|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
silnik do zethosa (damka) |
Autor |
Wiadomość |
roybatty
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Cze 2017 Posty: 15 Skąd: afe
|
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017 silnik do zethosa (damka)
|
|
|
Witam po raz 1 na forum
na wstępie zaznaczam że w sprawie rowerów elektrycznych jestem zielony,
problem jest taki, że chciałbym aby moja żona mogła ze mną trochę pojeździć w terenie - oczywiście nie są to żadne treningi MTB, ale jest cała masa stromych podjazdów, szybkie zjazdy i tak w kółko, suma sumarum jest to zbyt męczące. No więc chcę dołożyć jej jakiś silnik do roweru.
A rower to unibike zethos lady 17 cali - wersja fabryczna czyli korba na octalinku, hamulce hydrauliczne.
No i chciałem się dopytać, bo jak rozumiem można kupić jakiś zestaw typu gotowiec z silnikiem na tylnym kole, ale można też kupić silnik centralny, no i jakie są generalnie różnice w kwestii wygody tych rozwiązań. No i czy w wypadku silnika na tylne koło to korbę muszę wymienić na kwadrat czy czujniki pasują już też na octalinka? Na razie to tyle, jak coś będę pytał dalej.
pozdrawiam Kris |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017
|
|
|
Masz na górze i na dole reklamy firm ktore oferują gotowe komponenty do konwersji roweru na wspomaganie elektryczne. To najprostrze choć nie najtansza metoda by zrobic to szybko i bez umiejętności elektronicznych. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
roybatty
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Cze 2017 Posty: 15 Skąd: afe
|
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Masz na górze i na dole reklamy firm ktore oferują gotowe komponenty do konwersji roweru na wspomaganie elektryczne. To najprostrze choć nie najtansza metoda by zrobic to szybko i bez umiejętności elektronicznych. |
tak przeglądałem, za dużego wyboru tam niestety nie ma, ale to nie problem,
natomiast bardziej chodzi mi o porównanie silnika w tylnej osi do silnika centralnego -
w większości rowerów jakie znam z filmów są to silniki centralne - te w tylnej osi spotykam tylko w mieście, czy one nadają się tylko do utwardzonych dróg i nie sprawdzają się się w terenie, czy o co chodzi??? - jak już wcześniej pisałem zależy mi tylko na wspomaganiu, a nie na tym aby rower sam jechał z zawrotną prędkością to raz a dwa zależy mi też na jak największej efektywności silnika i jak najmniejszej masie tego wszystkiego. Może się mylę, ale sądzę że silnik centralny będzie najlżejszy, bo nie montowany w kole czyli masę rotującą mamy nieporównywalnie mniejszą czyli manewrowość tego roweru powinna być znacznie lepsza. Czy ktoś może się w tych tematach wypowiedzieć? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|