ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Silnik 500W/36V z allegro?
Autor Wiadomość
hungalabunga 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 68
Wysłany: Pon 26 Kwi, 2010   Silnik 500W/36V z allegro?

Witam Wszystkich!!

Zbieram sie powoli do zakupienia silnika do rowerku, na allegro wpadl mi taki link:

http://allegro.pl/item100...00w_36v_26.html


Czy ktos z Forumowiczow wie co to za silnik? Może macie jakieś bliższe dane o nim? Chcialbym własnie cos wplatane w koło ale chyba taniej niż ta oferta nie znajde (+ akumulatory co razem dałoby z 1200zl). Bo chodzi o to zeby czasem wstawic standardowe koło i zdjac akumulatory (i dlatego nie chce w tylnym kole bo to czasochlonne).

No wlasnie, jakie akumulatorki do tego uzywac?

Rower potrzebuje dla dziewczyny by codziennie dojezdzala do pracy 12km, bo stanie w Krakowie w korku niezbyt jej sie podoba, a z drugiej strony nei bedzie miala az tyle sily zeby dzien w dzien o własnych siłach 25km do i z pracy robic... :)

pozdrawiam serdecznie

Paweł
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Pon 26 Kwi, 2010   Re: Silnik 500W/36V z allegro?

silnik dość sporej mocy -powinny być stosunkowo niezłe przyspieszenia przy ruszaniu na krzyżówkach. niestety okupione sporym apetytem na prąd...

akumulatory -jeśli chcesz się mieścić w założonej cenie to żelowe -12Ah bo mniejsze mogą nie wydolić prądowo -zwłaszcza przy ruszaniu... i zasięgu wyjdzie max ze 20km z naładowania... taki silnik żre prą...
według mnie jak dla dziewczyny to konfiguracja niezbyt... rower będzie diabelnie ciężki... silnik ponad 5kg ten nawet ze 7kg -bo wizualnie to dość duzy silnik... starszej generacji., aku ponad 12kg... postaraj się aku montować jak najniżej -żeby był nisko środek ciężkości... aku na bagażniku to rowerem będzie kiwać -dla drobnej dziewczyny może to być męczące... ale i tak jak do wagi roweru dodasz jeszcze 20kg -to prowadzenie tego będzie mało komfortowe... choćby przeprowadzenie kilka metrów...

osobiście sugerowałbym słabszy silnik 250W -a przy ruszaniu zapedałować -wspomóc - a dalej jazda na silniku -silnik 250W i 500W zapewnią podobną prędkość... różnica jest w żwawości ruszania...
i jak dla dziewczyny... to szarpnij się na jakieś lżejsze aku... jakiś lit...

silnik 250w z wolnobiegiem będzie ważył ze 3kg... aku litowe 3kg. zasięg -ponad 20kg.
jeśli aku złożysz z ogniw laptopowych... to w założonej cenie się wyrobisz...

silnik którego link podajesz... cóż... jeśli to dla dziewczyny to aku musisz dać solidne ale lekkie... pozostaną tylko droższe litowe... jakieś lifepo4 albo co... albo co najmniej pakiet składany z modelarskich... a to ceny już robią się konkretne...

o ile słabszy silnik można zasilić delikatniejszym aku składanym z ogniw 18650 laptopowych... nie tak trudno zapewnić 5-8A a w porywach do 12-15A
-to dla silnika 500W trzeba zapewnić ciągłą dostawę ponad 10A prądu a w porywach do 25A. tego laptopowe ogniwa nie wydolą... musiałoby ich być tyle, że i drogo i ciężko... a zasięg wyszedłby niepotrzebnie duży...

mocniejsze silniki w połączeniu z tanimi aku żelowymi... to raczej do trajki a nie zwykłego dwukołowego roweru...

ja mam kilka używanych silników 250W... jakiś do odsprzedania może się znajdzie... jakby co wal na priv.
_________________
Witek.
 
 
Maxio0
[Usunięty]

Wysłany: Pon 26 Kwi, 2010   

Silniki te są o niebo oszczędniejsze od klasycznych rozwiązań z przekładniami i silnikami DC. Wszystko zależy od tego jak się jeżdzi. Na moim 500W hubie z czterema zelami 12Ah przy ruszaniu z pedałów spokojnie przejeżdzałem 40-50km. I nie istotne jest jakiej mocy jest silnik - w tym przypadku prądu idzie tyle ile jest potrzebne w danej chwili. Gorąco polecam.
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Pon 26 Kwi, 2010   

ale... silniki 250W w hubie są jeszcze oszczędniejsze.

na aku22v-2Ah ważącym 350gram przejeżdżam 7km.
Na aku 24V 8Ah przejeżdżam 30km. a aku sporo mniejsze niż u Ciebie.


jechaliśmy z Kolegą równo obok siebie... jeden rower z hubem 500W 48V drugi z hubem 250W24V -prędkość 20km/godz. oba rowery opomiarowane.

ten z silnikiem 500W48V leciał na pobieranej mocy 380W ten z hubem 250W24V na mocy 150W.

mniejszy silnik miał założone mniejsze koło niż zalecane -więc max dla niego było 21km-godz.
rower z silnikiem 500W +miał jeszcze trochę zapasu -leciał na 3/4 gazu -i można się było rozpędzić do 30km/godz... tyle, ze wtedy pobierana moc jeszcze rosła.

a silniki przekłądniowe dc -cóż pod względem zużycia energii są daleko z tyłu za bezszczotami w hubie... i tymi o mniejszej mocy i tymi o większej...
_________________
Witek.
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Pon 26 Kwi, 2010   

Maxio0 napisał/a:
........ Na moim 500W hubie z czterema zelami 12Ah przy ruszaniu z pedałów spokojnie przejeżdzałem 40-50km. I nie istotne jest jakiej mocy jest silnik - w tym przypadku prądu idzie tyle ile jest potrzebne w danej chwili. Gorąco polecam.

a ile ważą Twoje CZTERY ŻELE na pokładzie ???

i w dużej mierze chodzi właśnie oto ile prądu jest potrzebne w jakiś tam danych chwilach... po prostu... do mocnego silnika -aku musi być duży. i albo drogi -albo ciężki.

nie chodzi tylko o zasięg... a też o to, żeby zapewnić tą moc wymaganą nawet w krótkich chwilach i dodatkowo nie przegrzewać aku
. silnik 250W48V szarpie 2-5A prądu ciągłego... i około 10A przy ruszaniu -co można zasilić dość lekkim aku. silnik 500W 48W -ciągnie 5-10A prądu ciągłego... i ponad 25A przy ruszaniu. nawet twoje 4 wielkie aku mocno dostają popalić...

jeśli byłoby 250W24V -to prądy 4-10A ciągłe i przy ruszaniu 15A. a mocny silnik 500W24V to 10-20A prąd ciągły -i 50A przy ruszaniu... czyli dwa żelowce 12Ah ważące w sumie 8kg nie są w stanie nakarmić silnika 500W. trzeba by dać co najmniej dwa po 17Ah

laptopowe li-jony... musiałoby ich być tyle, żeby ważyły z 10kg... i co z tego, że dałyby zasięg ze 100km ?

takiego silnika nie zasilisz lżejszym żelem. a litem... cóż lit musi być o wyżyłowanych parametrach... więc jeśli nie na wagę -to na cenę się przełoży.
moc max jest moc... i nie ma cudów. jeśli silnik potrzebuje... aku musi dostarczyć. choćby chwilowo.


robię rowerem z hubem 250W24V z wolno biegiem 7km na takim aku...
_________________
Witek.
 
 
7h7 
stażysta



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 150
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 27 Kwi, 2010   

Silnik CRYSTALITE 408 (Ekonapędy) w kole 26", kontroler 20A max, akumulator li-jon 63V 10Ah 6równolegle/15szeregowo (5kg), ja 90kg - robię w ruchu miejskim do pracy(ruszanie/zatrzymywanie + wspomaganie pedałowaniem) 60km tj 4x15km w jedną stronę.
_________________
erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
 
 
Maxio0
[Usunięty]

Wysłany: Wto 27 Kwi, 2010   

wit napisał/a:
ale... silniki 250W w hubie są jeszcze oszczędniejsze.

na aku22v-2Ah ważącym 350gram przejeżdżam 7km.
Na aku 24V 8Ah przejeżdżam 30km. a aku sporo mniejsze niż u Ciebie.


jechaliśmy z Kolegą równo obok siebie... jeden rower z hubem 500W 48V drugi z hubem 250W24V -prędkość 20km/godz. oba rowery opomiarowane.

ten z silnikiem 500W48V leciał na pobieranej mocy 380W ten z hubem 250W24V na mocy 150W.


Wydaje mi sie ze te pomiary przeprowadzaliście przy małym ciśnieniu w oponach, bo cos duże wyszły Ci te moce pobierane przy 20km/h.

U mnie przy 4 atm. w oponach 26" 1,75 cala szerokie przy silniku 408 (Vmax=40km/h) przy prędkości 20km/h silnik potrzebował 3A na płaskiej powierzchni, co daje około 160W. Moje żele wówczas przy takim poborze prądu miały (z fabrycznych 12Ah) jakieś 8Ah, i przy tej prędkości pokonanie 40-50km było jak najbardziej realne. Nie przesadzajmy z tymi różnicami w poborach prądu przez Huby 250W i 500W, nie porównujemy silników benzynowych 2 litry i 1.4. Oba Huby mają podobną sprawność i przy podobnych masach pojazdów pobierają podobne moce.
Ostatnio zmieniony przez Wto 27 Kwi, 2010, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hungalabunga 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 68
Wysłany: Wto 27 Kwi, 2010   

Dziekuję za odpowiedzi!

Wit, a kto produkuje takie silniki 250W? Na stronce Ekonapędy widze tylko większe. Te akumulatory, które pokazujesz na zdjeciu LIghtmax 2200 sa gdzies do dostania? (Widzialem cos takiego w modelarstwie ale z mniejszą pojemnością).
7h7, a co to za zestaw baterii ?:)

Dobrze, czyli np. hub 250W, kontroler, akumulatory. Czy jest jakis producent który sprzedaje kompletny taki sprzet poza aku?

To może być wspomaganie jazdy, nie musi być ciągłe zasilanie, z tych 12km można kawałek przepedałować :)

pozdrawiam

Paweł M.
------
hungalabunga(at)gmail.com
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Wto 27 Kwi, 2010   

Maxio0 napisał/a:

Wydaje mi sie ze te pomiary przeprowadzaliście przy małym ciśnieniu w oponach, bo cos duże wyszły Ci te moce pobierane przy 20km/h.
nieważne -czy te moce duże czy małe... ważne, że warunki podobne. oba rowery miały po 3,5 bar ciśnienie. może było lekko pod górkę... może droga dziurawa... rower z mocniejszym i sporo więcej biorącym hubem -także crystalite wraz z kierowcą ważył mniej niż ten oszczędniejszy z mniejszym hubem...
niestety ja ważę sporo więcej niż kolega... nawet zlekkim aku mój silnik ma co ciągnąć... mnie jest 115kg. plus rower...

Maxio0 napisał/a:

U mnie przy 4 atm. w oponach 26" 1,75 cala szerokie przy silniku 408 (Vmax=40km/h) przy prędkości 20km/h silnik potrzebował 3A na płaskiej powierzchni, co daje około 160W. Moje żele wówczas przy takim poborze prądu miały (z fabrycznych 12Ah) jakieś 8Ah, i przy tej prędkości pokonanie 40-50km było jak najbardziej realne. Nie przesadzajmy z tymi różnicami w poborach prądu przez Huby 250W i 500W, nie porównujemy silników benzynowych 2 litry i 1.4. Oba Huby mają podobną sprawność i przy podobnych masach pojazdów pobierają podobne moce.

no to twoje żele już na poziomym mają co robić... a przy ruszaniu obrywają i trwałość im spada... a porównywanie hubów -dokładnie jak z porównywaniem silników benzynowych... tam też więcej zalezy od wagi i aerodynamiki pojazdu niż od pojemności silnika...
silnik 2 litry pali wyraźnie więcej od małego -tylko jeśli ostro korzystać zdynamiki.
podobnie z hubami... jak masz z górki oba -czy500W czy 250W są oszczędne. jak masz poziomo i jedziesz ze stałą prędkością -hub 500Wbierze minimalnie więcej... jak przyspieszasz -to hub 500 bierze duuuuużo więcej -i aku się gotuje... chodzi bardziej o wydajność prądową iniż o samą pojemność...
hub 500W jest fajny -gdy możesz mieć super aku. gdy chcesz jeździć szybko -ze 35km/godz. albo gdy musisz -bo masz pod górę... tyle, że wtedy i drogi aku musisz...
a normalnie -hub 250W jest wystarczający -a cały napęd sporo tańszy i ekonomiczniejszy...
_________________
Witek.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Wto 27 Kwi, 2010   

witam

Ja mam silnik crystalite 4012 zapleciony w przednie koło 28".Silnik pracuje na akku LiFe 48V/10Ah

Na prostej drodze rower jedzie max z prędkością 28km/h i pobiera 3.5A
Przy ruszaniu na płaskiej powierzchni prąd rośnie do 10A.
Przy ruszaniu pod górkę 15A
oczywiście bez wspomagania pedałami.
Jak sprawdzałem w terenie bez wspomagania pedałami przejechać można spokojnie 40km
gdzie miałem sporo podjazdów i prędkość spadła do 16km/h

Masa roweru kompletnego 28kg + ja 76kg
_________________
pozdr
Tomek
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Wto 27 Kwi, 2010   

tomson napisał/a:
witam

akku LiFe 48V/10Ah
Jak sprawdzałem w terenie bez wspomagania pedałami przejechać można spokojnie 40km
Masa roweru kompletnego 28kg + ja 76kg


czyli około 480Wh -jakieś 12Wh na kilometr zasięgu. czyli - jakieś 80% większe zużycie prądu niż u mnie... mój rower zużywa 7Wh na kilometr.
+ mam mniejszy opór powietrza -rower poziomy -ale za to większyciężar -rower 32kg a ja 115kg.
na aku 22V 2Ah przejeżdżam 7km
na starym aku life 24V poniżej 8Ah (zmierzona pojemność -jeżdżę z miernikiem pojemności) ponad 30km.
_________________
Witek.
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Wto 27 Kwi, 2010   

7h7 napisał/a:
akumulator li-jon 63V 10Ah 6równolegle/15szeregowo

jakiej firmy masz ogniwa ? jaki typ? czy się nie grzeją ? i jakie prądy idą na poziomym asfalcie ?-a jakie pod górkę itp?


będę składał pakiet li-jon -i zastanawiam się nad konfiguracją...
będzie 6 lub 9 równolegle /10 szeregowo...
-silnik 250W 24V wyjęty z koła 26" zapleciony w kole 20"

i biję się z myślami jak mocno można obciążyć ogniwa...

wolałbym lżejszy aku... tyle ,że 6 ogniw równolegle-nie wiem czy nie będą się grzały...

Koledzy -kto używa w rowerku ogniw laptopowych ?
nowych-czy z odzysku? -jakich firm -w jakiej konfiguracji ? i jakim prądem obciążacie?
_________________
Witek.
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Wto 27 Kwi, 2010   

hungalabunga napisał/a:
Dziekuję za odpowiedzi!

Wit, a kto produkuje takie silniki 250W? Na stronce Ekonapędy widze tylko większe.

sporo firm robi... ekonapędy handlują po prostu jedną konkretną firmą i raczej większymi silnikami.

a hubów 250W jest typowo większy wybór niż mocniejszych...

w prawie całej europie (w Polsce też) 250W jest legalne w rowerze...
a mocniejszy silnik elektryczny -to formalnie trzeba rejestrować jako motorower i w kasku jeździć... tyle, że jakdotąd.. nikt nam mocy nie sprawdza.... ale... poza oszczędnością -strzeżonego....
dlatego ja mam silnik 250W -co wielkimi literami pisze... i nawet w mniejszym kole... więc
jedzie poniżej dopuszczalnych 25km...

a że przypadkiem czasem aku mi się pomylą i zamiast 24V podepnę 36V -to już inna sprawa... silnik według wszelkich tabliczek mieści mi się w normie....a aku -nie ma napisów....

hungalabunga napisał/a:

Te akumulatory, które pokazujesz na zdjeciu LIghtmax 2200 sa gdzies do dostania? (Widzialem cos takiego w modelarstwie ale z mniejszą pojemnością).
7h7, a co to za zestaw baterii ?:)



aku zippy flightmax 2200Ah 3 cele około 65zł na allegro - kolekcje - modelrstwo - zdalnie sterowane.... szukaj "pakiet" lub "pakiety"
to typowy modelarski aku li-pol średniej klasy.... trzeba dobrej ładowarki i rozsądku przy ładowaniu -bo trochę niebezpieczny... przy zwarciu ryzyko pożaru... przy przeładowaniu też.
pojemność i zasięg nieduży... za to... mały, lekki a moce -kolosalne. ten aku co w ręku trzymam (ściślej to dwa mniejsze spięte razem) jest w stanie zasilić silnik 500W
Ty pomyśl nie nad dwoma jak ja -ale nad czterema takimi drobiazgami...

hungalabunga napisał/a:

Dobrze, czyli np. hub 250W, kontroler, akumulatory. Czy jest jakis producent który sprzedaje kompletny taki sprzet poza aku?

To może być wspomaganie jazdy, nie musi być ciągłe zasilanie, z tych 12km można kawałek przepedałować :)


lepiej kompletować...

sugeruję hub 250W -kontroler na 24V i aku modelarski -troszkę większej pojemności... np 4 takie jak te co ja używam dwóch... albo... 2 szt 4s1p 5Ah... też
silnik wyjdzie 3kg, sterownik i manetkaze0,4kg, a aku masz szansę złożyć poniżej kilograma... z całym napędem zmieścisz się poniżej 5kg może nawet 4kg i około 1 tysia... tyle, że zasięgu będzie około 10-15km. a nie 30-40...

tyle, że zasięg silnikowy można wspomagać pedałując... kręcąc jak na zwykłym rowerze -lekko jak z górki -a prądu starczy na 3x dalej niż na samym silniku... według mnie -najlepszy sposób jazdy... przynajmniej... przed emeryturą... na pedałach a silnikiem sobie pomóc.

...wal na priv -dostaniesz nr tel i pogadamy...
_________________
Witek.
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Wto 27 Kwi, 2010   

wit napisał/a:

Koledzy -kto używa w rowerku ogniw laptopowych ?
nowych-czy z odzysku? -jakich firm -w jakiej konfiguracji ? i jakim prądem obciążacie?

Mam używane laptopowe Sanyo 2,2Ah (czerwone). Pakiet 10s10p.Przy obciążeniach prądem 1C przez ok. godzinę pakiet był wyraźnie ciepły (na oko między 30 a 40 st. C)
Pojedyńcze ogniwa przy prądzie 3C po kilku minutach były na tyle ciepłe, ze bałem sie o ich dalszą "stabilność" ale ja mam w sumie bzika na punckie swojego bezpieczeństwa.
Przy 6-7 ogniwach i 1C będziesz miał jakieś 15A co jak czytam dla Ciebie nawet przy ruszaniu to jest za dużo więc taki pakiet powinien spokojnie wystarczać myślę
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Wto 27 Kwi, 2010   

[quote="sobolu"]
wit napisał/a:


Przy 6-7 ogniwach i 1C będziesz miał jakieś 15A co jak czytam dla Ciebie nawet przy ruszaniu to jest za dużo więc taki pakiet powinien spokojnie wystarczać myślę


typowo silnik ciągnie mi 4-6A.... pod górkę 10 -15A raczej rzadko -tyle, że to przy 24V i 20-22km na godz. chćę złożyć aku 36V -i przewoltować silnik. więc i prąd wzrośnie...
oprócz prędkości oczywiście...
a może właduję układ 2x 6s6p...

do ruszania... , pod górkę... i normalnie będzie dwie sekcje równolegle -22V

a jak się rowerek rozpędzi... to przeskok przekaźnika... i... sekcje w szereg... na 44V i ze 35km / godz.... jako... swoisty drugi bieg.
_________________
Witek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group