ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwszy ebike lipo
Autor Wiadomość
Frodo 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017   Pierwszy ebike lipo

Witam,
To ma być mój pierwszy ebike więc zaczynam skromnie.

Powiedzcie czy to się uda?
Silnik - RH2806 tył (800W 48V) 50km/h
Bateria - 12S1P - 48V/5000mAh (na pakietach Turnigy 5000mAh 14.8V 4S1P)
Sterownik - GT500, 36V-48V, 30A
BMS4 -14s lipo 30A/5A
Ładowarka - 9s - 14s 3.5A lipo

Najwięcej obaw mam z ładowaniem
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017   

Zestaw elementów w miarę sprawdzony, ale takie pytanie podstawowe, jaki zasięg docelowy planujesz?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Frodo 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017   

Na początek chciałbym ok 10km do pracy itp.
Później chciałbym zwiększyć baterię do 12s2p i osiągnąć 20km zasięgu.
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017   

Jak będziesz jeździł około 30 km/h i lekko machal nogami to nawet i 15-20 km zrobisz:)
 
 
Frodo 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017   

W jaki sposób połączyć gotową baterię z ładowarką link czy musi być specjalna końcówka?
 
 
lobudek 
brygadzista


Wiek: 31
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 206
Skąd: Huta
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017   

W cenie 3 pakietów turnigy (ok 400zł) jak dobrze poszukasz kupisz ok. 100 nowych ( rozbiórkowych ) ogniw 18650 o pojemności przynajmniej 2ah. Zrobisz pakiet 10s10p lub 12s8p i będziesz miał co najmniej 3x tyle Ah.
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017   

Do tej ładowarki potrzebujesz BMS'a, a co to jest to sobie poszukaj.

Jeśli chcesz bez niego to musi być ładowarka modelarska z balanserem. Drugiego rozwiązania nie polecam w dzisiejszych czasem, dość upierdliwe.
 
 
Frodo 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017   

Wydaje mi się, że nie ogarnę budowy baterii z ogniw 18650
 
 
lobudek 
brygadzista


Wiek: 31
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 206
Skąd: Huta
Wysłany: Śro 12 Kwi, 2017   

Nie jest to trudne i wymaga jedynie w miarę mocnej lutownicy. Jest masa poradników w sieci jak i filmów na yt. Łap jeden z lepszych poradników na blogu kolegi tas.
http://ebike.nexun.pl/lii...wac-akumulator/
 
 
pigmej181 
młodzik
BOOB


Dołączył: 15 Kwi 2017
Posty: 98
Skąd: PGN
Wysłany: Sob 15 Kwi, 2017   

Panowie korzystając z tego że również zaczynam budować ebika ale budżetowca mam pytanie
Osoba od której dostałem rower z silnikiem w piaście mówiła mi że jeździła na jednym pakiecie lipo 4s 16V 5800mah. Sternikiem był zwykły regulator esc modelarski na 30A i do tego serwo tester. Zaraz zapytacie dlaczego ?? Zajmujemy się budową dronów (wielowirnikowców) i też regulatory jak i lipole mamy w dostatku :) Silnik jest na 24V 250W - moje pytanie czy na dwóch pakietach turnigy 4s 5200 10C rowerek będzie się toczył - mój cel to aby rower jechał z prędkością max 15-20km/h przy czym przy wzniesieniach będę go wspierał przez pedałowanie - podliczając dwa lipole 4s 5200 10c łącząc je razem daje nam 10400mah 4s czyli 104A
Czy będzie to bezpieczne dla lipoli ? i czy ma to rację bytu - osoba od której dostałem ten rower jeździła na takim rozwiązaniu
 
 
sambor 
młodzik


Dołączył: 05 Kwi 2017
Posty: 79
Skąd: Kielce
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017   

pigmej181 napisał/a:
Panowie korzystając z tego że również zaczynam budować ebika ale budżetowca mam pytanie
Osoba od której dostałem rower z silnikiem w piaście mówiła mi że jeździła na jednym pakiecie lipo 4s 16V 5800mah. Sternikiem był zwykły regulator esc modelarski na 30A i do tego serwo tester. Zaraz zapytacie dlaczego ?? Zajmujemy się budową dronów (wielowirnikowców) i też regulatory jak i lipole mamy w dostatku :) Silnik jest na 24V 250W - moje pytanie czy na dwóch pakietach turnigy 4s 5200 10C rowerek będzie się toczył - mój cel to aby rower jechał z prędkością max 15-20km/h przy czym przy wzniesieniach będę go wspierał przez pedałowanie - podliczając dwa lipole 4s 5200 10c łącząc je razem daje nam 10400mah 4s czyli 104A
Czy będzie to bezpieczne dla lipoli ? i czy ma to rację bytu - osoba od której dostałem ten rower jeździła na takim rozwiązaniu


4s to trochę niskie napięcie. Jak rower się będzie toczył? Nie znamy przełożenia Volt na prędkość obrotową, ale prawdopodobnie jest to 1:1, bo silniki na 24V fabrycznie zgodnie z przepisami dają 25km/h. Zatem rower będzie się toczył między 17 a 12 km/h w miarę wyczerpywania baterii.

Jeden pakiet tych Turnigy ma 5,2Ah x 14,8V = 77 Wh. Taka ilość Wh wystarczy na przejechanie 8-10 km przy prędkości 15km/h bez pedałowania po płaskim.

Można połączyć je równolegle jak planujesz i jest to bezpieczne i tak się właśnie postępuje aby zwiększyć wydajność prądową. Najpierw trzeba dokładnie zrównać napięcie w łączonych celach.

Ale w tym wypadku masz już na jednym pakiecie 4s ogromną wydajność prądową i nie ma potrzeby jej zwiększać. Przy tym napięciu silnik będzie pobierał raptem max 6-7A. Połączenie równoległe do 4s2p zwiększy pojemność i zasięg wzrośnie dwukrotnie do 16-20 km.

Wolałbym połączyć te 2 pakiety w 8s. Wtedy prędkość max wzrośnie do 30 km/h, prąd max. będzie rzędu 15A, a zasięg pozostanie taki sam (16-20 km) przy prędkości 15 km/h. Przy prędkości 25 km/h zasięg spadnie do ok 10 km (opory powietrza proporcjonalne do kwadratu prędkości).
 
 
pigmej181 
młodzik
BOOB


Dołączył: 15 Kwi 2017
Posty: 98
Skąd: PGN
Wysłany: Pon 24 Kwi, 2017   

sambor napisał/a:
pigmej181 napisał/a:
Panowie korzystając z tego że również zaczynam budować ebika ale budżetowca mam pytanie
Osoba od której dostałem rower z silnikiem w piaście mówiła mi że jeździła na jednym pakiecie lipo 4s 16V 5800mah. Sternikiem był zwykły regulator esc modelarski na 30A i do tego serwo tester. Zaraz zapytacie dlaczego ?? Zajmujemy się budową dronów (wielowirnikowców) i też regulatory jak i lipole mamy w dostatku :) Silnik jest na 24V 250W - moje pytanie czy na dwóch pakietach turnigy 4s 5200 10C rowerek będzie się toczył - mój cel to aby rower jechał z prędkością max 15-20km/h przy czym przy wzniesieniach będę go wspierał przez pedałowanie - podliczając dwa lipole 4s 5200 10c łącząc je razem daje nam 10400mah 4s czyli 104A
Czy będzie to bezpieczne dla lipoli ? i czy ma to rację bytu - osoba od której dostałem ten rower jeździła na takim rozwiązaniu


4s to trochę niskie napięcie. Jak rower się będzie toczył? Nie znamy przełożenia Volt na prędkość obrotową, ale prawdopodobnie jest to 1:1, bo silniki na 24V fabrycznie zgodnie z przepisami dają 25km/h. Zatem rower będzie się toczył między 17 a 12 km/h w miarę wyczerpywania baterii.

Jeden pakiet tych Turnigy ma 5,2Ah x 14,8V = 77 Wh. Taka ilość Wh wystarczy na przejechanie 8-10 km przy prędkości 15km/h bez pedałowania po płaskim.

Można połączyć je równolegle jak planujesz i jest to bezpieczne i tak się właśnie postępuje aby zwiększyć wydajność prądową. Najpierw trzeba dokładnie zrównać napięcie w łączonych celach.

Ale w tym wypadku masz już na jednym pakiecie 4s ogromną wydajność prądową i nie ma potrzeby jej zwiększać. Przy tym napięciu silnik będzie pobierał raptem max 6-7A. Połączenie równoległe do 4s2p zwiększy pojemność i zasięg wzrośnie dwukrotnie do 16-20 km.

Wolałbym połączyć te 2 pakiety w 8s. Wtedy prędkość max wzrośnie do 30 km/h, prąd max. będzie rzędu 15A, a zasięg pozostanie taki sam (16-20 km) przy prędkości 15 km/h. Przy prędkości 25 km/h zasięg spadnie do ok 10 km (opory powietrza proporcjonalne do kwadratu prędkości).


Dziękuję za zainteresowanie tematem - pozostaje mi jedynie póki co 4s ponieważ mam jedynie esc pod 6S max a lipo 6s nie mam a celi roździelać nie mam zamaru ponieważ pakiety głównie służą mi do dronów co do zasięgu i prędkości które wymieniłeś - takie wyniki mnie satysfakcjonują - zawsze mogę dopedałować pod wzniesienie :)
a co do rozwiązania z esc - sam regulator jest lekki waży zaledwie 6g
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017   

Przy tak niskim napieciu powinien byc silnik z wolnobiegiem. Przy DD bedzie ci stawiac duzy opor przy pedalowaniu powyzej tych 15km/h
 
 
sambor 
młodzik


Dołączył: 05 Kwi 2017
Posty: 79
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 27 Kwi, 2017   

A co to jest esc? Chodzi o BMS?
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Czw 27 Kwi, 2017   

Esc w modelarstwie oznacza regulator, szyli sterownik, więc na pewno nie jest to bms. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group