ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
E-Merida 150 -> GT Helion - mój projekt
Autor Wiadomość
adept 
początkujący


Dołączył: 14 Kwi 2017
Posty: 20
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Sob 15 Kwi, 2017   

maniekrox, zaoferował lepszą ofertę na aku i ona wygrywa :) przekonaliście mnie. Teraz muszę wymyślić sposób montażu, ale najpierw dostać w swoje łapska ramę. Przełożyć bebechy z Meridy. Wtedy sprzedać ramę, dołożyć pensję. Myślę że w projekt zakończę za miesiąc. Takiej jestem myśli.

Czy ze sklepu Nexun, będę potrzebował coś jeszcze?
Do czego służy tajemnicza blokada osi, która chroni przed "usterką" za 40zł?

 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Nie 16 Kwi, 2017   

adept napisał/a:
Do czego służy tajemnicza blokada osi, która chroni przed "usterką" za 40zł?

Do tego, że jak się wyrwie oś z mocowania, to pozrywa kable, zewrze fazy i się zjara kilka rzeczy. :wink:
 
 
adept 
początkujący


Dołączył: 14 Kwi 2017
Posty: 20
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Nie 16 Kwi, 2017   

Czyli to must have.
O czymś jeszcze muszę wiedzieć?
Czy wiecie ile kosztuje sterownik bramala?
Wiem, że pracuje teraz nad jego nową wersją. Kupować teraz, czy wstrzymać się i kupić tą nową?
 
 
Majster 
stażysta
Elektronik



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Cze 2015
Posty: 131
Skąd: Tychy
Wysłany: Pon 17 Kwi, 2017   

Ja czekam na nową wersję, aktualnie mój rower jest rozebrany i serwisowany, pozatym mam jeszcze sterownik blokowy. Jak ci się śpieszy to weź starą wersję, przynajmniej jest przetestowana przez wiele osób a z nową mogą wyjść jakiejś kwiatki jak więcej osób zacznie testować. :cool:
_________________
Jeżdżę na "Discovery One" - 9c 10x6, 16s3p 60V 15Ah, GT 1500W, prędkość maks. 50km/h, zasięg 40-80 km

Więcej na temat budowy roweru na:
https://www.facebook.com/...yczneDiscovery/
Oraz
https://discoveryebikes.blogspot.com/
 
 
cola3d 
początkujący


Wiek: 40
Dołączył: 03 Paź 2016
Posty: 30
Skąd: Lublin
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017   

Elektrotonus napisał/a:


Rodzaj ogniw: Sony VTC5
Napięcie nominalne: 48V
Maksymalne napięcie: 54,6V
Ilość ogniw: 65 sztuk
Konfiguracja: 13S5P
Szacowana pojemność: 14Ah
Ilość energii magazynowanej: 673Wh
Obciążenie rekomendowane: do 60A
Waga: 3,4kg
Wymiary: 105x260x73mm


Nie wiem ale powinni napisać max 30A by ogniwa nie trafił szlag po jednym sezonie. Na naklejce napisali CURRENT 60A max WATT 2500.


Jak to jest z tymi wsokprądowymi ogniwami ? Teoretycznie z karty wynika 20A a nawet 30A przy zabezpieczeniu termicznym na ogniwo, czyli 30A o których piszesz to by było tylko 20% -30% wydajności tej baterii !! Pytam bo mam podobny aku i GT1500 zasysa z niego 45A. Zastanawia mnie żywotność takich akumulatorów skoro z tego co widzę w ludzie wykorzystują zazwyczaj 50% maxa przytajającego na ogniwo.
Ostatnio zmieniony przez Śro 19 Kwi, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adept 
początkujący


Dołączył: 14 Kwi 2017
Posty: 20
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017   

Mały update - wczoraj dostałem ramę. Jutro przyjdą potrzebne części - nowe manetki obrotowe i gripy 3x9 SRAM X0, stery redukcyjne Dartmoor Flash oraz przednia przerzutka XT. Jako że nie mam doświadczenia w ust. przerzutek oraz brak mi narzędzi do zajmowania się linkami i pancerzami - rower pójdzie do fachowca na regulację.

Wczoraj udało mi się "na krótko" zestawić poszczególne elementy. Poniżej kilka zdjęć z postępu prac.

Rama jest bardziej smukła i dłuższa. Szczerze, po tych 4latach na M'ce trochę dziwnie mi się jeździ. Rower sprawia wrażenie długiego, kierownica skręca leniwie. Siodło na zdjęciach jest wpuszczone na max, będę musiał chyba skrócić sztycę. Niemniej jednak rowerem jedzie się szybciej, bardziej pochylona postawa sprzyja lepszej aerodynamice, a zawieszenie pracuje jak miód. Nie ma mowy o pompowaniu nawet stając na pedałach i cisnąc co sił w nogach, tutaj jestem wręcz w szoku.

PS- Pytanie do starych wyjadaczy - WTF : https://www.youtube.com/watch?v=--Ovr6Cq9eU

20170419_220314.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 358 raz(y) 1,1 MB

20170419_220237.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 334 raz(y) 1,14 MB

20170419_220146.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 314 raz(y) 962,23 KB

20170419_220038.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 336 raz(y) 1,31 MB

 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 20 Kwi, 2017   

Kupiłeś drogi osprzęt ale Ci powiem że przy elektryku redukcja masy drogim osprzętem nie ma takiego znaczenia jak w rowerach normalnych startujących w maratonach górskich, itp. Mało tego tańszy osprzęt jest "stalowy", masywniejszy - czytaj: trudniejszy do zajechania przy użytkowaniu cięższego elektryka. Ale jak masz po prostu taką ochotę (nadmiar kaski) to luz, nie wnikam :wink:

Bujanie zawieszenia ramy przy elektryku też nie ma totalnie znaczenia :wink: Ale jak rower ma taką opcję to nie przeszkadza, bo zawsze lepiej się jedzie bez bujania jak zabraknie prądu na trasie :wink:

Znaczenie ma:
- wytrzymałość ramy (grubość / przekrój profili/ dodatkowe wzmocnienia/ spawy). GT robi mocne ramy.
- sztywność wahacza !!
- ilość miejsca w trójkącie na baterię/ osprzęt elektr.
- wygodna pozycja na długie wypady

Co do filmu to nic dziwnego :) Tylko trzy takie starty do setki i trzeba czekać aż silnik ostygnie ale tego się na filmie nie pokazuje :grin:
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 20 Kwi, 2017   

Adept, fajna rama :-) możesz napisać gdzie ja kupiłeś lub jakiś link z opisem? Fajnie bo tylne zawieszenie - dumper - praktycznie niewiele zajmuje przestrzeni w trójkącie ramy. Moja następna konstrukcją pewnie będzie full :-)
 
 
adept 
początkujący


Dołączył: 14 Kwi 2017
Posty: 20
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Pią 21 Kwi, 2017   

Kupiłem z allegro. Sama rama jest duża, ma dużo miejsca w trójkącie, jutro dokładnie wymierzę, chociaż na stronach jest info a tabelkę załączam w tym poście.
Ja mam rozmiar L.

Mam do was pytanie - co oprócz baterii, zaplecionego w kole silnika oraz sterownika jest mi potrzebne

Oraz jak duża musi być skrzynka - spójrzcie na tabelkę.
W przypadku kiedy bateria jest "dead" - o ile gorzej jedzie się takim rowerem
z tym całym "majdanem" :) ?

helion tabela.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 298 raz(y) 108,62 KB

 
 
adept 
początkujący


Dołączył: 14 Kwi 2017
Posty: 20
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Czw 27 Kwi, 2017   

Jutro, po wypłacie zamawiam części :) Dokupuję też finalne elementy całości - siodło B17, bo WTB już mnie męczy (tylko bez podśmiechujek, dupa wybrała :P ), bagażnik na sztycę oraz błotniki. Rower wygląda trochę bardziej donośnie oraz mniej sportowo.

18191042_120332000434989441_952093379_n.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 301 raz(y) 146,44 KB

18197484_120332000404202842_298089314_n.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 276 raz(y) 125,88 KB

18191256_120332000402718643_414939802_n.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 267 raz(y) 91,12 KB

 
 
Mav 
początkujący


Wiek: 46
Dołączył: 04 Sty 2017
Posty: 33
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017   

Jak słuchasz dupy :mrgreen: , to zamiast b17 popatrz za flyer'em.
Ma sprężyny - przyjemniejszy - swojego w idealnym stanie wersję special z miedzianymi nitami, używkę za 100 złapałem na all.
 
 
adept 
początkujący


Dołączył: 14 Kwi 2017
Posty: 20
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017   

a Ty jeździsz fullem? Tu nie tyle chodzi o amortyzację, co o dopasowanie do tyłka. nie ma sensu dublować amortyzacji, bo tylko bedzie bardziej bujać. zawieszenie w tym GT pracuje jak bajka i wybiera nawet lekkie nierówności.
 
 
adept 
początkujący


Dołączył: 14 Kwi 2017
Posty: 20
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Pon 01 Maj, 2017   

Coś nie chcecie mi pomagać :P
Dziś zacząłem wymierzać dziurę w trójkącie pod budowę skrzyneczki.
Skrzynkę będę robił sam, aby ciąć koszty..

Wstępnie będzie wyglądać jakoś tak :


Przeniosłem sobie wstępnie projekt do wektora i 3d, nie żeby mi to było bardzo potrzebne,
ale może wykonam sobie lepszą wersję pudełka z plexi ciętej laserm i giętej, na potem.



Jutro zrobię makietę z grubego styropianu, włożę w ramę i zobaczę czy coś nie haczy..
 
 
seba55a 
początkujący


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 44
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 01 Maj, 2017   

Proponowałbym zlikwidować przynajmniej to wycięcie przy damperze. Uzyskasz wtedy równą powierzchnię, lepszy rozkład masy np. dla zamontowanej w tym miejscu baterii.
 
 
adept 
początkujący


Dołączył: 14 Kwi 2017
Posty: 20
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Pon 01 Maj, 2017   

co masz na myśli mówiąc "zlikwidować wycięcie"?
Muszę mieć dostęp do regulacji dampera, blokady skoku oraz tłumienia powrotu.
Korzystam z tego często :) Dodatkowo z drugiej strony jest w tym miejscu zawór.
W zmiennym klimacie ochłodzenia/ocieplenia powietrze zmienia swoją objętność i raz na miesiąc
wyrównuję (wyrównywałem w Meridzie) ciśnienie w tymże.
Skrzynka w tym miejscu będzie płaska. Bateria, jeśli będzie musiałabyć mniejsza - będzie.

Nie mam zamiaru dostosowywać się do ebike'a, to ma działać w drugą stronę :P
Czy ktoś zaryzykuje podpowiedź, czy w to miejsce będzie pasowała bateria 16s5p oraz sterownik od barmala?


Czy te obliczenia są realne? Nie wiem czy dobrze naciągnąłem siatkę na moją skalę. Czy ktoś wie ile zajmuje cm2 bok 1 ogniwa, tzn na moim obrazku jaki jest wymiar pojedynczej kratki?!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group