ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pobór prądu przez alarm Li-Po 1-8s
Autor Wiadomość
Sniffles 
początkujący


Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 26
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 22 Lut, 2017   Pobór prądu przez alarm Li-Po 1-8s

Witam, czy ktoś testował albo ma informacje w jaki sposób pobierają prąd te najpopularniejsze alarmy?



Chodzi o to, że mam pakiet 4s18p do zasilania laptopa, oświetlenia LED czy awaryjnego odpalenia samochodu i zostawiłem na kilka godzin albo więcej podpięty ten alarm. Nie pamiętam, jakie były napięcia celi tego pakietu wcześniej ale pierwsza cela od minusa miała napięcie o ok. 0,05V niższe podczas gdy pozostały miały napięcia idealnie równe i zastanawiam się, czy to zbieg okoliczności czy po prostu alarm ten sprawdzając wszystkie cele po kolei do swojego działania prąd ciągnie tylko z pierwszej celi?

Zastanawiam się nad wykorzystaniem dwóch takich do ebajka bez BMSa ale jeśli ten alarm prąd ciągnie tylko z pierwszej celi to przypadkowo zostawiając go włączonego na dłuższy okres czasu można sobie zniszczyć jedną celę. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Śro 22 Lut, 2017   

Jest dokładnie tak jak piszesz, zasilanie z pierwszej celi.
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Sniffles 
początkujący


Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 26
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017   

No to słabo, nie kręci mnie ciągle rozbalansowany pakiet. Może miałem jakiś wadliwy ten alarm, że zeszło aż tak dużo.

Jakie są inne sposoby na monitorowanie napięć każdej z celi i najlepiej alarmowanie w razie zejścia poniżej pewnego progu? Nie jestem zbyt przyjaźnie nastawiony do BMSów bo patrząc na ich prądy balansowania nie jestem pewien czy dałby radę balansować mi pakiet 14s10p z lekko używanych Samsungów 29E kupionych od Redbacka.
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017   

A nie mógłbyś załączać alarmu tylko wtedy jak jeździsz? Albo jakoś zewnętrznie go zasilić?
 
 
Perszing1800 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 162
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017   

Było już,ustawić próg piszczenia alarmu,wylutować wyświetlacz i zapomnieć prąd spada do pojedynczych mA.Opcjonalnie wylutować,przylutować podstawkę,wtedy można wkładać wyświetlacz kiedy się chce.
_________________
Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)

http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX
 
 
monterl 
początkujący


Dołączył: 13 Lut 2017
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017   

A nie prościej podłączyć zasilanie alarmu przez przełacznik albo timer i włacznik i kontrolować napięcie co np 30 minut.
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017   

30min to bardzo dużo czasu. W tym czasie może spaść za nisko. To nie jest zbyt dobry pomysł.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017   

Włączać tylko na czas jazdy. Możesz kupic monitor cel ktory via BT pokazuje stan on line na Androidzie. Takie urządzenia oferuje jeden z naszych forumowiczow Michal.
Możesz tez kupić monitory 8S na LCD.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Sniffles 
początkujący


Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 26
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017   

pepelito napisał/a:
A nie mógłbyś załączać alarmu tylko wtedy jak jeździsz? Albo jakoś zewnętrznie go zasilić?


Mógłbym, ale może się zdarzyć, że przypadkowo zostawiłbym włączony ten alarm na jakiś dłuższy czas i mogłoby to doprowadzić do sytuacji w której musiałbym ręcznie doładować pierwsze cele zasilające oba alarmy. Zewnętrzne zasilanie (chyba) da się zrobić, 2 alarmy obsłużą pakiet do 16s a ja mam 14s więc jako zasilanie i jednocześnie odczyt pierwszej celi podłączyłbym jakiś zewnętrzny pojedynczy 18650 lub przetwornica step-down pod połowę pakietu (7s) dla jednego alarmu i drugą połowę dla drugiego. Problem w tym, że wyszła by trochę plątanina kabli a ja nie oczekuję wodotrysków, wystarczy mi żeby piszczał jak jakaś cela zejdzie poniżej pewnego progu napięcia.

Perszing1800 napisał/a:
Było już,ustawić próg piszczenia alarmu,wylutować wyświetlacz i zapomnieć prąd spada do pojedynczych mA.Opcjonalnie wylutować,przylutować podstawkę,wtedy można wkładać wyświetlacz kiedy się chce.


Czyli twierdzisz, że ktoś już to mierzył? Wyświetlacz jest zbędny wewnątrz skrzynki więc nie ma problemu z jego wylutowaniem i jeśli to da spadek poboru prądu do kilku mA to chyba tak zrobię. Dałbyś linka do tego tematu?

monterl napisał/a:
A nie prościej podłączyć zasilanie alarmu przez przełacznik albo timer i włacznik i kontrolować napięcie co np 30 minut.


Taki timer to byłby dodatkowy balast i komplikacja, a co gorsze niezbyt skuteczna, bo napięcie potrafi spaść o kilka dziesiątych V w przeciągu kilku minut jazdy i jest możliwe, że alarm ostrzegłby mnie o tym zbyt późno.

WojtekErnest napisał/a:
Włączać tylko na czas jazdy. Możesz kupic monitor cel ktory via BT pokazuje stan on line na Androidzie. Takie urządzenia oferuje jeden z naszych forumowiczow Michal.
Możesz tez kupić monitory 8S na LCD.

Te na BT są całkiem fajne ale angażowanie telefonu do monitorowania napięć przy każdej jeździe byłoby trochę uciążliwe no i sam taki moduł jest dość drogi.
Co do tych monitorów to jakoś nie mogę znaleźć tych małych no i nie wiem też, czy nie pobierają prądu tylko z pierwszej celi tak jak te zwykłe.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017   

Sniffles, Mierzyłem pbory prądu różnych alarmów, z diodami i bez, z wyświetlaczami i bez.
Ale gdzie to jest to nie wiem, lata temu, trzeba szukać.

I tak kupisz BMSa prędzej czy później, nie walcz z tym, szkoda kasy i twojego czasu na zabawy z alarmami, to nie 2010 rok :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Sniffles 
początkujący


Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 26
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017   

A czy Twoim zdaniem takie rozwiązanie czyli dwa alarmy bez wyświetlaczy wewnątrz skrzynki ustawione na konkretny próg napięcia i uruchamiane razem ze stacyjką jest dobre i można mu w zaufać i czy te alarmy są niezawodne w przypadku dłuższego wykorzystywania w rowerze?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017   

Alarmy, tak jak ładowarki modelarskie się wygrzewają, po pewnej niedużej ilości roboczogodzin przestają pracować prawidłowo i robią to niepostrzeżenie (wygrzewanie urządzeń rozjeżdża im napięcia pomiarowe)
Alarmy/ładowarki modelarskie to jest najbardziej zawodny, najbardziej czasochłonny, najbardziej sprzyjający ryzyku, najbardziej obsługowy sposób. Gorsze od alarmów w ebajku to jest już chyba zabezpieczanie akumulatora modlitwą i runami.
To nie jest 2010 rok, kiedy nie było wiedzy ani łatwego dostępu do prawidłowych technik. Alarmy są dla modelarzy. Im się akumulatory palą, psują, dla nich 50 cykli to sukces.

Jeszcze raz powtórzę, szanuj swój czas, swoje pieniądze i wiedzę kolegów, którzy widzieli straty kupy czasu i kasy swojej i czyjejś na takich prowizorkach.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017   

Jeżeli Twoj pakiet nie jest równy, nie chcesz kupować BMS ani inwestować, to moja rada jest taka :
- wyprowadzic gniazdo pomiarowe 15 pinowe (14S)
- sprawdzić pod obciązeniem który segment jest najsłabszy tzn POD OBCIĄZENIEM najbardziej przysiada napięcie
- kupić buzzer na 1S lub 2S
- w czasie jazdy wpiąc ww.
Jak zapiszczy (tzn napięcie spadło w okolice 3,3V) : zdjąć rękę z gazu, więcej pedałować, jechać oszczędniej itp
A przede wszystkim dostosować aku do silnika, ciezaru i stylu jazdy. Bo to piszczenie to ma być ostrzeżenie pod koniec jazdy a nie norma. Czyli zawsze startujemy na max naładowania aku a nie np ruszamy z częsciowo wyładowanym i jeżdzimy do oporu/odcięcia.
Natomiast co do ładowarek modelarskich: każdy z nas je ma, ale w celu segregowania ogniw, okresowego wyrównywania róznic itp Do tzw codziennego ładowania zdecydowana większość z nas ich nie używa, z powodów o których pisał Tas.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Sniffles 
początkujący


Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 26
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017   

Pakiet, który będę niedługo składał to 14s10p z Samsungów 29E od Redbacka (które były lekko używane aczkolwiek najniższa pojemność pojedynczego ogniwa jaką udało mi się zmierzyć przy prądzie ok. 1,5A to 2,7Ah więc przy nominalnej 2,9Ah jest to nieduża różnica, ale czytając trochę o wadliwych, źle balansujących lub zabijających cele BMSach w pakietach z fabrycznie nowymi ogniwami to mam obawy, czy mojego da radę zbalansować. Czym się kierować przy wyborze BMSa? Są jakieś konkretne, wadliwe modele? Czy może po prostu patrzeć tylko na ich parametry?
 
 
Sniffles 
początkujący


Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 26
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 27 Lut, 2017   

No dobra więc zadam jeszcze jedno pytanie. Decyduję się na BMSa i zrobię to wszystko zgodnie ze sztuką i obecnymi standardami. Czy ten BMS: http://nexun.pl/sklep/lad...ion-30a10a.html i ta ładowarka: http://nexun.pl/sklep/lad...v-35a-175w.html będą w 100% kompatybilne ze sobą? Wszystko będzie się balansować i działać tak jak należy? Co się stanie gdy przekroczę maksymalny prąd ładowania BMSa? Czy mogę akumulator ładować bezpośrednio do plusa i minusa czy musi iść to koniecznie przez BMS? Przy jakim prądzie ładowarka odcina ładowanie i czy jest to bardzo konieczne?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group