ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
samochód elektr. z silnikiem asynchronicznym
Autor Wiadomość
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Pon 07 Lut, 2011   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Teraz jest moda (podobno to jest lepsze) na nawijanie silnika linką i to o bardzo dużym przekroju.l/

samą linkę trudno izolować -lub izolacja zajmuje sporo miejsca.
modelarskie silniki -bardzo mocno wysilone nawija się kilkoma cieńszymi drutami nawojowymi jednocześnie... tzw "bifilarnie"
w ten sposób -kilka cieńszych drutów miesci się sumarycznie większy przekrój przewodu -niż jeden gruby.

Ponadto -jest zdecydowanie większy przekrój warstw powierzchniowych przewodu -i mniejsze straty prądów szybkozmiennych - głównie związanych z regulacją mocy -modulacją PWM i prostokątnymi impulsami generowanymi przez sterowniki. Prądy zmienne chętniej płyną po powierzchni drutów niż w środku przewodu... A to co płynie w silnikach bezszczotkowych -jest raczej dalekie od typowego prądu stałego...
natomiast jest i spora wada.... uzwojenia nawijane kilkoma przewodami są zazwyczaj delikatniejsze niż nawijane jednym grubym... i trudniej zachować dosknałą identyczność uzwojeń...
kilka drucików w wiązce -musi być w sposób idealnie dokładny zlutowanych ze sobą...
uzwojenie "trzyfazowe" typowego BLDC bezszczotkowca... jeśli nawijane jest wiązką np. pięciu cieńszych drucików... i w jednej sekcji jeden z nich nie kontaktuje... to tworzy się spora asymetria i sterowniki wariują -oraz całość się grzeje...
_________________
Witek.
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Pon 07 Lut, 2011   

Do tego to najlepsze chyba by były przewody o przekroju kwadratowym, prostokątnym...
_________________
No i jest :)
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 07 Lut, 2011   

Tu akurat jest dla mnie wzorem polski wynalazca, autor kilku patentów w tych tematach silników elektrycznych, amortyzatora auta z odzyskiem energii itp.: Rysiek Drzewoski z Tomaszowa Mazowieckiego. On tak robi te mocne silniki do łodzi, do mniejszych samolotów i do innych napędów.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 07 Lut, 2011   

Kto jest zainteresowany tematem to może do Pana Ryśka Drzewoskiego podjechać, on jest bardzo uczynny, adres jego firmy można spokojnie znaleźć .
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Lut, 2011   

ev-drive.eu napisał/a:
...Pytałem kilka postów wczęśniej o ładowarkę 144V bo tyle ma bateria aku. Wariant oszczędnościowy to trzy ładowarki gotowce z allegro na 48V po ok.350zł każda , ale trzeba by było każdorazowo podczas ładowania rozłączać dwa połączenia pomiędzy czwartym/piątym i ósmym/dziewiątym aku.
...

Nie widzę potrzeby takiego rozłączania ;)
 
 
ev-drive.eu 
stażysta


Wiek: 66
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 165
Skąd: Lublin
Wysłany: Wto 08 Lut, 2011   

Witam , czyli pomiędzy ładowarkami nie będzie kolizji jak będą podłączone do tego samego gniazdka sieciowego ?. a co będzie jak podłącze każdą pod inną fazę .? Szczerze mówiąc nie bawiłem się takimi zestawami . Ale ogólnie pomysł trzech ładowarek za 1000zł razem zamiast jednej na 144V za 2800zł netto jest trafny czy nie bardzo ?

Pozdrawiam Adam
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 08 Lut, 2011   

Najkorzystniejsze ładowanie jest przy wykorzystaniu osobnych prostowników na każde ogniwo lub na każdy blok akumulatora osobno.
Najlepiej wszystko na jedną fazę, chyba że przejkracza wartość bezpiecznika, to na dwie fazy lub nawet na trzy fazy, tu nie ma znaczenia, odpowiednie gniazdka i po poroblemie.

No i przypominam, że dość bezpieczne napięcie jest do 84V nominalnego, wszystko wyżej jest potencjalnym zagrożeniem przy tak wielkiej ilości akumulatorów.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
ev-drive.eu 
stażysta


Wiek: 66
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 165
Skąd: Lublin
Wysłany: Wto 08 Lut, 2011   

Witam , chodzi mi o to że (+) jednej ładowarki będzie zwarty z (-) drugiej

Pozdrawiam Adam
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 08 Lut, 2011   

Tak jak akumulatory, toż to oczywiste.
I tak ładowarki muszą mieć odseparowane wejście od wyjścia.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Lut, 2011   

3 ładowarki wpinane 4 przewodami w 4 punkty istniejącego szeregu, czyli 0V 48V 96V i 144 V. Ładowarki muszą mieć separację galwaniczną między napięciami we-wy. Każda będzie ładowała swoje 4 akumulatory bez wypinania ich z układu. Można wykorzystać złącze "siłowe" 4 bolcowe.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 08 Lut, 2011   

Przy okazji "ev-drive.eu" daj linka do tych tanich ładowarek.

Ja w niektórych autach mam też po dwie ładowarki na 48V, oczywiście odpowiednio nastawione napięcie na każdej i oczywiście wszystko na jedną fazę.
Szybkie ładowanie akumulatorów niszczy akumulatory.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
ev-drive.eu 
stażysta


Wiek: 66
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 165
Skąd: Lublin
Wysłany: Wto 08 Lut, 2011   

Witam , ładowarka 48V

http://allegro.pl/metalow...1431010720.html
http://motoallegro.pl/lad...1349416470.html
http://www.mplpower.pl/me...ll-ladowarki,22
Ostatnio zmieniony przez ev-drive.eu Śro 09 Lut, 2011, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 08 Lut, 2011   

Ale ja pytałem o link do tych ładowarek na 48V z niską ceną.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
ev-drive.eu 
stażysta


Wiek: 66
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 165
Skąd: Lublin
Wysłany: Śro 09 Lut, 2011   

Witam , ta druga z poprzedniego postu 289zł 48V 4A
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 09 Lut, 2011   

To te akumulatory będą w końcu miały pojemność 20Ah przy 144V nominał ?
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group