowanie. Co sądzicie o tym? I teraz jak to ustawić?
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 26 Sty, 2017   

Dlugas napisał/a:

Zauważyłem że diody na moim bms-ie zapalają się gdzieś w okolicy 4,19V czyli można by powiedzieć że przy 67,04V można kończyć ładowanie. Co sądzicie o tym? I teraz jak to ustawić?

Czy te diody zapalają się wszystkie ? Powodem dla którego Twoim zdaniem za dlugo trwa ładowanie nie musi by 0,1 V bo to o nic dziwnego. Ladowarki maja nieco wyższe napięcie niz n x 4,20 V, szczególnie gdy mają tryb impulsowego ładowania, (lub ma to BMS) czyli z przerwą na zbadanie tzw delta V czyli różnicy napiecia przy ladowaniu i bez. To pozwala precyzyjniej ustalić moment pełnego naładowania. Czyli jeśli Twoj pakiet osiąga podczas ladowania 4,19 to nie znaczy ze po odłączeniu ma nadal 4,19.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Czw 26 Sty, 2017   

WojtekErnest napisał/a:
Czyli jeśli Twoj pakiet osiąga podczas ladowania 4,19 to nie znaczy ze po odłączeniu ma nadal 4,19.

Wojtek, ale jak zapali się ostatnia dioda na bms-ie i odłączę ładowarkę to diody nie gasną przez trzy-cztery godziny - co swiadczy o balansowaniu. Moment w którym zapalają się diody to 4,190V - 4,195V a kiedy gasną jest 4,185V - 4,188V. Dlatego zasugerowałem się tym by obniżyć napięcie końcowe ładowania.
Tylko że teraz zastanawiam się dlaczego podczas pierwszych ładowań nie zauważyłem tego tylko ładowałem do oporu i wtedy wentylator wyłączył się za każdym razem?
Być może dlatego że nie mierzyłem napięć tak wnikliwie i nie obserwowałem z taka pieczołowitością zachowania diod na bms-ie.
Chyba wattownica złośliwa ma różne oblicza :lol:
Ale dzięki wielkie chłopaki za podjętą dyskusję, zrobię kilka wnikliwszych pomiarów którymi podzielę się z Wami :) Macie wszyscy po punkcie w postaci "pomógł" :)
Tas dobrze napisał że pewno nie ma problemu ;) A ja myślę że jest-....to wattownica ! :mrgreen:
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 26 Sty, 2017   

Jak dla mnie to nic szczególnego się nie dzieje. Ładowarka może mieć napięcie końcowe 67.3, a nawet 67.4 V, bo po ładowaniu i tak bms szybko zbije te napięcie. A jeśli chodzi o trwałość, to czy ogniwo będzie naładowane do 4.20 V czy 4.21 V jest tak małą różnicą, że pewnie i tak byś nie odnotował.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group