ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Lekki full - KELLYS BEAST 3KW
Autor Wiadomość
cola3d 
początkujący


Wiek: 40
Dołączył: 03 Paź 2016
Posty: 30
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017   Lekki full - KELLYS BEAST 3KW

Witam kolegów. Chciał bym przedstawić swój pierwszy projekt - lekki full na ramie Kellys Beast.

Pacjent


Postanowiłem na początek swojej przygody z eBikami użyć starej i znanej konfiguracji: NC 9c 10x6 + sterownik GT1500 45A. Silnik z podwojonymi przewodami, zabezpieczony termicznie.

Mała rama - 17.5 bo i kierownik nie jest wielkoludem. Dodając do tego damper w ramie pozostaje niezmiernie mała ilość miejsca na aku :(

Skrzynka wykonana z poliwęglanu litego oklejona folią ala karbonową.


Pomieściła 80 ogniw w konfiguracji 16s5p 67V, co daje 15Ah, oczywiście jest też BMS 80A. Pojedyncze ogniwo w piku dostaje do 9A co jest dużą wartością jak na 18650. Mam nadzieję że wysoko prądowe Sony VTC6 dadzą sobie rade z takimi prądami.

Przymiarka baterii


Całość uruchamiania stacyjką. Do monitoringu posłużył watomierz chińskiej myśli technicznej z wykonaną obudową by me. Pokazuje on stan naładowania aku, ilość Ah, czas jazdy i ładowania przy chwilowych prądach, voltarz, waty, ampery panujące w instalacji.


Waga raczej kogucia :) 28 kg ebike + kierownik 68 kg daje masę mniej jak 100 kg i poczucie jeżdżenia na rowerze :)

Siodełko oraz regulowany mostek - emerycką pozycja z kierą na wysokości 110 cm, myślę że będzie służyć plecom. W razie upalania w terenie, jednym ampulem mogę zrobić kąt nawet ujemny z kierownicą na wysokości 85 cm :)

Efekt końcowy


Osprzęt: shimano slx/deore.
Amor przód: stary dobry Manitou black comp 120mm
Amor Tył: DNM AO-30RC
Hamulce: Hydrauliki Shimano deore 615 + tarcze Avid 200mm + metaliki z radiatorami
V-max: jak na pierwsze jazdy 62km/h
Zasięg: na razie nieznany, szacuje 70 może 80km przy spokojnej jeździe

Ebike odbywa dopiero jazdy testowe które potwierdziły że wyłącznik termiczny działa i silnik grzeje się jak się daje w palnik od 0 km/h :)

Do zrobienia: porządek z przewodami, poprawa mocowań skrzynki, regulacja przerzutek.
Zastanawiam się czy sterownik blokowy do był dobry pomysł. Denerwuje mnie jego szarpanie i buczenie od 0 do 25 km/h co zniechęca do wciskania manetki przy tych prędkościach. Powyżej 30 do 60 km/h jest moc, to jest żywioł tego silnika i sterownika.

W swoim żywiole


Ostatnio zmieniony przez cola3d Sob 08 Kwi, 2017, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017   

Szarpanie i buczenie przy niskich prędkościach to nie do końca wina sterownika tylko urok 10x6 - on zanim się rozkręci to tak ma :)
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017   

Yin napisał/a:
Szarpanie i buczenie przy niskich prędkościach to nie do końca wina sterownika tylko urok 10x6 - on zanim się rozkręci to tak ma :)


Totalnie nie trafiłeś Yin :grin: To właśnie sterownik. Wymień na foc to zobaczysz. Jak ręką odjął.


P.S cola3d jak giąłeś gruby poliwęglan ? Rozumiem że na ciepło ale czym grzałeś żeby równomiernie go podgrzać ?
 
 
cola3d 
początkujący


Wiek: 40
Dołączył: 03 Paź 2016
Posty: 30
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017   

Tomas napisał/a:
P.S cola3d jak giąłeś gruby poliwęglan ? Rozumiem że na ciepło ale czym grzałeś żeby równomiernie go podgrzać ?


Zastanawiałem się czy mi się nie pokrzywi ale postanowiłem zaryzykować i podgrzewałem zaznaczone miejsce zgięcia opalarką około minuty i wyginałem rękoma na oko :) O dziwo wyszło w miarę równo.
 
 
cola3d 
początkujący


Wiek: 40
Dołączył: 03 Paź 2016
Posty: 30
Skąd: Lublin
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017   

[quote="Tomas"]
Yin napisał/a:
Totalnie nie trafiłeś Yin :grin: To właśnie sterownik. Wymień na foc to zobaczysz. Jak ręką odjął.


Tomas miałeś lub może ktoś inny miał oba sterowniki blokowy oraz FOC przy tym silniku tj. NC 10x6. Dokładnie jak wygląda kwestia dolnych prędkości. Wiadomo że kultura pracy jest nieporównywalnie lepsza ale czy czuć również lepszą dynamikę w dolnym zakresie obrotów ?
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017   

Gdybm nie miał blok / foc na jednym silniku w jednym rowerze to bym nie pisał :wink:

Sterownik foc wydaje się bardziej grzeczny. Tzn nie szarpie przez co pierwsze wrażenie moze być takie ze jest słabszy ale to tylko wrażenie :wink:
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017   

U mnie przy niskich prędkościach silnik też wydaje dziwne dźwięki, ale z tego co się dowiedziałem to też wina sterownika blokowego. :wink:
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017   

Ja mam 7x9 na tym sterowniku i problematyczne jest tylko sam start od 0 , tak od 3km/h leci już ok.
Tyle że max speed po płaskim to jakieś 45km/h
Bez sprawnych hal to jest dopiero padaczka :)

Ps. Co to za model watomierza?
 
 
cola3d 
początkujący


Wiek: 40
Dołączył: 03 Paź 2016
Posty: 30
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017   

Mitar napisał/a:
Ps. Co to za model watomierza?


TF02N 50A

Krąży czasem po forum:
http://forum.arbiter.pl/v...light=watomierz
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017   

cola3d napisał/a:
Mitar napisał/a:
Ps. Co to za model watomierza?


TF02N 50A

Krąży czasem po forum:
http://forum.arbiter.pl/v...light=watomierz


80V są znacznie tańsze ok 17USD z wysyłką http://www.ebay.com/itm/3...6IAAOSwYHxWH3Zg
 
 
cola3d 
początkujący


Wiek: 40
Dołączył: 03 Paź 2016
Posty: 30
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017   

leszcz napisał/a:


80V są znacznie tańsze ok 17USD z wysyłką http://www.ebay.com/itm/3...6IAAOSwYHxWH3Zg


Tak, tylko weź pod uwagę że w tym modelu co podałeś ekran jest miniaturowy, 2-3 razy mniejszy jak w moim modelu. Na tyle wyświetlanych danych naraz jak dla mnie za mały żeby coś zobaczyć w czasie jazdy.
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017   

A te przewody do pomiaru można wydłużyć powiedzmy do metra? czy będzie problem z odczytem? Bo taka mała wersja była by nawet spoko tylko najlepiej jakby bocznik zamontować w torbie a u mnie to jakieś 1m przewodu potrzeba, samo zasilanie można ze stacyjki podać.

Dobrze widać cyfry w mocnym słońcu?
Zastanawiam się też jak one się zachowują z pokazywaniem naładowania baterii , bo ja podczas ładowania mam stacyjkę OFF , więc taki wyświetlacz u mnie nie będzie działał podczas ładowania, co potem pokaże po naładowaniu? ~0Ah czy odczyta wartość po napięciu?
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017   

Ja mam inny watomierz, jeszcze tańszy i mam ok 1m przewodu od bocznika. Pomiar raczej bez błędów. :roll:
 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017   

[quote="cola3d"]
Tomas napisał/a:
Yin napisał/a:
Totalnie nie trafiłeś Yin :grin: To właśnie sterownik. Wymień na foc to zobaczysz. Jak ręką odjął.


Tomas miałeś lub może ktoś inny miał oba sterowniki blokowy oraz FOC przy tym silniku tj. NC 10x6. Dokładnie jak wygląda kwestia dolnych prędkości. Wiadomo że kultura pracy jest nieporównywalnie lepsza ale czy czuć również lepszą dynamikę w dolnym zakresie obrotów ?

Miałem przy tym silniku GT1500, potem zmieniłem na Adaptto. Bez porównania, niby jedzie, trochę hałasuje, ale nie za bardzo, jednak jeśli już raz przesiądziesz się na FOC to już do blokowego nie wrócisz. Zupełnie inna kultura pracy.
Moim zdaniem blokowy sterownik ma sens tylko przy niewielkich mocach, jeśli ktoś nie ma od razu kasy na porządny sterownik to może zaczynać od blokowego, ale docelowo tylko FOC.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 10 Kwi, 2017   

Mitar napisał/a:
A te przewody do pomiaru można wydłużyć powiedzmy do metra? czy będzie problem z odczytem? Bo taka mała wersja była by nawet spoko tylko najlepiej jakby bocznik zamontować w torbie a u mnie to jakieś 1m przewodu potrzeba, samo zasilanie można ze stacyjki podać.

Dobrze widać cyfry w mocnym słońcu?
Zastanawiam się też jak one się zachowują z pokazywaniem naładowania baterii , bo ja podczas ładowania mam stacyjkę OFF , więc taki wyświetlacz u mnie nie będzie działał podczas ładowania, co potem pokaże po naładowaniu? ~0Ah czy odczyta wartość po napięciu?


Watomierz musi być podłączony na stałe. Zużywa bardzo mało baterii. Przez tydzień nawet z 1-3setne volta mi zjadł na baterii 20ah.
W słońcu dobrze widać.
Kabel do wyświetlacza może być dłuższy ale dobrze jakby był ekranowany i pary przewodów skręcone.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group