|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
EVE - Electric Enduro Vehicle |
Autor |
Wiadomość |
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Pon 07 Gru, 2009
|
|
|
A, że moce i momenty nie są jakies powalające, to moze starczy jakaś skrzynia z WSK, czy innej Jawy... Mniejsza, lżejsza, mniej biegów... No i zapewne tańsza |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
kuras999 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 07 Gru, 2009
|
|
|
bardzo dobrą opcją jest jeśli mamy taką możliwość przełącznik gwiazda-trójkąt są 2 biegi bez strat bez dodatkowych kilogramów i bez komplikacji, sam od jakiegoś czasu jeżdżę na BLDC przerobionym na dwubiegowy i myślę że jest to rewelacyjna opcja |
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Pon 07 Gru, 2009
|
|
|
kuras999 napisał/a: | bardzo dobrą opcją jest jeśli mamy taką możliwość przełącznik gwiazda-trójkąt są 2 biegi bez strat bez dodatkowych kilogramów i bez komplikacji, sam od jakiegoś czasu jeżdżę na BLDC przerobionym na dwubiegowy i myślę że jest to rewelacyjna opcja |
No dobrze, ale zastanówmy się, jeśli silnik kręci do około 7 tys obrotów (od zera), to po co mi skrzynia? Wstępnie liczyłem 60 km/h max, co wystarcza na miasto... |
_________________ EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Wto 08 Gru, 2009
|
|
|
Po to, by prądy były mniejsze na starcie? Przekładnia pozwoli ci uzyskać kilkukrotnie większy moment na starcie - Dzieki temu silnik nie będzie musiał być tak wysilany dla osiągnięcia tego samego efektu w postaci przyspieszenia. |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Wto 08 Gru, 2009
|
|
|
Mibars napisał/a: | Po to, by prądy były mniejsze na starcie? Przekładnia pozwoli ci uzyskać kilkukrotnie większy moment na starcie - Dzieki temu silnik nie będzie musiał być tak wysilany dla osiągnięcia tego samego efektu w postaci przyspieszenia. |
Nie wiem, czy będzie taka potrzeba tak szczerze. Jak już w innym miejscu wspomniałem myślałem nad zaisnatlowaniem koła zamachowego ze sprzęgłem do magazynowania momentu obrotowego (coś jak kinetyczny KERS), ale nie wiem, czy coś takiego zrobię. |
_________________ EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 08 Gru, 2009
|
|
|
Zwiększysz niepotrzebnie ciężar pojazdu. |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Wto 08 Gru, 2009
|
|
|
DruhRafal, Wyobraź sobie jak skomplikowane byłoby to rozwiązanie - bez przekładni też by się pewnie nie obeszło, przecież pojazd musiałby zwalniać, a koło zamachowe się rozpedzać - do tego najlepsza byłaby jakaś przekłądnia bezstopniowa...
Chyba, że myślisz o elektrycznym rozpedzniu tego koła zamachowego... Pomyśl jednak ile ono musiałoby ważyć.... |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 08 Gru, 2009
|
|
|
Trzeba wykorzystać tak koło zamachowe jak w KERS, czyli z efektem "zderzaka Łągiewki" i "pędnika Łągiewki" (chwilami prędkość 60 tyś. obr./min). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
kuras999 [Usunięty]
|
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Wto 08 Gru, 2009
|
|
|
Akurat się tutaj z Tobą zgodzę - zwłaszcza, że to mój pierwszy EV. PO prostu chcę aby się sprawdził... Zastanowię się jeszcze nad tym kołem zamachowym. Ciągle nie mam pomysłu na silnik. |
_________________ EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com |
|
|
|
|
berla
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 59 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Śro 09 Gru, 2009
|
|
|
DruhRafal napisał/a: |
Akurat się tutaj z Tobą zgodzę - zwłaszcza, że to mój pierwszy EV. PO prostu chcę aby się sprawdził... Zastanowię się jeszcze nad tym kołem zamachowym. Ciągle nie mam pomysłu na silnik. |
To jednak nie modelarski? A jakie bierzesz pod uwagę? ja bym sie osobiście skłaniał ku niemu-mały (gabarytowo) i dość mocy ma żeby montować w lekkim motorze. Do tego np 3-biegowa skrzynia i myśle będzei OK |
|
|
|
|
kuras999 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 09 Gru, 2009
|
|
|
to że jest mały mocno działa też na jego niekorzyść bo jak ma odprowadzić moc strat z tak małej powierzchni? magnesy neodymowe są bardzo wrażliwe na wysoką temperaturę dużo bardziej niż stosowane kiedyś ferrytowe
przy 6kW i n=0,7 to jest 1,8kW na ciepło z takiego maleństwa! a jego największą zaletę mała masę zniwelujesz dodaniem ciężkiej skrzyni więc zalet nie ma praktycznie w takim układzie
a silniki w kole z felgą mają masę poniżej 10kg podobnie jak te nie w kole
tu są 2 ciekawe modele:
http://www.goldenmotor.com/ |
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Śro 09 Gru, 2009
|
|
|
kuras999 napisał/a: | to że jest mały mocno działa też na jego niekorzyść bo jak ma odprowadzić moc strat z tak małej powierzchni? magnesy neodymowe są bardzo wrażliwe na wysoką temperaturę dużo bardziej niż stosowane kiedyś ferrytowe
przy 6kW i n=0,7 to jest 1,8kW na ciepło z takiego maleństwa! a jego największą zaletę mała masę zniwelujesz dodaniem ciężkiej skrzyni więc zalet nie ma praktycznie w takim układzie
a silniki w kole z felgą mają masę poniżej 10kg podobnie jak te nie w kole
tu są 2 ciekawe modele:
http://www.goldenmotor.com/ |
Widziałem te na goldenmotor. Generalnie to ten modelarski póki co najbardziej mi pasuje - jest mały i daje dużo mocy - faktycznie moze być problem z kjego przegrzewaniem, bo jest przeznaczony raczej do śmigieł niż do napedzania EV. Ale wspomniany kiedyś gokart działający na tym silniku miał trzy takie silniki na jednym wale, więc myślę o zrobieniu u siebie dwóch takich silników, aby starczyło mocy. Jeszcze nie wiem, czy na jednym wale (pionowo z przekładnią kątową), czy poziomo z osobnymi wałami. Prawdopodobnie zamówię jeden, zobaczę jak działa, może uda mi się jakoś zmierzyć jego moc i wtedy zdecyduję, czy zamawiać drugi, czy nie.
Z innej beczki: większość części przyszłego moto już jest, więc w tym tygodniu składam szkielet - ramę, wahacz, lagi, zakładam koła i może dokręcę kierownicę. W pudle się kurzą już instalacja hudrauliczna (do hamulców) i stara elektryka z yamahy DT. Będę miał trochę sprawdzania, czy wszystko działa jak należy. Umieszczę fotki, jak tylko złożę wszystko do kupy.
W styczniu planuję montować osprzęt EV. |
_________________ EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com |
|
|
|
|
berla
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 59 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Śro 09 Gru, 2009
|
|
|
I tak trzymać jestem pełen podziwu i czekam na fotki |
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|