|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Napęd elektryczny w samochodach |
Autor |
Wiadomość |
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010
|
|
|
to było tak a propo wspomagania , delphi juz długo pracuje nad takim efektem w hamulcach tarczonych, jak narazie z porażką, jest zielone światło dyż w hybrydach stosuje się już serwo elektryczne bez pompy podcisnieniowej
to chyba tak wyglada (jesli sie nie myle)
http://allegro.pl/item105..._hamulcowa.html |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010
|
|
|
Teraz nie ma problemu ze wspomaganiami elektrycznymi i tak już większość nowych spalinowców ma te wspomagania.
Jednak myślę, że wspomagania w okropnych spalinowcach są po to, żeby utrzymać cenę auta; przecież jeździłem wcześniej na różnych autach, które nie miały żadnych wspomgań (nawet ciężarowe ŻUKI i to słabiutkie kobiety spokojnie nimi jeździły). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010
|
|
|
w żukach jest wspomaganie, własnie mechaniczne jak w maluchu, a w późniejszych wersjach również podcisnieniowe |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010
|
|
|
Ja nie pisałem o tym co teraz jest, ale o tym czym ja jeździłem i moi kierowcy, i to długie lata, a dobrze sie jeździło i to bez wysiłku.
Podobnie było z ciężkimi osobowymi, a lekkie autka - to już oczywiste, że te dodatki są całkowicie zbędne. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
sanczo [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010
|
|
|
Panie Zbyszku, jaki silniki prądu stałego stosuje Pan do swoich samochodów elektrycznych?
szeregowe czy bocznikowe? pewnie już było na forum ale nie doszukam się:( |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010
|
|
|
Przecież o tym, co najbardziej się nadaje do auta EV, jest na moich stronach. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
sanczo [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010
|
|
|
Silnik elektryczny DC (dwusegmentowy): prądu stałego o bardzo wysokiej sprawności do 84V
cięzko wyznać czy on jest szeregoy bocznikowy czy może szeregowo pocznikowy
Skoro to jest silnik prądu stałego z magnesami trwałymi to nie może być ani szeregowy, ani bocznikowy tylko że on ma spraność 90% a BLDC maja sprawności do 96% |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010
|
|
|
Już dużo na tym FORUM jest o tym.
Trzeba przeczytać też dokładnie wszystkie moje strony.
Auto, to nie okręt, który włącza jakiś dodatkowy silnik w Gdynii i wyłącza go w USA; dopiero dokładna analiza charakterystyk, w całym przedziale obrotów i obciążeń, mówi dokładnie o sprawności silnika.
Dochodzi analiza przekładni itp..
Do tego jest wążna waga i rozmiar silnika.
W innych autach mam jednosegmentowe i sobie je eksploatujemy.
Do tego każda przerabiająca auto na EV uczelnia lub inne szkoły robią w/g mojego wzoru, zaś inne próby kiepsko wychodzą. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010
|
|
|
Dodam.
Skoro tak mocno interesuje Cię BLDC, to proponuję nie DC, ale najlepszy z możliwych nie DC w linku.
Jest leciutki, jest malutki i jest bardzo, bardzo mocny, sprawność w optymalnych warunkach ma prawie 100% (w/g producenta, ale musi mieć chłodzenie cieczą, lub olbrzymi strumień powietrza) i może być też wykonany na nominalne napięcie 60V (bezpieczne).
http://www.glider-one.si/...id=46&Itemid=93
Bardzo ciekawy i tańszy niż w TESLI.
Jak jego parametry kiedyś sie poprawią, to bym używał do napędu auta. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Pon 31 Maj, 2010
|
|
|
takie silniczki do motoszybowca mozna kupic polskie w polsce 12kW 8,5 obr |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 31 Maj, 2010
|
|
|
rarek:
Ty czasem jak coś powiesz, to powiesz.
Chyba jest różnica między 100kW lub 70kW, a Twoim porównaniem 12kW.
Do tego ten mocny waży tylko 11kg. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Pon 31 Maj, 2010
|
|
|
100kw !!!!!!!
musze doczytac |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Pon 31 Maj, 2010
|
|
|
Cytat: | Emrax motors 50 kWp 1 min; 40 kWp 2 min; 30 kW continious at 1900 RPM. |
to chyba nie 100 , chyba ze suma
ta kartka pod spodem to A4 |
Ostatnio zmieniony przez rarek Pon 31 Maj, 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 31 Maj, 2010
|
|
|
Mam od nich ofertę i w piku pojedynczy ma 100kW, a w 2 minuty ma 140kW, ale podwójny. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|