ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Author Spirit zasięg 110km budżet 2200zł.
Autor Wiadomość
Brykal 
młodzik


Wiek: 45
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 52
Skąd: Ustroń
Wysłany: Pią 03 Mar, 2017   

Tomas napisał/a:
90x3,7x3,4=1132Wh
Zależy jeszcze jakie masz sanyo

Zawsze liczyłem do 4,2V widzę że jest inaczej dziek poprawie się baterie Sanyo BL. A ile zużytych watogodzin przyjmujesz średnio na kilometr.
 
 
Brykal 
młodzik


Wiek: 45
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 52
Skąd: Ustroń
Wysłany: Pią 03 Mar, 2017   

Elektrotonus napisał/a:
Bardzo estetyczna bateria i jej luty. Jak Ci wyszły takie płaskie placki cyny ? Jaki masz układ baterii XsXp ?

Do lutowania używam wysoko aktywnego topnika sprawdzę wieczorem jaki dokładnie i wyśle ci nazwę. Po zlutowaniu należy dokładnie wszystko wyczyścić pozostałości tego środka mogą powodować korozję. Bateria 10s9p
 
 
Brykal 
młodzik


Wiek: 45
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 52
Skąd: Ustroń
Wysłany: Pią 03 Mar, 2017   

wwojciech napisał/a:
Jeśli będziesz lutował słabą lutownicą (mały grot=mała pojemność cieplna) to wpłynie na żywotność, ale mocną lutownicą łączenie jest błyskawicznie ii nic złego się nie dzieje.

Lutownica też ma znaczenie ja używam Wellera dedykowanego do lutowania baterii jednak jej temperatura według mnie była za wysoko podłączyłem ją pod regulator napięcia i obniżyłem je co spowodowało obniżenie temperatury o 50C teraz mniej dymi i grot tak się nie zanieczyszcza.
 
 
Brykal 
młodzik


Wiek: 45
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 52
Skąd: Ustroń
Wysłany: Pią 03 Mar, 2017   

ravkill napisał/a:
To chyba Kolegi budżet, bo jak dla klienta, to mi się nie chce od dziś niczego skladać ...
Jaki to bateromierz ? bo nie mogę w chinach znaleźć ?

Wskaźniki kupiony w Nexunie dorobiona obudowa z plastiku modelarsiego 3mm.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pią 03 Mar, 2017   

Bateria ma przy optymistycznym założeniu 1.053kWh. Jak wyciągniesz w tym zestawie z jednego ogniwa 11.7Wh to będzie rewelacja. Pozatym ebajk w tym budżecie wygląda fajnie :)
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 03 Mar, 2017   

wwojciech napisał/a:
Jeśli będziesz lutował słabą lutownicą (mały grot=mała pojemność cieplna) to wpłynie na żywotność, ale mocną lutownicą łączenie jest błyskawicznie ii nic złego się nie dzieje.


Z takimi wnioskami tak daleko bym nie wychodził.
Każda karta katalogowa ogniw od producenta zabrania lutowania ogniw a nawet sa wytyczne do poprawnego zgrzewania...
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pią 03 Mar, 2017   

Brykal napisał/a:
bloodyopel napisał/a:
Swoją drogą, drugi rowerek na ETechnology to zapytam, stosujesz jakąś blokadę obrotu osi?

Bezwzględnie stosuje blokady z nierdzewki 5mm wycięte na laserze wcześniej sam piłowałem ze zwykłego płaskownika ale raz oś się obróciła materiał był za miękki kable się owinęły i zablokowały koło.


Ale z tego co pamiętam, ośka nie ma nigdzie przewężenia żeby zastosować standardową konstrukcję torque arma. Jedyne co mi przychodziło do głowy to zrobienie czegoś o kształcie klucza do szlifireki kątowej i skorzystanie z tego pierścienia z dwoma dziurami
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
AOLEK 
młodzik


Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 54
Skąd: Świdnica
Wysłany: Pią 03 Mar, 2017   

bloodyopel napisał/a:
Jedyne co mi przychodziło do głowy to zrobienie czegoś o kształcie klucza do szlifireki kątowej i skorzystanie z tego pierścienia z dwoma dziurami
Taki właśnie ja mam plan (wywiercenie w płaskowniku gr5,5mm trzech otworów jeden o średnicy 12 mm i dwóch o śr 4.5 mm i zrobienie z wiertła fi 4.5 2 bolców pospawanych od drugiej strony) dziś :smile: Właśnie teraz skończyłem lutowanie HALI jeszcze zostały trzy przewody fazowe i koniec konwersji silnika etEchnology.
_________________
Mój EBIKE Pomocy :)
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pią 03 Mar, 2017   

AOLEK, to jak zrobisz to podziel się zdjęciami zarówno torque arma jak i mocowania halli ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Brykal 
młodzik


Wiek: 45
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 52
Skąd: Ustroń
Wysłany: Pią 03 Mar, 2017   

Nie polecam tego rozwiązania moment obrotowy może rozerwać aluminiowy wirnik i po silniku. Fabrycznie na osi jest wyfrezowany wieloklin lub dwa ścięcia na blokadę obrotu wirnika tak zabezpiecza to producent.
 
 
Brykal 
młodzik


Wiek: 45
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 52
Skąd: Ustroń
Wysłany: Pią 03 Mar, 2017   

AOLEK napisał/a:
bloodyopel napisał/a:
Jedyne co mi przychodziło do głowy to zrobienie czegoś o kształcie klucza do szlifireki kątowej i skorzystanie z tego pierścienia z dwoma dziurami
Taki właśnie ja mam plan (wywiercenie w płaskowniku gr5,5mm trzech otworów jeden o średnicy 12 mm i dwóch o śr 4.5 mm i zrobienie z wiertła fi 4.5 2 bolców pospawanych od drugiej strony) dziś :smile: Właśnie teraz skończyłem lutowanie HALI jeszcze zostały trzy przewody fazowe i koniec konwersji silnika etEchnology.

Ja ustaliłeś położenie hali
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pią 03 Mar, 2017   

Brykal napisał/a:
Nie polecam tego rozwiązania moment obrotowy może rozerwać aluminiowy wirnik i po silniku. Fabrycznie na osi jest wyfrezowany wieloklin lub dwa ścięcia na blokadę obrotu wirnika tak zabezpiecza to producent.


No kurczę nie mogłem się właśnie tego w moim doszukać. Trzeba wygrzebać go z piwnicy i obejrzeć ponownie ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Brykal 
młodzik


Wiek: 45
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 52
Skąd: Ustroń
Wysłany: Pią 03 Mar, 2017   

bloodyopel napisał/a:
Brykal napisał/a:
Nie polecam tego rozwiązania moment obrotowy może rozerwać aluminiowy wirnik i po silniku. Fabrycznie na osi jest wyfrezowany wieloklin lub dwa ścięcia na blokadę obrotu wirnika tak zabezpiecza to producent.


No kurczę nie mogłem się właśnie tego w moim doszukać. Trzeba wygrzebać go z piwnicy i obejrzeć ponownie ;)

Naktętka po stronie tarczy po wkręceniu do końca opiera się na tych nacięciach napewno jest.
 
 
AOLEK 
młodzik


Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 54
Skąd: Świdnica
Wysłany: Pią 03 Mar, 2017   

bloodyopel napisał/a:
AOLEK, to jak zrobisz to podziel się zdjęciami zarówno torque arma jak i mocowania halli ;)


zdjęcia dodałem tu: mój ebike pomocy

Brykal napisał/a:
Ja ustaliłeś położenie hali

To proste 45 cewek i 45 miejsc między cewkami czyli co 15 miejsc między cewkami daje rozstaw co 120st. czyli na przeciwko każdego czujnika cewka jest na środku to tak jak by tam był czujnik (sterownik o tym nie wie i się nauczy :wink: )

_________________
Mój EBIKE Pomocy :)
 
 
Brykal 
młodzik


Wiek: 45
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 52
Skąd: Ustroń
Wysłany: Pią 10 Mar, 2017   

AOLEK napisał/a:
bloodyopel napisał/a:
AOLEK, to jak zrobisz to podziel się zdjęciami zarówno torque arma jak i mocowania halli ;)


zdjęcia dodałem tu: mój ebike pomocy

Brykal napisał/a:
Ja ustaliłeś położenie hali

To proste 45 cewek i 45 miejsc między cewkami czyli co 15 miejsc między cewkami daje rozstaw co 120st. czyli na przeciwko każdego czujnika cewka jest na środku to tak jak by tam był czujnik (sterownik o tym nie wie i się nauczy :wink: )

Obrazek

Czy uruchomiłeś już silnik wszystko działa jak należy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group