ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Maksymalna obciążalność przewodów fazowych
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Mar, 2017   

Jeśli wchodzimy w przebiegi częstotliwościowe, to występuje efekt naskórkowości. a tu mamy do czynienia raczej z prądem stałym, aczkolwiek tętniącym.
 
 
PawLas
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Mar, 2017   

zeeltom napisał/a:
PawLas napisał/a:

P=I^2*R
Bez znaczenia przy jakim napięciu. We wzorze nie ma U.
...

Nie ma U? A co to jest I*R?
Weź no zastanów się zanim napiszesz takie rzeczy.
Wzór na moc to P=I*U a U=I*R
Czyli P=U*I, albo inaczej P=I*I*R
Zwykłe przekształcenia wzorów się kłaniają
To chyba szkoła podstawowa, albo nieco wyżej :P


Nie ma u. I nie pyskuj waść, bo wiedzy brak. To, że sobie umiesz najprostszy wzór przekształcić jeszcze nie robi z ciebie naukowca WATu.

Ja ma ktoś pytania, to proszę na priv, bo nie chce mi się tutaj szarpać z tym niedouczonym osobnikiem.
Ostatnio zmieniony przez Czw 16 Mar, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PawLas
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Mar, 2017   

Cytat:
przebiegi częstotliwościowe


A co to jest, geniuszu, haha.
Aczkolwiek, jakowoż nawet sam wujcio googel nie ma pojęcia, ale za to Zeeltom wie! Ba, i to wie lepiej! Powiem więcej, ba-ba.

Powiedz, gdzieś Ty do szkoły chodził? Pochwał się.
Ostatnio zmieniony przez Czw 16 Mar, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 16 Mar, 2017   

Panowie przestańcie bo robi sie druga elektroda... Troche bez sensu.

Dla sterowników sinusoidalnych wychodzi jakby nie patrzeć przebieg sinusoidalny czyli prąd zmienny.

Na przykładzie silnika 9continent (23 pary magnesów)

Silnik kręcimy do 1200 obrotów/ minutę.

1200x23= 27600erpm
27600/60 sekund = 460hz

Tylko nie wiem jak to 460Hz ma sie do 3 faz wchodzących do silnika :???:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 16 Mar, 2017   

Pyskówki z adminem, będzie dym :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 16 Mar, 2017   

Te! Cwaniak! Dołącz się do konwersacji lepiej!
 
 
PawLas
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Mar, 2017   

Nowa ksywa dla cwaniaka:
Proponuję "11,1", kto za?

Sam Szanowny admin pyszczek otworzył, to i jest pyskówka. 😤
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Czw 16 Mar, 2017   

Chamstwu w życiu należy się przeciwstawiać siłom i godnościom osobistom! :razz:
 
 
PawLas
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Mar, 2017   

No bez jaj, szanowni koledzy czytelnicy i adminowie.
Staram się poświęcić swój czas, żeby przejaśnić innym, co dla mnie oczywiste, a tutaj zel bez porannej kawy mi wyjeżdża z jakąś podstawówką. Toż święty by się zagotował...
No wybacz szanowny Zeeltomie, ale trochę niemiły byłeś wobec mnie.

Tak więc "kulturowym osobistom, bo chamstwa nie zniese, nawet własnego" przepraszam wszystkich dotkniętych, a ciekawych wiedzy merytorycznej zapraszam do dalszej dyskusji. Zaręczam, że prawo Ohma mam w małym palcu. Polecam Zespół Szkół Elektronicznych w Rzeszowie i Politechnikę Rzeszowską.

11,1 odbiór ;)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Mar, 2017   

To że ktoś był na polibudzie wcale nie oznacza, że jest specjalistą.
Znam osoby po podstawówce z wiedzą większą, niż niejeden inżynier po politechnice.
Za pyskówki i obrażanie admina masz bana do odwołania. Tyle twojej polibudy.
Pisząc o przebiegach częstotliwościowych miałem na myśli prąd inny, niż stały. Zaczyna wtedy występować efekt naskórkowości tym większy, im większa jest częstotliwość prądu płynącego przez przewodnik.
Będąc na forum pamiętaj starą zasadę kawalerii: nie wychodź przed prowadzącego.
Dodam, że jest to pierwszy ban, jaki założyłem od początku mojej obecności na tym forum.
To, że w jakimś wzorze nie ma podanego napięcia, ale jest odpowiednik jego w postaci iloczynu prądu i rezystancji, nie oznacza, że napięcie nie ma w tym udziału. To że nie ma literki U a jest I*R, nie zmienia prawidłowości działania, ale co ja będę to tłumaczył człowiekowi po politechnice?
Może w Rzeszowie obowiązują inne prawa fizyki i inne wzory je opisujące?
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Czw 16 Mar, 2017   

Nie znam się na tym, o czym mówicie, ale takie teksty to trochę przesada. W temacie "Szybkie pytanie" też trochę jechałeś po ludziach, kolego PawLas z mojego regionu. :neutral:

Admin, tutaj, na tym forum jest i tak bardzo wyrozumiały w porównaniu z adminami innych for. Za co należy się szacunek, a wiedze ma bardzo dużą, co często udowadnia w wielu tematach.

Kto ma tutaj rację? Może wypowie się ktoś inny:?
 
 
AOLEK 
młodzik


Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 54
Skąd: Świdnica
Wysłany: Czw 16 Mar, 2017   

Cewki w silniku mam nawinięte drutem o średnicy 0,9 mm x 6 żył. Producent coś pisze o prądzie 25 A. Dowiem się tutaj ile max mogę puścić w fazy prądu ?
_________________
Mój EBIKE Pomocy :)
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 16 Mar, 2017   

Bezsensowna "pyskówka" ale zeeltom jednak Twój adwersarz ma poniekąd rację ;-p
Żeby nie było też jakieś tam szkółki o profilu elektrycznym zdarzyło się skończyć a dodatkowo prąd to moje hobby
Wracając do tematu.
Rozpatrujemy prąd płynący w przewodzie.
Napięcie jakie ODKŁADA się na odcinku tegoż przewodu jest wprost proporcjonalne do płynącego prądu i rezystancji tegoż odcinka przewodu.
Tyle i aż tyle mam do napisania ... i więcej nie napiszę.

I żeby nie było.
Zeeltom, jesteś najlepszym adminem forum jakiego znam :-)
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 16 Mar, 2017   

AOLEK napisał/a:
Cewki w silniku mam nawinięte drutem o średnicy 0,9 mm x 6 żył. Producent coś pisze o prądzie 25 A. Dowiem się tutaj ile max mogę puścić w fazy prądu ?


ja kombinowałem ostro z silnikami i nawet przewoltowałem magic pie 3 powyżej +- 66V i 90A z aku gdzie producent zaleca max chyba 50 V i 35A

nikt nie odpowie Ci ie możesz pchać na maxa, spróbuj najpierw podnieś o 30% i badaj temperaturę jak będziesz sprawdzał parametry to może i 100% więcej dasz rade pakować \

pamiętaj to tylko moja sugestia - nie odpowiadam za czarny dym :twisted:
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Czw 16 Mar, 2017   

PawLas napisał/a:
P=I^2*R dla prądu stałego. Bez przesunięcia fazowego pomiedzy U i I.
ρ=1,72*10^-8
R=ρ*l/S twoje S=2,2mm2, l=1m
P=? ...nie podałeś przy jakim prądzie i temperaturze.

Podstaw i oblicz. Najlepiej napisz ile ci wyszło i który najlepszy. Pozdrawiam.


Ponieważ nie dostałem wyliczeń, przedstawię swoje (być może "prostackie" jak na plastyka z wykształcenia, a fotografa z zawodu)
Dla mnie układ kable > silnik, to prosty dzielnik mocy, gdzie mamy dwa opory stałe (kable) + opór indukcyjny (cewka silnika).



Tak więc zakładając dowolną moc (np 5kw) i prąd 100A, mamy dwa opory (kable 2mm2, 1m) na których tracimy moc od 84 wat (przy 20*C) do 105 wat (przy 80*C). Odejmując od mocy 5000 wat (sterownik), 2 razy po 84 - 105 wat, mamy na silniku (oporze indukcyjnym) 4832 do 4790 wat mocy.

Jeżeli podwoimy kable opór/moc kabli spadnie dwukrotnie (dane kabla 4mm2, 1m). Mamy więc przy tych samych mocach ze sterownika, moc na silniku 4916 do 4895 wat. Dodatkowo spadnie temperatura kabli ze względu na mniejszą moc traconą na kablach.

Jeżeli zechcemy zostawić 10 centymetrowe kable (2mm2) w ośce, dołączając grubsze (np. 4mm2, 1m) wówczas mamy 4 opory stałe na których rozkład mocy jest następujący. Kabel 4mm2, 1m = 42 - 53 wat (dwa razy) + kabel 2mm2, 10cm = 8.4 - 10.5 wata (dwa razy). Tak więc na silniku będziemy mieli moc 4941.6 do 4926 wat.

I o te wartości (~100 wat + mniejsze grzanie kabli) walczą zapewne Przemek, Tas i inni użytkownicy "rowerów 3, 5 i więcej Kw". Jest to bądź co bądź, "dodatkowy silnik".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group