ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
samochód elektr. z silnikiem asynchronicznym
Autor Wiadomość
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Lis, 2011   

Kochani, a może pomyślcie nad falownikiem do silnika od lexusa, w innym miejscu tutaj go opisałem, silnik trójfazowy na neodymach ma 50kW, zajmuje mało miejsca , jest zabudowany wraz z mechanizmem róznicowym, w lexusie siedzi w tylnej osi. Mozna go kupić za ok 1000zł.
Wydaje mi sie to świetne rozwiazanie. Podejrzewam, że wystarczy do niego oryginalna przetwornica-falownik (jak w priusie) i zostaje jedynie oprogramować wejscie falownika.
Gdybym nie wszedł w priusa, może bym szedł w tym kierunku. Może kiedyś dobiorę sie do mojego falownika od priusa, zobacze jak jest sterowany.


Wiesiek
 
 
ev-drive.eu 
stażysta


Wiek: 66
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 165
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon 21 Lis, 2011   

Witam , Profess i Szwed trzeba rozmawiać na ten temat ( wszystko tkwi w zł. , gdybyśmy mieli za kuzyna Pana Kulczyka ) sprawa była by dużo prostsza . A temat napędu od priusa czy leksusa jest bardzo ciekawy ale tylko dla potrzeb własnych nie komercyjnych ( patenty ) i dla nauki ( niema to jak porządna sekcja zwłok ) ale nie bardzo się to przyda do projektu komercyjnego jaki mi się marzy ( co popiera Profess i Szwed ).

Pozdrawiam Adam
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pon 21 Lis, 2011   

Takiego falownika przy tych napięciach i prądach nie da się zrobić tanio nawet wykorzystując jako driver sam układ sterownika chociażby od roweru a rozbudować tylko stopień mocy.

Cały układ sterowania tranzystorów IGBT i tranzystory, przetwornice zasilające drivery kontrola prądu i napięcia + zrobienie PCB torów prądowych ,konektorów i linji zasilających to koszt przynajmniej z 4tyś i jest ryzyko ze można coś sfajczyć
_________________
pozdr
Tomek
 
 
ev-drive.eu 
stażysta


Wiek: 66
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 165
Skąd: Lublin
Wysłany: Wto 22 Lis, 2011   

Witam , a co myślisz tomson o rozpracowaniu falownika od priusa i zastosowaniu go do napędu od lexusa ( podobne moce ) co zasugerował rudzik6

Pozdrawiam Adam
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Lis, 2011   

ev-drive.eu napisał/a:
Witam , a co myślisz tomson o rozpracowaniu falownika od priusa i zastosowaniu go do napędu od lexusa ( podobne moce ) co zasugerował rudzik6

Pozdrawiam Adam


Myślę, że lepiej szukać oryginalny falownik do tego silnika od lexusa. Zostanie tylko sterowanie falownikiem.

Wiesiek

PS. sorry za wejscie w pytanie do Tomsona
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Lis, 2011   

ev-drive.eu napisał/a:
Witam , Profess i Szwed trzeba rozmawiać na ten temat ( wszystko tkwi w zł. , gdybyśmy mieli za kuzyna Pana Kulczyka ) sprawa była by dużo prostsza . A temat napędu od priusa czy leksusa jest bardzo ciekawy ale tylko dla potrzeb własnych nie komercyjnych ( patenty ) i dla nauki ( niema to jak porządna sekcja zwłok ) ale nie bardzo się to przyda do projektu komercyjnego jaki mi się marzy ( co popiera Profess i Szwed ).

Pozdrawiam Adam


Co do sekcjii zwłok;) Widuje na alledrogo falowniki do priusa II generacji za ok 500zł. Szkoda, że jeszcze nie znalazłem do priusa I generacji, kupiłbym w celach rozpoznawczych i w razie czego na podmiane-naprawę. Silniki-skrzynie też bywają w tej cenie, ale wszystko II generacja.
 
 
Profess 
młodzik


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 94
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 22 Lis, 2011   

Szwed napisał/a:
Profess pozwól że podręczę pytaniami ;)
Jaki jest cel projektu, który proponujesz?
Bo w zasadzie dzisiaj można sobie złożyć samochód elektryczny z gotowych klocków. Wziąć akumulatory, silnik, sterownik, wpakować do pojazdu i już.
Można również "klocki" zaprojektować od początku-tylko czy będą dużo lepsze lub tańsze od produkowanych obecnie?
Można również skupić się na zaprojektowaniu pojazdu, do którego następnie będzie się montować fabrycznie dostępne klocki. To rzeczywiście może mieć sens (zamiast przerabiać ciężkie konstrukcje spalinowe).
Czasy chyba mamy dobre, paliwo niedługo dojdzie pewnie do 6zł :twisted:


ev-drive.eu napisał/a:
Witam , Profess i Szwed trzeba rozmawiać na ten temat ( wszystko tkwi w zł. , gdybyśmy mieli za kuzyna Pana Kulczyka ) sprawa była by dużo prostsza . A temat napędu od priusa czy leksusa jest bardzo ciekawy ale tylko dla potrzeb własnych nie komercyjnych ( patenty ) i dla nauki ( niema to jak porządna sekcja zwłok ) ale nie bardzo się to przyda do projektu komercyjnego jaki mi się marzy ( co popiera Profess i Szwed ).

Pozdrawiam Adam



Witam, widzę, że moja wczorajsza odpowiedź napisana nocą nie weszła, z powodu zerwania połączenia, więć pisze jeszcze raz.
Panowie, najważniejszą rzeczą w takim projekcie jest ralizam i znajomość mechanizmów rynkowych, aby się nie powtarzać proponuję przeczytanie wątku na tym forum w dziale Katowice, a przynajmniej moich wypowiedzi, to jest moim zdaniem podstawa do rozpoczęcia rozmów o koncepcji.
http://forum.arbiter.pl/v...der=asc&start=0

I proszę o pomysły. A kolegę Adama o inform,acje o postępach z silnikiem w kole.

Pozdrowienia.
 
 
Szwed 
stażysta
moturzysta


Wiek: 43
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: Czw 24 Lis, 2011   

rudzik6 napisał/a:
Myślę, że lepiej szukać oryginalny falownik do tego silnika od lexusa. Zostanie tylko sterowanie falownikiem.

Też tak uważam. Albo zastosować oryginał z tego samego samochodu, bo przynajmniej na pewno będzie jedno z drugim chciało działać, albo falownik fabryczny niesamochodowy, bo taki przynajmniej ma pełną dokumentację jak nim sterować itd.

Jedna i druga opcja _bardzo_ ciekawa. Szkoda Panowie że jesteście raczej z północy kraju, chętnie włączył bym się w sekcję zwłok i rozpracowanie komunikacji.
Może nie być łatwo, z poprzedniej pracy wiem, że japończyki lubią coś nietypowego wymyślić (stosowali np zamiast CANa jakieś swoje rozwiązanie, nie wiem czy dalej tak robią).
Poza tym w lepszej klasy autach jest zabezpieczenie przed obejściem immobilizera polegające na wymianie zakodowanych danych pomiędzy różnymi elementami auta (komputer silnika, body-komputer i czasem jeszcze coś). Więc uruchomienie samego komputera silnika jest być trudne. Pytanie czy w tym lexusie/priusie istnieje takie zabezpieczenie i czy obejmuje ono również falownik.
 
 
ev-drive.eu 
stażysta


Wiek: 66
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 165
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon 28 Lis, 2011   

Witam , poszukuję wykonawcy falownika do silnika BLDC w kole pojazdu opisanego w poprzednich postach.

Pozdrawiam Adam
 
 
ev-drive.eu 
stażysta


Wiek: 66
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 165
Skąd: Lublin
Wysłany: Pią 06 Kwi, 2012   

Witam po długiej przerwie , wczoraj udało mi się przerejestrować samochód elektryczny Rover 75 z silnikiem AC 15kW , napięcie baterii ok. 300V , na przeglądzie po ważeniu wyszło że z dowodu trzeba usunąć jednego pasażera ( straszny czołg wyszedł , pół tony akumulatorów żelowych ). Pierwsze filmy z prób na youtube (wpisać w wyszukiwarkę : samochód elektryczny rower 75 ). Mam jeszcze sporo prac w dopieszczaniu prowizorek ale mam zamiar zdążyć na zlot w Żyrardowie .

Pozdrawiam Adam

Ps . Dziękuje kolegom z Lublina za użyczenie falownika do testów.
 
 
Notoco 
młodzik
a na co mi tytuł?


Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 74
Skąd: KRK lub NL
Wysłany: Pią 06 Kwi, 2012   

Gratulacje ... najlepszy jest ten dzwiek jak UFO :)
Czy to silnik czy falownik takie dzwieki wydaje?
Ostatnio zmieniony przez Notoco Pią 06 Kwi, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Pią 06 Kwi, 2012   

Nieźle, bardzo ładna fura. Czekamy na testy.
Ps. Skąd wydobywa się to piszczenie w part 3?
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Pią 06 Kwi, 2012   

GRatulacje!!! Czy to pierwszy EV?
Możesz napisać jakie dokumenty wymagali na przeglądzie i rejestracji.
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Kwi, 2012   

Super, gratulacje. Przetarłeś dwa nowe szlaki. Zarejestrowałeś EV na wysokie napięcie (ciekawe czy mieli jakieś zastrzeżenia) i zarejestrowałeć pojazd z AC i falownikiem.
Fajna sprawa, zero szczotek :)

Pozdrawiam i wesołych świat
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 07 Kwi, 2012   

Podczas jazdy dało się zauważyć pewien wybieg samochodu jakby nie do końca przewidywana reakcja na gaz,czy samochód musi posiadać coś w rodzaju wyłącznika awaryjnego na wypadek gdyby "zgłupiał" sterownik i trzeba byłoby się nagle zatrzymać,czy wystarczą spokojnie hamulce.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group