ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
EVE - Electric Enduro Vehicle
Autor Wiadomość
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Pon 07 Gru, 2009   

A, że moce i momenty nie są jakies powalające, to moze starczy jakaś skrzynia z WSK, czy innej Jawy... Mniejsza, lżejsza, mniej biegów... No i zapewne tańsza :)
_________________
No i jest :)
 
 
kuras999
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Gru, 2009   

bardzo dobrą opcją jest jeśli mamy taką możliwość przełącznik gwiazda-trójkąt są 2 biegi bez strat bez dodatkowych kilogramów i bez komplikacji, sam od jakiegoś czasu jeżdżę na BLDC przerobionym na dwubiegowy i myślę że jest to rewelacyjna opcja
 
 
DruhRafal
stażysta
Jeździec bez głowy



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 138
Wysłany: Pon 07 Gru, 2009   

kuras999 napisał/a:
bardzo dobrą opcją jest jeśli mamy taką możliwość przełącznik gwiazda-trójkąt są 2 biegi bez strat bez dodatkowych kilogramów i bez komplikacji, sam od jakiegoś czasu jeżdżę na BLDC przerobionym na dwubiegowy i myślę że jest to rewelacyjna opcja


No dobrze, ale zastanówmy się, jeśli silnik kręci do około 7 tys obrotów (od zera), to po co mi skrzynia? Wstępnie liczyłem 60 km/h max, co wystarcza na miasto...
_________________
EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Wto 08 Gru, 2009   

Po to, by prądy były mniejsze na starcie? Przekładnia pozwoli ci uzyskać kilkukrotnie większy moment na starcie - Dzieki temu silnik nie będzie musiał być tak wysilany dla osiągnięcia tego samego efektu w postaci przyspieszenia.
_________________
No i jest :)
 
 
DruhRafal
stażysta
Jeździec bez głowy



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 138
Wysłany: Wto 08 Gru, 2009   

Mibars napisał/a:
Po to, by prądy były mniejsze na starcie? Przekładnia pozwoli ci uzyskać kilkukrotnie większy moment na starcie - Dzieki temu silnik nie będzie musiał być tak wysilany dla osiągnięcia tego samego efektu w postaci przyspieszenia.


Nie wiem, czy będzie taka potrzeba tak szczerze. Jak już w innym miejscu wspomniałem myślałem nad zaisnatlowaniem koła zamachowego ze sprzęgłem do magazynowania momentu obrotowego (coś jak kinetyczny KERS), ale nie wiem, czy coś takiego zrobię.
_________________
EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Gru, 2009   

Zwiększysz niepotrzebnie ciężar pojazdu.
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Wto 08 Gru, 2009   

DruhRafal, Wyobraź sobie jak skomplikowane byłoby to rozwiązanie - bez przekładni też by się pewnie nie obeszło, przecież pojazd musiałby zwalniać, a koło zamachowe się rozpedzać - do tego najlepsza byłaby jakaś przekłądnia bezstopniowa...

Chyba, że myślisz o elektrycznym rozpedzniu tego koła zamachowego... Pomyśl jednak ile ono musiałoby ważyć....
_________________
No i jest :)
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 08 Gru, 2009   

Trzeba wykorzystać tak koło zamachowe jak w KERS, czyli z efektem "zderzaka Łągiewki" i "pędnika Łągiewki" (chwilami prędkość 60 tyś. obr./min).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
kuras999
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Gru, 2009   

ja jestem za prostotą konstrukcji
http://endless-sphere.com...php?f=12&t=6860
 
 
DruhRafal
stażysta
Jeździec bez głowy



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 138
Wysłany: Wto 08 Gru, 2009   

kuras999 napisał/a:
ja jestem za prostotą konstrukcji
http://endless-sphere.com...php?f=12&t=6860


Akurat się tutaj z Tobą zgodzę - zwłaszcza, że to mój pierwszy EV. PO prostu chcę aby się sprawdził... Zastanowię się jeszcze nad tym kołem zamachowym. Ciągle nie mam pomysłu na silnik.
_________________
EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com
 
 
berla 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 59
Skąd: Leszno
Wysłany: Śro 09 Gru, 2009   

DruhRafal napisał/a:
kuras999 napisał/a:
ja jestem za prostotą konstrukcji
http://endless-sphere.com...php?f=12&t=6860


Akurat się tutaj z Tobą zgodzę - zwłaszcza, że to mój pierwszy EV. PO prostu chcę aby się sprawdził... Zastanowię się jeszcze nad tym kołem zamachowym. Ciągle nie mam pomysłu na silnik.


To jednak nie modelarski? A jakie bierzesz pod uwagę? ja bym sie osobiście skłaniał ku niemu-mały (gabarytowo) i dość mocy ma żeby montować w lekkim motorze. Do tego np 3-biegowa skrzynia i myśle będzei OK :)
 
 
kuras999
[Usunięty]

Wysłany: Śro 09 Gru, 2009   

to że jest mały mocno działa też na jego niekorzyść bo jak ma odprowadzić moc strat z tak małej powierzchni? magnesy neodymowe są bardzo wrażliwe na wysoką temperaturę dużo bardziej niż stosowane kiedyś ferrytowe
przy 6kW i n=0,7 to jest 1,8kW na ciepło z takiego maleństwa! a jego największą zaletę mała masę zniwelujesz dodaniem ciężkiej skrzyni więc zalet nie ma praktycznie w takim układzie
a silniki w kole z felgą mają masę poniżej 10kg podobnie jak te nie w kole
tu są 2 ciekawe modele:
http://www.goldenmotor.com/
 
 
DruhRafal
stażysta
Jeździec bez głowy



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 138
Wysłany: Śro 09 Gru, 2009   

kuras999 napisał/a:
to że jest mały mocno działa też na jego niekorzyść bo jak ma odprowadzić moc strat z tak małej powierzchni? magnesy neodymowe są bardzo wrażliwe na wysoką temperaturę dużo bardziej niż stosowane kiedyś ferrytowe
przy 6kW i n=0,7 to jest 1,8kW na ciepło z takiego maleństwa! a jego największą zaletę mała masę zniwelujesz dodaniem ciężkiej skrzyni więc zalet nie ma praktycznie w takim układzie
a silniki w kole z felgą mają masę poniżej 10kg podobnie jak te nie w kole
tu są 2 ciekawe modele:
http://www.goldenmotor.com/


Widziałem te na goldenmotor. Generalnie to ten modelarski póki co najbardziej mi pasuje - jest mały i daje dużo mocy - faktycznie moze być problem z kjego przegrzewaniem, bo jest przeznaczony raczej do śmigieł niż do napedzania EV. Ale wspomniany kiedyś gokart działający na tym silniku miał trzy takie silniki na jednym wale, więc myślę o zrobieniu u siebie dwóch takich silników, aby starczyło mocy. Jeszcze nie wiem, czy na jednym wale (pionowo z przekładnią kątową), czy poziomo z osobnymi wałami. Prawdopodobnie zamówię jeden, zobaczę jak działa, może uda mi się jakoś zmierzyć jego moc i wtedy zdecyduję, czy zamawiać drugi, czy nie.

Z innej beczki: większość części przyszłego moto już jest, więc w tym tygodniu składam szkielet - ramę, wahacz, lagi, zakładam koła i może dokręcę kierownicę. W pudle się kurzą już instalacja hudrauliczna (do hamulców) i stara elektryka z yamahy DT. Będę miał trochę sprawdzania, czy wszystko działa jak należy. Umieszczę fotki, jak tylko złożę wszystko do kupy.

W styczniu planuję montować osprzęt EV.
_________________
EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com
 
 
berla 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 59
Skąd: Leszno
Wysłany: Śro 09 Gru, 2009   

I tak trzymać :) jestem pełen podziwu i czekam na fotki :lol:
 
 
DruhRafal
stażysta
Jeździec bez głowy



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 138
Wysłany: Pon 04 Sty, 2010   

Projekt się wlecze jak krew z nosa. Ale mam zajebiste koła:
http://evenduro.blogspot.com/

:-)
_________________
EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group