ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
8fun 350W, silnik centralny + 12Ah (trapez)- problem
Autor Wiadomość
MarcinSz 
początkujący
MarcinSz


Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   8fun 350W, silnik centralny + 12Ah (trapez)- problem

Witam,

Jestem nowy na forum więc WITAM WSZYSTKICH miłośników e-bików.
Mieszkam sobie w Warszawie i niedawno przerobiłem tradycyjnego górala (a dokładniej rzecz oddałem do przerobienia). Zamontowałem silnik centralny 8fun 350W + baterie trapez 12 Ah.

Gdy odbierałem rower, zauważyłem, że na wyświetlaczu miga rozładowana bateria. Rower zachowywał się dziwnie, raz wspomagał jazdę, raz nie (częściej nie). Pan w serwisie powiedział, że to normalne, jak naładuję baterie wszystko będzie ok. Wróciłem do domu naładowałem i.... niestety. Rower działa może 5 sek, zaraz na wyświetlaczu pojawia się rozładowana bateria i pojawia się brak wspomagania. Po paru sekundach potrafi się pojawić się ikonka, że bateria naładowana jest do połowy i wtedy na chwilę napęd się załącza (może na 2 sekundy). Bateria ma osobny wskaźnik naładowania (według niego jest naładowana na full. Dodam jeszcze, że po wyłączeniu przyciskiem baterii i włączeniu napęd działa parę sekund i znowu przestaje... (co dziwniejsze, działa nawet jeżeli nie włączę przyciskiem wyświetlacza).

Dzwoniłem do Pana z serwisu, powiedział , że może być spięcie z manetką gazu, poradził ją odłączyć i zobaczyć jak się będzie zachowywał napęd - tak też zrobiłem - pomogło na 2 min - po przejechaniu kilometra problem powrócił.

Pan serwisant jest na urlopie, będzie w przyszłym tygodniu.

Czy ktoś z Was Szanownych forumowiczów spotkał się z podobnym problemem? Chciałbym zasięgnąć opinii ludzi znających się na tym, ponieważ Pan z serwisu wydaję mi się trochę niedouczony. Nie wiem jak można wypuścić taki rower ze swoich rąk... no ale cóż

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   

Podaj więcej danych, przeglądnij przewody czy nie ma gdzieś zwarcia, zrób jakieś zdjęcia tego co tam siedzi i zmierz napięcie jakie daje bateria.
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   

Wygląda to trochę tak, jakby do silnika ze sterownikiem 48v zastosowano baterię 36v. Sterownik 48v ma odcięcie napięcia przy 39v a napięcie naładowanej baterii 36v wynosi 42v. Wygląda to tak, że elektronika od silnika wykrywa baterię, ale jako praktycznie do końca rozładowaną, pod obciążeniem po chwili spada napięcie i odcina napęd. W takim wypadku wskaźnik w baterii (36v) będzie pokazywał 100% naładowania (42v) a wskaźnik od napędu (48v) będzie pokazywał minimalny stan baterii, gdyż dla niego 42v to juz praktycznie "ostatki" energii.

Warto by bylo wiedzieć, na jakie napięcie jest zestaw zamontowany w rowerze oraz jakie napięcie panuje w instalacji.

Wszystko powinno być do odczytania na obudowie lub do zmierzenia woltomierzem :lol:
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   Re: 8fun 350W, silnik centralny + 12Ah (trapez)- problem

MarcinSz napisał/a:
Witam,
.. Zamontowałem silnik centralny 8fun 350W + baterie trapez 12 Ah.

Jaka to bateria, podaj dokładne dane i ew. zdjęcie
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
MarcinSz 
początkujący
MarcinSz


Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   Dane techniczne

Przesyłam link do zestawu, jaki mam zamontowany w rowerze. Od razu też napiszę, że to nie u Nich robiłem przeróbkę.

https://mocnerowery.pl/silnik-centralny-8fun-350w-36v.html

Baterie mam taką:

https://sklepebike.pl/pl/p/Bateria-trapez-36V-11Ah/247

W książkę gwarancji mam wpisane 12 Ah.

Załączam też zdjęcia mojej, ale to klon tej co wkleiłem.

Instalacje oglądałem, wszystko podłączone oprócz dwóch kabelków (zdjęcia przesyłam) - przypomniało mi się, że Pan w serwisie powiedział, że nie będzie mi podłączał odcinki silnika przy manetkach hamulca, ponieważ nie ma sensu- więc może to to...

17522039_1947176741974805_561222269_o.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 422 raz(y) 71,32 KB

17797131_1947176625308150_458237664_o.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 429 raz(y) 213,43 KB

17797628_1947176831974796_213422693_o.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 394 raz(y) 99,6 KB

17797838_1947176915308121_1682311849_o.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 400 raz(y) 66,7 KB

17797932_1947176941974785_880647776_o.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 385 raz(y) 59,83 KB

17820144_1947176978641448_1652344699_o.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 425 raz(y) 67,16 KB

 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Poszukaj na silniku oznaczeń czy przypadkiem nie jest na 48V. Jeżeli nie to możliwe że jest źle zaprogramowany sterownik i nap odcięcia jest za wysoko. Ostatni przypadek to bateria przysiada za bardzo podczas jazdy trzeba to zmierzyć.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
MarcinSz 
początkujący
MarcinSz


Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Oznaczenie na silniku: BBS01 350 W 36 V.

Dziękuję za cenne wskazówki. Woltomierz zamówiony, czekam na przesyłkę. Odezwę się później jak coś uda mi się namierzyć.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Eryk1000 napisał/a:
.. Jeżeli nie to możliwe że jest źle zaprogramowany sterownik i nap odcięcia jest za wysoko.

Wejdź w konfigurację displaya C965 i sprawdź jakie napięcie zasilania jest ustawione. Ten display miał kilka wersji. W jednej z nich można było nawet ustawić dowolne napięcie (user-defined).
Oprócz tego trzeba przetestować wszystkie styki i baterię pod obciążeniem.
Do testowania podłącz hamulce - te z zestawu. Przy braku podłączenia hamulców na wyświetlaczu powinien pojawić sie kod błędu (error code) 05E lub 03, zależnie od wersji.
Przy wspomaganiu zawsze warto podłączyć hamulce. Jak masz hydrauliczne to można dostać specjalne czujniki.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
MarcinSz 
początkujący
MarcinSz


Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 07 Kwi, 2017   

Kodów błędów brak, ładowania też nie mogę sprawdzić, być może nie wiem jak szukać. Przeszperałem chyba wszystkie instrukcje obsługi i nie znalazłem jak można szczytać z wyświetlacza.

Ja mam dokładnie taki model:

https://metallhase.at/Download/Bafang-BBS-C965-Operation-Instructions.pdf

Tak się zastanawiam, czy to normalnie, że jak wchodzę w ustawienia wspomagania, mogę ustawić wspomaganie do 60km/h? (przy silniku 350W, wszędzie producenci rowerów podają max wspomaganie 32-34km/h).
 
 
MarcinSz 
początkujący
MarcinSz


Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 07 Kwi, 2017   

Dodam jeszcze, że pod PAS nic mi się nie wyświetla - na instrukcji, którą wkleiłem jest pod PAS wartość w "W".

No nic przyszły tydzień niedługo, we wtorek mam się zdzwonić z Panem z serwisu i się umówić na wizytę... dam znać co szanowny Pan stwierdzi
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 07 Kwi, 2017   

MarcinSz napisał/a:
Dodam jeszcze, że pod PAS nic mi się nie wyświetla - na instrukcji, którą wkleiłem jest pod PAS wartość w "W"...

Twój display to C965A, taki jak ten:
https://www.aliexpress.co...2610481584.html
Nie pokazuje on mocy w W. Napięcia baterii nie trzeba w nim ustawiać. Przy niepodłączonych hamulcach powinien normalnie działac. Maksymalna szybkość ustawiana to 60 km/h (to znaczy, że nie ma ograniczeń do tej szybkości, a nie że tyle wyciągniesz).
Nie napisałeś, jak rower zachowuje się na samej manetce, tylne koło w górze. Jeżeli wtedy wszystko jest ok, czyli przy braku obciążenia i niewielkim prądzie, to znaczy, że display i jego podłaczenie też jest w porządku. Trzeba przetestować baterię i jej podłączenie. Najlepiej podłączyć do baterii (zdjętej z roweru) jakieś obciążenie np. parę żarówek (musisz znaleźć na forum jak to się robi) i sprawdzić spadek napiecia.
Jeżeli na samej manetce dzieją się jakieś cuda, to trzeba porozłączać i dokładnie obejrzeć wszystkie złącza. Pamiętaj żeby robić to przy odłączonej baterii. Złącze display- kontroler ma delikatne szpilki, zobacz, czy któraś nie jest lekko cofnięta.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
MarcinSz 
początkujący
MarcinSz


Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 26 Kwi, 2017   

Witam po długiej przerwie. Okazało się, że serwis nie do końca wie z czym jest problem. Podejrzenia padały na sterownik, później na inne podzespoły... skończyło się wymianą silnika i całego osprzętu na nowy :) Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem sprawnego zestawu.
 
 
Rottary 
początkujący
Rottary


Wiek: 56
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 5
Skąd: Lublin
Wysłany: Śro 27 Gru, 2017   

Witam,

Mam problem z ładowaniem roweru,
pomimo podłączenia ładowarki do sterownika i dalej do baterii
nic się nie dzieje. Jestem zdecydowany przesłać ładowarkę sterownik i baterie.
Kto się podejmie ?
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Śro 27 Gru, 2017   

Rottary napisał/a:

Mam problem z ładowaniem roweru,
pomimo podłączenia ładowarki do sterownika i dalej do baterii
nic się nie dzieje.

Przecież bateria ma swój port ładowania. Zdejmij baterię z roweru i podłącz do niej ładowarkę.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 28 Gru, 2017   

Nie wiadomo jaka to bateria ale brak ładowania wskazuje na uszkodzenie którejś z cell baterii i ładowanie blokowane przez BMS. Co zrobić, rozebrać baterię,pomierzyć napięcia na każdej celi, wyrównać napięcia na celach aby nie różniły się więcej niż 0,1-0,2V, ładować całość ładowarką a po naładowaniu odczekać np.dobę i ponownie sprawdzić napięcia na celach, jeśli ponownie napięcie na którejś z cell spadło to taka cela raczej do wymiany (samorozładowanie).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group