ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nostusek
Sob 07 Gru, 2013
Magic Pie kit do samodzielnego montażu.
Autor Wiadomość
Jacek 
początkujący


Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 34
Skąd: Alberta ,Kanada
Wysłany: Nie 06 Cze, 2010   

Dokładnie ten sam silnik , w czwartym poście tego tematu wrzuciłem fotki , chyba że chcesz jakieś konkretne to napisz .
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

Jacku

Czy w zestawie dostałeś lewą i prawą dźwignę hamulca czy też obie prawe ?
 
 
Jacek 
początkujący


Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 34
Skąd: Alberta ,Kanada
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

Lewą i prawą , po pytaniu wnioskuję że tobie przysłali dwie prawe ?
 
 
Jacek 
początkujący


Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 34
Skąd: Alberta ,Kanada
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

Ostatnio przełożyłem cały zestaw do rowera terenowego (foto)bo ten turystyczno -szosowy nie miał amortyzowanego tyłu i z baterią na bagarzniku był strasznie twardy czuć było każdy przejechany kamyk czy nierówność , przedni teleskop też nie był rewelacyjny. Teraz jak to mówi młodzież jest ,,czad'' śmigam po wszystkim trawa ziemia dziury krawężniki potem zmienię tylko opone na grubszą , baterie przełożyłem na środek i jest dużo lepiej z jazdą choć może wygląda dziwnie ale póżniej włożę ją w jakąś sprytną torbe wygląda teraz troche jak motocykl enduro :mrgreen:
Koło 700c weszło bez problemu tam gdzie przedtem było 26'' tylko szczęki hamulca nie pasują ale założe potem tarczę bo ten kit jest pod to przygotowany. Ten Regenerative Braking System przydaje się teraz właśnie przy hamowaniu , przy lekkim naciśnięciu którejś z dżwigni nawet gdy szczęki nie dotykają koła silnik zaczyna mocno hamować , odczucie jest takie jakby się miało wspomaganie :lol:
Pozdrawiam.

Obraz 258.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 528 raz(y) 176,06 KB

Obraz 259.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 457 raz(y) 180,93 KB

Obraz 260.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 465 raz(y) 230,16 KB

 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Śro 09 Cze, 2010   

Niestety ktoś najwyraźniej pomylił się przy kompletowaniu :)
Cóż ... na funkcjonalności to nic nie traci (trochę gorzej z estetyką chociaż tragedii nie ma).
Może przy innej okazji ktoś złoży dwie lewe to sobie podmienię :lol:
 
 
Jacek 
początkujący


Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 34
Skąd: Alberta ,Kanada
Wysłany: Śro 09 Cze, 2010   

Możesz napisać gdzie kupowałeś i za ile i czy już tą drugą wersję do 72V ? ( nie wiem czy już wyszła czy nie)
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Śro 09 Cze, 2010   

1) Ten konkretny zestaw kupowałem bezpośrednio przez stronę Goldenmotor to znaczy w Chinach (późniejsze zakupy które już płyną do Polski to już inna "bajka")

2) Silnik mam inny (chociaż pierwotnie myślałem o MagicPie). Wszystko jest w tutaj opisane (a w zasadzie będzie opisywane sukcesywnie).
 
 
Jacek 
początkujący


Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 34
Skąd: Alberta ,Kanada
Wysłany: Wto 29 Cze, 2010   

Moja bateria była jednak ,,chora'' dystans zaczął spadac w końcu przejechałem tylko 15km i BMS odciął . Rozebrałem baterie i jedna z paczek (cztery ogniwa 3,2V 5AH połączone równolegle co daje 3,2V 20AH ) pokazywała po naładowaniu baterii ok.2V , podczas gdy pozostałe ok . 3,5V , potem jeszcze spadało aż na drugi dzień było ok. 0,3V :shock: .
Wylutowałem i w sumie spisałem już tą paczkę na straty ale napięcie po wylutowaniu zaczęło wzrastać więc naładowałem ją potem rozładowalem żerówką przez ok. 5 godz. znowu naładowałem i trzyma . Wyrównałem napięcie na wszystkich dwunastu paczkach połączyłem w całość i jak będzie trochę czasu to potestuję ile teraz przejadę.
Na gwarancję jej nie wysyłałem bo przesyłka do Chin nie tania a pewności nie miałem czy mi to dobrze zrobią skoro nową przysłali nie naładowaną było niecałe 36V a powinno być ok 41V wspomne jeszcze że dwa ogniwa były nieprzylutowane ot taka ich dokładność.
Mam do was pytanie , chcę wyprowadzić z każdej z dwunastu paczek po dwa kabelki ze złączkami aby po naładowaniu sprawdzić napięcie na każdej z paczek żeby w razie gdy któraś jest niedoładowana doładować ją , czy mogę użyć ładowarki 4,4V lub 5,2 takiej od telefonu ? W paczce siedzą cztery takie ogniwa http://www.osnpower.com/p...il-6900069.html
Chcę tak zrobić bo zaobserwowałem podczas ładowania że w niektórych lub w jednej z paczek napięcie w pewnym momencie nagle zaczyna wzrastać bardzo szybko i po osiągnięciu ponad 38V BMS odcina i kończy ładowanie a pozostałe są niedoładowane mają po ok 3,3v do 3,5v a po ok. godz mniej . Starałem się wyrównać napięcie na wszystkich ale mimo to w końcowej fazie ładowania tak się dzieje.
Myślę że ten pseudo producent połączył cele w różnym stopniu naładowane i tak to wyszło.
Sorry że nazywam to niefachowo paczkami :mrgreen:
tomek kombi dzięki za info o mierniku jest super , silnik przy baterii 36V pobiera max 22A i 870W przy 48V 23A i 1160W pokazuje też ile AH zużył no i voltarz oczywiście co jest lepsze od tych trzech diód,szkoda tylko że nie podtrzymuje pamięci po odłączeniu ale nie można mieć wszystkiego.
ps. nie wiem dlaczego ale nie mogę wrzucić foto rozebranych baterii być może to chwilowe spróbuję póżniej.
Ostatnio zmieniony przez Jacek Śro 30 Cze, 2010, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 29 Cze, 2010   

wygląda to tak jakby przy ładowaniu nie było tzw balansera. ten układ bms powin ień mieć taką funkcję... Jeśli nie ma to może warto zaprzyjaźnić się z kimś kto ma ładowarke modelarską z balanserem i co jakiś czas wyrówna Ci ogniwa... ładowanie ładowarka do tel możesię pewnie też w jakiś sposób sprawdzić. ładowarka ma mały prąd wieć trochę to moze potrwać jeśli ogniwa sie mocno rozjechały...
 
 
Jacek 
początkujący


Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 34
Skąd: Alberta ,Kanada
Wysłany: Wto 29 Cze, 2010   

Ten BMS raczej nie ma balansera pilnuje on tylko górnej granicy naładowania i jak voltrz jest zbyt duży na na jednej z paczek to odcina nawet gdy reszta jest niedoładowana i to samo gdy voltarz spadnie zbyt nisko na jednej z paczek to też odcina.
Głównie chodzi mi o to czy napięcie na ładowarce 4,4v lub 5,2v lub 5,9v amperarz od 400ma do 700ma nie bedzie zbyt wysokie do tych ogniw ??? http://www.osnpower.com/p...il-6900069.html
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 29 Cze, 2010   

Na prawdę, musisz też sam poczytać chociaż Twoje linki. Przecież tam pisze, że max. napięcie ładowania (ogniw z tego linka) wynosi 3,65V.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Jacek 
początkujący


Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 34
Skąd: Alberta ,Kanada
Wysłany: Wto 29 Cze, 2010   

Hej wiem co pisze w moim linku, wiem też że jak ładuję wszystkie ogniwa jednocześnie to BMS odcina dopiero gdy któreś z nich przekroczy 3,867V , np. w moim ręcznym radiu max napięcie ładowania wynosi 14,4V a ładowarka ma na wyjściu 16,7V i cóż z tego wynika? Być może napięcie ładowarki spada przy ładowaniu .
Dlatego pytam czy można takim napięciem ładować i wystarczy odpowiedzieć tak lub nie i dlaczego tak lub nie a nie odsyłać mnie do moich linków.
Jeśli nie można nie ma problemu znajdę ładowarke 3,6v .
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 29 Cze, 2010   

Tak piszę, bo nie mam pewności, że te z linku są tymi z tego roweru.
Przy ładowaniu osobno pojedynczego ogniwa (paczki), BMS nie będzie działać i dlatego jest ważne końcowe napięcie takiej dodatkowej ładowarki, które w maksimum musi mieć napięcie zgodne z zaleceniami producenta.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 30 Cze, 2010   

Napięcie ładowanie musi być zawsze większe, niż napięcie akusa. Inaczej by nie było ładowania. Istotny tu jest prąd i napięcie końcowe po naładowaniu. Jeśli ma być, przykładowo 5V, to ładowarka musi dawać większe napięcie i impulsowo kontrolować napięcie akusa w stanie spoczynku. Czyli cykl: ładowanie (większe napięcie) pomiar napięcia na akusie. Jeśli za małe, znów ładowanie większym i ponowny pomiar. W dobrych ładowarkach widać pod koniec ładowania, że kontrolki naładowania migają co parę sekund. To jest właśnie to sprawdzanie napięcia końcowego, lub deltaV.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pią 02 Lip, 2010   

Jacek napisał/a:
tomek kombi dzięki za info o mierniku jest super


Właśnie zastanawiałem się nad jednym zagadnieniem:
Magic Pie (tak samo jak i zewnętrzny kontroler) mają funkcję odzysku energii.
W tym trybie silnik jest źródłem a bateria odbiornikiem (obciążeniem).
Jednak miernik jak ten (Turnigy) i jemu podobne (np. WatsUp) ma wyraźnie w instrukcji zaznaczone od której strony co się podłącza.
Czy taka zmiana kierunku przepływu prądu mu nie zaszkodzi ???
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group