ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne wskazania watomierza oraz pękające szprychy.
Autor Wiadomość
jigsaw87 
początkujący


Dołączył: 13 Sie 2016
Posty: 26
Skąd: Gdynia/Hamburg
Wysłany: Czw 02 Lut, 2017   Dziwne wskazania watomierza oraz pękające szprychy.

Witam. Jakiś czas temu zbudowałem konstrukcję : http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5687 . Niestety pojawiły się 2 problemy:

1) Posiadam watomierz od Michała. Jest podłączony do bocznika w sterowniku GT 1500. Na początku, gdy tylko załączałem sterownik bez obciążenia, watomierz od razu pokazywał około 40W poboru mocy. Sam watomierz z odłączonym sterownikiem nie pokazywał jakiegokolwiek zużycia energii. Ostatnio Watomierz po włączeniu sterownika bez obciążenia, zaczął pokazywać pobór prądu na poziomie 1,2 A i około 80 Wat. Czasem pokazuje nawet 1.8 A. Czy ktoś wie jaka może być tego przyczyna? Dodam tylko, że gdy mierzyłem pobór prądu miernikiem pomiędzy aku, a sterownikiem to wartości były rzędu 0,089 A, a w tym samym czasie na watomierzu było 1,2 A.

2) Od jakiegoś czasu zaczęły pękać szprych przy samym silniku. Były dokręcane kilku krotnie podczas eksploatacji.

Ma ktoś może jakieś sugestie ?
Pozdrawiam Marcin
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 02 Lut, 2017   

Pękające szprychy, to chyba za mocny naciąg. Nic innego mi do głowy nie przychodzi.
 
 
jigsaw87 
początkujący


Dołączył: 13 Sie 2016
Posty: 26
Skąd: Gdynia/Hamburg
Wysłany: Czw 02 Lut, 2017   

Szczerze powiedziawszy, to była moja pierwsza myśl. Natomiast wszędzie czytałem, że mogą pękać jak są za słabo naciągnięte. Czyżbym przegiął w drugą stronę?
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Pią 03 Lut, 2017   

Możliwe że należy użyć grubszych szprych.
Co do watomierza, moze należy go wykalibrowac pod bocznik w ustawieniach watomierza.
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 03 Lut, 2017   

Szprychy pękają z 2 powodów:
1. Albo pojedyncze pękające szprychy zostały zbyt mocno naciągnięte, a reszta za słabo
2. Albo pojedyncze pękające szprychy trzymały, ale cała reszta popuściła

Jeśli szprychy się naciągnie zbyt mocno i nierównomiernie to można zniszczyć obręcz - pęka ścianka przy otworach na nyple - wtedy taka obręcz nadaje się do wymiany bo ciągle na niej będą pękać szprychy.

Taki serwis najlepiej nie robić samemu tylko dawać pracę serwisowi rowerowemu. Oni mają doświadczenie i wiedzą o co chodzi.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Lut, 2017   

Ja sprawdzam naciąg szprych pukając w nie metalowym elementem. Powinny dźwięczeć mniej więcej tym samym tonem.
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Pią 03 Lut, 2017   

Silnik ma dużą bezwładność przez to na nierównościach ( dziurach czy kamieniach)zbyt słabe szprychy popuszczają się lub urywają, a kilkukrotne dociągnięcie powoduje zerwanie nypli
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Lut, 2017   

Dlatego jestem zwolennikiem grubych szprych, tak ze 2,5 mm przynajmniej. Może z raz się dociąga dodatkowo i koniec problemów ;) W słoneczniku mam z przodu, bodajże 3 mm, a waga pojazdu coś kole 250 kg i nic mi nie pęka :)
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Sob 04 Lut, 2017   

No i klasa, u nas w Falconach dajemy 3,3mm na tył
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 04 Lut, 2017   

Motocyklowe 2.5 też zdarzało mi się zerwać - strzelały zwykle przy gwincie, jedna sztuka na główce. Możliwe że trafiłem na jakieś felerne bo w innym kole z mxus na motocyklowych szprychach od Tasa jest wszystko ok.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 04 Lut, 2017   

Pany, ale o czym Wy piszecie?
Kolega ma, jak można się domyślić koło rowerowe + szprychy do ebajka.
Zamiast pomóc mu zrozumieć problem to doradzacie mu do roweru koło moto albo montaż szprych 3.2mm w obręcz rowerową? No bez przesady.
Szprychy do ebajka pękają NIE DLATEGO, że są słabe tylko dlatego, że nie są prawidłowo OBSŁUGIWANE/KONSERWOWANE
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Lut, 2017   

Ja montowałem grube szprychy w obręcze rowerowe i było i jest OK do tej pory. Trzeba tylko pamiętać o kontroli naciągu po jakimś czasie od ich zamontowania.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 04 Lut, 2017   

No ale zeeltom, Ty jeździsz na tych kołach rowerowych ze szprychami moto po dużych nierównościach z prędkościami 30-50km/h ?
Też bym z chęcią zamontował szprychy 3.2mm do obręczy rowerowej DoubleTrack (MTX39) ale wszyscy tu odradzają że wyrwie nyple więc muszę zastosować szprychy 2,5mm które jako/nijako mają efektu wyrywania nypli nie powodować.
 
 
Szymon645 
stażysta


Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 157
Skąd: Pabianice
Wysłany: Sob 04 Lut, 2017   

Ja mam w doubletracku(otwory rozwiercane pod kątem) sprychy 3,2mm i nic nie wyrywa. Takie cos to raczej przy nierównomiernym naciągu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Lut, 2017   

Żyrardowskie ulice równe nie są, a też jeżdżę dużo po lesie. Po lesie raczej wolno, bo szybko się nie da, ale po ulicy to te 30 km/h robię.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group