|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
projekt nr 3 "PETA" |
Autor |
Wiadomość |
sbom
początkujący
Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 36 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017
|
|
|
Jak dasz odpowiedni przekrój szyny to wystarczy odprowadzenie z jednej strony,
a jak dasz z dwóch stron to jeszcze lepiej. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017
|
|
|
Ja bym zrobił jednak bardziej 'typowo'. Tzn zrezygnował z plecionki która w trakcie lutowania będzie sztywniala i w obszarze plusa może być przy tylu ogniwach niebezpiecznie przy bliskości ujemnej części ogniwa. Nadto to lutowanie trwa dłużej, z większą temperaturą i będzie potem skutkowalo ew trudniejszym serwisem.
Częściej spotyka się konstrukcje gdy szyna w Twoim przypadku drut 4 mm, idzie nie nad stykami ogniw ale pomiędzy. A połączenie do ogniwa jest robione srebrzanka jako odgalezienie. Lut jest szybki, pewny, z mniejsza temperatura i pelni rolę bezpiecznika awaryjnego gdyby ogniwo dostalo zwarcia.
Oczywiscie kibicuję Twojemu pomysłowi ale popatrz jeszcze na yt na podobne lutowane rozwiązania. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017
|
|
|
sbom napisał/a: | Jak dasz odpowiedni przekrój szyny to wystarczy odprowadzenie z jednej strony,
a jak dasz z dwóch stron to jeszcze lepiej. |
Z dwóch stron będzie najlepiej.
A jeżeli z jednej to po przeciwległych stronach czyli np. z jednej strony z prawej a po przeciwnej stronie z lewej.
Do takiego aku nie ma potrzeby i sensu robić kilku odczepow tej samej długości. |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017
|
|
|
ok, więc wyjadę dwoma drutami z lewej i z prawej strony od odczepów, zastanawiam sie nad pomysłem WojtekErnest może faktycznie plecionką połączyć ogniwa ale druty zbiorcze umieścić pomiędzy nimi ?
dzisiaj wieczorem biorę się za bielenie cyną ogniw z uwagi iż jest to ponad 600 lutow raczej nie dam rady położyć plecionki tak że jestem bardzo chętny na wysłuchanie wszystkich za i przeciw co do sposobu połączeń.
dodam ze nie przewiduję, pobierać więcej ja k 11 A z ogniwa w piku, ogniwo jest przewidziane na 20A prądu ciągłego tak ze będzie pracować na trochę ponad 50% swojej wydolności prądowej więc niewiem czy martwić sie jego uszkodzeniem, ale gdyby do tego doszło wtedy plecionka zdała by zadanie bezpiecznika, czy jednak lutować bezpośrednio na ogniwo w zasadzie robota "prawie" taka sama |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 19 Lut, 2017
|
|
|
bateria prawie gotowa sporo czasu zajmuje lutowanie najpierw bielenie potem plecionka potem drut no i sygnały bms czyli łącznie ponad 1800 lutów, dziś lub jutro wyprowadzę przewody do bms i opakuje ją finalnie
dziękuję wszystkim udzielającym się za rady i sugestie na dziś wygląda tak
niestety nie obyło się bez niespodzianek, a więc po złożeniu bateria nie zmieściła sie do ramy, była za wysoka o 1 mm - masakra powodem było niedokładne obliczenie wysokość lutów + plecionka + drut + przekładka izolująca x 6 pięter i na sześciu pietrach zrobił sie problem 1mm za wysoko
finalnie udało się ja upchnąć w jednym kawałku ale musiałem obrócić względem siebie piętra tak by zyskać 5mm luzu i niestety musiałem poprowadzić dosyć długie druty by to wszystko ogarnąć
mam do was pytanie czy przed podłączeniem do bms wyrównać sekcje ręcznie? np do 3.51V, teraz są rozjazdy pomiędzy nimi max od 3,47V do 3,51V, czy po pierwszym naładowaniu do pełną bez wyrównywana sekcji bms da radę sam je wyrównać ? |
|
|
|
|
Perszing1800
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 162 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: Nie 19 Lut, 2017
|
|
|
Według mnie taki rozjazd może być,jak by był większy to lepiej ręcznie.
U mnie miałem 0,05-0,06V,to kilka razy podłączyłem ładowarkę jak diody w bmsie pogasły i teraz są równiutkie. |
_________________ Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)
http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 19 Lut, 2017
|
|
|
Przemek napisał/a: |
mam do was pytanie czy przed podłączeniem do bms wyrównać sekcje ręcznie? np do 3.51V, teraz są rozjazdy pomiędzy nimi max od 3,47V do 3,51V, czy po pierwszym naładowaniu do pełną bez wyrównywana sekcji bms da radę sam je wyrównać ? |
Jesli masz na to teraz czas, to ja bym wyrównał. Jednak to wiele ogniw i BMS, będzie wyrównywał długo. A tak będziesz miał na start równe, i ew pozostanie obserwacja czy się nie rozjeżdzają albo po próbnych jazdach, wstrząsach czy nie ma gdzieś puszczonych lutów. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 19 Lut, 2017
|
|
|
W których miejscach są przylutowane przewody od bms'a i główne prądowe (fizycznie w pakiecie, na zdjęciu)? |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 19 Lut, 2017
|
|
|
Perszing1800 napisał/a: |
U mnie miałem 0,05-0,06V,to kilka razy podłączyłem ładowarkę jak diody w bmsie pogasły i teraz są równiutkie. |
no własnie ty miałeś rozjazdy 0,0~`a ja mam 0,~ to chyba zbyt wiele
WojtekErnest napisał/a: | Jesli masz na to teraz czas, to ja bym wyrównał. Jednak to wiele ogniw i BMS, będzie wyrównywał długo. A tak będziesz miał na start równe, i ew pozostanie obserwacja czy się nie rozjeżdzają albo po próbnych jazdach, wstrząsach czy nie ma gdzieś puszczonych lutów. |
tak zrobię wyrównam je do 3,50 a po naładowaniu i z balansowaniu zobaczę jak to będzie pracować
co do lutów to nie martwię sie trzymają dobrze i jeszcze ogniwa są w holderach tak ze wibracje na pewno im nie zaszkodzą a w razie czego bateria będzie podpięta pod bms programowalny "Areckiego" a tam można na "żywo" obserwować napięcie wszystkich sekcji i jeszcze innych parametrów tak że jak coś się będzie działo to można zaraz usterkę wyłapać
Mechano napisał/a: | W których miejscach są przylutowane przewody od bms'a i główne prądowe (fizycznie w pakiecie, na zdjęciu)? |
sygnały bms miałem lutować dziś ale jakoś na razie nie chcę mi się może wieczorem
zbiorcze prądowe to te fioletowe z końcówkami miedzianymi po "spasowaniu kabla" zaleję to wszystko cyną kabel zmieniłem na 25mm2 ta 10mm2 prześle bezpiecznie 80A a 25mm2
200A czyli z zapasem |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017
|
|
|
toft napisał/a: | Powodzenia:). |
dzięki za dobre słowo
niestety robota sie ślimaczy strasznie, wszystko 'hand made' a to niestety trwa. Mierzenie, ,pasowanie, liczenie.. ehhh, robota u podstaw.
szkoda ze "osa" nie dala rady przyjąć 100 ogniw więcej -, już bym jeździł a tak spawarka, szlifierka ,lutownica itd. no i oczywiście pomoc rodzinki bezcenne..
jest nadzieja, mam nadzieję że już niedużo do mety |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 09 Mar, 2017
|
|
|
prace ślimaczo posuwają się do przodu już niewiele zostało lecz pozostała reszta niestety sama się nie zrobi, w zasadzie zostało podpięcie elektroniki i pierwsza próba
ale dziś zastanowiła mnie jedna sprawa dotycząca pogrubionych przewodów fazowych a w zasadzie przewodów sygnałowy które obok nich są ułożone, w moim silniku z uwagi iż nie miałem osobiście czasu się zająć pogrubianie zleciłem "znajomemu" który zastosował taki kabel wielożyłowy
zastanawiam sie teraz jak z jego odpornością na temperaturę ?
ze specyfikacji wynika że wytrzymuje do 105C
czy taka odporność będzie wystarczająca by przy grzaniu faz nie doszło do stopienia koszulek przewodów sygnałowych ?
jak temperatura będzie w ośce przez która przechodzą fazy i sygnalny skoro na cewkach statora będzie 120-150C max
hmm
edit
i jak wie ktoś czy ta taśma sprawdzi sie w ośce obok temperatury z fazowych przewodów?
z tego co czytałem większość ludków wykorzystuje do sygnałów kabel telefoniczny tylko nie doszukałem jak z jego odpornością na temperaturę |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 10 Mar, 2017
|
|
|
nie powinno byc problemu. |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Pią 10 Mar, 2017
|
|
|
U mnie silnik gdy miał 110st, to obudowa była ciepła, można było bez problemu trzymać ręką. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|