SteppenVolt |
Autor |
Wiadomość |
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 26 Cze, 2018
|
|
|
jak dasz rade to wsadz tam 2,5mm2 ale to raczej ciężko, ja wkladam 14awg przez oś a zaraz za lutuje 12awg i przy 35A jeszcze nie miałem nawet ciepłych mocniej przewodów, cały czas na maksa ni jeździsz |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
Arabesque
początkujący
Wiek: 36 Dołączył: 28 Sie 2017 Posty: 19 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: Czw 28 Cze, 2018
|
|
|
Troche detali
IMG_20180628_182249.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 1197 raz(y) 1,62 MB |
IMG_20180628_182230.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 1210 raz(y) 1,57 MB |
IMG_20180628_182241.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 1222 raz(y) 1,71 MB |
IMG_20180628_182249.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 1203 raz(y) 1,62 MB |
|
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 29 Cze, 2018
|
|
|
gdzie masz prawy hamulec? na zdjęciach tylko lewy jest |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 29 Cze, 2018
|
|
|
djmarcin56 napisał/a: | gdzie masz prawy hamulec? na zdjęciach tylko lewy jest |
jak masz regena to hamulec na tył jest niepotrzebny - kto by się tam przejmował
z dobrym aku i BMSem i tak regen hamuje na pograniczu blokady koła, naciskasz jedną klamkę i hamują oba koła |
|
|
|
|
pxl666
stażysta pxl666
Dołączył: 19 Cze 2018 Posty: 111 Skąd: Czechowice Dziedzice
|
Wysłany: Pią 29 Cze, 2018
|
|
|
podepne sie pytaniem gdzie o regenie na forum poczytam bo nic nie znalazlem. co do tego jest potrzebne ? specjalny sterownik silnik przetwornica ? czy to sie w ogóle oplaca przy jezdzie na płaskim? |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 29 Cze, 2018
|
|
|
pxl666 napisał/a: | podepne sie pytaniem gdzie o regenie na forum poczytam bo nic nie znalazlem. co do tego jest potrzebne ? specjalny sterownik silnik przetwornica ? czy to sie w ogóle oplaca przy jezdzie na płaskim? |
silnik bezprzekładniowy i sterownik z funkcją regena
pod względem odzyskiwania energii mało się opłaca (3-8% odzysk), ale jako dodatkowy hamulec zdecydowanie tak. |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 29 Cze, 2018
|
|
|
esati no co ty, tył hamulec to podstawa, regen jest do zwalniania a nie do zatrzymywania się i poza dziwnym wyglądem to sobie nie wyobrażam bez tylnego hamulca bo to podstawa |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 01 Lip, 2018
|
|
|
Cóż, jak mawia ebiker - wszyscy jesteśmy pilotami doświadczalnymi |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 01 Lip, 2018
|
|
|
djmarcin56 napisał/a: | esati no co ty, tył hamulec to podstawa, regen jest do zwalniania a nie do zatrzymywania się i poza dziwnym wyglądem to sobie nie wyobrażam bez tylnego hamulca bo to podstawa |
u mnie regen działa z tyłu zawsze na granicy przyczepności, a tylko lekkie przyciśnięcie tylnego hamulca = zblokowane koło, więc moim zdaniem z tyłu sam regen wystarczy (jeszcze zależy kto jakiego ma BMS'a i ile może z powrotem pchać do aku). Problemem mogą być pierwsze kilometry po naładowaniu aku bo wtedy regen praktycznie nie działa...
i tak większość roboty robi przedni hamulec |
|
|
|
|
Popeye
początkujący
Dołączył: 16 Lip 2017 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 02 Lip, 2018
|
|
|
A co jeśli padnie bateria? Dojazd do "stacji ładowania" będzie nieprzyjemny. Hamulce dają nam bezpieczeństwo |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 02 Lip, 2018
|
|
|
Popeye napisał/a: | A co jeśli padnie bateria? Dojazd do "stacji ładowania" będzie nieprzyjemny. Hamulce dają nam bezpieczeństwo |
I regen jest właśnie takim hamulcem. Co za różnica czy hamulec będzie mechaniczny czy elektryczny? Elektryczny ma ten plus że ma wbudowany "e-abs" - zawsze blokuje na granicy przyczepności koła - najlepszy efekt w zimę na śniegu - nie blokuje koła a jednocześnie najskuteczniej hamuje. Uważam że to jest bezpieczniejsze niż zwykły mechaniczny hamulec. Kolejny plus że naciśnięcie jednej klamki hamulcowej hamuje oba koła. Na rozładowanej baterii regen nadal działa. Oczywiście są minusy że nie działa to dobrze dla niskich prędkości (no ale przy 5km/h to hamulec na przód naprawdę wystarczy) i nie działa na w pełni naładowanej baterii (to już duża wada). Także jak kolega ma jedną klamkę tylko na przednie koło to wcale nie jest to takie głupie jeżeli ma dobrze ustawiony regen na tył. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|