Ebike do 1000zł wyzwanie a moze nierealne.Dobór podzespołów. |
Autor |
Wiadomość |
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017
|
|
|
Ładowanie pieniędzy w rower z zamysłem "na zapas" to co najmniej nierozwaga.Żyjemy w czasach gdy co roku pojawiają się jakieś nowości a rower czym tańszy tym mniej traci na wartości.Jeśli teraz włożysz w niego większą "kasę" to sprzedając rower po jakimś czasie np. gdy dopadnie cię "watownica złośliwa", sprzedaż go z tymi,kupionymi na "wyrost" częściami, a to tylko ograniczy możliwość sprzedaży gdy będziesz chciał część kasy odzyskać.
Sterownik (i) który kupowałem od kol.glebora mają 6 MOSFetów każdy na 110A!! a ograniczenie prądowe 17A jak więc z tego widać tzw."współczynnik bezpieczeństwa" wynosi ponad 500%. Dodatkowo, mając silnik przekładniowy na 24 (5) Volt o standardowej mocy 250W, moc jaką uzyskasz (chwilową w razie potrzeby-przekładnia planetarna) wynosi (co wyżej potwierdził kol. WojtekErnest) ponad 600W. Na ścieżkach rowerowych będziesz królem,zapewniam I jeszcze jedna uwaga co do ceny,zapomnij o spowalniaczach zwanych "hamulce Tarczowe" bo są ciężkie,kosztowne i całkowicie nieefektywne.Używanie tych "spowalniaczy" to tylko MODA a nie efektywność działania czego przykładem może być porównanie średnicy tarczy i obręczy na których działa zacisk hamulca. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017
|
|
|
W rozważaniach o rowerze do częstej jazdy miejskiej, trzeba też brać aspekty praktyczne, jak to czy i jak będzie zabezpieczony pod pracą, czy akumulator nie powinien być łatwo wyjmowalny, czy ma być dostępny bagaznik .A nawet to czy za chwilę nie będzie potrzebny drugi dla 'drugiej połowy ' itd. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
monterl
początkujący
Dołączył: 13 Lut 2017 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017
|
|
|
Z tym kupowaniem na zapas to czysta praktycznosc i oszczednosc .
Za mniejsza cene mam mocniejszy sterownik wiec wybor jest prosty biore bez pośrednika.
Dalej jednak mam problem z silnikiem bo sprzedawca nie ma zdjec przedmiotu tylko z netu
2 nie daje gwarancji rozruchowej
3 ktos bral silniki juz i po rozkreceniu 2 sztuk zglaszal ze sa zalane i zardzewiale
4 sprzedawca nie wie co to omomierz i nie mierzyl mimo to sie upiera ze silniki nowki niesmigane sprawne.
5 juz i tak wysoka cena wzrosla
Jak dla Mnie to ruletka a uzwojenia moga byc spalone . |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017
|
|
|
wibi napisał/a: | ...,zapomnij o spowalniaczach zwanych "hamulce Tarczowe" bo są ciężkie,kosztowne i całkowicie nieefektywne.Używanie tych "spowalniaczy" to tylko MODA a nie efektywność działania czego przykładem może być porównanie średnicy tarczy i obręczy na których działa zacisk hamulca. |
Zaraz, czy mam rozumieć, że tarczowe hamulce są tylko modne a hamują podobnie jak V-breaki ? |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017
|
|
|
mysle ze koledze chodzilo w skrocie o hamulce stricte do slabego wspomaganego rowerku.jesli jednak ogolnie to potraktowal "jako do wszystkich ebikow" to sie zdrowo zapedzil, bo przy pewnych masach czy predkosciach tarczowki i to tylko hydrauliczne wielotloczkowe daja rade.
mamy tu jednak przypadek wersji wolnej i ekonomicznej, wiec duzo lepsze beda dobre v brake niz jakies tanie tarczowki |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017
|
|
|
medykmtb napisał/a: | .. stricte do slabego wspomaganego rowerku.jesli jednak ogolnie to potraktowal "jako do wszystkich ebikow" to sie zdrowo zapedzil, bo przy pewnych masach czy predkosciach tarczowki i to tylko hydrauliczne wielotloczkowe daja rade.... |
Hmm,to nie ja się zapędziłem a raczej Ty bo przecież prawom fizyki (dział: mechanika) nie zaprzeczysz.Już samo to, że konstruktorzy produkujący te "spowalniacze" wymyślają różne cuda by spełniały jako tako warunki hamowania takie jak te "wielotłoczkowe" świadczy, że sprzedać chcą za wszelką cenę i jak najszybciej nim użytkownicy dojdą do właściwych wniosków, że to po prostu MODA. Pamiętasz silnik "Wankla",też miał być "cud,miód i malina" a teraz spoczywa na "cmentarzu" wydumanych projektów technicznych,to samo będzie z hamulcami które nie hamują a jedynie spowalniają by w końcu się zatrzymać i dotyczy to bez wyjątku wszystkiej "maści" rowerów.Dodatkowo,każde drobne uszkodzenie tarczy (wykrzywienie o co przy wywrotce nie trudno) uniemożliwia praktycznie dalszą jazdę. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017
|
|
|
Jasne... I praktycznie wszyscy zawodnicy kolarstwa górskiego od wielu lat ulegają modzie a nie rzeczywistym osiągom takich hamulców. Słaby troll.
A Mazdy RX-7 i RX-8 to perełki motoryzacyjne. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017
|
|
|
To nie tarcza Najczęściej się krzywi podczas upadku tylko obręcz koła.
Tarczowki są właśnie po to ze jak skrzywisz kolo możesz jechać dalej i prawidłowo hamować. Uniezalezniasz się od bicia koła.
Z Siłą hamowania to jest różnie zaleznie od modelu hydraulikow i v-brejkow.
Pierwszy hydraulik który zrobił na mnie piorunujace wrażenie to zee na metalikach.
W v-brejkach dużo zależy tez od klocków. Te lepsze sa tez dosyć drogie.
Ale mamy zdaje sie oddzielny temat o hamulcach wiec nie ma co tu tego powtarzać. |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017
|
|
|
kol wibi
jezdze na rowerach wyczynowych od ponad 25 lat, wiem co mowie jako praktyk a nie ulegajacy modzie snob.masz duzo teorii ale chrzanisz pierdoly az boli.rozumiem ze nie mogles nie miec stycznosci z profesjonalnym sprzetem, ale jakbym mial uzyc do zjazdowki v brake wedlug twojej rady to bym sobie duzo nie pohamowal.uczyc cie nie bede bo swoje "prawa fizyki" juz masz.nie miel w glowie nowym ze tarczowki to moda.moze dla ciebie, bo nie jezdzisz szybko, nigdy nie zgiales obreczy wyprzedzaja cie listonosze i slimaki skacza ci miedzy szprychami jak pedzisz.temat hamulcow jest w innym dziale.skoncz ze swoimi wydumaniami, jezdzij na swoim niemodnym rowerze co dziala najlepiej na swiecie.
swoja droga z jednym trafiles. przy wiekszych predkosciach v brake owszem to tylko spowalniacze a tarczowki to hamulce dzieki ktorym zawsze sie zatrzymam i nie spala sie klocki podczas kilku mocnych hamowan.a co ma silnik wankla do tarcz? moze w samochodach i motorach tarczowki to moda?nie osmieszaj sie. |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017
|
|
|
Może kolega wibi ma na myśli tarczówki z poziomu Alivio, to mogę się zgodzić |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017
|
|
|
dokladnie chyba tak jest. kol. wibi nacial sie na tanie i porownal, wynik jest jasny, jednak generalizowanie ma wynik jednoznaczny.
tez kiedys uzywalem v brake-ow i owszem sa dobre i mocne...ale tylko do okreslonych warunkow. jak sie wsiada na "zjazdowke typu full na tarczach za 400zl" nie dziwne ze dobre v brake wymiataja.zapraszam jednak na szlak gorski czy asfalcik za tirem 80-90km/h i podczas JEDNEGO HAMOWANIA WYPARUJE 1/2 GRUBOSCI OKLADZIN V-BRAKE. oto powod czemu mam tarcze. jednak dla kolegi ktory zalozyl post polecilbym porzadne v brake.wystarcza. jesli kiedys pojda w gre wieksze moce i predkoci min 40km/h to do ev tylko wielotloczkowe hydrauliczne tarcze polecam.zdrowie jest jedno a samochodow zajezdzajacych droge duzo |
|
|
|
|
monterl
początkujący
Dołączył: 13 Lut 2017 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017
|
|
|
Fajnie że macie tyle wiedzy na temat hamulców ale to okazja do pogadania przy piwie a tutaj konkretne zagadnienie omawiamy.(Moja rama i tak ma tylko vbraka wiec nic nie bede kombinowal)
Brakuje Mi jeszcze bms 10s8p i sie zastanawiam jakie parametry powinien mieć dla lipo zeby spelnial zadanie bo rozpietosc cenowa i modeli jest porażająca.
Wstępnie wybrałem model droższy o takich parametrach :
Charge and discharge port different
Charge current: 5A or 10A
Continuous discharge current: 20A
Peak discharge: <60A
Fit for 10S (3.7V cells) lipo and li-ion battery pack
With balancing function
Balancing voltage: 41.8V (4.18V per cell)
Over-charge voltage: 4.25V per cell
Over-discharge voltage: 2.75V per cell
Balancing current: 50-60mA
Co sądzicie dobre parametry dla 10S 6-8 p ? |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017
|
|
|
Chcesz sterownik 30A, a bierzesz bms'a max. discharge 20A.
Musisz szukać takiego z mim 30A i będzie dobrze. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017
|
|
|
Wstępnie wybrałeś chyba najtańszy jaki był :p
Tak jak mówi kolega pepelito, bms musi być 30a.
Wybierz taki model, jest sprawdzony i dość dobrze zbudowany
http://nexun.pl/sklep/lad...ion-30a10a.html |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 16 Lut, 2017
|
|
|
monterl napisał/a: | Fajnie że macie tyle wiedzy na temat hamulców ale to okazja do pogadania przy piwie a tutaj konkretne zagadnienie omawiamy.(Moja rama i tak ma tylko vbraka wiec nic nie bede kombinowal)
|
Sam wywołałeś temat Generalnie do niezbyt szybkiego i stosunkowo lekkiego ebike wystarcza dobre v-break. Ważne tez sa linki oraz klamki. Na amorku masz pewnie adapter dla tarczówek, zaś można dokupić adapter do ramy dla tarczówek. Tak pisze jakbyś zapragnął modnych tarcz
http://www.grawitacyjny.p...-a2z-dmuni.html
Co do elektryfikacji za grosze zamawiaj części z aliexpress ale sprawdzone z firmy greentime. Może warto kupić ogniwa z pakietów od kol RedBack z forum ? Cena ok i wielu zadowolonych klientów. Sam polutujesz sobie np 13s3p i będzie fajnie śmigać. Taka baterię buduje do roweru żony + silnik 250W 48V. |
|
|
|
|
|