Przekładnie pasowe w mid-castomach |
Autor |
Wiadomość |
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 12 Paź, 2017 Przekładnie pasowe w mid-castomach
|
|
|
Zastanawia mnie (widząc różne konstrukcje midów na endless i youtube) dlaczego w mocnych mid-castomach nie stosuje się zamiast łańcuchów (które przecież są największą bolączka midów ze względu na hałas) mocnych pasków do przeniesienia napędu z silnika na koło jak w wielu motocyklach gdzie coraz częściej odchodzi się od łańcucha ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 12 Paź, 2017
|
|
|
łańcuch 16mm szerokości i pasek 16mm szerokości, jaki Nm są w stanie przenieść znamionowo? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 12 Paź, 2017
|
|
|
Czyli chodzi tylko o wytrzymałość ?
Może korzystać właśnie z pasków motocyklowych. Też nie dadzą rady ? Niektóre motory na paskach momenty mają dosyć imponujące. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 12 Paź, 2017
|
|
|
Jakiś przykład, porównanie z łańcuchem?
Jak szukałem do swojego MIDa czegoś własnie na 15-16mm to tylko łańcuch wchodził w grę. Więc to wytrzymałość jest powodem. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 12 Paź, 2017
|
|
|
No własnie, jakby robić od zera to się zaprojektuje tak aby dawać duże pasy, a tak jak jest wytrzymały to jest szeroki albo gruby, jak jest gruby to znowu ma minimalne koła zębate dużo za duże dla elektryka. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
TomBe
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2016 Posty: 42 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 12 Paź, 2017
|
|
|
Jakby robić od podstaw to konstrukcja też wyjdzie bardzo szeroka ze względu na szerokość paska.
A co z przełożeniem? Max 1:3 / 1:4?
No i te zębatki... Muszą być aluminiowe lub z jakiegoś tworzywa bo będą strasznie ciężkie. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 12 Paź, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | Jak szukałem do swojego MIDa czegoś własnie na 15-16mm to tylko łańcuch wchodził w grę. Więc to wytrzymałość jest powodem. | Akurat w Twoim przypadku gdzie silnik ma max 30Nm i planujesz koło zdawcze o średnicy około 40mm to dałby radę nawet pasek HTD 5M o szerokości 16mm. Siła na pasku przy maksymalnym momencie generowanym przez silnik i zębatce średnicy 40mm to około 150kg. Sporo ale taki pasek wytrzymuje podobno 100kg na 10mm szerokości. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 13 Paź, 2017
|
|
|
Zgodnie z danymi technicznymi zamionowymi pasów napędowych Optibelt wychodzi na to że tas ma jednak rację co do mocy maksymalnych przekazywanych przez paski zębate.
Poniżej przykładowa strona dla pasów 8M
Czyli dla kółka zdawczego 22 zęby (średnica 56mm), pasa 8M szerokości 20mm i obrotów silnika na poziomie 2800obr/min moc maksymalna to marne 10,5kW
Przy węższym pasie odpowiednio mniej a przy pasie 5M jeszcze mniej.
Coś za coś jak widać. Cisza napędu albo moc i hałas łańcucha.
Tylko jeszcze jest jedna kwestia. Nie możemy mylić mocy elektrycznej pobieranej z akumulatora z mocą na wale. To są dwie kompletnie inne sprawy. A jak widać wszyscy się podniecają i licytują iloczynem napięcia i prądu płynącego z akumulatora. I jeszcze nazywają to kW w silnik. kW w silnik BLDC to my nie jesteśmy w stanie policzyć zbytnio.
Więc prawdopodobnie taki pasek dałby sobie radę z prawdziwymi kW na wale bo tego jest sporo mniej niż nam się wydaje. Moc to iloczyn momentu i obrotów więc przy chociażby starcie (prędkość równa 0) moc mechaniczne na wale silnika jest równa zero a moc elektryczna z akumulatora jest maksymalną z możliwych. Należy po prostu o tym pamiętać.
optibelt.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 300 raz(y) 243,1 KB |
|
|
|
|
|
IMPULS
początkujący
Dołączył: 30 Lis 2016 Posty: 47 Skąd: LUBELSKIE
|
Wysłany: Pią 20 Paź, 2017
|
|
|
Jest jeszcze jedna rzecz warta stosowania łańcucha zamiast paska. Jeżeli ktoś jeżdzi po terenie gdzie jest błoto czy zwyczajnie ziemia to łańcych sobvie poradzi znacznie lepiej niż pasek z wyrzuceniem takich zanieczyszczeń. Wiec łańcuch wygrywa. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|