ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik przekładniowy a jazda do tyłu.
Autor Wiadomość
amedo 
początkujący


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 18
Skąd: Wielkopolska (PWL)
Wysłany: Nie 19 Lut, 2017   Silnik przekładniowy a jazda do tyłu.

Witam serdecznie,

Chciałbym zamontować dwa koła elektryczne BLDC po lewej i prawej stronie jeździdła przewodami do środka.
Wobec czego potrzebuję, żeby jedno koło wiecznie jechało do tyłu (czyli względem pojazdu do przodu) a drugie normalnie do przodu.

Czy da się coś przerobić żeby wymusić wsteczne obroty koła? Może to tylko kwestia "niepoprawnego" podłączenia przewodów fazowych i będzie chodził do tyłu. Gdzieś czytałem, że silniki przekładniowe obracają się tylko w jedną stronę.

 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 19 Lut, 2017   

Jeżeli ma wolnobieg to wygląda na to że się nie da napędzać nim w drugą stronę.
Jeżeli nie ma wolnobiegu to zamieniasz dwie fazy silnika miejscami i gotowe.
 
 
amedo 
początkujący


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 18
Skąd: Wielkopolska (PWL)
Wysłany: Nie 19 Lut, 2017   

Jak sprawdzić czy ma wolnobieg ?
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Nie 19 Lut, 2017   

Na 95% jest z wolnobiegiem. Zakręć nim w obie strony - w jedną będzie się kręcił ciężej.
Da się to zrobić ale na stałe :) Czyli unieruchamiając mechanizm wolnobiegu np. zaspawać go.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
amedo 
początkujący


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 18
Skąd: Wielkopolska (PWL)
Wysłany: Nie 19 Lut, 2017   

W jedną stronę kręci się lekko, w drugą stronę kręci się z oporem.
Pytanie w którą stronę ma się kręcić naprawdę ? Tak jak jest opór czy tak jak idzie gładko ?
Czy po zablokowaniu tego wolnobiegu będzie można jeździdłem jechać bez wspomagania prądem ?
Czy da się wtedy prowadzić jeździdło do tyłu ?
Koła nie będą napędzane łańcuchem czyli bez żadnych zębatek. Napęd z pedałów będzie na inne koło.
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Nie 19 Lut, 2017   

amedo napisał/a:
W jedną stronę kręci się lekko, w drugą stronę kręci się z oporem.
Pytanie w którą stronę ma się kręcić naprawdę ? Tak jak jest opór czy tak jak idzie gładko ?

Potwierdzenie że silnik ma wolnobieg z przekładnią. Tego typu silniki zawsze pracują w tą stronę w którą kręci się lekko bez oporu.

amedo napisał/a:
Czy po zablokowaniu tego wolnobiegu będzie można jeździdłem jechać bez wspomagania prądem ?

Tak, ale będzie ciężej niż bez silnika. Zablokowany wolnobieg będzie stawiał opór taki jak obecnie w stronę o większym oporze.

amedo napisał/a:
Czy da się wtedy prowadzić jeździdło do tyłu ?

Doprecyzuj pytanie bo nie bardzo wiadomo o co chodzi.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
amedo 
początkujący


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 18
Skąd: Wielkopolska (PWL)
Wysłany: Nie 19 Lut, 2017   

z tym prowadzeniem do tyłu, czy da się wtedy pchać pojazd do tyłu ? Czy nie nastąpi blokada koła w przeciwnym kierunku niż kierunek jazdy.
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Nie 19 Lut, 2017   

amedo napisał/a:
z tym prowadzeniem do tyłu, czy da się wtedy pchać pojazd do tyłu ? Czy nie nastąpi blokada koła w przeciwnym kierunku niż kierunek jazdy.

Koło się nie zablokuje, będzie jedynie kręcić się ciężej - tak jak obecnie w stronę z większym oporem.

Po zablokowaniu wolnobiegu nie będzie on już wyprzęgał wirnika w silniku co poskutkuje takim samym oporem ( tym większym ) w obie strony.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
amedo 
początkujący


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 18
Skąd: Wielkopolska (PWL)
Wysłany: Nie 19 Lut, 2017   

Jutro ze Szwagrem rozbierzemy i zobaczymy co tam w środku siedzi. W sumie jeśli to będzie wyglądało jak tutaj:
(to jest zestaw naprawczy ze sklepu maxev).

Wtedy można będzie spróbować wymontować zębatki z trzpieniami i przełożyć na drugą stronę. Wydaje się że "puszka" z wolnobiegiem wygląda na symetryczną i można ją odwrócić lewo-prawo i wtedy wolnobieg będzie działał w drugą stronę.

Poprawcie mnie jeśli się mylę.

Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie.
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Nie 19 Lut, 2017   

Najprawdopodobniej będzie to tak właśnie wyglądało.

Puszka z wolnobiegiem niestety nie jest symetryczna. Środkowa część ( z wycięciem na klin ) wystaje na jedną stronę: http://maxev.pl/galerie/z...do-siln_769.jpg

No i nawet jak Ci się uda to przerobić to nie będzie biegu wstecznego.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
amedo 
początkujący


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 18
Skąd: Wielkopolska (PWL)
Wysłany: Pon 20 Lut, 2017   

bartek napisał/a:
Puszka z wolnobiegiem niestety nie jest symetryczna. Środkowa część ( z wycięciem na klin ) wystaje na jedną stronę: http://maxev.pl/galerie/z...do-siln_769.jpg
masz rację 2,5 mm wystaje w tym przypadku, może u mnie będzie inaczej. Jeśli też będzie tak samo to będzie trzeba "nadmiar" zdjąć u tokarza.

bartek napisał/a:
No i nawet jak Ci się uda to przerobić to nie będzie biegu wstecznego.
Przecież silnik przekładniowy nie ma biegu wstecznego nawet jak zmieni się fazy zasilania. Chyba czegoś nie rozumiem. Będzie można toczyć pojazd wstecz (przeciwnie do ruchu który nada energia silnika BLDC) ?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Lut, 2017   

Jeśli nie ma w nim wolnobiegu, albo wolnobieg będzie zaspawany, to bieg wsteczny będzie. W przeciwnym wypadku silniki będą się kręcić, ale nie napędzą koła w odwrotnym kierunku.
Pchać do tyłu z wolnobiegami będzie można, ale z większym oporem, niż do przodu, bo pchanie do tyłu będzie kręcić silnikami.
Ostatnio zmieniony przez zeeltom Pon 20 Lut, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
amedo 
początkujący


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 18
Skąd: Wielkopolska (PWL)
Wysłany: Pon 20 Lut, 2017   

Tak, teraz już wszystko rozumiem, dokładnie takiego efektu oczekuję.

Przy okazji to szukam takiego przewodu który połączy dwa złącza ze zdjęcia (chyba na imię ma Juliet) do połączenia wyświetlacza z kontrolerem.


Może ktoś chciałby sprzedać albo wie gdzie go kupić ? Nie było tego przewodu w zestawie, który kupiłem, mam go dostać ale nie wiem kiedy i czy na pewno. Bez wyświetlacza nie umiem odpalić zestawu. Pewnie można jakieś dwa przewody zmostkować i będzie śmigać ale nie wiem które. A może macie doświadczenia w uruchamianiu roweru bez wyświetlacza ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group