|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Tesla P85D - bateria |
Autor |
Wiadomość |
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017 Tesla P85D - bateria
|
|
|
Witam,
Zwracam sie z pytaniem, bo pewnie wielu z Was interesuje sie pojazdami elektrycznymi. Chodzi mianowicie o baterie w tesli.
Czy spotkał sie ktos moze z informacją nt. podpinania sie do baterii przez zewnętrzny odbiornik (ładowanie/rozładowywanie) ?
Jakis projekt z amerykańskich forów albo inne strony o podobym rozwiązaniu ?
Jak sie domyslam gniazdo do ładowania na swoich pinach nie dysponuje wyprowadzeń mocy z baterii.
Jak przy mniejszych bateriach na pewno nad ogniwami czuwa BMS.
Spotkał sie ktos z informacjami czy są w nim wprost wyprowadzenia jak w naszych małych BMSach, gdzie moznaby podpiąc ładowanie i odbiornik ? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017
|
|
|
Pakiet modelu S składa się z 14 modułów 24 V po 5,3 kWh każdy.
Czyli każdy moduł 24V jest konstrukcyjnie typu 6S74P i ma własny BMS + sterowanie + chłodzenie oraz
jest przystosowany do wspólpracy szeregowej z kolejnymi modułami i szyną danych.
Zapewne jest wyjście prądowe 24 V ale czy samodzielnie może pracować to wątpię.
Zobacz tu:
https://www.youtube.com/watch?v=NpSrHZnCi-A |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Pakiet modelu S składa się z 14 modułów 24 V po 5,3 kWh każdy. |
Zdaje sie ze 15 modułow |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 26 Kwi, 2017
|
|
|
Jest kilka modeli,
- 15 modułów, nie pamietam parametrów
- Pakiet 85 kWh, składa się z 7104 ogniw w układzie 16 modułów 6S74P.
- Mniejszy pakiet 60 kWh ma 'jedynie' 5040 ogniw - 14 modułów 6S60P. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Nie 11 Cze, 2017
|
|
|
Passat_EQ napisał/a: | Zwracam sie z pytaniem, bo pewnie wielu z Was interesuje sie pojazdami elektrycznymi. Chodzi mianowicie o baterie w tesli.
Czy spotkał sie ktos moze z informacją nt. podpinania sie do baterii przez zewnętrzny odbiornik (ładowanie/rozładowywanie) ? |
Słyszałem o projekcie który przewiduje możliwość korzystania z baterii Tesli jako z gigantycznych buforów energii w miarę rozwoju tego sektora motoryzacji. W czasach kiedy energia odnawialna ma swój byt często dochodzi do tego że energia jest w nadwyżce lub w deficycie. Jeśli każdy właściciel domu w USA miałby jeden samochód elektryczny z tak pokaźnym akumulatorem jak Tesla - to Stany miałyby niezły bufor energii który dzięki inteligentnej sieci energetycznej przesyłały by energię w miejsca w których występował by deficyt energetyczny.
Zastanawia mnie jakby było to rozliczne z właścicielami samochodów albo również to - jak np. właściciel chciałby "zatankować" swoją Teslę do pełna przez noc a tu gdzieś występuje deficyt i jakaś część energii " frunie" po kablach właśnie tam - a właściciel tej niezwykłej fury wsiada rano z wielkim zdziwieniem ...
Ciekawe przedsięwzięcie |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
wesmar
stażysta wesmar
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 114 Skąd: W-wa
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|