ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
silnik magnetyczny
Autor Wiadomość
manic
[Usunięty]

Wysłany: Nie 19 Lut, 2006   silnik magnetyczny

Co myślicie o silniku magnetycznym?
Czy rzeczywiście taki dobry? Czy to fikcja?
Koncepcja silnika działjącego na odpychanie o dużej sprawności ogólnie mi się podoba, ale jak tłumaczyć nadsprawność takiego silnika?
Czy ktoś eksperymentował z takim silnikiem(modelem)? Zachęcam do dyskusji!!
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Lut, 2006   

http://www.magnesy.tanio....agnetyczny.html
Chodzi ci o takie cudo?
Pomysł naprawdę ciekawy, tylko na razie gabaryty tej maszyny są trochę przytłaczające, ale pewnie już niedługo...
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Lut, 2006   

jasne.... zeby silnik dzialal to musi byc zmiana pola dla rownowazenia ujemnego momentu obrotowego w silniku magnetycznym nie ma zmiany pola , pole jest stale wiec nie wiem jak moze sie to krecic, Minato cos tam nakombinowal jakies pierdoły i sprzedaje niby ..... niby..... marnie widze cala idee silnika magnetycznego. Kiedys sie tym bawilem.
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Lut, 2006   

No cóż, nie widziałem tego na własne oczy, więc może to szarlataneria, niemniej tak na logikę rozwiązanie wygląda prawdopodobnie. Kiedy odpychanie magnesów ustaje i wirnik ma ochotę się zatrzymać elektromagnesy przepychają go o tyle, że znów oddziałuje na niego odpychanie magnesów i cześć. Impuls prądu jest krótkotrwały, więc i zużycie energii niewielkie. Ja bym tego w każdym razie tak od razu nie spisywał na straty, może już za kilkanaście lat nikomu nie będzie się w łepetynie mieściło, że w zamierzchłych czasach używane były silniki o sprawności poniżej 100% - pomarzyć dobra rzecz
 
 
manic
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Lut, 2006   

Dawidowi R chodzi raczej o silnik, który zarówno na wirniku i na statorze ma rozmieszczone magnesy trwałe. Tego przypadku nie chciałem omawiać. Chodziło mi raczej o silnik w którym rotor to magnes a stator to cewki "silnik Adamsa". W takim silniku magnes jest odpychany przez cewkę, która załącza się w momencie, gdy biegun magnesu minie tzw martwy punkt. Oczywiście zgodnie z prawami fizyki aby się odpychały cewka musi wytworzć pole o biegunie takim samym jak biegun magnesu, który aktualnie mija się z nią. Na moje oko jest to sprawa analogiczna z silnikiem spalinowym, gdzie siła odpuchania magnesu to ciśnienie spalin. Teraz pomyślcie co jest prostrze i wydajniejsze? Odepchnąć magnes na pewną odległość przy użyciu cewki czy przyciągnąć magnes z pewnej odległości. Wydaje mi się, że lepiej go odepchnąć. poleci na pewną odległość. W drugim przypadku może się okazać ,że magnes wcala sie nie ruszy, bo siła oddziaływania cewki z pewnej odległości bedzie niewielka. Mało tego w pierwszym przypadku magnes na skutek zderzeń pól zostanie gwałtownie przyspieszony. To jest główną siłą napędową silnika. Oczywiście taki silnik nie może działać bez elektronicznego układu sterowania (czujniki położenia wału)
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Lut, 2006   

zacznijmy od tego ze nie ma czegos takiego jak sprawnosc powyzej 100% to logicznie nie mozliwe, to ze cos ma bardzo dobre dzialanie nie znaczy ze ma ponad 100%, to raczej kwestia innego spojenia na dzialanie urzadzenia, ale najprosciej kazdemu powiedziec ze ma ponad 100%.

Co do Minato to ogladalem jak to dziala, fakt ze sie kreci do pewnego momentu a dalej trzeba to przepchac, ale czy to ma az tak duzą wydajnosc to marnie mi to wyglada, samo odpychanie tez ciagnie duza ilosc energii tak że jaka to masprawnosc to nie dowiesz sie jak nie sprawdzisz sam.

MAnic: tak taki silnik co ma same magnesy trwałe to juz wogle dla mnie nie realne.
 
 
manic
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Lut, 2006   

Nie twierdzę, że mówienie o sprawności powyżej 100% jest uzasadnione. Też wg mnie co najmniej dziwnie to brzmi, ale powołując się na:

http://free.of.pl/z/zlabs...adams/adams.htm

silnik taki jest zdolny do pozyskiwania dodatkowej energii z otoczenia (odbiera ciepło)

Praca i szkoła mnie troche przytłacza, ale zacznę od prostego eksperymentu. Należy zbadać zachowanie cewki zasilanej krótkimi impulsami elektrycznymi ok. 1 ms powiedzmy w odstępach 0.5 ms bez zmiany polaryzacjii napięcia zasilającego - wynik do przewidzenia w zasadzie nic sie nie dzieje. Teraz umieścić cewkę pomiędzy dwoma magnesami sztywno zamocowanymi, z których jeden ma biegun S zwrócony do cewki a drugi magnes biegun N zwrócony do cewki. Cewka także sztywno umocowana bardzo blisko magnesów. Oczywiście zaslilamy ją w takim kierunku aby wytworzyła pole o wertorze przeciwnym do llini pól magnesów trwałych. Zasilamy ją takimi samymi impulsami. Czy cewka wejdzie w stan nasycenia po takim samym czasie jak cewka bez magnesów? Czy wogóle nie wejdzie?

Ale co się to ma do pojazdów elektrycznych? :D

Jeżeli taki silnik rzeczywiście się kręci to korzyści z zastosowania takiego silnika chociażby w pojazdach są następujące:

- silnik działający impulsowo może mieć mniejsze rozmiary,
- mała masa,
- przy tej samej mocy w porównaniu z silnikami elektycznymi "konwencjonalnymi" uzyskujemy znacznie większy moment obrotowy, a to właśnie moment a nie moc silnika decyduje o końcowych parametrach pojazdu.
- wysokie obroty to następny argument przemawiający na jego korzyść,
- brak komutatora - cicha praca, jedyne straty to tarcie łóżysk wirnika,

Jedyne wady jakie udało mi sie zaobserwować - oczywiście do przejścia (na podstawie opisów), to:
- trudny rozruch,
- konieczność zastosowania skomplikowanego układu sterującego pracą silnika.

Zachęcam do wyrażania swoich opinii na forum. Może ktoś szybciej zbuduje model takiego silnika. Ja z braku wolnego czasu prawdopodobnie zabiorę się nie prędzej jak po wakacjach. Niech ktoś ostudzi mój zapał jakimś sensownym uzasadnieniem
 
 
krzysztof1980r
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Lut, 2006   

Trzeba koniecznie zbudować taki silnik i opisać wnioski na forum :)

To wszystko jest zgodne z prawami fizyki bo ta dodatkowa energia to energia cieplna zamieniona na energie mechaniczną lub elektryczną w zalezności od konstrukcji silnika.

Taki silnik byłby idealny do napędu roweru ponieważ jeździmy zazwyczaj w lato a wtedy taki silnik będzie wykazywał sie najwyższą nadsprawnoscią bedzie nam ładował akumulatory i jeszcze dawał energie mechaniczną. W zime taki silnik nie bedzie działał z nadsprawnością ale i tak w zime nie bedziemy śmigać rowerkiem :)

Na początek możamy sobie zbudować wentylator w oparciu o taki silnik i dopóki jest gorąco w pomieszczeniu to taki wentylator bedzie śmigał i nas ochładzał :)
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Lut, 2006   

heh wytlumacze wam cos :) minato cyz inne silniki itd to jest ta sama zasada masz magnes np na kole i 2 nastojanie i ona sa ulozone tak ze jest NS-SN czyli sie odpychają no i teraz energia jaka daje to odepchniecie = energii jaka trzeba dac na wepchniecie magnesu wiec jak wy chcecie tu jakies energie odzyskiwac z tąd, zalozmy ze ebdzie taki uklad i do kola jest podpieta pradniczka z kondem ilosc energii jaka bedzie zgromadzona w kondzie = ilosci energii uzyskanej z wypychu kola z pod magnesu na stojanie i to jak uklad bedzie mial 100% sprawnosc i teraz nawet jak byscie te energie z konda przekazali do elektromagnesu co mial by wepchnąc magnes pod magnes na stojanie to to nic nie da bo ilosc energii w kondzie jest mniejsza niz ilosc potrzebna do wepchania magnesy pod biegun S aby po chwili S wypchal doznowu na zewnatrz. To chyba logiczne aby to dzialalo potrzebna bybyla dioda magnetyczna a cos takiego nieistnieje albo jakis cudowny magnes nei z tego wymiaru. To tak samo jak byscie przelewali wode z szklanki do szklanki i chcieli aby po kazdym przelaniu bylo jej wiecej ? heheh ja nie mowie tu o silniku magnetycznym ale prostej analizie przepluwu energii ta analiza jest tak prosta ze poradzi se z nia 12 latek nawet jak ktos nie zalapal no to trudno, po prostu se przeanalizujcie obieg energiiw taim ukladzie i nie trzeba nic budowac i wydawac kasy i bedziewiadomo czy dziala czy nie.
 
 
krzysztof1980r
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Lut, 2006   

Dawid R nie zrozumiałeś zasady działania tego urządzenia.
NIe masz dwóch szklanek wody tylko 3 szklanki. Tylko jedna szklanaka jest pusta pozostałe sa pełne.

Pierwsza szklanka to energia z aku druga szklanka to energia cieplna z otoczenia i przelewamy do 3 szklanki aż nam sie przelewa i to jest ta nadsprawnosć w stosunku do pierwszej szklanki.

to urządzenie pobiera te dodatkową energie z otoczenia podczas pracy jest całkowicie zimny jego temperatura jest niższa od temperatury otoczenia

W zasięgu jego działania energia cieplna z otoczenia zostaje przetransformowana w energie mechaniczną lub elektryczną.
 
 
manic
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Lut, 2006   

Dawidzie R troche mylisz pojęcia. Silnik minato czy silnik adamsa działa troche inaczej jak ty to widzisz. Nie trzeba zadnej energii aby magnes przesunąć w strone niezasilanej cewki czyli nic nie wkładamy energii na przesunieciu magnesu. Energii dostarczamy cewce tylko wtedy, gdy magnes ja mija tuż za martwym punktem. W tym momencie zasilamy cewkę i magnes zostaje odepchniety. Energia jest tracona i wykorzystywana w całości na odepchnięcie magnesu, ale defakto jest to niewielka porcja energii .Ty opisujesz sytuację, w której cewka byłaby stale zasilana i wytwarzała jednorodne pole magnetyczne, wtedy owszem aby przesunąc magnes w strone cewki trzeba włożyć tyle samo energii ile byśmy odzykkali przy odepchnięciu, ale tak nie jest. Cewka to właśnie taka dioda magnetyczna która wytwarza pole albo go nie wytwarza.
 
 
manic
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Lut, 2006   

Może jeszcze jeden banalny przykład:

Jazda na rowerze - nasze nogi to cewki dostarczające energie impulsowo a pedały do magnesy. aby jechać musimy dostarczyć pedałom energii tylko wtedy, gdy przekroczą górny punkt. Jak byśmy naciskali na pedał cały czas zatrzyma sie w dolnym punkcie a my bedziemy sia niepotrzebnie meczyć napinając mięśnie i sie pocić.Największe przyspieszenie uzyskamy dostarczając enegie w górnym punkcie pedału (tuż za). Dalsze dostarczanie energii jest niepotrzebne.
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Lut, 2006   

krzysztof1980r a Ty nie zroumiales jak w przyrodzie przeplywa energia a przeplyw jest prosty to nawet nie ma co tlumaczyc.

Jakie aku jaka energia cieplna ? o czym Ty mowisz silnik magnetyczny z z cewka wspomagajaca pobiera energie z otoczenia ? a moze z sedesu po zrobieniu kupy tez pobiera ? [/u]
 
 
Gość

Wysłany: Wto 21 Lut, 2006   

manic napisał/a:
Może jeszcze jeden banalny przykład:

Jazda na rowerze - nasze nogi to cewki dostarczające energie impulsowo a pedały do magnesy. aby jechać musimy dostarczyć pedałom energii tylko wtedy, gdy przekroczą górny punkt. Jak byśmy naciskali na pedał cały czas zatrzyma sie w dolnym punkcie a my bedziemy sia niepotrzebnie meczyć napinając mięśnie i sie pocić.Największe przyspieszenie uzyskamy dostarczając enegie w górnym punkcie pedału (tuż za). Dalsze dostarczanie energii jest niepotrzebne.

Mniej się męczysz, ale rower i tak sam pod górkę nie wjedzie. Zwiększasz w ten sposób sprawość całego układu (rower- rowerzysta) ale nie przekracza ona z tego powodu 100%! A twierdzisz że w silniku magnetycznym przekroczy.
A co do pobierania energii z otoczenia to radzę poczytać o zasadach termodynamiki i kierunku przepływu energii.
Widziałeś kiedyś żeby w słoneczny letni dzień zamarzł nagle staw? Albo żeby kamień polny uniósł się nagle nad ziemią i zaczął lewitować w powietrzu?
Zastanów się dlaczego tak się nie dzieje, a jak już zrozumiesz to będziesz miał odpowiedź czy da się wykonać taki silnik.
 
 
Dawid M
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Lut, 2006   

a może szanowny pan sie zarejestruje???????przynajmniej każdy bedzie wiedział kto co powiedział
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group