ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ebike do 1000zł wyzwanie a moze nierealne.Dobór podzespołów.
Autor Wiadomość
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017   

Ładowanie pieniędzy w rower z zamysłem "na zapas" to co najmniej nierozwaga.Żyjemy w czasach gdy co roku pojawiają się jakieś nowości a rower czym tańszy tym mniej traci na wartości.Jeśli teraz włożysz w niego większą "kasę" to sprzedając rower po jakimś czasie np. gdy dopadnie cię "watownica złośliwa", sprzedaż go z tymi,kupionymi na "wyrost" częściami, a to tylko ograniczy możliwość sprzedaży gdy będziesz chciał część kasy odzyskać.
Sterownik (i) który kupowałem od kol.glebora mają 6 MOSFetów każdy na 110A!! a ograniczenie prądowe 17A jak więc z tego widać tzw."współczynnik bezpieczeństwa" wynosi ponad 500%. Dodatkowo, mając silnik przekładniowy na 24 (5) Volt o standardowej mocy 250W, moc jaką uzyskasz (chwilową w razie potrzeby-przekładnia planetarna) wynosi (co wyżej potwierdził kol. WojtekErnest) ponad 600W. Na ścieżkach rowerowych będziesz królem,zapewniam I jeszcze jedna uwaga co do ceny,zapomnij o spowalniaczach zwanych "hamulce Tarczowe" bo są ciężkie,kosztowne i całkowicie nieefektywne.Używanie tych "spowalniaczy" to tylko MODA a nie efektywność działania czego przykładem może być porównanie średnicy tarczy i obręczy na których działa zacisk hamulca.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017   

W rozważaniach o rowerze do częstej jazdy miejskiej, trzeba też brać aspekty praktyczne, jak to czy i jak będzie zabezpieczony pod pracą, czy akumulator nie powinien być łatwo wyjmowalny, czy ma być dostępny bagaznik .A nawet to czy za chwilę nie będzie potrzebny drugi dla 'drugiej połowy ' itd.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
monterl 
początkujący


Dołączył: 13 Lut 2017
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017   

Z tym kupowaniem na zapas to czysta praktycznosc i oszczednosc .
Za mniejsza cene mam mocniejszy sterownik wiec wybor jest prosty biore bez pośrednika.

Dalej jednak mam problem z silnikiem bo sprzedawca nie ma zdjec przedmiotu tylko z netu
2 nie daje gwarancji rozruchowej
3 ktos bral silniki juz i po rozkreceniu 2 sztuk zglaszal ze sa zalane i zardzewiale
4 sprzedawca nie wie co to omomierz i nie mierzyl mimo to sie upiera ze silniki nowki niesmigane sprawne.
5 juz i tak wysoka cena wzrosla

Jak dla Mnie to ruletka a uzwojenia moga byc spalone .
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017   

wibi napisał/a:
...,zapomnij o spowalniaczach zwanych "hamulce Tarczowe" bo są ciężkie,kosztowne i całkowicie nieefektywne.Używanie tych "spowalniaczy" to tylko MODA a nie efektywność działania czego przykładem może być porównanie średnicy tarczy i obręczy na których działa zacisk hamulca.


Zaraz, czy mam rozumieć, że tarczowe hamulce są tylko modne a hamują podobnie jak V-breaki ?
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Wto 14 Lut, 2017   

mysle ze koledze chodzilo w skrocie o hamulce stricte do slabego wspomaganego rowerku.jesli jednak ogolnie to potraktowal "jako do wszystkich ebikow" to sie zdrowo zapedzil, bo przy pewnych masach czy predkosciach tarczowki i to tylko hydrauliczne wielotloczkowe daja rade.
mamy tu jednak przypadek wersji wolnej i ekonomicznej, wiec duzo lepsze beda dobre v brake niz jakies tanie tarczowki
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017   

medykmtb napisał/a:
.. stricte do slabego wspomaganego rowerku.jesli jednak ogolnie to potraktowal "jako do wszystkich ebikow" to sie zdrowo zapedzil, bo przy pewnych masach czy predkosciach tarczowki i to tylko hydrauliczne wielotloczkowe daja rade....


Hmm,to nie ja się zapędziłem a raczej Ty bo przecież prawom fizyki (dział: mechanika) nie zaprzeczysz.Już samo to, że konstruktorzy produkujący te "spowalniacze" wymyślają różne cuda by spełniały jako tako warunki hamowania takie jak te "wielotłoczkowe" świadczy, że sprzedać chcą za wszelką cenę i jak najszybciej nim użytkownicy dojdą do właściwych wniosków, że to po prostu MODA. Pamiętasz silnik "Wankla",też miał być "cud,miód i malina" a teraz spoczywa na "cmentarzu" wydumanych projektów technicznych,to samo będzie z hamulcami które nie hamują a jedynie spowalniają by w końcu się zatrzymać i dotyczy to bez wyjątku wszystkiej "maści" rowerów.Dodatkowo,każde drobne uszkodzenie tarczy (wykrzywienie o co przy wywrotce nie trudno) uniemożliwia praktycznie dalszą jazdę.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017   

Jasne... I praktycznie wszyscy zawodnicy kolarstwa górskiego od wielu lat ulegają modzie a nie rzeczywistym osiągom takich hamulców. Słaby troll.
A Mazdy RX-7 i RX-8 to perełki motoryzacyjne.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017   

To nie tarcza Najczęściej się krzywi podczas upadku tylko obręcz koła.
Tarczowki są właśnie po to ze jak skrzywisz kolo możesz jechać dalej i prawidłowo hamować. Uniezalezniasz się od bicia koła.

Z Siłą hamowania to jest różnie zaleznie od modelu hydraulikow i v-brejkow.
Pierwszy hydraulik który zrobił na mnie piorunujace wrażenie to zee na metalikach.
W v-brejkach dużo zależy tez od klocków. Te lepsze sa tez dosyć drogie.

Ale mamy zdaje sie oddzielny temat o hamulcach wiec nie ma co tu tego powtarzać.
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Śro 15 Lut, 2017   

kol wibi
jezdze na rowerach wyczynowych od ponad 25 lat, wiem co mowie jako praktyk a nie ulegajacy modzie snob.masz duzo teorii ale chrzanisz pierdoly az boli.rozumiem ze nie mogles nie miec stycznosci z profesjonalnym sprzetem, ale jakbym mial uzyc do zjazdowki v brake wedlug twojej rady to bym sobie duzo nie pohamowal.uczyc cie nie bede bo swoje "prawa fizyki" juz masz.nie miel w glowie nowym ze tarczowki to moda.moze dla ciebie, bo nie jezdzisz szybko, nigdy nie zgiales obreczy wyprzedzaja cie listonosze i slimaki skacza ci miedzy szprychami jak pedzisz.temat hamulcow jest w innym dziale.skoncz ze swoimi wydumaniami, jezdzij na swoim niemodnym rowerze co dziala najlepiej na swiecie.
swoja droga z jednym trafiles. przy wiekszych predkosciach v brake owszem to tylko spowalniacze a tarczowki to hamulce dzieki ktorym zawsze sie zatrzymam i nie spala sie klocki podczas kilku mocnych hamowan.a co ma silnik wankla do tarcz? moze w samochodach i motorach tarczowki to moda?nie osmieszaj sie.
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017   

Może kolega wibi ma na myśli tarczówki z poziomu Alivio, to mogę się zgodzić :)
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Śro 15 Lut, 2017   

dokladnie chyba tak jest. kol. wibi nacial sie na tanie i porownal, wynik jest jasny, jednak generalizowanie ma wynik jednoznaczny.
tez kiedys uzywalem v brake-ow i owszem sa dobre i mocne...ale tylko do okreslonych warunkow. jak sie wsiada na "zjazdowke typu full na tarczach za 400zl" nie dziwne ze dobre v brake wymiataja.zapraszam jednak na szlak gorski czy asfalcik za tirem 80-90km/h i podczas JEDNEGO HAMOWANIA WYPARUJE 1/2 GRUBOSCI OKLADZIN V-BRAKE. oto powod czemu mam tarcze. jednak dla kolegi ktory zalozyl post polecilbym porzadne v brake.wystarcza. jesli kiedys pojda w gre wieksze moce i predkoci min 40km/h to do ev tylko wielotloczkowe hydrauliczne tarcze polecam.zdrowie jest jedno a samochodow zajezdzajacych droge duzo
 
 
monterl 
początkujący


Dołączył: 13 Lut 2017
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017   

Fajnie że macie tyle wiedzy na temat hamulców ale to okazja do pogadania przy piwie a tutaj konkretne zagadnienie omawiamy.(Moja rama i tak ma tylko vbraka wiec nic nie bede kombinowal)

Brakuje Mi jeszcze bms 10s8p i sie zastanawiam jakie parametry powinien mieć dla lipo zeby spelnial zadanie bo rozpietosc cenowa i modeli jest porażająca.
Wstępnie wybrałem model droższy o takich parametrach :
Charge and discharge port different

Charge current: 5A or 10A

Continuous discharge current: 20A

Peak discharge: <60A

Fit for 10S (3.7V cells) lipo and li-ion battery pack

With balancing function

Balancing voltage: 41.8V (4.18V per cell)

Over-charge voltage: 4.25V per cell

Over-discharge voltage: 2.75V per cell

Balancing current: 50-60mA
Co sądzicie dobre parametry dla 10S 6-8 p ?
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017   

Chcesz sterownik 30A, a bierzesz bms'a max. discharge 20A.

Musisz szukać takiego z mim 30A i będzie dobrze. :smile:
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017   

Wstępnie wybrałeś chyba najtańszy jaki był :p

Tak jak mówi kolega pepelito, bms musi być 30a.
Wybierz taki model, jest sprawdzony i dość dobrze zbudowany
http://nexun.pl/sklep/lad...ion-30a10a.html
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 16 Lut, 2017   

monterl napisał/a:
Fajnie że macie tyle wiedzy na temat hamulców ale to okazja do pogadania przy piwie a tutaj konkretne zagadnienie omawiamy.(Moja rama i tak ma tylko vbraka wiec nic nie bede kombinowal)



Sam wywołałeś temat ;-) Generalnie do niezbyt szybkiego i stosunkowo lekkiego ebike wystarcza dobre v-break. Ważne tez sa linki oraz klamki. Na amorku masz pewnie adapter dla tarczówek, zaś można dokupić adapter do ramy dla tarczówek. Tak pisze jakbyś zapragnął modnych tarcz ;-)

http://www.grawitacyjny.p...-a2z-dmuni.html




Co do elektryfikacji za grosze zamawiaj części z aliexpress ale sprawdzone z firmy greentime. Może warto kupić ogniwa z pakietów od kol RedBack z forum ? Cena ok i wielu zadowolonych klientów. Sam polutujesz sobie np 13s3p i będzie fajnie śmigać. Taka baterię buduje do roweru żony + silnik 250W 48V.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group