ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa pierwszego ebika na ramie dh 5000w
Autor Wiadomość
ZiBi 
początkujący


Dołączył: 25 Cze 2017
Posty: 13
Skąd: Londyn/ Białystok
Wysłany: Nie 02 Lip, 2017   Budowa pierwszego ebika na ramie dh 5000w

Witam wszystkich forowiczów.
Przymierzam sie do budowy swojego pierwszego ebika a ze jestem kompletnie zielony w tym temacie bede liczyl na wasza pomoc.
No wiec po koleji.
Lista rzeczy ktore mam badz ktore sa zamowione:
Rower ktory bede przerabial to norco aurum 2 DH 2013
Amortyzator rock shox boxxer rc 200mm
Damper fox vanrc skok kola 200mm
Hamulce przod/tyl hydrauliczne shimano zee 203mm czterotloczkowe
Kola 24 czy 26 i jakie jeszcze nie wiem licze na wasza podpowiedz..(zaznacze tylko ze rower bedzie uzywany w 80% do jazdy po zatloczonym miescie (londyn) w 20% lasy polne drogi i szutrowe sciezki rowerowe)
Silnik mxus v3 16x4 (zamowiony z faster bike)
Sterownik adaptto midi-e (zamowiony jest w drodze z vectora)
Bateria 18s12p okolo 40Ah na ogniwach lg mj1 3500mah 10A (zamowione w cyklonebike)
PAS
Lista rzeczy do kupienia (tu bardzo licze na wasza pomoc w wyborze):
Blat i wolnobieg. Ten co mam ma tylko 36 zebow a chcialbym wspomagac pedalowaniem przy okolo 40 km/h. Ile zebow bedzie najlepsze i jaki?
Obrecze kol, szprychy i opony. 24 czy 26 no i musza byc bardzo mocne (mam 193cm i 100kg)
Manetka. Czy jest jakas specjalnnie dedykowana pod adaptto. Chcialbym dobrej jakosci fulla.
Sprezyna do dampera. Oryginalna jest 400x3.25 i jest duzo za miekka.
Stacyjka
Ladowarka do aku
Mam tez pytanie do uzytkowniko adaptto czy bede potrzebowal jakies specjalne zlaczki ktorych nie ma przy sterowniku.
Na chwile obecna wiecej mi nie przychodzi do glowy jezeli o czyms zapomnialem prosze o dopisanie.

WP_20170629_19_12_05_Pro.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 2097 raz(y) 399,41 KB

WP_20170629_19_15_58_Pro.jpg
.
Pobierz Plik ściągnięto 803 raz(y) 413,62 KB

Ostatnio zmieniony przez ZiBi Pon 03 Lip, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Nie 02 Lip, 2017   

Świetny sprzęt, aż żal wkładać huba :mrgreen: Koła zostaw 26" oczywiście ale swoją drogą nie masz czasem z tyłu osi Thru-Axle 157/12mm? Pozostanie Ci albo wyciananie na zamówienie adapterów na zwykłą oś QR 10mm albo szlifierka :lol:
 
 
ZiBi 
początkujący


Dołączył: 25 Cze 2017
Posty: 13
Skąd: Londyn/ Białystok
Wysłany: Nie 02 Lip, 2017   

Tak dokladnie jest tam taka os i bede sie musial trocha napracowac zeby zamocowac tam os silnika ale mam nadzieje ze moj doswiadczony spawacz sobie z tym poradzi.
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Nie 02 Lip, 2017   

Biedna rama... naprawde szkoda furki :cry:
 
 
ZiBi 
początkujący


Dołączył: 25 Cze 2017
Posty: 13
Skąd: Londyn/ Białystok
Wysłany: Nie 02 Lip, 2017   

Spojrz na to z drugiej strony ze jak wszystko pojdzie zgodnie z planem powstanie bardzo fajny sprzecik.
Rower ten kupilem specjalnie z przeznaczeniem na przerobienie go na elektryka i chcialbym aby po przerobce ciagle wygladal jak rower nie jak klocek
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Nie 02 Lip, 2017   

do takiego cacka to tylko skrzyneczka carbonowa, silniczek mid albo mocna przekłdniowka.
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 03 Lip, 2017   

Serio chcesz tę piękną i zapewne drogą ramę zepsuć hubem? Pomyśl sobie na spokojnie o tym co Ci koledzy z forum radzą. Zepsujesz pracę zawieszenia które zapewne pracuje bardzo fajnie. Hub ma swoje zalety ale w takim sprzęcie to oj niee.
Gdybyś tę płytę którą przyłożyłeś na zdjęciu z lewej strony przymocował z prawej z mocnego aluminium to może dałoby się zamocować tam jakiegoś MIDa outrunnera dość łatwo. Raz że byłby leciutki a dwa że znajdowałby się w części resorowanej.
Pomyśl, masz sporo do stracenia. I tak nie wiadomo czy się wyrobisz na ten sezon.
Pojeździj nim póki jeszcze nie jest zepsuty, może Ci się odwidzi ;)
 
 
Tomek 
brygadzista



Pomógł: 9 razy
Wiek: 27
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 268
Skąd: Bralin
Wysłany: Wto 04 Lip, 2017   

Przecież autor kupił go pod przeróbke i ma już zamówione części :wink:
Na przód weź duży blat (np 48) a na tył wolnobieg z najmniejszą zębatką 12t to wspomaganie będzie komfortowe nawet przy 50km/h. Najważniejsza sprawa tutaj to mocowanie silnika, trzeba zrobić porządnie bo mxus się będzie mścić.
_________________
Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403
 
 
ZiBi 
początkujący


Dołączył: 25 Cze 2017
Posty: 13
Skąd: Londyn/ Białystok
Wysłany: Wto 04 Lip, 2017   

Dzieki Tomek za porade. Faktycznie mocowanie silnika to najwiekszy problem w tej chwili ale mysle ze jakos sie z tym uporam, najpierw musze wszystko rozkrecic I dac rame do piaskowania pozniej Bede dzialal nad mocowaniem I skrzynka Na aku.
Co do ramy to tak jak pisalem wczesniej kupilem rower specjalnie pod elektryka I ani troche nie jest mi szkoda jej przerabiac. Uwazam ze zeby zrobic ladnego ebika potrzebna jest ladna rama jak to mowia z go..a bata nie ukrecisz. Jezeli chodzi o cene to mysle ze jest porownywalna z cena ramy falkon z calym osprzetem wiec tragedji nie ma.
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 04 Lip, 2017   

Tomek napisał/a:

Na przód weź duży blat (np 48)


Weź lepiej korbę szosową z blatem 52 lub 53t :) W wersji trzy rzędowej masz awaryjnie jeszcze mały blat.
 
 
ZiBi 
początkujący


Dołączył: 25 Cze 2017
Posty: 13
Skąd: Londyn/ Białystok
Wysłany: Czw 06 Lip, 2017   

Korby wolal bym nie zmieniac oryginalna mam shimano zee i poszukam do niej blatu o jak najwiekszej ilosci zebow. A wiecie moze ilo rzedowy wolnobieg zmiesci sie na osi silnika??
 
 
ZiBi 
początkujący


Dołączył: 25 Cze 2017
Posty: 13
Skąd: Londyn/ Białystok
Wysłany: Czw 06 Lip, 2017   

Czy ktos z Was wie czy przedni amor mozna wypiaskowac i pomalowac proszkowo??
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 06 Lip, 2017   

można ale z tym piaskowaniem ostrożnie, lepiej zdjąć lakier na mokro
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ZiBi 
początkujący


Dołączył: 25 Cze 2017
Posty: 13
Skąd: Londyn/ Białystok
Wysłany: Czw 06 Lip, 2017   

tas napisał/a:
można ale z tym piaskowaniem ostrożnie, lepiej zdjąć lakier na mokro

Na mokro znaczy specjalnym srodkiem chemicznym? Dlaczego ostroznie z piaskowaniem, mozna cosuszkodzic?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 06 Lip, 2017   

mocowania uszczelniaczy czy zrobić fazy na uchwycie hamulca.
Piaskowanie jest niedokładne, jedzie jak leci i lepiej dać taką pracę w odpowiednie ręce.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group