|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Pomocy w budowie elektryka |
Autor |
Wiadomość |
Majkelos
początkujący
Wiek: 40 Dołączył: 07 Cze 2018 Posty: 12 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: Nie 10 Cze, 2018 Pomocy w budowie elektryka
|
|
|
witajcie , od kilku miesiecy przymierzam sie do budowy elektryka , mojego 1 elektryka dodam.
Rower jaki chce zmodyfikowac to gazelle , na amortyzatorze przednim z hamulcami tarczowymi rama aluminiowa , koła 28 cali . Obecnie sa zalozone szosówki 1 calowe , ale chce wlozyc opony ktore troszke po lekkim terenie beda dawaly rade max 1.6cala.
Rowerek ma mi sluzyc do dojazdow do pracy jakies 14 km w jedna strone . Chcialbym na manetce jechac do 50 nie musi miec jakies super przyspieszenie bo chce tez jezdzic ze wspomaganiem . Tez jazdy po miescie bede chcial zaliczac wiec super mocny silnik nie bedzie mi potrzebny . NIE chce midow bo poprostu mi to nie odpowiada , musi to byc silnik bezprzekladniowy bezszczotkowy . Przekladniowy odpada z powodu ze swiszczy przy jezdzie i ma te przekladnie planetarna z trybikow plastikowych :/
Co do baterii bedzie robiona na zamowienie pod skrzynke z laminatu ktora robie bedzie miala pojemnosci +- 18 ah z nowych ogniw li-on , wiec zaseg tez nie bedzie zly .
Panowie pisze tego posta gdyz po wymianie kilku zdani z kolego Glebor mam mętlik w głowie. Kolega proponuje mi abym szukal silnika mxus v3 turbo co w.g mnie to jest za duza moc ktorej potrzebuje , wczesniej czytalem opinie ludzi ze 500w do jazd w zupelnosci wystarczy , na innych forach mowili ze 1000w to juz mozna na torach wyscigowych smigac bo nie jest to moc ktora na codzien sie wykorzysta . Jeszcze gdzies indziej widzialem testy takich zestawow 1000w vs 2000w . i wydaje mi sie ze ponizej 1000w slabo to jezdzi. Panowie pomozcie |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 10 Cze, 2018
|
|
|
Wbrew pozorom Glebor głupio nie gada majac koło 28' (podczas gdy w ebike max to 26' a standard to 24') potrzebujesz silnik z relatywnie wysokim momentem wiec mxus 3k pewien sens ma w tych założeniach. Moim zdaniem potrzebujesz do koła 28' silnik z wolnym nawojem np 9C 7x9 (7x9 wolny nawój 10x6 szybki nawój absolutnie nie sprawdzi sie u ciebie) ma on spory moment co przy tej średnicy koła będzie pomocne )lub innej firmy z podobnym typem uzwojenia powinien rozwijać prędkość na obręczy 28' w granicach do 45km/h na instalacji 48V jesli dasz 60v baterie i sterownik będzie 50km/h ( zalezy od masy i oporów toczenia jakie napotka ) do tego sterownik 30A prądu ciągłego np GT1500 lub jakiś sinus z serii KT |
|
|
|
|
Majkelos
początkujący
Wiek: 40 Dołączył: 07 Cze 2018 Posty: 12 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: Pon 11 Cze, 2018
|
|
|
Inc0 napisał/a: | Wbrew pozorom Glebor głupio nie gada majac koło 28' (podczas gdy w ebike max to 26' a standard to 24') potrzebujesz silnik z relatywnie wysokim momentem wiec mxus 3k pewien sens ma w tych założeniach. Moim zdaniem potrzebujesz do koła 28' silnik z wolnym nawojem np 9C 7x9 (7x9 wolny nawój 10x6 szybki nawój absolutnie nie sprawdzi sie u ciebie) ma on spory moment co przy tej średnicy koła będzie pomocne )lub innej firmy z podobnym typem uzwojenia powinien rozwijać prędkość na obręczy 28' w granicach do 45km/h na instalacji 48V jesli dasz 60v baterie i sterownik będzie 50km/h ( zalezy od masy i oporów toczenia jakie napotka ) do tego sterownik 30A prądu ciągłego np GT1500 lub jakiś sinus z serii KT |
Czytalem ze standardowe ramy czy to stalowe czy aluminiowe nie wytrzymujadlugo z tymi silnikami, a chcialbym uniknac pekniec ramy. Doszedlem z Gleborem do wniosku ze 1500w od niego styknie 😁 |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 11 Cze, 2018
|
|
|
A ja czytałem że ziemia jest płaska i jest na poparcie tej tezy 200dowodów Wszystko musi być w granicach rozsądku, rozgięcie nie występuje gdy masz hamulce typu v-brake jedynie w przypadku tarczowych hamulców rozgiecie jest większą niz 135mm ale nie jest duże niemniej jednak powoduje taki efekt jaki opisałem powyżej . Skoro Glegor cie prowadzi to nie pobładzisz. |
|
|
|
|
Maciekxxx
początkujący
Dołączył: 12 Cze 2018 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018
|
|
|
Nie będę robił nowego tematu, zapytam tutaj, bo też montuje pierwszego elektryka na silniku w tylnym kole 500 lub 750W, akumulator z 15-20Ah Jaki BMS i ładowarkę polecacie? Akumulator ogarnę. Nie chce kupić jakiegoś gówna na Ali, chciałbym żeby to było coś sprawdzonego. Dziękuję za pomoc. |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018
|
|
|
BMS weź do 20A ciąglego. Do poszukania u Chińczyka w kwocie do 50zł, albo na allegro za około 100 PLN. Czasami możesz kupić też tutaj. Może ktoś ma akurat do pozbycia się. Dla takiego akumulatora ładowarka 2-4A. Zależy jak szybko chcesz ładować pakiet. Przez noc większość ładowarek nawet 2A naładuje Ci taki akumulator. 4A będzie ładowała od zera w około 5-6 godzin. 2A w około 10-12h (przy 20Ah). Instalację - silnik, akumulator, sterownik zrób na 48V. |
|
|
|
|
Maciekxxx
początkujący
Dołączył: 12 Cze 2018 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018
|
|
|
Dziękuję. Ile za taką ładowarkę wyjdzie kasy? Można brać śmiało z Ali, nie spierzy akumulatora? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|