ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 4kW Antriebstechnik 1440obr/min 400V
Autor Wiadomość
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Śro 25 Sty, 2017   Silnik 4kW Antriebstechnik 1440obr/min 400V

Sprzedam silnik 4kW Antriebstechnik jak w temacie. Silnik jest przeznaczony do napędu różnego rodzaju maszyn i urządzeń. Jego niewielka prędkość obrotowa powoduje że silnik ma potężny moment obrotowy. Praca S1 czyli stała z mocą znamionową. Posiadam 3 szt takich silników.
W załącznikach tabliczka znamionowa oraz silnik.
https://www.olx.pl/oferta...28-IDjVB3P.html
Nieco niższa cena dla forumowiczów 360zł za sztukę.

tabliczka 4kw.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 299 raz(y) 2,19 MB

silnik 4kw.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 329 raz(y) 1,91 MB

_________________
Spark Super Hadron 654
Ostatnio zmieniony przez Dlugas Pią 03 Lut, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pią 27 Sty, 2017   Re: Silnik 4kW Antriebstechnik 1440obr/min 400V

Dlugas napisał/a:
Jego niewielka prędkość obrotowa powoduje że silnik ma potężny moment obrotowy.

Jesteś tego pewien ? :roll:
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pią 27 Sty, 2017   

Pykacz napisał/a:
Jesteś tego pewien ? :roll:

Pewnie, silniki wolnoobrotowe mają "więcej mięsa" , są zwykle droższe od tych szybszych. Oczywiście są jeszcze wolniejsze jeśli chodzi o te 400V - takie np. 960obr/min.
Nominalna prędkość dla silnika zasilanego z trójfazówki 400V przy 50Hz to ok. 2400obr/min.
Przecież to samo jest w silnikach rowerowych, czym silnik wolniejszy tym mocniejszy - to co lubimy najbardziej ;)
A czemu Pykaczu się nie zgadzasz :) ?
PS.Pykacz zasiał mi ziarno niepewności i teraz zastanawiam się czemu ;)
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pią 27 Sty, 2017   

No wiesz ja raczej jestem zdania że jego potężny moment obrotowy nie bierze się jak napisałeś z jego wolnych obrotów a raczej z czegoś innego np ze sposobu nawinięcia czego skutkiem są wolniejsze obroty :roll: . Taka moja złośliwość . :twisted:

Jakie wymiary i waga ?
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pią 27 Sty, 2017   

Tak trochę pod włos mnie wziąłeś ;) Wolne obroty są skutkiem nawinięcia :)
Waga w okolicy 20kg, wymiary też nie są wielkie jak na tę moc. Polskie silniki o mocy 2,2kW mają podobne wymiary jak ten niemiecki 4kW
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 27 Sty, 2017   

To jest silnik z 2 parami biegunów, jego max prędkość przy 50Hz to 1500, silnika z 1 parą to 3000, a z trzema parami 1000, ale są to silniki asynchroniczne i pracują z tzw. "poślizgiem", dlatego prędkości rzeczywiste są niższe (ok 1400, 2800 i ponad 900). Moment nominalny dla silnika (o takiej samej mocy) 1400 rpm, jest 2 razy większy niż 2800.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pią 27 Sty, 2017   

gienek333 napisał/a:
To jest silnik z 2 parami biegunów, jego max prędkość przy 50Hz to 1500, silnika z 1 parą to 3000, a z trzema parami 1000, ale są to silniki asynchroniczne i pracują z tzw. "poślizgiem", dlatego prędkości rzeczywiste są niższe (ok 1400, 2800 i ponad 900). Moment nominalny dla silnika (o takiej samej mocy) 1400 rpm, jest 2 razy większy niż 2800.

Dziękuję za wyczerpującą technicznie wypowiedź :)

Podobno silnik asynchroniczny może pracować jak generator bez potrzeby zmiany ich konstrukcji - kiedy jest zasilany - i zostanie w sposób wymuszony przez inny napęd doprowadzony do prędkości większej od synchronicznej. Będzie wówczas oddawał moc czynną do sieci trójfazowej z której jest zasilana ale będzie pobierał moc bierną ze źródła z którego jest zasilany.

Kiedyś zastanawiałem się czy wiele pracy przysporzyłoby przerobienie silnika asynchronicznego na silnik z wirnikiem w którym osadzone byłyby magnesy trwałe.
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
zbychci 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 50
Skąd: Suwałki
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017   

Kolega swego czasu właśnie tak zrobił: wyfrezował wirnik i wstawił magnesy neodymy, zrobił prądnicę do wiatraka. Nie wiem, czy korzysta z niego, ale, aby dobrze to zrobić potrzeba trochę zaplecza i sporo wiedzy. Kasy trochę też: sześć lub osiem neodymów 40x20x180 mm tanie nie jest.
Dużo lepszym rozwiązaniem są chyba silniki BLDC - właśnie taką mają budowę. Chyba.

A ten silnik 2,2KW to najzwyczajniejszy silnik trójfazowy do maszyn. Do urządzeń bateryjnych też zaczynają takie stosować, tylko trochę przerobione. W nowych Melexach siedzi podobny do niego, tylko ma uzwojenie na około 40VAC i jest zasilany z dedykowanego przemiennika częstotliwości czy inaczej falownika. Na chwilę obecna nie jest to specjalnie trudne.
Idea jest podobna do sterowania silnika BLDC bez kontroli
Silnik BLDC ma wirnik z magnesami a wirnik silnika asynchronicznego ma uzwojenie z monolitu aluminium.
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pią 03 Lut, 2017   

niższa cena! :)
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group