|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przekładniowy |
Autor |
Wiadomość |
Ledo
młodzik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2016 Posty: 99 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 30 Wrz, 2017 Przekładniowy
|
|
|
Hej wpadło mi wręce to:
Otworzyłem skorupę, w środku czyściutko sucho, zero rdzy, przekładnia planetarna, nie wiem czy tam jest sterownik ukryty bo nie zdejmowałem dekla z przekładni
Z uwagi że mam awarie mojego silnika chce ten zaadaptować wykorzystując większość części jakie posiadam
Jaką konfigurację pod to byście doradzili ?
Myślę o (13s) 48V+ sterownik 15A (mój GT1500 z upiłowanymi dwoma bocznikami) to da nominalnie 700W, trochę sporo chyba żebym dodatkowo jeździł na 50% sterownika (3speed)
Co lepiej zrobić?
Zejść z napięciem czy zostać 48V+jakiś mały sterowniczek pod to ?
albo jakiś inny pomysł? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Paź, 2017
|
|
|
Ile przewodów wyłazi z silnika? |
|
|
|
|
Ledo
młodzik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2016 Posty: 99 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 01 Paź, 2017
|
|
|
na silniku jest naklejka 36V
szukałem w goglach po nr silnika XF1412VW0132 ale nic nie znalazłem
ma nakręcony wolnobieg i gniazdo na tarczówke w IS
czyli sterownik w środku
jak rozszyfrować kabelki które co ?
3 fazowe (oczywiste)
6 sygnałowych (czarny, biały, czerwony, zielony, zółty, niebieski) |
Ostatnio zmieniony przez Ledo Śro 04 Paź, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Gregs
młodzik
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 98 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 01 Paź, 2017
|
|
|
A te 6 "sygnałowych" to nie są od czujników Halla (5 szt) i jeden dodatkowy np. od wewnętrznego czujnika prędkości? |
|
|
|
|
Ledo
młodzik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2016 Posty: 99 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 02 Paź, 2017
|
|
|
Nie wiem, nie zdejmowałem przekładni, więc mam widok tak jak na zdjęciach,
z tego co się orientuję ze sterownika idą 3 fazy na silnik, więc wiązka kabli do silnika powinna się składać z dwóch grubych kabli zasilających i paru sygnałowych (manetka itd...)
a moja wiązka składa się z 3 fazowych czyli sterownik musiałbyć zaewnętrzny,
pytanie ta elektronika w środku to co to jest? i jak z tymi kabelkami sygnałowymi? |
|
|
|
|
Gregs
młodzik
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 98 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 02 Paź, 2017
|
|
|
Jeżeli byłby sterownik w silniku to nie wchodziłyby trzy przewody fazowe, tylko dwa (plus i minus zasilania).
Szkoda, że nie zrobiłeś zdjęcia całego silnika. Sprawdź na obwodzie wirnika czy w szczelinach nie masz hallotronów. Ta płyta też może być od hallotronów.
Z czujników Halla wychodzą przewody koloru: niebieski, żółty, zielony, czerwony i czarny (ty podałeś dwa czerwone-czy to nie pomyłka?). Biały jest od dodatkowego czujnika, najczęściej prędkości (u mnie w przekładniowym nie ma białego, jest tylko pięć przewodów). |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 03 Paź, 2017
|
|
|
Mam drugi ebike puszczony na 13s3p. Koła 26 cali. Pod większą górkę muszę wspomagać pedałując, na prostej z moją 90 kg osobą "śmiga" 25 km/h. Sterownik mam malutki zewnętrzny o mocy ok 10-15 A ( nie znalazłem w specyfikacji ) Kiedyś muszę testowo watomierz podłączyć by sprawdzić ile idzie A. Ten silnik ze zdjęcia wydaje się większy niż mój. Być może jak będziesz miał baterię np 13S 5P oraz sterownik 15-20A to ten silniczek będzie fajnie śmigał
IMG_20171003_000651671.jpg silnik 48V |
Pobierz Plik ściągnięto 251 raz(y) 1,98 MB |
|
|
|
|
|
Ledo
młodzik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2016 Posty: 99 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 04 Paź, 2017
|
|
|
Gregs napisał/a: | Sprawdź na obwodzie wirnika czy w szczelinach nie masz hallotronów. Ta płyta też może być od hallotronów. |
są 3 pary Hali podłączone czerwonym, czarnym i każdy z osobna żółtym zielonym i niebieskim (na zdjeciu udało mi się złapać dwa hale)
Gregs napisał/a: | Z czujników Halla wychodzą przewody koloru: niebieski, żółty, zielony, czerwony i czarny (ty podałeś dwa czerwone-czy to nie pomyłka?). Biały jest od dodatkowego czujnika, najczęściej prędkości (u mnie w przekładniowym nie ma białego, jest tylko pięć przewodów). |
tak pomyłka, już zedytowałem i porawiłem:
3 fazowe (ziel, zółć, niebieski)
6sygnałowych
-czerwony
-czarny
-żółty
-zielony
-niebieski
(czyli halowe)
no i -biały, a ten gdzie sie podłącza pod watomierz co ma obsługe tego czy sterownik?
wiem że mój gt1500 ma jeden taki kabel jak to Tas ma w sklepiku napisane obrotomierz "pod skuter" to będzie do tego i co mi to praktycznie da?
zdjęcie płytki mysi to być łączenie hali, podkątem udało mi się zobaczyć luty oznaczony z których wychodzą kabelki:
GND (czarny, czyli minus)
5 (czerwony, czyli +5V)
SP (biały kabelek)
i luty nie oznaczone od halowych... no ale ok
czyli sterownik zewnętrzny potrzebny to nawet fajniej |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 15 Lis, 2017
|
|
|
Odpowiadam na pytanie z PW, bo może jeszcze komuś się przyda:
1 czy jest sens zakupować sterownik sinusoidalny:
w mojej ocenie nie do silnika przekładniowego, Sinus powoduje cichszą i płynniejszą pracę z niskimi prędkoścami w silnikach DD. W przekładniówce ''wirnik'' jest wysokoobrotowy. Powoduje to, że wolne łagodne przełączanie faz sinusem staje się na tyle szybkie, że sinusoida zaczyna wyglądać jak kwadrat, moim zdaniem do przekładniówki szkoda na sinusa kasy, bo nie odczujesz różnicy, lepiej kup zasaowe tryby Moc generowana jest zbyt mała, abyś poczuł lepszą płynność przyspieszenia.
2. Napięcie 36V spowoduje, że silnik będzie jechał przepisową prędkością, skoro nadrukowane jest 36V. Jeżeli podniesiesz napięcie o 1/4 prędkość też wzrośnie ok. 1/5-1/4 i wzrośnie pobór energii troszkę, gdyż uzwojenie silnika ma stałą rezystancję. Podnosząc napięcie mocniej grzeją się uzwojenia, aczkolwiek tolerancja jest duża (ojciec śmiga przekładniówką 24V w kole 20" na 60V i po godzinie jazdy była lekko ciepła).
Podnosząc napięcie moc również wzrasta, jak masz sterownik 2 napięciowy 36/48V 17A, to:
- na 36V moc = 36V*17A = 612W - straty na mosfetach.
- na 48V moc = 48*17A = 816W - straty na mosfetach.
Zatem na 48V wzrasta vmax i jest lepsze przyspieszenie, gdyż jest większa moc, no i szybciej pada przekładnia.
Silniki z początkiem XF to oznaczenie zazwyczaj bafang/8fun, przekładnia prawdopodobnie ma 28 zębów i w razie gdy ją wykończysz pasuje z używanego bafang/8fun. |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|