|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Czy warto przerobić rower na elektryczny ? |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 26 Kwi, 2017
|
|
|
Oczywiscie to co napisałem powyżej to celowe wielkie uproszczenie.
Przecież czynników jakie okazuja się ważne w czasie eksploatacji (albo po poczatkowym okresie fascynacji) jest duzo więcej. Choćby gdzie i czym będzie ładowany, czy może/musi mieć wymienną demontowalną baterię, kompatybilność z rowerem żony, przyjaciół, waga bo konieczność noszenia, przewozu metrem, pociagiem, samochodem, prosta i szybka budowa, czy długa, droga i okupiona porażkami, kiepską niezawodnością ale z czasem wielka satysfakcja z osiagów itp itp
W kazdym razie odp na poczatkowe pytanie : Czy warto ? WARTO..
Chyba że się czyta wyłacznie opinię 'analogowych' rowerzystów, dla których jest to beee w każdej formie.
Ale i oni zmienią zdanie, kwestia czasu i okoliczności.
Bo dzięki elektrykom jeżdzimy częsciej, dalej i szybciej. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 26 Kwi, 2017
|
|
|
WojtekErnest, chyba musimy założyć fanclub składaków
Obowiązkowo z silnikami 250W oczywiście (no może lekko przewoltowanymi)
Wracając do tematu to zawsze warto się czegoś nowego nauczyć i przekonać się na własnej skórze co to takiego jest ten napęd elektryczny i jak to działa.
A działa z zasady naprawdę fantastycznie. Pozytywne doznania gwarantowane |
|
|
|
|
smekes
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2016 Posty: 85 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Śro 26 Kwi, 2017
|
|
|
z silników 250-500W można wyciągnąć dużo wiecej niż do 40km/h. Mam taki silnik i do niego sterownik 350W czyli 17A podkręcony lekko przez pogrubienie drutu do około 22A i średnio jeżdże tym około 45km/h. Pewne niedosyty są na trasie, gdzie predkością zadowalającą jest przynajmej 60km/h, bo inaczej trzeba poprostu ustępować samochodom zjeżdżając na prawo - wiadomo dołki, ale to zależy jeszcze od gęstości ruchu.
Stwierdze, e-bike to wspaniała rzecz, fajne uczucie sie pojawia, gdy zostajesz przez kogoś namierzony że masz e-bajka, np jadący za tobą samochód nie chce cie wyprzedzić, bo jedziesz dość szybko, pozatym mierzy ci prędkość :), albo moożna ścignąć skutera itd itp. a tak naprawde masz tylko... e-bajka:) |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 26 Kwi, 2017
|
|
|
sirgregs napisał/a: | WojtekErnest, chyba musimy założyć fanclub składaków
|
Nie ukrywam swojego szczególnego zainteresowania dla lekkich konstrukcji a w tym składaków. Uważam, że są niedoceniane i nie dostatecznie promowane, opisane itp.
Każdego z nas wprawdzie dotyka 'watownica' ale uważam że warto wyznaczyć sobie granicę rozsądku..
Piszę o tym tym częściej gdyż coraz wyrażniej widoczny jest różny trend w zakresie wyglądu, cięzaru i rozwiązań technicznych które stosują producenci rowerów elektrycznych a kierunkiem który wielu forumowiczów wybiera do swoich konstrukcji.
Niby się o gustach nie dyskutuje ale...
Z drugiej strony widzę na tzw mieście coraz więcej rowerów EV ale tak "na oko" 1 na 20 jest rowerem zrobionym samodzielnie. Przyrost zainteresowania oceniam na 100% w stosunku do ubiegłego roku.
Też tak macie ?. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 27 Kwi, 2017
|
|
|
Podobnie jak ja, te najsłabsze silniki trzeba wspomagać i to mi pasuje.
Granica rozsądku to właśnie 250W.
Wolnobieg w silniku to przynajmniej dla mnie najlepsze rozwiązanie. Wielokrotnie na wycieczki z rodziną zdejmowałem baterię i jazda, a te 2,5 kg w kole nie odczuwalne. Natomiast do pracy "latam" elektrycznie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|