ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Sipnik Sparta przedni vs tylni
Autor Wiadomość
geoorge 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 33
Skąd: Tryńcza
Wysłany: Wto 21 Lut, 2017   Sipnik Sparta przedni vs tylni

Witam

Mam 2 silniki Sparta jeden na tylną oś drugi na przednią oś.
Chcę jeden z nich wykorzystać do napędu roweru.
Który będzie lepszy, napięcie znamionowe planuję 36 V, moc 350 do 500 W.
Silniki różną się konstrukcją, np. przedni nie ma czujników Halla, inna liczba biegunów, itd.
Miał ktoś styczność z tymi silnikami.
To będzie moja pierwsza konstrukcja.

Pozdrawiam
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 21 Lut, 2017   

Jeśli konstrukcja roweru zezwala (głównie chodzi i biegi w tylnej piaście) to nieomal zawsze tylni napęd jest lepszy, wygodniejszy (nie wprowadza obciążenia na koło sterowe, normalniejsze rozłożenie masy, łatwiejsze sterowanie), mniej awaryjny (nie powoduje naprężeń na widełkach, krótszy przewód) oraz ma lepszą trakcję (brak ryzyka ślizgania przedniego koła grożącego wywrotką).
jeśli dodatkowo ten tylny ma halle, a przedni nie ma to już przesądza wybór.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
geoorge 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 33
Skąd: Tryńcza
Wysłany: Wto 21 Lut, 2017   

Dziękuję za szybką odpowiedz.
Tylny trochę bardziej mi komplikuje, ale jeśli warto to go wykorzystam.
Dodatkowy w tylnym jest jakiś czujnik na oście, nie wiem czy można go do czegoś wykorzystać.
Porównując budowę wydaje mi się że tylny może osiągnąć większą moc.

A i jeszcze jeden problem w tylnym zeszła powłoka z magnesów, nie wiem jak pomaluję jakimś lakierem jak długo to wytrzyma.
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017   

Ja odpowiem ci odwrotnie. Zastosuj silnik na przednie koło, dlaczego? Zero problemów z zamontowaniem wolnobieg łańcuchy itp nie wiadomo czy wolnobieg który masz obecnie będzie pasował. Brak hallotronów w czym problem nawet lepiej i tak przy silniku sparta zapomnij o ruszaniu z piskiem opon raczej tylko do wspomagania. Sterownik bezhhalotronowy i silnik działa bardzo płynnie mniej kabelków mniej awarii i komplikacji. Może ten przedni jest przekładniowy dlatego mniejszy. Sam jeżdze na filnikuvGiant bez hallotronów bo się spaliły i wcale za nimi nie tęsknie. Dzięki temu że sterownik miał opcję pracy bez hallotronów śmigam dalej.
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Sob 25 Lut, 2017   

tomek701 napisał/a:
Ja odpowiem ci odwrotnie. Zastosuj silnik na przednie koło, dlaczego? Zero problemów z zamontowaniem wolnobieg łańcuchy itp ..

Montuje się raz, a jeździ chyba nie raz? :) , dla mnie to żaden argument.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Lut, 2017   

A gumę się łapie ile razy? :P
Zmień dętkę w tylnym kole w trasie :P
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 25 Lut, 2017   

A poza tym przy małym silniku, silnik na przód a napęd nożny na tył daje lepszą efektywność :-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 25 Lut, 2017   

geoorge napisał/a:

A i jeszcze jeden problem w tylnym zeszła powłoka z magnesów, nie wiem jak pomaluję jakimś lakierem jak długo to wytrzyma.


Resztki powłoki galwanicznej i pył z neodymu sciągnij uzywając taśmy klejącej. Czysc tak długo az tasma bedzie odchodziła czysta.
Następnie w celu zaimpregnowania magnesu użyj kleju SuperGlue. Zalej nim miejsce (niewielką iloscią) tam, gdzie magnes pyli, rozprowadz plastikową koncówka kleju, a po kilku sekundach szybkim ruchem zetrzyj szmatką albo gazetą.
 
 
geoorge 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 33
Skąd: Tryńcza
Wysłany: Czw 22 Cze, 2017   

W Sparcie są 2 rodzaje silników: Toprun i "ION", zamontowałem "ION" i śmiga pięknie :) (stojan ma 5 mm większą średnicę)
Myślę że Toprun wypada zdecydowanie gorzej, szkoda że tak mało konstrukcji jest na forum na tym silniku.

IMG-20170404-WA0005.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 1661 raz(y) 1,37 MB

IMG-20170404-WA0003.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 1462 raz(y) 1,43 MB

IMG_20170505_150051020.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 717 raz(y) 1,79 MB

 
 
geoorge 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 33
Skąd: Tryńcza
Wysłany: Nie 25 Cze, 2017   

Dzisiaj sprawdzałem osiągi silnika "ION".
Łączny dystans 5 km, droga asfaltowa lekkie wzniesienia, w jedną stronę lekko w wiatrem i z powrotem pod wiatr (2 x 2,5 km).
Średnia prędkość z trasy wyszła 30 km/h.
Sprawdzane GPS-em.
Zasilanie 24V (sterownik ma maksymalny prąd 12A)
Jazda oczywiście bez wspomagania.
Waga kierowcy około 95 kg.
 
 
Patriko 
brygadzista


Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 242
Skąd: Słupca
Wysłany: Nie 25 Cze, 2017   

geoorge napisał/a:
W Sparcie są 2 rodzaje silników: Toprun i "ION", zamontowałem "ION" i śmiga pięknie :) (stojan ma 5 mm większą średnicę)
Myślę że Toprun wypada zdecydowanie gorzej, szkoda że tak mało konstrukcji jest na forum na tym silniku.


Toprun ma tą przewagę, że ma halle ;) a ION z tego co pamiętam nie.
_________________
Jeżdżę na: Coma 3000
 
 
geoorge 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 33
Skąd: Tryńcza
Wysłany: Nie 25 Cze, 2017   

"ION" ma 6 halli.
Widać na zdjęciach które załączyłem, umieszczone na płytce. A na deklu pierścień z dwudziestoma biegunami, dekiel zrobiony tak że niedawno się zamontować w innej pozycji.
 
 
Witt 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 60
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Wto 12 Gru, 2017   

geoorge napisał/a:
"ION" ma 6 halli.
Widać na zdjęciach które załączyłem, umieszczone na płytce. A na deklu pierścień z dwudziestoma biegunami, dekiel zrobiony tak że niedawno się zamontować w innej pozycji.


Geoorge chciałbym odświerzyć ten wątek, piszę do chłopaków na pw, ale trochę bez sensu zawracam im głowę. Ma silnik ION taki jak Twój z tymi 6 hallotronami + ta tarczka magnetyczna o której piszesz, przez moment zastanawiałem się czy nie wykorzystać tej tarczki tj, zamocować identyczne pcb (wielkościowo) z wlutowanymi hallami by korzystały nie z magnesów rotora, ale właśnie z tej tarczki.
Stoje przed wyborem czy montować halle wogóle, czy jak radzi Zeeltom wykorzystać w końcu funkcję w sterownikach do jazdy bez hallotronowej. Czy zamontować może te halotrony w tej tarczce? oczywiście nie 6 tylko 3 wykorzystując tą tarczkę namagnesowaną.

A może Ty masz inny patent, może wykorzystałeś te wbudowane hallotrony?
ja znalazłem taki film o przeróbce tego silnika:
SILNIK TOPRUN

Pisałem też do bloodyopel, bo znalazłem wątek z identycznym silnikiem.

Czy ta płytka do które przymocowane są fazy do czegoś służy? i czy wiesz już jaki to silnik jakie przesunięcie fazowe ma? 120/60?
_________________
http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.

Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/
 
 
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2020   

Zamontowałeś te Hall-e?

Mam identyczny "problem". Koło przednie, silnik z wewnętrznym pierścieniem magnetycznym (bez przekładni) - taki jak na wcześniej załączonych zdjęciach i filmie.

Mam zamiar zrobić sobie adapter do montażu Halli, tak żeby współpracowały z tym pierścieniem.

Wyczytałem gdzieś, że to jest silnik typu PMSM i że powinien być sterowany innym sygnałem niż BLDC. Ktoś coś wie na ten temat?

Pozdrawiam,
Kamil
 
 
Daronsm 
początkujący


Wiek: 38
Dołączył: 18 Kwi 2020
Posty: 7
Skąd: ENSCHEDE
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2020   

_________________
Rower ION
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group