E-cross ZIPP i sterownik 36V |
Autor |
Wiadomość |
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 28 Lut, 2017
|
|
|
A mają sterowniki DC takie coś jak przełącznik trybu prędkości?
Ja nie widziałem czegoś takiego.
Daj fotkę tego sterownika jeśli możesz. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Wto 28 Lut, 2017
|
|
|
takie trzy są niepodpięte: dwa podwójne i jeden potrójny
|
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Śro 01 Mar, 2017
|
|
|
Tylko jak te krzaki rozczytać?
Jest gdzieś jakaś legenda na forum do tego? |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Śro 01 Mar, 2017
|
|
|
Dobra, zakryłem twarz i przetestowałem ten potrójny na stojaku, prędkość na pełnej manetce przy zwarciu czarny-żółty i czarny-pomarańczowy.
To rzeczywiście jest kontrola prędkości. Bez zwarcia 100%, zwarcie1 50% zwarcie2 20-30%.
Dzisiaj przychodzi ster z magmy. Dam znać czy jest ogień czy aku do kubła. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 01 Mar, 2017
|
|
|
Tutaj masz opis podłączeń sterownika 24V 500W z magmy
Niezbędne do jazdy są tylko 4 wtyczki od góry czyli zasilanie, silnik, zwora na stacyjce i manetka.
schematsterownikaszczotkowegorewers.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 377 raz(y) 78,71 KB |
|
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Śro 01 Mar, 2017
|
|
|
Spoko właśnie go mam w rękach wraz z dołączoną kartką z tym wydrukiem właśnie od magmy
Na razie od rana równolegle ładują się akumulatory prostownikiem samochodowym. Wystartował od 13V0 i 1,8A. Obecnie (gdzieś po 6h) jest 13V7 i 1,55A. Chociaż do 14V4 je pocisnę.
Najlepsze będzie jak na starym sterowniku okaże się, że jest moc i że to słabe ładowanie (szeregowo przez sterownik) było przyczyną tej słabizny
|
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 01 Mar, 2017
|
|
|
Raczej się nie okaże
Te akumulatory to dwoma dodaniami gazu (niech będzie dwa razy po 5 sekund) pod obciążeniem można "zabić". Zasięg 20km jest wyssany z palca totalnie. No chyba że założyli że dziecko waży 20kg i jedzie po płaskim równiutkim asfalcie 12km/h towarzysząc ojcu biegnącemu dystans 20km po parku |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 03 Mar, 2017
|
|
|
No i jak testy??? |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Pią 03 Mar, 2017
|
|
|
Upaliłem przewody od miernika Cęgowy w drodze...
Na ucho i oko... idzie większa moc na silnik. Jest zmontowany na nowym sterze, aku podładowane, dzisiaj młodego puszczę na test bo wczoraj padało.
Tak czy siak ze względu na wagę (3*3,8kg) zamówiłem 10s 14Ah więc chce czy nie chce ten moto prędzej czy później musi "ruszyć" |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017
|
|
|
Pomierzone. Na nowym sterowniku z magmy.
Na zablokowanym kole idzie 65A 12V. Na stojaku i maksymalnie rozpędzonym kole jest 4-5A i 35V. Im większe obciążenie (hamuję) tym bardziej spada napięcie i rośnie prąd. Największa moc idzie gdzieś na 40A 22V bo wychodzi 880W. Kable aż czuć takie rozgrzane, silnik też.
Wygląda na to, że żele wyrabiają Chociaż na 65A/12V napięcie mają ~31V.
Pytanie dlaczego to napięcie spada przy zwiększaniu obciążenia?
Silnik ma jeszcze spory zapas myślę, bo na tabliczce ma 36V/28.5A rated (1026W).
Czy to za słaby sterownik? Czy ten da mu więcej?
http://magma.sklep.pl/pro...TER-SILNIK.html |
|
|
|
|
SawArt
młodzik SawArt
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Wrz 2015 Posty: 65 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017
|
|
|
leszcz napisał/a: | Wygląda na to, że żele wyrabiają Chociaż na 65A/12V napięcie mają ~31V.
Pytanie dlaczego to napięcie spada przy zwiększaniu obciążenia? |
Napięcie spada ponieważ, żele jednak nie wyrabiają |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017
|
|
|
Mi nie chodzi o napięcie żeli tylko napięcie na silniku. Im wyższe obciążenie tym niższe napięcie a większy prąd. O to mi chodzi. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017
|
|
|
Przy 65A/12V na silniku z aku idzie 29A/31V. |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017
|
|
|
Napięciem na silniku sterownik ogranicza pobieraną moc przez silnik, tak, żeby na wejściu z baterii nie przekroczyć zadanej liczby amperów - z obliczeń wynika, że sterownik ma ograniczenie 25A. Mierz prąd i napięcie na wyjściu z baterii, tam są sensowne wartości.
Te 880W to pewnie uzyskałeś, jak prąd dobił do 25A przy pełnej baterii, która dawała jeszcze w tym momencie 35V. Wraz z twoimi testami napięcie dość szybko spadło do 31V, stąd przy zablokowanym kole tylko 780W (25A * 31V na baterii lub 65A * 12V na silniku).
Krótko mówiąc, wygląda na to, że sirgregs ma racje, że te akumulatory nie znoszą dużego obciążenia. |
|
|
|
|
|