|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
samochód elektr. z silnikiem asynchronicznym |
Autor |
Wiadomość |
ev-drive.eu
stażysta
Wiek: 66 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 165 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 09 Lut, 2011
|
|
|
Witam , i jak te ładowarki nadadzą się ?
12szt akumulatorów 12V 56Ah w szeregu , razem 144V. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 09 Lut, 2011
|
|
|
Tu ładowarka powwinna dawać ciągły prąd 6A aż osiągnie te 14,5V (w cyklach zazwyczaj do 15V - aku. AGM), maksymalny zazwyczaj może być do ok. 15V + czas na wyrównanie i mieszanie malutkim prądem.
Tu 6A - to jest ok. dziesięciogdzinny prąd, czyli w praktyce całkowicie rozładowane będą się ładować o wiele krócej, w zależności od prądów rozładowania i od temperatury w czasie jazdy. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
ev-drive.eu
stażysta
Wiek: 66 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 165 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 09 Lut, 2011
|
|
|
Witam , to jak nadadzą się czy nie
Pozdrawiam Adam |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 09 Lut, 2011
|
|
|
Musi mieć 6A 48V i potrzebne będą 3 sztuki. Jedna z tych linkowanych ma takie parametry, chyba ten drugi link. |
Ostatnio zmieniony przez zeeltom Wto 15 Lut, 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ev-drive.eu
stażysta
Wiek: 66 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 165 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 15 Lut, 2011
|
|
|
Witam , wygląda na to że temat ładowarek przesądzony 3szt na 48V te jedne mają coś ponad 5A , przez noc dadzą radę.
Pozdrawiam Adam |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011
|
|
|
Coś cisza, a ciekawe; co z postępem prac ?
Chcę przy okazji przypomnieć o wysokości bezpiecznych napięć (elektryczne samochody, elektryczne motocykle, elektryczne rowery).
W tym linku jest o maksymalnych:
http://www.ciop.pl/1407.html
Oczywiście pod koniec ładowania akumulatorów, bo jak wiadomo nominalne napięcie akumulatorów jest zawsze dużo niższe od maksymalnego napięcia w czasie ładowania. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
ev-drive.eu
stażysta
Wiek: 66 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 165 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 19 Kwi, 2011
|
|
|
Witam , Zbyszku cieszę się że zapytałeś jak idzie robota , ciężko - napięcie nietypowe 144V ( do silnika asynchronicznego ) trwa budowa falownika , kończymy elektryczne wspomaganie kierownicy i hamulców . I proszę cię nie pisz więcej tych epopei o napięciu bezpiecznym , gdyż jak zauważyłeś wszystkie bez wyjątku nowe konstrukcje samochodów elektrycznych mają napięcie grubo wyższe od 80V i to jest przyszłość .Sam trochę zaczynam żałować że obniżyłem napięcie .
Pozdrawiam Adam |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 19 Kwi, 2011
|
|
|
U seryjnych dużych producentów to jest monopolizacja i przyszłe zarabianie na serwisie.
Faktem jest, że na świecie wielu ludzi było poparzonych lub zginęło od porażenia prądem przy PRIUS-ie (głównie w USA).
Tak patrząc, czego jest więcej, to nikt by nie robił EV, bo tymczasem jeszcze dużo produkują spalinowców, a cały świat jednak przechodzi sukcesywnie na EV. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Szwed
stażysta moturzysta
Wiek: 43 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: Śro 20 Kwi, 2011
|
|
|
ev-drive.eu napisał/a: | trwa budowa falownika |
Nie udało się znaleźć odpowiedniego fabrycznego czy temat falowników też chcecie przećwiczyć?
W każdym razie kibicuję projektowi i czekam na więcej zdjęć |
|
|
|
|
ev-drive.eu
stażysta
Wiek: 66 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 165 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 20 Kwi, 2011
|
|
|
Witam Szwed , bardzo mnie cieszą takie posty jak twoje , dobrze się domyślasz że zamierzam przećwiczyć i silnik i falownik w związku z tym że mamy mnóstwo czasu zanim wyschną złoża ropy , możemy sobie pozwolić na eksperymenty i faktycznie koledzy tworzą teraz falownik na 144V DC do silnika AC , ale miło by było powitać nowych współuczestników projektu .Tak generalnie to marzy mi się natchnienie grupy osób do wspólnego projektu -stworzenie pojazdu elektrycznego ( Polskiego pojazdu elektrycznego ). Gdyż domyślacie się że Nissan i Mitsubishi i inni stworzyli swoje pojazdy ( z ceną grubo powyżej 100.000zł ) po to tylko aby nikt normalny tych pojazdów nie kupił .
Pozdrawiam Adam |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 20 Kwi, 2011
|
|
|
Konkurecyjne do nich są chińskie, wyglądają dobrze.
A my Polacy ciągle w tyle. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
ev-drive.eu
stażysta
Wiek: 66 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 165 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 23 Kwi, 2011
|
|
|
Witam , masz rację
Pozdrawiam Adam |
|
|
|
|
Profess
młodzik
Dołączył: 27 Maj 2011 Posty: 94 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 19 Lis, 2011
|
|
|
ev-drive.eu napisał/a: | Witam Szwed , bardzo mnie cieszą takie posty jak twoje , dobrze się domyślasz że zamierzam przećwiczyć i silnik i falownik w związku z tym że mamy mnóstwo czasu zanim wyschną złoża ropy , możemy sobie pozwolić na eksperymenty i faktycznie koledzy tworzą teraz falownik na 144V DC do silnika AC , ale miło by było powitać nowych współuczestników projektu .Tak generalnie to marzy mi się natchnienie grupy osób do wspólnego projektu -stworzenie pojazdu elektrycznego ( Polskiego pojazdu elektrycznego ). Gdyż domyślacie się że Nissan i Mitsubishi i inni stworzyli swoje pojazdy ( z ceną grubo powyżej 100.000zł ) po to tylko aby nikt normalny tych pojazdów nie kupił .
Pozdrawiam Adam |
Witam,
studiowałem ostatnio, bardzo pouczającą i konstruktywną wymianę zdań w tym wątku i zamierzałem własnie zadać pytanie kol. Yarross'owi, nie zdążyłem... Wielka szkoda, forum straciło bardzo cennego uzytkownika, o olbrzymiej wiedzy...
W kwestii stworzenia pojazdu elektrycznego, chciałbym taki projekt zorganiozować, rozmawiałem o tym nawet z P.Zbyszkiem. Uważam, że to zbyt skomplikowany i kosztowny projekt aby robić go indywidualnie, niestety nasz wrodzony, narodowy indywidualizm nie pozwala nam się zorganizować we współpracy. Próbowałem podjąć ten temat wśród kolegów ze Sląska -> patrz dział Katowice, niestety róznica zdań w jakim kierunku powinien się taki projekt realizować nie pozwoliła na porozumienie ws. wspólnej konstrukcji.
A szkoda, bo uważam, że nadszedł czas, w którym Polska ma szansę stać się silnym graczem nie tylko w branży e-mobility.
Jeśli ktos jest zainteresowany wymianą zdań na temat stworzenia projektu EV to zapraszam do rozmowy.
I jestem oczywiście ciekawy jak przebiega postęp prac nad silnikiem w kole.
Pozdrowienia. |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 68 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 20 Lis, 2011
|
|
|
W kwestii napięcia silnika,zawsze przynajmniej u mnie tak było że mimo tej samej mocy silnika np.350W najlepiej sprawował i najbardziej żwawy był silnik na wyższe napięcie.Teoretycznego potwierdzenia tego zjawiska nie potrafię wytłumaczyć tylko praktycznie. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
Szwed
stażysta moturzysta
Wiek: 43 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: Pon 21 Lis, 2011
|
|
|
Profess pozwól że podręczę pytaniami
Jaki jest cel projektu, który proponujesz?
Bo w zasadzie dzisiaj można sobie złożyć samochód elektryczny z gotowych klocków. Wziąć akumulatory, silnik, sterownik, wpakować do pojazdu i już.
Można również "klocki" zaprojektować od początku-tylko czy będą dużo lepsze lub tańsze od produkowanych obecnie?
Można również skupić się na zaprojektowaniu pojazdu, do którego następnie będzie się montować fabrycznie dostępne klocki. To rzeczywiście może mieć sens (zamiast przerabiać ciężkie konstrukcje spalinowe).
Czasy chyba mamy dobre, paliwo niedługo dojdzie pewnie do 6zł |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|