samochód elektr. z silnikiem asynchronicznym |
Autor |
Wiadomość |
wit
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 285 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pon 07 Lut, 2011
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Teraz jest moda (podobno to jest lepsze) na nawijanie silnika linką i to o bardzo dużym przekroju.l/ |
samą linkę trudno izolować -lub izolacja zajmuje sporo miejsca.
modelarskie silniki -bardzo mocno wysilone nawija się kilkoma cieńszymi drutami nawojowymi jednocześnie... tzw "bifilarnie"
w ten sposób -kilka cieńszych drutów miesci się sumarycznie większy przekrój przewodu -niż jeden gruby.
Ponadto -jest zdecydowanie większy przekrój warstw powierzchniowych przewodu -i mniejsze straty prądów szybkozmiennych - głównie związanych z regulacją mocy -modulacją PWM i prostokątnymi impulsami generowanymi przez sterowniki. Prądy zmienne chętniej płyną po powierzchni drutów niż w środku przewodu... A to co płynie w silnikach bezszczotkowych -jest raczej dalekie od typowego prądu stałego...
natomiast jest i spora wada.... uzwojenia nawijane kilkoma przewodami są zazwyczaj delikatniejsze niż nawijane jednym grubym... i trudniej zachować dosknałą identyczność uzwojeń...
kilka drucików w wiązce -musi być w sposób idealnie dokładny zlutowanych ze sobą...
uzwojenie "trzyfazowe" typowego BLDC bezszczotkowca... jeśli nawijane jest wiązką np. pięciu cieńszych drucików... i w jednej sekcji jeden z nich nie kontaktuje... to tworzy się spora asymetria i sterowniki wariują -oraz całość się grzeje... |
_________________ Witek. |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Pon 07 Lut, 2011
|
|
|
Do tego to najlepsze chyba by były przewody o przekroju kwadratowym, prostokątnym... |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 07 Lut, 2011
|
|
|
Tu akurat jest dla mnie wzorem polski wynalazca, autor kilku patentów w tych tematach silników elektrycznych, amortyzatora auta z odzyskiem energii itp.: Rysiek Drzewoski z Tomaszowa Mazowieckiego. On tak robi te mocne silniki do łodzi, do mniejszych samolotów i do innych napędów. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 07 Lut, 2011
|
|
|
Kto jest zainteresowany tematem to może do Pana Ryśka Drzewoskiego podjechać, on jest bardzo uczynny, adres jego firmy można spokojnie znaleźć . |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 08 Lut, 2011
|
|
|
ev-drive.eu napisał/a: | ...Pytałem kilka postów wczęśniej o ładowarkę 144V bo tyle ma bateria aku. Wariant oszczędnościowy to trzy ładowarki gotowce z allegro na 48V po ok.350zł każda , ale trzeba by było każdorazowo podczas ładowania rozłączać dwa połączenia pomiędzy czwartym/piątym i ósmym/dziewiątym aku.
... |
Nie widzę potrzeby takiego rozłączania |
|
|
|
|
ev-drive.eu
stażysta
Wiek: 66 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 165 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 08 Lut, 2011
|
|
|
Witam , czyli pomiędzy ładowarkami nie będzie kolizji jak będą podłączone do tego samego gniazdka sieciowego ?. a co będzie jak podłącze każdą pod inną fazę .? Szczerze mówiąc nie bawiłem się takimi zestawami . Ale ogólnie pomysł trzech ładowarek za 1000zł razem zamiast jednej na 144V za 2800zł netto jest trafny czy nie bardzo ?
Pozdrawiam Adam |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 08 Lut, 2011
|
|
|
Najkorzystniejsze ładowanie jest przy wykorzystaniu osobnych prostowników na każde ogniwo lub na każdy blok akumulatora osobno.
Najlepiej wszystko na jedną fazę, chyba że przejkracza wartość bezpiecznika, to na dwie fazy lub nawet na trzy fazy, tu nie ma znaczenia, odpowiednie gniazdka i po poroblemie.
No i przypominam, że dość bezpieczne napięcie jest do 84V nominalnego, wszystko wyżej jest potencjalnym zagrożeniem przy tak wielkiej ilości akumulatorów. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
ev-drive.eu
stażysta
Wiek: 66 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 165 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 08 Lut, 2011
|
|
|
Witam , chodzi mi o to że (+) jednej ładowarki będzie zwarty z (-) drugiej
Pozdrawiam Adam |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 08 Lut, 2011
|
|
|
Tak jak akumulatory, toż to oczywiste.
I tak ładowarki muszą mieć odseparowane wejście od wyjścia. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 08 Lut, 2011
|
|
|
3 ładowarki wpinane 4 przewodami w 4 punkty istniejącego szeregu, czyli 0V 48V 96V i 144 V. Ładowarki muszą mieć separację galwaniczną między napięciami we-wy. Każda będzie ładowała swoje 4 akumulatory bez wypinania ich z układu. Można wykorzystać złącze "siłowe" 4 bolcowe. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 08 Lut, 2011
|
|
|
Przy okazji "ev-drive.eu" daj linka do tych tanich ładowarek.
Ja w niektórych autach mam też po dwie ładowarki na 48V, oczywiście odpowiednio nastawione napięcie na każdej i oczywiście wszystko na jedną fazę.
Szybkie ładowanie akumulatorów niszczy akumulatory. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
ev-drive.eu
stażysta
Wiek: 66 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 165 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 08 Lut, 2011
|
|
|
Ale ja pytałem o link do tych ładowarek na 48V z niską ceną. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
ev-drive.eu
stażysta
Wiek: 66 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 165 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 09 Lut, 2011
|
|
|
Witam , ta druga z poprzedniego postu 289zł 48V 4A |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 09 Lut, 2011
|
|
|
To te akumulatory będą w końcu miały pojemność 20Ah przy 144V nominał ? |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|