ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
samochód elektr. z silnikiem asynchronicznym
Autor Wiadomość
ev-drive.eu 
stażysta


Wiek: 66
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 165
Skąd: Lublin
Wysłany: Śro 09 Lut, 2011   

Witam , i jak te ładowarki nadadzą się ?

12szt akumulatorów 12V 56Ah w szeregu , razem 144V.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 09 Lut, 2011   

Tu ładowarka powwinna dawać ciągły prąd 6A aż osiągnie te 14,5V (w cyklach zazwyczaj do 15V - aku. AGM), maksymalny zazwyczaj może być do ok. 15V + czas na wyrównanie i mieszanie malutkim prądem.
Tu 6A - to jest ok. dziesięciogdzinny prąd, czyli w praktyce całkowicie rozładowane będą się ładować o wiele krócej, w zależności od prądów rozładowania i od temperatury w czasie jazdy.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
ev-drive.eu 
stażysta


Wiek: 66
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 165
Skąd: Lublin
Wysłany: Śro 09 Lut, 2011   

Witam , to jak nadadzą się czy nie

Pozdrawiam Adam
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 09 Lut, 2011   

Musi mieć 6A 48V i potrzebne będą 3 sztuki. Jedna z tych linkowanych ma takie parametry, chyba ten drugi link.
Ostatnio zmieniony przez zeeltom Wto 15 Lut, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ev-drive.eu 
stażysta


Wiek: 66
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 165
Skąd: Lublin
Wysłany: Wto 15 Lut, 2011   

Witam , wygląda na to że temat ładowarek przesądzony 3szt na 48V te jedne mają coś ponad 5A , przez noc dadzą radę.

Pozdrawiam Adam
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011   

Coś cisza, a ciekawe; co z postępem prac ?

Chcę przy okazji przypomnieć o wysokości bezpiecznych napięć (elektryczne samochody, elektryczne motocykle, elektryczne rowery).
W tym linku jest o maksymalnych:
http://www.ciop.pl/1407.html
Oczywiście pod koniec ładowania akumulatorów, bo jak wiadomo nominalne napięcie akumulatorów jest zawsze dużo niższe od maksymalnego napięcia w czasie ładowania.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
ev-drive.eu 
stażysta


Wiek: 66
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 165
Skąd: Lublin
Wysłany: Wto 19 Kwi, 2011   

Witam , Zbyszku cieszę się że zapytałeś jak idzie robota , ciężko - napięcie nietypowe 144V ( do silnika asynchronicznego ) trwa budowa falownika , kończymy elektryczne wspomaganie kierownicy i hamulców . I proszę cię nie pisz więcej tych epopei o napięciu bezpiecznym , gdyż jak zauważyłeś wszystkie bez wyjątku nowe konstrukcje samochodów elektrycznych mają napięcie grubo wyższe od 80V i to jest przyszłość .Sam trochę zaczynam żałować że obniżyłem napięcie .

Pozdrawiam Adam
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 19 Kwi, 2011   

U seryjnych dużych producentów to jest monopolizacja i przyszłe zarabianie na serwisie.
Faktem jest, że na świecie wielu ludzi było poparzonych lub zginęło od porażenia prądem przy PRIUS-ie (głównie w USA).
Tak patrząc, czego jest więcej, to nikt by nie robił EV, bo tymczasem jeszcze dużo produkują spalinowców, a cały świat jednak przechodzi sukcesywnie na EV.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Szwed 
stażysta
moturzysta


Wiek: 43
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: Śro 20 Kwi, 2011   

ev-drive.eu napisał/a:
trwa budowa falownika

Nie udało się znaleźć odpowiedniego fabrycznego czy temat falowników też chcecie przećwiczyć?
W każdym razie kibicuję projektowi i czekam na więcej zdjęć ;-)
 
 
ev-drive.eu 
stażysta


Wiek: 66
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 165
Skąd: Lublin
Wysłany: Śro 20 Kwi, 2011   

Witam Szwed , bardzo mnie cieszą takie posty jak twoje , dobrze się domyślasz że zamierzam przećwiczyć i silnik i falownik w związku z tym że mamy mnóstwo czasu zanim wyschną złoża ropy , możemy sobie pozwolić na eksperymenty i faktycznie koledzy tworzą teraz falownik na 144V DC do silnika AC , ale miło by było powitać nowych współuczestników projektu .Tak generalnie to marzy mi się natchnienie grupy osób do wspólnego projektu -stworzenie pojazdu elektrycznego ( Polskiego pojazdu elektrycznego ). Gdyż domyślacie się że Nissan i Mitsubishi i inni stworzyli swoje pojazdy ( z ceną grubo powyżej 100.000zł ) po to tylko aby nikt normalny tych pojazdów nie kupił .


Pozdrawiam Adam
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 20 Kwi, 2011   

Konkurecyjne do nich są chińskie, wyglądają dobrze.
A my Polacy ciągle w tyle.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
ev-drive.eu 
stażysta


Wiek: 66
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 165
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob 23 Kwi, 2011   

Witam , masz rację

Pozdrawiam Adam
 
 
Profess 
młodzik


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 94
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 19 Lis, 2011   

ev-drive.eu napisał/a:
Witam Szwed , bardzo mnie cieszą takie posty jak twoje , dobrze się domyślasz że zamierzam przećwiczyć i silnik i falownik w związku z tym że mamy mnóstwo czasu zanim wyschną złoża ropy , możemy sobie pozwolić na eksperymenty i faktycznie koledzy tworzą teraz falownik na 144V DC do silnika AC , ale miło by było powitać nowych współuczestników projektu .Tak generalnie to marzy mi się natchnienie grupy osób do wspólnego projektu -stworzenie pojazdu elektrycznego ( Polskiego pojazdu elektrycznego ). Gdyż domyślacie się że Nissan i Mitsubishi i inni stworzyli swoje pojazdy ( z ceną grubo powyżej 100.000zł ) po to tylko aby nikt normalny tych pojazdów nie kupił .


Pozdrawiam Adam


Witam,

studiowałem ostatnio, bardzo pouczającą i konstruktywną wymianę zdań w tym wątku i zamierzałem własnie zadać pytanie kol. Yarross'owi, nie zdążyłem... Wielka szkoda, forum straciło bardzo cennego uzytkownika, o olbrzymiej wiedzy...
W kwestii stworzenia pojazdu elektrycznego, chciałbym taki projekt zorganiozować, rozmawiałem o tym nawet z P.Zbyszkiem. Uważam, że to zbyt skomplikowany i kosztowny projekt aby robić go indywidualnie, niestety nasz wrodzony, narodowy indywidualizm nie pozwala nam się zorganizować we współpracy. Próbowałem podjąć ten temat wśród kolegów ze Sląska -> patrz dział Katowice, niestety róznica zdań w jakim kierunku powinien się taki projekt realizować nie pozwoliła na porozumienie ws. wspólnej konstrukcji.
A szkoda, bo uważam, że nadszedł czas, w którym Polska ma szansę stać się silnym graczem nie tylko w branży e-mobility.
Jeśli ktos jest zainteresowany wymianą zdań na temat stworzenia projektu EV to zapraszam do rozmowy.
I jestem oczywiście ciekawy jak przebiega postęp prac nad silnikiem w kole.

Pozdrowienia.
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 68
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 20 Lis, 2011   

W kwestii napięcia silnika,zawsze przynajmniej u mnie tak było że mimo tej samej mocy silnika np.350W najlepiej sprawował i najbardziej żwawy był silnik na wyższe napięcie.Teoretycznego potwierdzenia tego zjawiska nie potrafię wytłumaczyć tylko praktycznie.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
Szwed 
stażysta
moturzysta


Wiek: 43
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: Pon 21 Lis, 2011   

Profess pozwól że podręczę pytaniami ;)
Jaki jest cel projektu, który proponujesz?
Bo w zasadzie dzisiaj można sobie złożyć samochód elektryczny z gotowych klocków. Wziąć akumulatory, silnik, sterownik, wpakować do pojazdu i już.
Można również "klocki" zaprojektować od początku-tylko czy będą dużo lepsze lub tańsze od produkowanych obecnie?
Można również skupić się na zaprojektowaniu pojazdu, do którego następnie będzie się montować fabrycznie dostępne klocki. To rzeczywiście może mieć sens (zamiast przerabiać ciężkie konstrukcje spalinowe).
Czasy chyba mamy dobre, paliwo niedługo dojdzie pewnie do 6zł :twisted:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group