ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
problem BMS, ładowarką lub pakietem (13S)
Autor Wiadomość
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 10 Lut, 2017   problem BMS, ładowarką lub pakietem (13S)

Od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem pakietu 13s (54,6V)

Ładuje się tylko do 52,2V, wygląda tak że po naładowaniu do 52V odłącza się prąd i zapala się zielona lampka, po chwili znowu przechodzi w tryb ładowania i zapala się czerwona lampka

po kilku cyklach pali się już tylko zielona lampka

Po odłączeniu BMSa napięcie na baterii bez obciążenia spada do 50,3V

Na wszystkich celach napiecie po odlaczeniu wynosi około 4,00V


rower jeździ i pakiet się rozładowuje do 41V po czym odcina sterownik pod obciążeniem 30A

rozładowany pakiet ma około 46V które to rozkłada się równomiernie na każą cele co daje około 3,55V



Ładowarka plastikowa kupiona od kolegi z forum mocno brzęczy ale zawsze brzęczała i ładowała poprawnie pakiet. Bez obciążenia napięcie 54,6V.

Co może być nie tak jak można sprawdzić czy ładowarka jest sprawna?
Ostatnio zmieniony przez bartek24m Pią 10 Lut, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 10 Lut, 2017   

Otwórz ładowarkę i zobacz czy nie ma spuchniętych elektrolitów.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 10 Lut, 2017   

otworzyłem ładowarkę i zobaczyłem że lekko jest spuchnięty elektrolit
ładowarka ostatnimi czsy pracowała w temperaturze bliskiej zera stopni

poniżej zdjęcia środka



https://drive.google.com/drive/folders/0B-_rq-cBGIMEUElmUFVPT21nOTg?usp=sharing
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 13 Lut, 2017   

Wymienilem elektrolit ten najwiekszy.

Uruchomilem ladowarke i wszystko dzialalo przez chwile.
Ladowarka chodzila cicho i zalaczala ladowanie kiedy podlaczylem ja do baterii.

Postanowilem wzmocnic polaczenie i troche dluzej zagrzalem luty od tego elektrolitu

Nie wiem czy przez to popsulem ladowarke ale teraz efekt jest taki ze w ogole nie reaguje na ladowanie pali sie nonstop zielona lampka

Edit. Widze ze napiecie na wyjsciu jest coraz nizsze za kazdym ponownym wlaczeniem ladowarki

Teraz jest juz 39V im dluzej trzymam włączona ladowarke tym napiecie coraz nizej spada.


Edit 2:

Odlaczylem zasilanie ladowarki i potrzymalem chwile na podlaczonej baterii.

Po ponownym podlaczeniu zasilania napiecie na wyjsciu skoczylo o kilka V i spada z wyzszego pulamu

Tak jak by ladowarka sie ladowala tylko od strony wyjscia a od strony zasilania nie moze sie naladowac
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 13 Lut, 2017   

Próbowałeś odlutować i przylutować jeszcze raz? Może zimne luty porobiłeś.
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 13 Lut, 2017   

Probowalem odlutowac i przylutowac jeszcze raz wyglada ok

Ogolnie jak wylutowalem kondensator to efekt jest taki sam jak z przylutowanym.
wyglada to tak jak by w ogole nie dzialal

Po podlaczeniu do sieci 230 V napiecie na tym kondensatorze wynosi 303V czy to nie za duzo?
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 13 Lut, 2017   

To jest kondensator na wejściu, tam powinno być wysokie (!) napięcie. Nie ma co tak na pałe szukać, poszukaj kogoś kto się na tym zna bo po omacku to sobie krzywdę możesz zrobić, zwłaszcza, że chyba nie do końca wiesz co robisz.
Zobacz czy w czasie pracy jakiś element się nadmiernie grzeje. Może dotykając grotem lutownicy do pracującej ładowarki spowodowałeś wyładowanie (ESD) i uszkodziłeś coś w ładowarce.
 
 
Perszing1800 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 162
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: Pon 13 Lut, 2017   

A nie przegrzałeś jakieś ścieżki?
Na wyłączonej ładowarce spróbowałbym przepikać od tego kondensatora czy jest przejście do najbliższych elementów.
_________________
Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)

http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 13 Lut, 2017   

Kolega napisał, że zwierał naładowany konsensator (do 300V+!), więc chyba możemy mieć jasność? :D
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 14 Lut, 2017   

Sam zwierałem nieraz takie kondensatory i nic złego się nie działo.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017   

Zwarłem kiedyś przypadkowo dłonią kiedy niosłem baterie kondensatorów. Myślałem, że zejdę na miejscu, uczucie jakby mnie potrącił samochód czy coś. Przez kilka minut widziałem wszystko na zielono, nie polecam zwierać kondensatorów np dłonią:)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017   

tas napisał/a:
Zwarłem kiedyś przypadkowo dłonią kiedy niosłem baterie kondensatorów. Myślałem, że zejdę na miejscu, uczucie jakby mnie potrącił samochód czy coś. Przez kilka minut widziałem wszystko na zielono, nie polecam zwierać kondensatorów np dłonią:)

Kiedyś była modna taka szkolna zabawa, polegająca na rzucaniu do kumpla naładowanego elektrolitu z okrzykiem "łap", każdy się na to nabierał :smile:
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 16 Lut, 2017   

Zanioslem ladowarke do miejscowego elektronika (40 lat w swoim fachu)

Powiedzial ze ladowarka sprawna bo pali sie zielona dioda i zebym poszukal winy w aku.
Aku rozkrecilem sprawdzilen i wszystko w porzadku

Podlaczylem ladowarke pod aku 36V i doladowalo do 40, 5V i przestalo ladowac.

Widze ze dioda kierunkowa jedna jest jak by przepalona ale dziala tzn przewodzi prad tylko w 1 strone.

https://zapodaj.net/c9556cff96490.jpg.html
Po prawej stronie drut nadpalony


PS. LIMIT NA WSZYSTKIE, zalaczniki zostal przekeoczony mam skontaktowac sie z administratorem
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 16 Lut, 2017   

W koncu znalazlem usterke

Winny jest tranzystor K2098

https://zapodaj.net/48532f5f318ee.jpg.html


Na co go moge wymienic
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 16 Lut, 2017   

Najlepiej na taki sam tranzystor, jakby co to:
http://pdf.datasheetcatal...SK2098-01MR.pdf
http://www.impelshop.com/?item=10824
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group