|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Jak obliczyć ile Ah /Wh na postawie parametrów S oraz P |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017
|
|
|
qaz33 napisał/a: | ..
36V 8Ah i 24V 10Ah w tej samej cenie, te 24V poszly na pierwszy ogien bo ludzie patrzyli sie tylko na Ah |
To mi 'pachnie' duzym uproszczeniem.
Bo do danego modelu roweru 'pasuje' albo 24 V albo 36 V.
Ci co kupili 24 V mieli pewno (obecnie) żele 2 x 12 V... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017
|
|
|
Zarówno Ah jak i Wh są użyteczne i zależy co kto potrzebuje to bardziej mu użyteczne jedno albo drugiei tak samo mając napięcie i Ah można sobie przemnożyć i mamy Wh oraz mając napięcie i watogodziny można sobie podzielić i mamy Ah.
Ale jak się wszystko bardziej kiedyś rozwinie to w sklepie przez neta szukając sobie aku będziemy zaznaczać interesujące nas napięcia czy to 36v czy 48v czy 72 i porównywać miedzy sobą tylko pojemności przy danych cenach i Wiele łatwiej to sobie wyobrazić na ile starczy porównując to w Wh a nie w Ah, może ktoś dopiero będzie sobie porównywał koszty i zasiegi przy danym napięciu i wtedy bardziej jest to uproszczone mając dane Wh. OT takie luxne wnioski moje. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | qaz33 napisał/a: | ..
36V 8Ah i 24V 10Ah w tej samej cenie, te 24V poszly na pierwszy ogien bo ludzie patrzyli sie tylko na Ah |
To mi 'pachnie' duzym uproszczeniem.
Bo do danego modelu roweru 'pasuje' albo 24 V albo 36 V.
Ci co kupili 24 V mieli pewno (obecnie) żele 2 x 12 V... |
Powiem więcej; jeżeli oba rowery miały tą samą moc, prędkość i zasięg przy tych bateriach, to ten na 24V miał większą sprawność, a więc dla mnie też byłby lepszy |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Same Wh bez podania napięcia są tak samo warte, jak Ah bez napięcia | Bardzo dobre podsumowanie niektórych wypowiedzi.
Oczywistym parametrem podstawowym akumulatora, jak też odbiornika energii jest napięcie. No, może niektóre odbiorniki są bardziej "tolerancyjne" i wtedy jest to nie konkretna wartość, lecz zakres.
Dopiero drugim parametrem jest - jak to nie nazwać - pojemność, wydajność czy też energia. I jako ten parametr historycznie wybrano Ah, a moim(!) zdaniem coraz częściej staje się nim Wh.
Zgubiłem się, czy autor wątku otrzymał odpowiedź na pytanie zawarte w tytule. Jeśli nie, to:
Ah - pomnóż Ah jednego ogniwa przez P
Wh - pomnóż Wh jednego ogniwa przez S*P
PS Przepraszam za te oczywiste oczywistości. |
|
|
|
|
irrs
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 274 Skąd: Poznan.
|
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017
|
|
|
Niezły kosmos. To już 6 stron. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017
|
|
|
Po to jest forum, by dyskutować
Można też podawać na akumulatorze koszt ładowania jednego ogniwa, na jedno wyjdzie, skoro mają być nowości To najbardziej przekona potencjalnego nabywcę akumulatora, który kupuje akumulatory okazjonalnie i nie ma pojęcia o Wh, Ah i napięciu |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|