Reset BMS |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 29 Lip, 2017 Reset BMS
|
|
|
Jeśli BMS wyłączy zasilanie, bo napięcie na jakiejś sekcji spadnie poniżej normy i jedynym sposobem włączenia jest podpięcie ładowarki, to czy można podać na wejście ładowarki minus z samego akumulatora przyciskiem chwilowym?
Pytam, bo jest taka możliwość, że napięcie sekcji spadnie na chwilę pod dużym obciążeniem, ale dalsza jazda ma być po płaskim i akumulator jeszcze da radę.W terenie nie ma się ładowarki, ani nawet, gdzie jej podłączyć, by pakiet się uruchomił. |
|
|
|
|
Mobwar
młodzik Mobwar
Dołączył: 07 Paź 2015 Posty: 59 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Sob 29 Lip, 2017
|
|
|
Ktoś to już opisał kiedyś na forum i mozna zewrzec przez opornik 50 ohm. Ja tak mam i działa. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 30 Lip, 2017
|
|
|
Sam admin nie szukał, bo kiedyś nie korzystał z bms i litów
Czyli się da? A po co ten opornik 50 ohm? |
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Nie 30 Lip, 2017
|
|
|
Opornik bo iskry |
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 30 Lip, 2017
|
|
|
A jak podłączam ładowarkę to iskier nie ma? |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Nie 30 Lip, 2017
|
|
|
Opornik po to aby nie było iskier czyli tzw strzału, dzięki opornikowi przycisk wytrzyma tysiące resetów zamiast np 10 i potem przypadkowemu sklejeniu zestyku |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 30 Lip, 2017
|
|
|
Czyli mam rozumieć, że na BMS od strony gniazda ładowania siedzi jakieś elektrolit o wielkiej pojemności? No bo co innego może powodować duże iskrzenie? Bo chyba nie podanie napięcia baterii samej sobie? Miałem w łapkach kilka BMS i takiego kondensatora tam nie widziałem. W kontrolerze i owszem |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Nie 30 Lip, 2017
|
|
|
Nie ma elektrolitów, zeltom rób jak uważasz przepis który działa masz podany. Przezorności nigdy za wiele zwłaszcza jeżeli reset odpalisz a bms odciął w skutek zawarcia. Ja to odpalam przez rezystor bo zanim bms się resetuje to włączają się np lampki, sterownik ładuje itp. Mam to samo wejście od ładowania i rozładowania |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Nie 30 Lip, 2017
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Czyli mam rozumieć, że na BMS od strony gniazda ładowania siedzi jakieś elektrolit o wielkiej pojemności? No bo co innego może powodować duże iskrzenie? Bo chyba nie podanie napięcia baterii samej sobie? Miałem w łapkach kilka BMS i takiego kondensatora tam nie widziałem. W kontrolerze i owszem |
A nie iskrzy przypadkiem dlatego że bms jest podłączony do sterownika a w nim siedzą kondensatory?
No chyba że sam bms Ci iskrzy bez podłączonego sterownika co by było baardzo dziwne bo tak jak piszesz - nie ma tam kondziołków |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017
|
|
|
Czy podłączenie ładowarki do wejścia ładowania BMS, to nie będzie to samo, co podanie napięcia z akumulatora na to wejście? Nie zauważyłem żadnego iskrzenia przy podpinaniu ładowarek. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017
|
|
|
Między wej a wyj są na ogół 2 mosfety, dlatego unikamy zawierania na krótko. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017
|
|
|
Podłączanie ładowarki do BMS'a, który się rozłączył bo napięcie na celach spadło poniżej progu nie powoduje na ogół iskrzenia. Podłączanie ładowarki bez specjalnego Anti-Spark do załączonego BMS'a powoduje dużą degradację gniazda / wtyczki właśnie z powodu ładowania się kondensatorów dużej pojemności, ale w ładowarce. Trochę mniej iskrzy przy podłączaniu pracującej ładowarki. Przy rozładowanych 20S napięcie na gnieździe ładowania ok. 65 V . Włączona ładowarka ok. 84 V. Po stronie BMS'a kondensatory kilka milifaradów ze sterownika zapięte przez dwa MOSFET'y w szeregu ( rezystancja miliomy). Po stronie ładowarki ok. 1 mF .
Dlatego iskry rozpierdzielające styki.
Ładowarka z układem Anti Spark.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 481 raz(y) 444,19 KB |
|
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017
|
|
|
Dlatego lepiej podłączać ładowarkę wcześniej do gniazdka a dopiero do baterii |
|
|
|
|
|