ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ebike do 1000zł wyzwanie a moze nierealne.Dobór podzespołów.
Autor Wiadomość
monterl 
początkujący


Dołączył: 13 Lut 2017
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017   

Po poczytaniu i przegladnieciu cen i porad zdecydowalem sie na sterownik od greentime i silnik 250W np bionixa .Jakby ktoś miał bezprzekładniowy to pisać.
1)Rated voltage: 36V/48V

2)Rated power: 350W, 250W also workable.

3)Max current: 17A

4)Under-voltage protection: 31.5V/42V+-0.5V, also can be set as the customer's request

5)Current limited: 17A standard, also can be customized.

8)Controller category: Brushless direct current

Z tego co wyczytałem ta wersja moze bez sensorow pracowac .
Nie wiem jednak czy bedzie dzialac bez czujnika pas bo ma wtyczke na niego .

Silnik będzie jaki się trafi byle bezprzekładniowy celuje w bionixa.

Do tego bateria prawdopodobnie zespawana z ogniw z forum + bms i tutaj może ktoś podpowiedzieć jaką baterię budować żeby wspomagania miała na 25-30 km jazdy.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017   

Może 13s3p lub 13s4p w zależności jakie ogniwa kupisz. Wydaje mi się 30 km osiągalne z lekkim wspomaganiem na takiej baterii. Ładowarka 13s nowa 2A koszt ok 100 zł. Na forum często są oferty bionx od razu zaplecione w 26 cali koło. Kolega Glebor np często oferuje bionx z hallami na gotowe pod chiński sterownik GT. Powodzenia!

Przykładowe

https://www.olx.pl/oferta...67-IDkrvoc.html
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017   

Elektrotonus napisał/a:
Może 13s3p lub 13s4p w zależności jakie ogniwa kupisz. Wydaje mi się 30 km osiągalne z lekkim wspomaganiem na takiej baterii. Ładowarka 13s nowa 2A koszt ok 100 zł. Na forum często są oferty bionx od razu zaplecione w 26 cali koło. Kolega Glebor np często oferuje bionx z hallami na gotowe pod chiński sterownik GT. Powodzenia!

Przykładowe

https://www.olx.pl/oferta...67-IDkrvoc.html


30A dla 3p albo 4p to chyba troche za duzo. Wiele osob twierdzi (ja tylko powtarzam, ale nie mam argumentów aby zaprzeczyc) ze powyzej 5A na ogniwo to za wiele na dłuższą mete.
 
 
monterl 
początkujący


Dołączył: 13 Lut 2017
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017   

Własnie jak liczylem wg poradnika TAS a to mi wychodzilo 6 p .

Czyli ten sterownik podejdzie pod koło od Glebora tak ?

W jego opisie moc mi sie nie zgadza skoro sterowniki na 500W maja 30 A , to sterownik na 1000W powinien miec 60A a w opisie jest ze silnik 1000W sterownik 22 A to na oko widac ze silnik ma 350W coś mi nie pasuje ...
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017   

Moc to iloczyn prądu i napięcia ...
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 25 Lut, 2017   

sirgregs napisał/a:
Moc to iloczyn prądu i napięcia ...


W przypadku przebiegów prostokątnych lub podobnych(jakie są na wyjsciu sterownika) jeszcze istotny jest % wypełnienia przebiegu oraz cosinus "fi" bo silnik to obciązenie indukcyjne wiec zawsze bedzie jakies przesuniecie :)
W związku z tym nie wazne ze sterownik zasilany jest stałym napięciem bo prąd oscyluje na pewno, wiec U*I nie wystarczy do opisu nawet na wejściu. Skala tych oscylacji uzaleźniona jest jedynie od ilosci kondensatorów w sterowniku.

Ale w duzym uproszczeniu moc to prąd razy napięcie.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 25 Lut, 2017   

Passat_EQ napisał/a:
sirgregs napisał/a:
Moc to iloczyn prądu i napięcia ...


W przypadku przebiegów prostokątnych lub podobnych(jakie są na wyjsciu sterownika) jeszcze istotny jest % wypełnienia przebiegu oraz cosinus "fi" bo silnik to obciązenie indukcyjne wiec zawsze bedzie jakies przesuniecie :)
W związku z tym nie wazne ze sterownik zasilany jest stałym napięciem bo prąd oscyluje na pewno, wiec U*I nie wystarczy do opisu nawet na wejściu. Skala tych oscylacji uzaleźniona jest jedynie od ilosci kondensatorów w sterowniku.

Ale w duzym uproszczeniu moc to prąd razy napięcie.


Dlatego liczy się napięcie skuteczne. Dla sinusa jest to Umax * √2.
Dla prostokąta jest trochę trudniej:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Napi%C4%99cie_skuteczne
Jednak U*I, nie trzeba się doczepiać wszędzie gdzie to możliwe, daj sobie spokój.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 25 Lut, 2017   

Passat_EQ napisał/a:
oraz cosinus "fi" bo silnik to obciązenie indukcyjne wiec zawsze bedzie jakies przesuniecie.

Przesunięcie prądu i napięcia na akumulatorze - teraz to pojechałeś po całości ...
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 26 Lut, 2017   

Passat_EQ napisał/a:


30A dla 3p albo 4p to chyba troche za duzo. Wiele osob twierdzi (ja tylko powtarzam, ale nie mam argumentów aby zaprzeczyc) ze powyzej 5A na ogniwo to za wiele na dłuższą mete.


Autor tematu chce wydać 1000 zł stad moje obliczenia dotyczące bateri, silnika oraz sterownika max 17A. Dla 30 A zbudowac trzeba 13s6p. Tylko to nie ten budżet :-(
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 26 Lut, 2017   

sirgregs napisał/a:
Passat_EQ napisał/a:
oraz cosinus "fi" bo silnik to obciązenie indukcyjne wiec zawsze bedzie jakies przesuniecie.

Przesunięcie prądu i napięcia na akumulatorze - teraz to pojechałeś po całości ...


Jesli mi zacytujesz fragment, w ktorym napisałem o przesunięciu prądu i napięcia na akumulatorze to przy okazji stawiam piwo :)

Chodziło mi o to, ze gdybys oscyloskopem zmierzył co dzieje sie na boczniku sterownika (co odzwierciedla prąd przez niego pobierany), to zauwazyłbys, że taktowanie stopnia mocy z czestotliwoscią kilkanascie kHz na pewno nie jest bez znaczenia dla spadku napięcia na boczniku.
Ono tez bedzie oscylowac w ten takt, a jedyne co jest w stanie wygładzic tą oscylacje to kondensatory przed stopniem mocy a za bocznikiem.
Jesli teraz mikrokontroler odczyta piki prądu na boczniku o wartosci przekraczającej dopuszczalną to skróci szerokosc impulsów i zacznie ograniczac moc. Nie musi to jednak oznaczac ze sterownik pobiera w sposób ciągły 12, 17 czy tam 30A. Wartosc uśredniona moze byc o wiele niższa. Tak jak napisałem. Zalezy to od enegrii zgromadzonej w kondensatorach, a w sterownikach nie ma ich zbyt wiele.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 26 Lut, 2017   

Już Ci Mechano napisał o wartościach skutecznych więc nie wiem po co te oscyloskopy. Chyba każdy wie jak przebieg PWM wygląda ;-)
Na piwo coś tam jeszcze wyskrobię ewentualnie więc w dyskusję nie wchodzę dalszą.
Kto miał zrozumieć to zrozumiał ten cos(fi) ...
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 26 Lut, 2017   

sirgregs napisał/a:
Już Ci Mechano napisał o wartościach skutecznych więc nie wiem po co te oscyloskopy. Chyba każdy wie jak przebieg PWM wygląda ;-)
Na piwo coś tam jeszcze wyskrobię ewentualnie więc w dyskusję nie wchodzę dalszą.
Kto miał zrozumieć to zrozumiał ten cos(fi) ...


Problem w tym, ze sterownik na boczniku raczej nie odmierza wartosci skutecznych tylko szczytowe.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 26 Lut, 2017   

Mikrokontroler tak jak multimetr zmierzy wartość skuteczną, pomiar potrwa sporo dłużej niż jeden okres pwm.
 
 
monterl 
początkujący


Dołączył: 13 Lut 2017
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 27 Lut, 2017   

Proszę o niekłócenie się o bzdury bo temat zasmiecacie.

ps nie znalazłem bionixa ale np mam opcje w dobrej cenie silnik gazelle 250w 36 V przód lub SPARTA model TPH-B(A) 24R tyl lub w wiekszej cenie kolo gianta 250W 36V tyl od kolegi forumowego .No i zestaw na 24 V silnik 250W tyl +sterownik .manetka qwic holland
Który silnik polecacie i dlaczego.
 
 
Ankkoosss 
początkujący


Dołączył: 20 Wrz 2016
Posty: 1
Skąd: Stargard
Wysłany: Wto 14 Mar, 2017   

Na alierxpressie mają dobre rowery. Jak komuś się nie spieszy to tam można za małe pieniądze kupić porządny sprzet.

tas: CIACH! Lokowanie produktu jest złe :)
Ostatnio zmieniony przez tas Wto 14 Mar, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group